מידע שימושי ריטלין

  • הוסף לסימניות
  • #1
לילד שריטלין ודומיו עשו תופעות לוואי לא נעימות.
האם יש למישהו להמליץ על תרופה יעילה שאין בה תופעות לוואי?
בבקשה רק דברים שהוכחו
תודה
 
  • הוסף לסימניות
  • #2
לפי מה שידוע לי, אין דבר כזה ''דברים שהוכחו'',
זה משתנה בין אדם לאדם...
לאחד ריטלין עושה תופעות לוואי, לאחר קונצרטה וכו'...
פשוט ענין של ניסוי וטעייה...
 
  • הוסף לסימניות
  • #3
כמעט, ואין כזה דבר, לא עושה תופעות לוואי ,בכל המשפחה הזו של התרופות להפרעות קשב וריכוז ,אולם הגוף בהחלט מסתגל לתרופה ,והתופעות מופחתות משמעותית,והתועלת בהחלט עולה על הנזק.
 
  • הוסף לסימניות
  • #4
קונצרטה
החיים השתנו כשלקחו
את זה אחרי ריטלין ולטובה!
 
  • הוסף לסימניות
  • #5
מניסיון עם כמה תלמידים בעבר
"אדרל" טוב משמעותית מריטלין מבחינת תופעות לוואי
אממה, שרופאים לא ממהרים לתת אותו.
 
  • הוסף לסימניות
  • #10
תדברו עם הרופא של הילד. הוא ודאי ידע להמליץ לכם.
 
  • הוסף לסימניות
  • #11
מניסיון של כמה ילדים
אין דבר כזה מוכח!!
לכל ילד(כלומר לכל גוף) מתאים משהוא אחר
יש לי כמה סוגי תרופות כיום בשימוש בבית
ריטלין(2 סוגים)/קונצרטה/ויאונס

בעבר נוסה עוד
מה שהיה נורא לילד אחד היה מצוין לילד אחר, כך שכנראה זה רק לנסות על כל אחד בנפרד
גם לילד עצמו לפעמים מה שטוב אחרי זמן יש צורך להחליף, וכן מינון לפעמים צריך לבדוק עד שמגיעים למינון הנכון

בהצלחה רבה
(לצערי לא כ"כ נתקלתי משהוא שהוא ללא תופעות בכלל אלא הרע במיעוטו, כמובן שהתועלת רבה פי כמה (מבחינתי באלפים)מהנזק אבל זה קיים)
 
  • הוסף לסימניות
  • #12
יש את הוויואנס - שממש אין שום תופעות לוואי, אבל גם עולה בהתאם.. מאד יקר.
אם זה חשוב לכם אז שווה השקעה.
ויש גם את אנטנט - שהוא גם ממש לא תופעות לוואי
 
  • הוסף לסימניות
  • #13
יש את הוויואנס - שממש אין שום תופעות לוואי, אבל גם עולה בהתאם.. מאד יקר.
אם זה חשוב לכם אז שווה השקעה.
ויש גם את אנטנט - שהוא גם ממש לא תופעות לוואי

הנה דוגמא למה שרשמתי למעלה
אצלי הויואנס לילד מסוים היה עם הרבה תופעות לואי
 
  • הוסף לסימניות
  • #15
הייי
יש את צביקה פז,
ראש מכון פז
מומחה לטיפול בקשיים רגשיים וקשיי
קשב וריכוז (ADHD) בילדים ונוער
054-3141444

אפשר לפנות אליו, הוא מומחה בנושאים הללו, איך לעזור לילד שסובל מתופעות לוואי של ריטלין ודומיו, ועוד..
בהצלחה!
 
  • הוסף לסימניות
  • #16
הייי
יש את צביקה פז,
ראש מכון פז
מומחה לטיפול בקשיים רגשיים וקשיי
קשב וריכוז (ADHD) בילדים ונוער
054-3141444

אפשר לפנות אליו, הוא מומחה בנושאים הללו, איך לעזור לילד שסובל מתופעות לוואי של ריטלין ודומיו, ועוד..
בהצלחה!
מכירים מנסיון או ממיילים שהוא שולח?
 
  • הוסף לסימניות
  • #17
אני לומדת אצלו את השיטה שלו, הוא פשוט פותח את העיניים בכל התהליך הזה..
הרעיון הוא שיש הרבה מאד ילדים שמקבלים ריטלין כי אובחנו כסובלים מהפרעת קשב, ותכלס ההפרעה שלהם יושבת על רקע רגשי, כך שמטפלים בסימפטום ולא בגורם....
ברגע שמגלים מה הסיבה להתפרצות, ולהתנהגות חסרת השליטה הזו.. ומטפלים בפן הרגשי, הסימפטומים של הקשב נעלמים..
הוא עוזר לך להבין את המקום של הילד, מה הוא חווה, ונותן טיפים איך לעזור לו בבית, בחברה, עם הדימוי העצמי (הנמוך לרב..), בבית הספר ועם הצוות החינוכי...
טוב כתבתי בכמה מילים,
ממליצה פשוט להרים טלפון ולקבוע פגישת ייעוץ, בסופו של דבר, אפח'ד לא מכריח אותך לטפל דרכו
מקווה שעזרתי
בהצלחה!
 
  • הוסף לסימניות
  • #18
אני לומדת אצלו את השיטה שלו, הוא פשוט פותח את העיניים בכל התהליך הזה..
הרעיון הוא שיש הרבה מאד ילדים שמקבלים ריטלין כי אובחנו כסובלים מהפרעת קשב, ותכלס ההפרעה שלהם יושבת על רקע רגשי, כך שמטפלים בסימפטום ולא בגורם....
ברגע שמגלים מה הסיבה להתפרצות, ולהתנהגות חסרת השליטה הזו.. ומטפלים בפן הרגשי, הסימפטומים של הקשב נעלמים..
הוא עוזר לך להבין את המקום של הילד, מה הוא חווה, ונותן טיפים איך לעזור לו בבית, בחברה, עם הדימוי העצמי (הנמוך לרב..), בבית הספר ועם הצוות החינוכי...
טוב כתבתי בכמה מילים,
ממליצה פשוט להרים טלפון ולקבוע פגישת ייעוץ, בסופו של דבר, אפח'ד לא מכריח אותך לטפל דרכו
מקווה שעזרתי
בהצלחה!
איך התוכנית שלו?
זה באמת עוזר?
 
  • הוסף לסימניות
  • #19
זה לא עניין של עוזר או לא עוזר
זה פשוט תלוי מה הבעיה של הילד
הרבה מאד פעמים כשמורים רואים בעיות התנהגות הם אוטומטית מייחסים אותם לADD או ADHA
ומפנים לאבחון
וזו אכן המגמה היום, יוצא שיותר מ50% ילדים בכיתה לוקחים ריטלין או לפחות מופנים לאבחון ומקבלים המלצה כזו..
באבחון רואים שלילד באמת יש "קפיצים" ושהריטלין יעני משתיק אותם ונותנים מרשם.
מה שצביקה פז עושה זה בעצם לבדוק מה המקור ובעיות הללו,
הוא טוען שהבעיות של ההתנהגות ודומיהן, הם רק סימפטום
ובעצם לתת ריטלין זה לטפל בסימפטום במקום בבעיה שנמצאת מתחת לפני השטח
הרבה פעמים הבעיות הללו צצות כתוצאה מקושי רגשי וכשמטפלים בבעיה הרגשית ההפרעות נעלמות.
צביקה פז לא נגד ריטלין למי שחושב כך
אלא בודק קודם על מה יושב חוסר הריכוז, ובעיות ההתנהגות, אם זה קושי רגשי מה שצריך זה שיחות וכו..
אם זה באמת קש"ר מנסים טיפול טבעי, שינוי בתזונה, ובהרגלים היומיומיים כמו שעות שינה, ארגון החדר וכו (שכל אלו משפיעים מאד על הקשב והריכוז, ד"א של כל ילד, לא בהכרח קש"ר..)
ואם לא עוזר ממליץ על ריטלין....
שווה מאד לנסות להתייעץ איתו
 
  • הוסף לסימניות
  • #20
זה לא עניין של עוזר או לא עוזר
זה פשוט תלוי מה הבעיה של הילד
הרבה מאד פעמים כשמורים רואים בעיות התנהגות הם אוטומטית מייחסים אותם לADD או ADHA
ומפנים לאבחון
וזו אכן המגמה היום, יוצא שיותר מ50% ילדים בכיתה לוקחים ריטלין או לפחות מופנים לאבחון ומקבלים המלצה כזו..
באבחון רואים שלילד באמת יש "קפיצים" ושהריטלין יעני משתיק אותם ונותנים מרשם.
מה שצביקה פז עושה זה בעצם לבדוק מה המקור ובעיות הללו,
הוא טוען שהבעיות של ההתנהגות ודומיהן, הם רק סימפטום
ובעצם לתת ריטלין זה לטפל בסימפטום במקום בבעיה שנמצאת מתחת לפני השטח
הרבה פעמים הבעיות הללו צצות כתוצאה מקושי רגשי וכשמטפלים בבעיה הרגשית ההפרעות נעלמות.
צביקה פז לא נגד ריטלין למי שחושב כך
אלא בודק קודם על מה יושב חוסר הריכוז, ובעיות ההתנהגות, אם זה קושי רגשי מה שצריך זה שיחות וכו..
אם זה באמת קש"ר מנסים טיפול טבעי, שינוי בתזונה, ובהרגלים היומיומיים כמו שעות שינה, ארגון החדר וכו (שכל אלו משפיעים מאד על הקשב והריכוז, ד"א של כל ילד, לא בהכרח קש"ר..)
ואם לא עוזר ממליץ על ריטלין....
שווה מאד לנסות להתייעץ איתו
לעשות כסף מבעיות של אחרים זו שיטה עתיקת יומין...
לגופו של עניין, ילד שמאובחן נכון בבעית קשב וריכוז זה רק אחרי שיש כמה דברים שמראים שיש לו את הבעייה הזו ולא רק שהוא לא מקשיב למורה המשעמם שלו.
למשל חוסר אירגון, קושי להתלבש, קופצניות יתר, שקיעות יתר בספר או משחק, מי שמכיר ילדים כאלה יודע לזהות אותם בדקה וחצי.
 

פרוגבוט

תוכן שיווקי
פרסומת

אשכולות דומים

הצטרפות לניוזלטר

איזה כיף שהצטרפתם לניוזלטר שלנו!

מעכשיו, תהיו הראשונים לקבל את כל העדכונים, החדשות, ההפתעות בלעדיות, והתכנים הכי חמים שלנו בפרוג!

לוח מודעות

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק כה

אלְדָוִד אֵלֶיךָ יי נַפְשִׁי אֶשָּׂא:באֱלֹהַי בְּךָ בָטַחְתִּי אַל אֵבוֹשָׁה אַל יַעַלְצוּ אֹיְבַי לִי:גגַּם כָּל קוֶֹיךָ לֹא יֵבֹשׁוּ יֵבֹשׁוּ הַבּוֹגְדִים רֵיקָם:דדְּרָכֶיךָ יי הוֹדִיעֵנִי אֹרְחוֹתֶיךָ לַמְּדֵנִי:ההַדְרִיכֵנִי בַאֲמִתֶּךָ וְלַמְּדֵנִי כִּי אַתָּה אֱלֹהֵי יִשְׁעִי אוֹתְךָ קִוִּיתִי כָּל הַיּוֹם:וזְכֹר רַחֲמֶיךָ יי וַחֲסָדֶיךָ כִּי מֵעוֹלָם הֵמָּה:זחַטֹּאות נְעוּרַי וּפְשָׁעַי אַל תִּזְכֹּר כְּחַסְדְּךָ זְכָר לִי אַתָּה לְמַעַן טוּבְךָ יי:חטוֹב וְיָשָׁר יי עַל כֵּן יוֹרֶה חַטָּאִים בַּדָּרֶךְ:טיַדְרֵךְ עֲנָוִים בַּמִּשְׁפָּט וִילַמֵּד עֲנָוִים דַּרְכּוֹ:יכָּל אָרְחוֹת יי חֶסֶד וֶאֱמֶת לְנֹצְרֵי בְרִיתוֹ וְעֵדֹתָיו:יאלְמַעַן שִׁמְךָ יי וְסָלַחְתָּ לַעֲוֹנִי כִּי רַב הוּא:יבמִי זֶה הָאִישׁ יְרֵא יי יוֹרֶנּוּ בְּדֶרֶךְ יִבְחָר:יגנַפְשׁוֹ בְּטוֹב תָּלִין וְזַרְעוֹ יִירַשׁ אָרֶץ:ידסוֹד יי לִירֵאָיו וּבְרִיתוֹ לְהוֹדִיעָם:טועֵינַי תָּמִיד אֶל יי כִּי הוּא יוֹצִיא מֵרֶשֶׁת רַגְלָי:טזפְּנֵה אֵלַי וְחָנֵּנִי כִּי יָחִיד וְעָנִי אָנִי:יזצָרוֹת לְבָבִי הִרְחִיבוּ מִמְּצוּקוֹתַי הוֹצִיאֵנִי:יחרְאֵה עָנְיִי וַעֲמָלִי וְשָׂא לְכָל חַטֹּאותָי:יטרְאֵה אוֹיְבַי כִּי רָבּוּ וְשִׂנְאַת חָמָס שְׂנֵאוּנִי:כשָׁמְרָה נַפְשִׁי וְהַצִּילֵנִי אַל אֵבוֹשׁ כִּי חָסִיתִי בָךְ:כאתֹּם וָיֹשֶׁר יִצְּרוּנִי כִּי קִוִּיתִיךָ:כבפְּדֵה אֱלֹהִים אֶת יִשְׂרָאֵל מִכֹּל צָרוֹתָיו:
נקרא  2  פעמים
למעלה