התייעצות רב'ה עוקצני

  • פותח הנושא Tmj
  • פורסם בתאריך
מצב
הנושא נעול.
  • הוסף לסימניות
  • #61
תראי, אני לא ככ מבינה ומנוסה בעניינים כאלו. כך הרגיש לי.
יתכן שאת צודקת.
עדיין נראה לי שעדיף לבוא בגישה שאומרת - למחנך אסור לעקוץ ולהשפיל, ולא משנה כמה הילד שמולו חזק.
ולא בגישה של - הכל טוב, רק הילד שלי בעייתי...

טוב אולי צריך לנסח יותר בעדינות....
אבל בגדול, ברור שמחנך שעוקץ הוא לא בסדר! השאלה היא רק מה ההורים יכולים לעשות כדי להציל את נפש הילד.
 
  • הוסף לסימניות
  • #63
אני רק רוצה להזכיר לכם על אותו אחד שנירצח שנה שעבר על ידי בני עולם התחתון...........
אח שלו רשם בפוסט מצמרר איך שאותו אח היה אז בחיידר והיה רבה אחד בחיידר שרדף אחריו כל הזמן ללא עוול בכפו ואפילו יום אחד היתקשר להוריו שהוא מסולק מהחידר.....ואותו אח נשא על ליבו את אותו מיקרה עד שדירדר אותו לא עלינו לאותו באר שחת וכיום הוא איננו!!
אני אישית מכירה את אותו מישפחה וזה עצוב לראות את זה מישפחה כזאת מיוחדת שביגלל מעשה קטן של רבה הם איבדו את הילד...........
כמה צריכים ללמוד במקרים כאילו מצערים........
אנשים לא קולטים שמדובר בסך הכל בילדים קטנים...
די לאלימות!!!
(לא מאשימה את הרבה כי הם סך הכל בני אדם שיכול להיות שהם לא אשמים...אבל אסור לנקוט באלימות לא מילולית שלעיתים זה גם הורג וודאי שלא אלימות פיזית!!)
 
  • הוסף לסימניות
  • #64
שביגלל מעשה קטן של רבה הם

כאחת שעברה כמה דברים עם מורות בתור ילדה, ולא מעט.
קשה לי לשמוע את זה.
זה לא פייר כלפי המורים.

דברים לא קורים בגלל מעשה קטן של רב'ה.
מורים יכולים להגיד לפעמים דברים שלא במקום, קורה.
מורים יכולים לעשות דברים שלא הוגנים, גם קורה.
מורים יכולים לעשות עוול חד פעמי לילד, גם קורה.

כשזה מעשה יחיד. זה יכול לקרות, מורים הם בני אדם. קורה להם שהם קמו בבוקר על צד שמאל, קורה להם שהם מתעצבנים, קורה, אי אפשר לדרוש מהם משהו שאנחנו לא מסוגלים לעמוד בו.
זה מסוג הדברים שברובם "מחשלים" וגם אם לא חישלו, זה לא עושה נזק כל כך עמוק, לטווח כל כך רחוק.
נכון, זה לא נעים, אז אנחנו כהורים מחזקים את הילד, מסבירים לו שאנחנו איתו ושבטח הרב'ה טעה, התבלבל, לא חשב שזה יעליב אותו, כוו'.
אם זה משהו שממש פגע בילד אז גם נרים לרב'ה טלפון ונסדר את העניין.

הבעיה מתחילה בדברים שהם שיטתיים, שרב'ה מתעלל בילד לאורך זמן, ועושה לו עוול לאורך זמן, ולא חוזר בו, וממשיך לפגוע, וממשיך להציק.
והילד מרגיש ששונאים אותו, וזה משפיע כמובן גם על הלימודים והחברה וכו'.
שם זה נזק לטווח ארוך.
כן, מורים כאלה צריכים לקחת את הרגליים וללכת ללמוד מחשבים, מורים כאלה צריך להעיף מהמוסד ומהר.

אבל אם ילד נופל ממילה אחת של רב'ה או מורה.
אז יש סיפור מסביב לילד, זה לא מתחיל ונגמר במילה או במשפט ההוא של המורה.
או שהוא ילד מאד רגיש ואין לו את הסביבה התומכת, או שבבית יש עוד בעיות.
אי אפשר להפנות את האצבע רק אל המורה. כי אם כל מילה של מורה היינו נופלות, היינו כולנו צריכים היום להיות במוסד סגור.
מי לא קיבלה מילה ממורה? ומי לא ספג עוול מרב'ה?????
 
  • הוסף לסימניות
  • #65
כאחת שעברה כמה דברים עם מורות בתור ילדה, ולא מעט.
קשה לי לשמוע את זה.
זה לא פייר כלפי המורים.

דברים לא קורים בגלל מעשה קטן של רב'ה.
מורים יכולים להגיד לפעמים דברים שלא במקום, קורה.
מורים יכולים לעשות דברים שלא הוגנים, גם קורה.
מורים יכולים לעשות עוול חד פעמי לילד, גם קורה.

כשזה מעשה יחיד. זה יכול לקרות, מורים הם בני אדם. קורה להם שהם קמו בבוקר על צד שמאל, קורה להם שהם מתעצבנים, קורה, אי אפשר לדרוש מהם משהו שאנחנו לא מסוגלים לעמוד בו.
זה מסוג הדברים שברובם "מחשלים" וגם אם לא חישלו, זה לא עושה נזק כל כך עמוק, לטווח כל כך רחוק.
נכון, זה לא נעים, אז אנחנו כהורים מחזקים את הילד, מסבירים לו שאנחנו איתו ושבטח הרב'ה טעה, התבלבל, לא חשב שזה יעליב אותו, כוו'.
אם זה משהו שממש פגע בילד אז גם נרים לרב'ה טלפון ונסדר את העניין.

הבעיה מתחילה בדברים שהם שיטתיים, שרב'ה מתעלל בילד לאורך זמן, ועושה לו עוול לאורך זמן, ולא חוזר בו, וממשיך לפגוע, וממשיך להציק.
והילד מרגיש ששונאים אותו, וזה משפיע כמובן גם על הלימודים והחברה וכו'.
שם זה נזק לטווח ארוך.
כן, מורים כאלה צריכים לקחת את הרגליים וללכת ללמוד מחשבים, מורים כאלה צריך להעיף מהמוסד ומהר.

אבל אם ילד נופל ממילה אחת של רב'ה או מורה.
אז יש סיפור מסביב לילד, זה לא מתחיל ונגמר במילה או במשפט ההוא של המורה.
או שהוא ילד מאד רגיש ואין לו את הסביבה התומכת, או שבבית יש עוד בעיות.
אי אפשר להפנות את האצבע רק אל המורה. כי אם כל מילה של מורה היינו נופלות, היינו כולנו צריכים היום להיות במוסד סגור.
מי לא קיבלה מילה ממורה? ומי לא ספג עוול מרב'ה?????
אני במקרה מכירה את אותו חיידר ובאמת הרבה הזה היה בעייתי ואחר כך כעבור כמה שנים או היתפטר.......
אגב תקראי מה רשמתי בסוגריים.......
אין לי כח פשוט לכתוב יש לי המון מה לכתוב על כל הנושא הזה אבל אני מעדיפה לשתוק.......
 
  • הוסף לסימניות
  • #66
אני במקרה מכירה את אותו חיידר ובאמת הרבה הזה היה בעייתי ואחר כך כעבור כמה שנים או היתפטר.......
אגב תקראי מה רשמתי בסוגריים.......
אין לי כח פשוט לכתוב יש לי המון מה לכתוב על כל הנושא הזה אבל אני מעדיפה לשתוק.......
ציטטתי רק את המילים האלה שכתבת, ורק עליהם הגבתי.
עם הכל השאר, וכל הסיפור, אני לגמרי מזדהה.
נשמע שהבחור עבר התעללות מתמשכת ולא משהו חד פעמי...
 
  • הוסף לסימניות
  • #67
אני מרגישה צורך להגיב ודווקא בגלל נסיון שעברנו עם אחד הילדים שלנו באחת השנים.
כמו שסופר פה על רבה מציק בלשונו. "יורד" על הילדים וכו'.
תגובתי הייתה ואני לאחר מעשה יכולה לומר שהיא הייתה נכונה כי ברוך ה' הסיפור מאחורינו.
לא זוכרת בדיוק את הסדר אבל אלו היו המהלכים:
1. שיחה מאד חזקה עם המנהל. סיפרתי לו אני את כל מה שהולך בכיתה. את חוסר הרגישות של הרבה.
דיברתי מאד חזק וישיר בלי התחנחנויות. (כמובן שלכבוד הרב המנהל לא חסכתי במילים טובות וכמה אני יודעת ומאמינה שהוא יכול לטפל על הצד היותר טוב וכו)
2. שיחה קשה מאד הייתה לי עם מחנך הכיתה, שרחוק מלהיות מחנך. דיברתי אליו בצורה חזקה מאדדד. נתתי לו להבין שהוא עושה טעויות נוראיות שהוא ייתן על זה אחר כך את הדין.
באותה שיחה גם בכיתי מאד ועוררתי את הרגש (שלא יודעת היכן הוא....) שלו כאבא לילדים.
תארתי לו את הסבל של הילד ואת הלילות הרטובים שלו ושלנו כהורים.
בהמשך חיזקתי את ידו ואמרתי לו שאני מאמינה בו שהוא יכול לשנות את היחס לילד ואנחנו מאד מעריכים את צורת לימוד הגמרא ואת ההגשה הברורה לילדים (מה שנכון.)
השיחה נגמרה כשהוא שותק ואני מדברת כי הוא דיבר אלי מאד מאד מאד לא יפה שזה היגיע לרמה שביקשתי ממנו לשמוע בלי להגיב.
דיברתי דיברתי דיברתי והוא שתק והשיחה נותקה.
כבר למחרת ראיתי שינוי הילד חזר וסיפר שהרבה היום אמר לו מילה טובה.
3. לאחר שבוע בערך כשראינו שיש שינוי קל קל וריכוך מסוים. שלחנו לו מעטפה שמנה ועסיסית עם מכתב גדוש במילים חמות ומעריכות על כל פועליו .
זהו-
הבן שלי הפך לבן יקיר שלו.
הוא מאז מפנק אותו ברמות אחרות. דואג לו ונותן לו יחס מיוחד במינו.

למותר לציין שהילד שלי לא ידע ועד היום לא יודע על המהלכים שעשינו מול הרבה שלו. מבחינתו בתחילת שנה הוא פחות הסתדר עם הרבה ובסוף היה מעולה.
אסור שילד יראה חוסר שביעות רצון או גרוע מזה, עצבים של הורים מישהו ממערכת החינוך שהילד לומד בה.
זה מערער לו את הכתלים שהוא נשען עליהם וזה יותר גרוע לפעמים מרבה כזה או אחר.

הילד שלי, כדי לסיים את הסיפור, כיום כבר לא אצל הרבה ההוא והשנה ההיא לא זכורה לו כגהנום.

ורבה כזה- עדיף שילך למכור ב"נתיב החסד" או שאם הוא מאד ירצה אני מוכנה להשיג לו עבודה ב"מעיין 2000".
שלא יתעסק עם נפשות.
בלי לזלזל במוכרנים של הרשתות...
 
  • הוסף לסימניות
  • #68
בלי לזלזל במוכרנים של הרשתות...
חס וחלילה לא זלזלתי באלו, אם זה הובן מתוך דברי אז אני אתקן את הרושם.
הכוונה שלי הייתה אחת:
תתעסקו עם מוצרים ולא עם נפשות!!
 
  • הוסף לסימניות
  • #69
ועוד עצה...
במידה וכל הנ"ל לא יעזור...
אפשר להדפיס את כל התכתובת הנ"ל ולתת למלמד בצורה אנונימית...
אולי גם הוא ישאב מכאן תובנות?!!!
מה דעתכם?
נראה לי שאפשר כבר לשלוח את זה למחנך....
 
  • הוסף לסימניות
  • #70
יש לי ילד מתוק וחכם בן 8. הוא תמיד ילד טוב, ממושמע, לא עושה בעיות
לאחרונה שמנו לב לשינוי בהתנהגות שלו הוא הפך לילד אגרסיבי וקצת חצוף ונראה ממש סובל
ניסינו לדובב אותו מה קורה איתו מה שהתברר שהרב'ה שלו השנה הוא עוקצני וקצת משפיל - את כל הכיתה לא רק אותו
מדובר בילד נשמה טובה, שלא מפריע, הרב'ה של שנה שעברה היה מעריך אותו מאוד ומפרגן לו מאוד
אבל השנה הילד פשוט קמל
בשנה שעברה הבן הבכור שלי היה אצלו, ילד עדין ומוכשר מאוד . אצלו שמנו לב שהוא הפך להיות מופנם יותר, וגם הרב'ה מהשנה הקודמת שלימד אותו אחה"צ אמר לנו את זה אבל לא ידענו מה הבעיה, כשדיברו עם הרב'ה בשנה שעברה הוא אמר לנו שלפעמים המעברים לכיתה גבוהה יותר הם קשים והילד שלנו הוא ילד בינוני שמתאמץ.... כשמדובר בילד גאון לחלוטין, אבל היה חסר מוטיבציה וב"ה השנה שקיבל שוב רב'ה מעולה חזר לפרוח
כתבתי פה מגילות...
אבל ממש מתוך כאב
לא יודעת מה לעשות , הרב'ה הזה לא כ"כ מתייחס להורים ואני גם לא יודעת מה בדיוק לומר לו זה לא משהו נקודתי אלא סוג של התנהלות
הורים / מורים למישהו יש נסיון עם מצב כזה, רעיון להתמודדות?


זהו מקרה חריג, ממליצה לדווח על כך להנהלה, אם אין שום בררה אז להעביר את הילד לכיתה המקבילה/מקום אחר.

על טעויות כאלו משלמים וביוקר! ממליצה לטפל בזה עכשיו מאשר להעביר אלעה כאילו כלום.

טעויות כרלו הן קריטיות שלא ניתן לתקן.

בהצלחה!
 
  • הוסף לסימניות
  • #71
כאחת שעברה כמה דברים עם מורות בתור ילדה, ולא מעט.
קשה לי לשמוע את זה.
זה לא פייר כלפי המורים.

דברים לא קורים בגלל מעשה קטן של רב'ה.
מורים יכולים להגיד לפעמים דברים שלא במקום, קורה.
מורים יכולים לעשות דברים שלא הוגנים, גם קורה.
מורים יכולים לעשות עוול חד פעמי לילד, גם קורה.

כשזה מעשה יחיד. זה יכול לקרות, מורים הם בני אדם. קורה להם שהם קמו בבוקר על צד שמאל, קורה להם שהם מתעצבנים, קורה, אי אפשר לדרוש מהם משהו שאנחנו לא מסוגלים לעמוד בו.
זה מסוג הדברים שברובם "מחשלים" וגם אם לא חישלו, זה לא עושה נזק כל כך עמוק, לטווח כל כך רחוק.
נכון, זה לא נעים, אז אנחנו כהורים מחזקים את הילד, מסבירים לו שאנחנו איתו ושבטח הרב'ה טעה, התבלבל, לא חשב שזה יעליב אותו, כוו'.
אם זה משהו שממש פגע בילד אז גם נרים לרב'ה טלפון ונסדר את העניין.

הבעיה מתחילה בדברים שהם שיטתיים, שרב'ה מתעלל בילד לאורך זמן, ועושה לו עוול לאורך זמן, ולא חוזר בו, וממשיך לפגוע, וממשיך להציק.
והילד מרגיש ששונאים אותו, וזה משפיע כמובן גם על הלימודים והחברה וכו'.
שם זה נזק לטווח ארוך.
כן, מורים כאלה צריכים לקחת את הרגליים וללכת ללמוד מחשבים, מורים כאלה צריך להעיף מהמוסד ומהר.

אבל אם ילד נופל ממילה אחת של רב'ה או מורה.
אז יש סיפור מסביב לילד, זה לא מתחיל ונגמר במילה או במשפט ההוא של המורה.
או שהוא ילד מאד רגיש ואין לו את הסביבה התומכת, או שבבית יש עוד בעיות.
אי אפשר להפנות את האצבע רק אל המורה. כי אם כל מילה של מורה היינו נופלות, היינו כולנו צריכים היום להיות במוסד סגור.
מי לא קיבלה מילה ממורה? ומי לא ספג עוול מרב'ה?????



גם מילה אחת קטנה יכולה לפגוע ולהיחרט בלב הילד לטווח ארוך מאוד וכמובן שיכול להשפיע עליו בצורה חריגה!

אך אם זה באמת מילה אחת ותו לא, אפשר פשוט להרים טלפון למורה ולהסביר לו עד כמה זה פוגע בילד ומשפיע עליו לרעה ואם פעם הבאה אפשר להימנע מכך.

בהצלחה!
 
  • הוסף לסימניות
  • #72
למי שמנסה להצדיק מעשים 'בודדים' כאפשריים וכלגיטימים.
לא דומה עובד במפעל לקרמבו לעובד עם נפשות.
בכל עבודה יש סעיפים ומחוייבויות שאי אפשר להתפשר עליהן.

ר' אריה לוין זצוק"ל בהיותו משגיח בחידר שמע רעבע אומר לתלמידיו 'קמתי עצבני היום תזהרו ממני'
ר' אריה שמע ושלחו הביתה לצמיתות.

לא כולם מתאימים למקצוע ההוראה.

ובהקשר סיפרה לי אישה לא צעירה שבהיותה צעירה התחילה ללמד בבית ספר וגילתה שהיא רגישה באופן מיוחד.
כל הפרעה של תלמידה ערערה אותה לגמרי וגרמה לה להקפיד עליה למשך ימים רבים.
היא עזבה את ההוראה בידיעה שלה אישית לא מתאים ללמד.
ההוראה הפילה אותה לקנטים.
 
  • הוסף לסימניות
  • #73
למי שמנסה להצדיק מעשים 'בודדים' כאפשריים וכלגיטימים.
לא דומה עובד במפעל לקרמבו לעובד עם נפשות.
בכל עבודה יש סעיפים ומחוייבויות שאי אפשר להתפשר עליהן.

ר' אריה לוין זצוק"ל בהיותו משגיח בחידר שמע רעבע אומר לתלמידיו 'קמתי עצבני היום תזהרו ממני'
ר' אריה שמע ושלחו הביתה לצמיתות.

לא כולם מתאימים למקצוע ההוראה.

ובהקשר סיפרה לי אישה לא צעירה שבהיותה צעירה התחילה ללמד בבית ספר וגילתה שהיא רגישה באופן מיוחד.
כל הפרעה של תלמידה ערערה אותה לגמרי וגרמה לה להקפיד עליה למשך ימים רבים.
היא עזבה את ההוראה בידיעה שלה אישית לא מתאים ללמד.
ההוראה הפילה אותה לקנטים.


לגמרי!! בזמן האחרון קיימת תופעה שבה רוב בנות הסמינר הולכות ללמוד הוראה! אני נגד זה! רוב הבנות ההן הן עדינות ולא בנויות לתפוס כיתה שלמה!

אם יש כאלו שמתאים להן להיות מורות אז שילכו, זה שליחות ועבודת קודש!
אך מי שלא מתאים לה להיות מורה לא רק שהיא לא מועילה היא גם מזיקה!
 
  • הוסף לסימניות
  • #74
יש לי ילד מתוק וחכם בן 8. הוא תמיד ילד טוב, ממושמע, לא עושה בעיות
לאחרונה שמנו לב לשינוי בהתנהגות שלו הוא הפך לילד אגרסיבי וקצת חצוף ונראה ממש סובל
ניסינו לדובב אותו מה קורה איתו מה שהתברר שהרב'ה שלו השנה הוא עוקצני וקצת משפיל - את כל הכיתה לא רק אותו
מדובר בילד נשמה טובה, שלא מפריע, הרב'ה של שנה שעברה היה מעריך אותו מאוד ומפרגן לו מאוד
אבל השנה הילד פשוט קמל
בשנה שעברה הבן הבכור שלי היה אצלו, ילד עדין ומוכשר מאוד . אצלו שמנו לב שהוא הפך להיות מופנם יותר, וגם הרב'ה מהשנה הקודמת שלימד אותו אחה"צ אמר לנו את זה אבל לא ידענו מה הבעיה, כשדיברו עם הרב'ה בשנה שעברה הוא אמר לנו שלפעמים המעברים לכיתה גבוהה יותר הם קשים והילד שלנו הוא ילד בינוני שמתאמץ.... כשמדובר בילד גאון לחלוטין, אבל היה חסר מוטיבציה וב"ה השנה שקיבל שוב רב'ה מעולה חזר לפרוח
כתבתי פה מגילות...
אבל ממש מתוך כאב
לא יודעת מה לעשות , הרב'ה הזה לא כ"כ מתייחס להורים ואני גם לא יודעת מה בדיוק לומר לו זה לא משהו נקודתי אלא סוג של התנהלות
הורים / מורים למישהו יש נסיון עם מצב כזה, רעיון להתמודדות?

בלת"ק

לבן שלי גם היה רבה שחשבנו אותו לעוקצני וכו' והבן שלי היה נפגע מכל מיני כינויים שהרבה כינה.
ואז התחילה הקורונה ולא מיהרתי לטפל.
באיזשהו שלב החלטתי להרים טלפון והתברר שהרבה בסה"כ בן אדם יותר מחוספס אבל כשהוא שמע שלילד זה אכפת והוא נפגע הוא מיד אמר שיפסיק לקרוא לו ככה והתחיל להתנהג יותר ברגישות.
היום הבן שלי זוכר רק טוב מהרבה הזה כי באמת היה בו הרבה טוב.

אז לפני ששועמים לכל ההצעות של העברת חיידר ופניות אנונימיות הייתי מנסה להרים טלפון ולדבר מהלב.
 
  • הוסף לסימניות
  • #75
בלת"ק

לבן שלי גם היה רבה שחשבנו אותו לעוקצני וכו' והבן שלי היה נפגע מכל מיני כינויים שהרבה כינה.
ואז התחילה הקורונה ולא מיהרתי לטפל.
באיזשהו שלב החלטתי להרים טלפון והתברר שהרבה בסה"כ בן אדם יותר מחוספס אבל כשהוא שמע שלילד זה אכפת והוא נפגע הוא מיד אמר שיפסיק לקרוא לו ככה והתחיל להתנהג יותר ברגישות.
היום הבן שלי זוכר רק טוב מהרבה הזה כי באמת היה בו הרבה טוב.

אז לפני ששועמים לכל ההצעות של העברת חיידר ופניות אנונימיות הייתי מנסה להרים טלפון ולדבר מהלב.


כמובן, אך אם רואים שהבעיה היא אכן חמורה ואותו רבה משפיל ומגנה את התלמידים באופן רציף ובאופן לא סטנדרטי יש לטפל בכך כמו שכבר הצענו מקודם.
 
  • הוסף לסימניות
  • #76
בלת"ק

לבן שלי גם היה רבה שחשבנו אותו לעוקצני וכו' והבן שלי היה נפגע מכל מיני כינויים שהרבה כינה.
ואז התחילה הקורונה ולא מיהרתי לטפל.
באיזשהו שלב החלטתי להרים טלפון והתברר שהרבה בסה"כ בן אדם יותר מחוספס אבל כשהוא שמע שלילד זה אכפת והוא נפגע הוא מיד אמר שיפסיק לקרוא לו ככה והתחיל להתנהג יותר ברגישות.
היום הבן שלי זוכר רק טוב מהרבה הזה כי באמת היה בו הרבה טוב.

אז לפני ששועמים לכל ההצעות של העברת חיידר ופניות אנונימיות הייתי מנסה להרים טלפון ולדבר מהלב.
מסכימה לגמרי!!
בני אדם שונים ויתכן והרבה לא שם לב שהעוקצנות שלו היא לא שנינות אלא פשוט עלבון ופגיעה.
במקרה שזה לא מועיל לברר עם הורים אחרים האם גם אצלם המצב הוא כך ו/או לפנות למנהל או לרב שמכיר מקרוב את המוסד ויכול להשפיע..
 
  • הוסף לסימניות
  • #77
למי שמנסה להצדיק מעשים 'בודדים' כאפשריים וכלגיטימים.
לא דומה עובד במפעל לקרמבו לעובד עם נפשות.
בכל עבודה יש סעיפים ומחוייבויות שאי אפשר להתפשר עליהן.

ר' אריה לוין זצוק"ל בהיותו משגיח בחידר שמע רעבע אומר לתלמידיו 'קמתי עצבני היום תזהרו ממני'
ר' אריה שמע ושלחו הביתה לצמיתות.

לא כולם מתאימים למקצוע ההוראה.

צר לי לאכזב אותך, את הילדים שלך מלמדים בני אדם ולא מלאכים.
המורים הכי טובים יכולים ליפול לפעמים, זה אנושי.

את בתור אמא, לא יכולה למצוא את עצמך בסוף יום מתחרטת על תגובות שלך?

וכל המילים היפות על קרמבו ונפשות, זה מקסים על הבמה של פרוג, לא על הקתדרה בכיתה...

ר' אריה לוין זצוק"ל בהיותו משגיח בחידר שמע רעבע אומר לתלמידיו 'קמתי עצבני היום תזהרו ממני'
ר' אריה שמע ושלחו הביתה לצמיתות.

לא כולם מתאימים למקצוע ההוראה.

בטוחה בטוחה, שר' אריה לוין הכיר את הרב'ה הזה, וידע אם זה נפילה חד פעמית או משהו יותר עמוק....
אין לי ספק שאם הוא היה רב'ה מעולה כזה שרק חושב על התלמידים, ר' אריה היה קורא לו, נותן לו מוסר ושולח אותו חזרה לכיתה...
 
נערך לאחרונה ב:
  • הוסף לסימניות
  • #78
צר לי לאכזב אותך, את הילדים שלך מלמדים בני אדם ולא מלאכים.
המורים הכי טובים יכולים ליפול לפעמים, זה אנושי.

את בתור אמא, לא יכולה למצוא את עצמך בסוף יום מתחרטת על תגובות שלך?

וכל המילים היפות על קרמבו ונפשות, זה מקסים על הבמה של פרוג, לא על הקתדרה בכיתה...



בטוחה בטוחה, שר' אריה לוין הכיר את הרב'ה הזה, וידע אם זה נפילה חד פעמית או משהו מתמשך....
אין לי ספק שאם הוא היה רב'ה מעולה כזה שרק חושב על התלמידים, ר' אריה היה קורא לו, נותן לו מוסר ושולח אותו חזרה לכיתה...


לא חושבת ככה, נשמה, את תסכימי שבן אדם יגיב ככה מול הילדים שלך? שיאיים עליהם? שישפיל? שיפגע?
הלימוד זכות הזה יפה, אבל הוא לא במקום הנכון!

יש דרך ויש גישה, יש גבולות שלא עוברים אותם!
אף אחד לא חושב שהמורים הם מלאכים, כולנו בני אדם, ולהיות מורה זה דרישות אחרות מעבודות אחרות, החינוך של ילדים קטנים הוא קריטי! צלקות כאלו יכולות להרוס את הילד וההשפעה הזאת יכולה להשפיע על כל חייו של הילד!

לא מדובר על פעם אחת ויחידה או על מילה אחת שנפלטה בטעות או בחוסר שימת לב ובלי כוונה,

אני מאמינה שאם זה כל כך השפיע על הילד בצורה כל כך חמורה מן הסתם הפגיעה היא סידרתית וחמורה!

וכן, בפה מלא אני אומרת, משמעות של מילה אחת כזאת יכולה להרוס את הילד!!

כולנו בני אדם זה נכון!
אבל אם אתה לא יכול לעמוד בזה בעניין של החינוך ולהיות זהיר עם הילדים ועם הדיבור איתם
בפרוש---אל תהיה מורה!!
 
  • הוסף לסימניות
  • #79
לא חושבת ככה, נשמה, את תסכימי שבן אדם יגיב ככה מול הילדים שלך? שיאיים עליהם? שישפיל? שיפגע?
הלימוד זכות הזה יפה, אבל הוא לא במקום הנכון!

יש דרך ויש גישה, יש גבולות שלא עוברים אותם!
אף אחד לא חושב שהמורים הם מלאכים, כולנו בני אדם, ולהיות מורה זה דרישות אחרות מעבודות אחרות, החינוך של ילדים קטנים הוא קריטי! צלקות כאלו יכולות להרוס את הילד וההשפעה הזאת יכולה להשפיע על כל חייו של הילד!

לא מדובר על פעם אחת ויחידה או על מילה אחת שנפלטה בטעות או בחוסר שימת לב ובלי כוונה,

אני מאמינה שאם זה כל כך השפיע על הילד בצורה כל כך חמורה מן הסתם הפגיעה היא סידרתית וחמורה!

וכן, בפה מלא אני אומרת, משמעות של מילה אחת כזאת יכולה להרוס את הילד!!

כולנו בני אדם זה נכון!
אבל אם אתה לא יכול לעמוד בזה בעניין של החינוך ולהיות זהיר עם הילדים ועם הדיבור איתם
בפרוש---אל תהיה מורה!!
טוב.
נראה שנכנסת באמצע שיחה, ולא קראת הודעות קודמות.

כי בדיוק על זה דיברתי, על פעם אחת ויחידה שנפלטה בטעות.

בעצם עזבי.
תחזרי אחורה, תקראי.
ואם את חושבת שמה שכתבת כאן עדין רלוונטי עבורי, אשמח לשמוע...
 
  • הוסף לסימניות
  • #80
צר לי לאכזב אותך, את הילדים שלך מלמדים בני אדם ולא מלאכים.
המורים הכי טובים יכולים ליפול לפעמים, זה אנושי.

את בתור אמא, לא יכולה למצוא את עצמך בסוף יום מתחרטת על תגובות שלך?

וכל המילים היפות על קרמבו ונפשות, זה מקסים על הבמה של פרוג, לא על הקתדרה בכיתה...



בטוחה בטוחה, שר' אריה לוין הכיר את הרב'ה הזה, וידע אם זה נפילה חד פעמית או משהו יותר עמוק....
אין לי ספק שאם הוא היה רב'ה מעולה כזה שרק חושב על התלמידים, ר' אריה היה קורא לו, נותן לו מוסר ושולח אותו חזרה לכיתה...

את צודקת לגמרי.
אין אדם מושלם וכל אדם יכול להכשל. זה בסדר, לא לכך התכוונתי.

הבעיה לטעמי, מתחילה בלגיטימיות ובחיבוק שמעניקים לנפילות.
כשאדם מודע לכך שהוא במצב קצה ובקלות יפול לקנטים ויפגע בסביבתו ולמרות זאת הוא נכנס לכיתה זו בעיה לא מתקבלת על הדעת.
כשם שמורה עם 40 מעלות חום לא יופיע בשערי התלמוד תורה כן מורה שעצביו מרוטים אמור לא להופיע וללמד בצורה כזו.

ואם זה קורה יותר מידי השאלה הופכת לקשה יותר.

זה ההסבר שנתן רק אריה לוין למי ששאל אותו על הסילוק.
אדם שמודע למצבו הנפיץ ותולה את האחריות להתנהגותו בתלמידיו לא יכול ללמד.
 

פרוגבוט

תוכן שיווקי
פרסומת
מצב
הנושא נעול.

אשכולות דומים

אולי גם אתם חוויתם חוויה דומה?
ככה זה בכל מקום?

הבן שלי בכיתה א', ילד חמד,
בגן חיידר הבנתי שיש פער ושהוא רכרוכי ולא בשל. לא קיבלתי שום מידע מהגננת,
ורק שפניתי אליה היא אמרה שאני צודקת... רצינו להשאיר שנה בגן, ולא הסכימו.
במכינה, שיכנעתי את הרב'ה שהילד לא בשל, הרב'ה הסכים איתי באופן חלקי, אמר שהוא חלק, אבל לא היה מודאג מידי,
עשינו אבחון כנדרש, וועדת שילוב, קיבל שעות, מקבל קלינאית תקשורת. רצינו להשאיר במכינה ולא הסכימו.

אבל תכל'ס,
הילד המתוק הזה - לומד השנה בכיתה גדולה מאוד, (כמעט פי שניים מהמכינה)
אוהב את הלימוד מאוד, אבל חורק שיניים כל הזמן.
רכש יפה את הקריאה אבל מתאמץ מאוד, כותב נפלא, אבל בכיתה מתקשה ממש לכתוב והספר שלו מלא במחיקות :(
מבין מעולה את הנלמד, אבל לא מרגישה שזה מלהיב אותו במיוחד.
תכל'ס- מרגיש לי שהוא יכול לצלוח את זה, אבל הוא לא בשל.
כאילו בכח משאירים אותו במשבצת הזו ומנסים לעזור לו עם קביים, מה שיתכן, שאם רק היה נשאר עוד שנה במכינה,
יכולנו לחסוך לו את רוב הקשיים. אולי הוא לא היה שפיץ, אבל בטוח לא היה חלש.

א. למה ההורים צריכים לרדוף אחרי הצוות לקבל מידע? למה מרגיש כאילו, אם מסתדרים, אז יאלה יופי, נחליק את זה?
ב. למה בחיידרים אין אפשרות להשאיר גן / מכינה בעת הצורך? למה טובת הילד לא עומדת במרכז?
ג. האם אתם מכירים חיידר מעולה בירושלים שאפשר יהיה לקבל בו מענה אישי ומקצועי לילד ושיהיו קשובים לצרכים שלו?

אני חושבת שהשנים האלו קריטיות לכל העתיד של הילד, ואם עכשיו הוא רודף אחרי עצמו, מה יהיה בצמתים הבאים????
רציתי להתייעץ
הציעו לנו משהו שלא מריח טוב בכלל בכלל.
אני אקדים ואומר שאין לי צל של ספק אם לגשת לעסקה או לא.
כי אני לא עושה את זה בכל מקרה.


השאלה שלי רק האם משהו נתקל בזה, והאם מישהו יכול להצביע לי נקודתית היכן העוקץ?

אוקיי אז הסיפור בערך ככה:
אחד שמייבא רכבים מחו"ל. רוצה לייבא רכב מאד מאד יקר, לרשום אותו על שמנו, שאנחנו נוציא את המימון- ההלוואה ל 50 אחוז, ו50 אחוז הוא מביא מזומן.
הוא יעביר לנו שכר נאה, וכן כמובן כל חודש את סכום ההלוואה..
מתחייב תוך שנה לסדר את העניין למכור את הרכב ולכסות את ההלוואה
ולנו יש בתמורה, וכעירבון, רכב יקר מאד הרשום על שמנו.. שאם הוא לא ישלם/יאבד אז הרווחנו גם את חלקו...
מצד שני הרכב אצלו...
כמה מכרים שלנו כבר עשו את זה ובנתיים הכל דופק.

ניסיתי לשאול הגימיני הוא ממש לא התלהב וגם נימק..לדעתו הסיכון כאן גבוה מדיי.. להוציא הלוואה ככ גדולה.. אבל הוא מביא כל מיני דברים שכבר כן שללתי את זה.. ודברים שניתן גם להכניס לחוזה

מעניין אותי האם מישהו נתקל בכזה סוג הצעה?
  • חחח
Reactions: aabb1 //
7 תגובות

הצטרפות לניוזלטר

איזה כיף שהצטרפתם לניוזלטר שלנו!

מעכשיו, תהיו הראשונים לקבל את כל העדכונים, החדשות, ההפתעות בלעדיות, והתכנים הכי חמים שלנו בפרוג!

לוח מודעות

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק כה

אלְדָוִד אֵלֶיךָ יי נַפְשִׁי אֶשָּׂא:באֱלֹהַי בְּךָ בָטַחְתִּי אַל אֵבוֹשָׁה אַל יַעַלְצוּ אֹיְבַי לִי:גגַּם כָּל קוֶֹיךָ לֹא יֵבֹשׁוּ יֵבֹשׁוּ הַבּוֹגְדִים רֵיקָם:דדְּרָכֶיךָ יי הוֹדִיעֵנִי אֹרְחוֹתֶיךָ לַמְּדֵנִי:ההַדְרִיכֵנִי בַאֲמִתֶּךָ וְלַמְּדֵנִי כִּי אַתָּה אֱלֹהֵי יִשְׁעִי אוֹתְךָ קִוִּיתִי כָּל הַיּוֹם:וזְכֹר רַחֲמֶיךָ יי וַחֲסָדֶיךָ כִּי מֵעוֹלָם הֵמָּה:זחַטֹּאות נְעוּרַי וּפְשָׁעַי אַל תִּזְכֹּר כְּחַסְדְּךָ זְכָר לִי אַתָּה לְמַעַן טוּבְךָ יי:חטוֹב וְיָשָׁר יי עַל כֵּן יוֹרֶה חַטָּאִים בַּדָּרֶךְ:טיַדְרֵךְ עֲנָוִים בַּמִּשְׁפָּט וִילַמֵּד עֲנָוִים דַּרְכּוֹ:יכָּל אָרְחוֹת יי חֶסֶד וֶאֱמֶת לְנֹצְרֵי בְרִיתוֹ וְעֵדֹתָיו:יאלְמַעַן שִׁמְךָ יי וְסָלַחְתָּ לַעֲוֹנִי כִּי רַב הוּא:יבמִי זֶה הָאִישׁ יְרֵא יי יוֹרֶנּוּ בְּדֶרֶךְ יִבְחָר:יגנַפְשׁוֹ בְּטוֹב תָּלִין וְזַרְעוֹ יִירַשׁ אָרֶץ:ידסוֹד יי לִירֵאָיו וּבְרִיתוֹ לְהוֹדִיעָם:טועֵינַי תָּמִיד אֶל יי כִּי הוּא יוֹצִיא מֵרֶשֶׁת רַגְלָי:טזפְּנֵה אֵלַי וְחָנֵּנִי כִּי יָחִיד וְעָנִי אָנִי:יזצָרוֹת לְבָבִי הִרְחִיבוּ מִמְּצוּקוֹתַי הוֹצִיאֵנִי:יחרְאֵה עָנְיִי וַעֲמָלִי וְשָׂא לְכָל חַטֹּאותָי:יטרְאֵה אוֹיְבַי כִּי רָבּוּ וְשִׂנְאַת חָמָס שְׂנֵאוּנִי:כשָׁמְרָה נַפְשִׁי וְהַצִּילֵנִי אַל אֵבוֹשׁ כִּי חָסִיתִי בָךְ:כאתֹּם וָיֹשֶׁר יִצְּרוּנִי כִּי קִוִּיתִיךָ:כבפְּדֵה אֱלֹהִים אֶת יִשְׂרָאֵל מִכֹּל צָרוֹתָיו:
נקרא  2  פעמים
למעלה