רוצה להציל חיים?. מחפשים כליה...

  • הוסף לסימניות
  • #21
מרגש!!!!!!!
לראות פה מלאכים שתרמו
זה עושה ככ טוב על הלב.
מי כעמך ישראל
ד' יעזור שאכן ימצאו במהירות האפשרית את התרומה המיוחלת.
 
  • הוסף לסימניות
  • #23
אפשר להפיץ הלאה במייל עם הפרטים שלך בחתימה?
(לפחות נעשה השתדלות קטנה...)

דיצה,
אולי באמת תשאלי אותה אם אפשר להפיץ הלאה במיילים.
לא נראה לי שכדאי להפיץ הלאה מבלי לשאול אותה קודם. תארי לך שהיא תקבל מייל כזה ממישהו שיעביר לה בלי שידעה בכלל שזה עובר במיילים...

תודה לכולם, מרגש לראות את התורמים, ואת המעוניינים
ולצערינו במקרה הזה לא תואמים.
אבל יש עוד אינספור "מקרים"-אנשים שמחכים לכליה שתגאל אותם.
אפשר לברר במתנת חיים.

בררתי, וכרגע עדין לא נפיץ במיילים.
מקווה שנמצא, ואם יהיה צורך-אולי נעבור לשיטה הזו.
עוד נתון חשוב-שהתוודעתי אליו רק היום-התרומה היא מגיל 25 בלבד.
 
  • הוסף לסימניות
  • #27
הבנתי שלאישה עד גיל 45 זה לא מומלץ, נכון?
 
  • הוסף לסימניות
  • #31
לתורמי הכליות היקרים! @למען דעת @אברהם ועוד...

בשם כל החברים בפרוג

רציתי לומר לכם, אתם אנשים מדהימים! ולא בגלל שתרמתם כליה.
הפוך בגלל שאתם כאלה אז תרמתם.

אני באמת מקנא בתעצומות הנפש שלכם, אני שמעתי אחד שמספר:
"היו לי שתי כליות, ונשארו לי שתי כליות, רק שאחת השקעתי בגוף אחר, שיוכל לחיות..."

שמעתי אחר אומר: "למה הקב"ה ברא לי שתי כליות, אם אני צריך רק אחת? כדי שאני יתרום את השניה..."
אגב, זה הזכיר לי את הסיפור על הילדה שתרמו לה כליה, שאמרה לאמא שלה "הלוואי והיה לי עוד כליה" שאלה אותה אמא שלה: "בשביל מה? מספיק אחת"
"בשביל שאני יוכל לתרום..."
ענתה הילדה.

פעם הייתי אצל הרב יצחק זילברשטיין שליט''א והגיע יהודי להתייעץ איתו על תרומת כליה, הרב אמר לו "אחרי שתתרום, אני מבקש ממך, תבוא לכאן כדי לברך אותי".

כל הכבוד לכם, אתם הגאוה שלנו, מחזיקים לכם אצבעות - חברי פרוג.
 
  • הוסף לסימניות
  • #33
מאיפה הנתון הזה?
באתר של מתנת חיים כתוב שאין שום בעיה ללדת אחרי שתורמים כליה.
רק אולי מושבתים לתקופה? אין לי מושג....

גם מושבתים לתקופה,
וגם- יש מעט יותר סיכון לסיבוכים בהריון.
(וחבל שמתנת חיים כותבים דברים לא נכונים, זה מוריד ממני את האמינות מכל שאר הדברים שהם כותבים)
 
נערך לאחרונה ב:
  • הוסף לסימניות
  • #34
מאיפה הנתון הזה?
באתר של מתנת חיים כתוב שאין שום בעיה ללדת אחרי שתורמים כליה.
רק אולי מושבתים לתקופה? אין לי מושג....

א. אכן אין שום בעיה ללדת אחרי תרומת כליה
ב. ההמלצה למי שתרמה כליה, לא להיכנס להריון במשך שנה מהתרומה (כמדומני)
ג. בפועל יש נשים שנכנסו להריון זמן מאד קצר אחרי התרומה וילדו בשלום ובבריאות
ד. בעיקרון מתנת חיים ומשרד הבריאות אומרים לנשים בגיל הפוריות לא לתרום כליה, למעט במקרים של קרוב מדרגה ראשונה. אך אם אשה מתעקשת בכל זאת, נותנים לה.
 
  • הוסף לסימניות
  • #35
זה נכון שמי שהיו לו אבנים בכליות לא יכול לתרום?
 
  • הוסף לסימניות
  • #36
היות והוזכר כאן האשכול ההוא, נכנסתי שוב.

יש לי סוג דם מתאים אבל כבר תרמתי... ממש לאחרונה.

מאחל שתמצאו מהר תורם/ת מתאים/ה.

נ.ב. תודה לכל אלו שהתפללו להצלחתי ולהצלחת המושתלת.

לידיעתכם, מתנת חיים פעילים כרגיל במלוא המרץ, יודע מקרוב.


בעלה של תמיש.
 
  • הוסף לסימניות
  • #38
זה מוציא לי את העיניים
אחד החלומות הכי גדולים שלי-לתרום כליה
ואצלנו לא תורמים בגיל הפוריות
בעז"ה בילד האחרון תוך כדי קיסרי יוציאו כבר כליה (ואני מתכננת גם קיצור קיבה -שיהיה...;))
 
  • הוסף לסימניות
  • #39
סוג דם AB-,
למי יכול לתרום?
 
  • הוסף לסימניות
  • #40
A - דם מסוג A משמש כעירוי שגרתי לחולים שדמם הוא מסוג A והוא סוג הדם הנפוץ באוכלוסייה (כ- 32% מהאנשים בעלי סוג דם A,Rh חיובי וכ- 4% הם בעלי סוג דם A, Rh שלילי.

B - דם מסוג B משמש כעירוי שגרתי לחולים שדמם הוא מסוג B, המהווים כ- 19% מהאוכלוסייה בארץ.

AB - כדוריות דם אדומות מסוג AB משמשות לעירוי דם עבור מספר מועט יחסית של חולים בעלי סוג דם AB (כ- 8% מהאוכלוסייה). לעומת זאת הפלסמה של תורמי AB בעלת ערך מיוחד מכיוון שאין בה נוגדנים לקבוצות דם, ואפשר לתת אותה בביטחון לכל חולה גם ללא ידיעת סוג הדם שלו.
פלסמה מסוג AB משמשת גם לעירוי לתינוקות ופגים. במקרים אלה, ניתן לחלק תרומת פלסמה אחת בין מספר תינוקות או לתת מנות רבות מאותו תורם לתינוק אחד.

O -
סוג דם O Rh נפוץ בארץ בכ- 35% מהאוכלוסייה. הוא נחשב כתורם כדוריות דם אדומות אוניברסלי ומשתמשים בו לעיתים קרובות לעירויים דחופים, כאשר אין מספיק זמן לברר את סוג דמו של המטופל.
קרדיט: מ.ד.א.
 

פרוגבוט

תוכן שיווקי
פרסומת

הצטרפות לניוזלטר

איזה כיף שהצטרפתם לניוזלטר שלנו!

מעכשיו, תהיו הראשונים לקבל את כל העדכונים, החדשות, ההפתעות בלעדיות, והתכנים הכי חמים שלנו בפרוג!

לוח מודעות

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק כה

אלְדָוִד אֵלֶיךָ יי נַפְשִׁי אֶשָּׂא:באֱלֹהַי בְּךָ בָטַחְתִּי אַל אֵבוֹשָׁה אַל יַעַלְצוּ אֹיְבַי לִי:גגַּם כָּל קוֶֹיךָ לֹא יֵבֹשׁוּ יֵבֹשׁוּ הַבּוֹגְדִים רֵיקָם:דדְּרָכֶיךָ יי הוֹדִיעֵנִי אֹרְחוֹתֶיךָ לַמְּדֵנִי:ההַדְרִיכֵנִי בַאֲמִתֶּךָ וְלַמְּדֵנִי כִּי אַתָּה אֱלֹהֵי יִשְׁעִי אוֹתְךָ קִוִּיתִי כָּל הַיּוֹם:וזְכֹר רַחֲמֶיךָ יי וַחֲסָדֶיךָ כִּי מֵעוֹלָם הֵמָּה:זחַטֹּאות נְעוּרַי וּפְשָׁעַי אַל תִּזְכֹּר כְּחַסְדְּךָ זְכָר לִי אַתָּה לְמַעַן טוּבְךָ יי:חטוֹב וְיָשָׁר יי עַל כֵּן יוֹרֶה חַטָּאִים בַּדָּרֶךְ:טיַדְרֵךְ עֲנָוִים בַּמִּשְׁפָּט וִילַמֵּד עֲנָוִים דַּרְכּוֹ:יכָּל אָרְחוֹת יי חֶסֶד וֶאֱמֶת לְנֹצְרֵי בְרִיתוֹ וְעֵדֹתָיו:יאלְמַעַן שִׁמְךָ יי וְסָלַחְתָּ לַעֲוֹנִי כִּי רַב הוּא:יבמִי זֶה הָאִישׁ יְרֵא יי יוֹרֶנּוּ בְּדֶרֶךְ יִבְחָר:יגנַפְשׁוֹ בְּטוֹב תָּלִין וְזַרְעוֹ יִירַשׁ אָרֶץ:ידסוֹד יי לִירֵאָיו וּבְרִיתוֹ לְהוֹדִיעָם:טועֵינַי תָּמִיד אֶל יי כִּי הוּא יוֹצִיא מֵרֶשֶׁת רַגְלָי:טזפְּנֵה אֵלַי וְחָנֵּנִי כִּי יָחִיד וְעָנִי אָנִי:יזצָרוֹת לְבָבִי הִרְחִיבוּ מִמְּצוּקוֹתַי הוֹצִיאֵנִי:יחרְאֵה עָנְיִי וַעֲמָלִי וְשָׂא לְכָל חַטֹּאותָי:יטרְאֵה אוֹיְבַי כִּי רָבּוּ וְשִׂנְאַת חָמָס שְׂנֵאוּנִי:כשָׁמְרָה נַפְשִׁי וְהַצִּילֵנִי אַל אֵבוֹשׁ כִּי חָסִיתִי בָךְ:כאתֹּם וָיֹשֶׁר יִצְּרוּנִי כִּי קִוִּיתִיךָ:כבפְּדֵה אֱלֹהִים אֶת יִשְׂרָאֵל מִכֹּל צָרוֹתָיו:
נקרא  2  פעמים
למעלה