דרוש מידע שאלה מוזרה... מקובל חברתית = נורמלי?

  • הוסף לסימניות
  • #81
אם את שותקת ולא מקבלת .זו לא הכלה כלל!!
ואם את לא עושה צעדים משמעותיים.זה עוד יותר חוסר הכלה .הכלה זה להכיל ...לפנות את כולך .ולקבל למרות ועל אף! לא שתיקה...
לדעתי גם...
אז תמיד תמצאי סביבך את הנשים שכן הולכות צנוע ותשתייכי אליהם, וממילא - לא משנה מה תעשי, תמיד תישארי נורמלית...
אוקי אני אשאר נורמלית, נכון.
אבל אני דברתי על עצם הדבר שנהיה 'נורמלי'....
 
  • הוסף לסימניות
  • #83
בלת"ק
יש הבדל בין נורמלי לטוב
לא כל מה שנורמלי הוא טוב
אולי כל מה שטוב הוא נורמלי ואולי לא
 
  • הוסף לסימניות
  • #86
נראה לי שלא נשאר ניק שלא הגיב לאשכול הזה....
חברים כולנו נורמאלים! אתם יכולים להיות רגועים....אין צורך להצטדק ולצדק...
למה אתם דואגים מהעיסוק בנורמה, זה נראה לכם לא נורמלי...?
 
  • הוסף לסימניות
  • #87
הרב מה הדין?
- מותר
לא הבנתי, ואם זה אסור?
לא הבנתי מה הקשר.
נורמלי זה לא טוב או לא טוב.
ר' חיים קנייבסקי היה מיוחד הוא לא היה נורמלי.
אין שום קשר בין מצוות\עבירות לנורמליות.
הלוואי שכולנו לא היינו נורמליים אלא יותר צדיקים מהנורמה, יותר חכמים מהנורמה, וכו'.
 
  • הוסף לסימניות
  • #89
אם את שותקת ולא מקבלת .זו לא הכלה כלל!!
ואם את לא עושה צעדים משמעותיים.זה עוד יותר חוסר הכלה .הכלה זה להכיל ...לפנות את כולך .ולקבל למרות ועל אף! לא שתיקה...
זה לקבל
להכיל זה לא לעשות כלום למרות שאני לא רק לא מסכים אלא אני אפילו לא מוכן לקבל את זה.
ע"ע מה שאמרו להכיל את המתים מהקורונה.
 
  • הוסף לסימניות
  • #90
אנחנו משתמשים עם המילה נורמלי לשתי משמעויות.
נורמלי=מלשון 'נורמה'
נורמלי=מלשון 'שפוי'

וצריך לא לערבב בין הדברים, יש תופעות שלצערנו בעולם המודרני הם 'נורמלים-מקובלים', אבל הם ממש ממש לא שפויים.
ולהפך, ישנם הרבה רעיונות וערכים שהם שפויים לחלוטין, ולצערנו בעולם המודרני, הם לא נורמלים-מקובלים.

אם אני אקים למשל, אגודה לחולי סרטן, או סכרת, שמחליטים לשים סוף לדה-לגיטמציה, ולתפיסה כביכול הם אנשים חולים, שצריכים להיות מטופלים תרופתית ותזונתית, אנחנו נחליט שחולי הסרטן או הסכרת הם בריאים, והם לא צריכים שום טיפול, איש איש ואמונתו, ובסגרת הפלורליזם המשוגע שפוקד את עולמנו, לא ירחק היום שתקום אגודה כזו, ויתכן שיהיו לה קליינטים רבים, וזה יהיה נורמה בציבורים מסויימים, עכשיו אני שואל, האם יהפכו להיות אנשים בריאים???
לא, הם ישארו אנשים חולים, יתכן שזה יהיה בנורמה להיות חולה שלא מטופל, אבל ההגדרה של חולה ובריא היא אסלוטית, והנורמה החברתית לא יכולה לשנות את זה לעולם!

וכן הוא הדבר ממש, לכל מיני תופעות הזויות שהשכל האנושי וההגיון הבסיסי שולל אותם מכל וכל, גם אם הם יהפכו לנורמה, הם לעולם אבל לעולם לא יהיו שפויים!
 
  • הוסף לסימניות
  • #92
אין שום קשר בין מצוות\עבירות לנורמליות.
בטח שכן.
מי שחי בין שומרי מצוות זה ההכי נורמלי שלו.
הדבר הכי לא נורמלי. זה שחרדי לוקח נורמות אסורות מבחוץ ששם זה נורמה.
הנורמה נקבעת לפי הסביבה והמטרה בחיים בקבוצה שאליה אתה משתייך.

[כמו ששחקן כדורגל יתפוס את הכדור ביד ויתחיל לכדרר. ויעבור על החוקים של המסגרת שלו. אפי' שבכדורסל זה הנורמה. מה נגיד, שהוא נורמלי?]
 
  • הוסף לסימניות
  • #93
מי שחי בין שומרי מצוות זה ההכי נורמלי שלו.
ברור שאני לא יעשה זאת כי זה אסור לי עפ"י הדרך חיים שלי, זה לא סותר שזה נהיה נורמה.
גם אם זה נוגד את ההלכה ואורח החיים שלי.
וכן הוא הדבר ממש, לכל מיני תופעות הזויות שהשכל האנושי וההגיון הבסיסי שולל אותם מכל וכל, גם אם הם יהפכו לנורמה, הם לעולם אבל לעולם לא יהיו שפויים!
יפה!!
נורמלי לא בהכרח אומר שפוי...
אהבתי.
 
  • הוסף לסימניות
  • #94
לגבי השאלה האם מקובל זה נורמלי אז כן,
מה שכולם כתבו צריך להכנס תחת ההגדרה "נורמטיבי"
 
  • הוסף לסימניות
  • #96
ברור שאני לא יעשה זאת כי זה אסור לי עפ"י הדרך חיים שלי, זה לא סותר שזה נהיה נורמה.
גם אם זה נוגד את ההלכה ואורח החיים שלי.

יפה!!
נורמלי לא בהכרח אומר שפוי...
אהבתי.
ציטוט מהכריכה של הספר הגאוני "הנורמלי האחרון" של @Ruty Kepler:

‘נורמלי’ הוא מי שמתאים לנורמה, שזורם עם כולם. אם הוא אחרון, וכולם כבר אינם כמוהו – הוא לא נורמלי. הוא יכול להיום חכם, שפוי, נחמד, ואפילו צודק – אבל נורמלי, לא.
 
נערך לאחרונה ב:
  • הוסף לסימניות
  • #97
נורמלי =תַּקִּין, שֶׁהוּא כְּתִקְנוֹ, שֶׁאֵינוֹ יוֹצֵא דֹּפֶן, רָגִיל
מה לעשות שזה ההגדרה כל דבר שהוא לא יוצא דופן הוא נורמלי יכול להיות שמבחינתך זה לא מקובל
מאד נורמלי :)
 
  • הוסף לסימניות
  • #98
ציטוט מהכריכה של הספר הגאוני "הנורמלי האחרון" של @Ruty Kepler:

‘נורמלי’ הוא מי שמתאים לנורמה, שזורם עם כולם. אם הוא אחרון, וכולם כבר אינם כמוהו – הוא לא נורמלי. הוא יכול להיום חכם, שפוי, נחמד, ואפילו צודק – אבל נורמלי, לא.
לא ברור לי שההגדרה הזאת נכונה.
 
  • הוסף לסימניות
  • #99
מה לעשות שזה ההגדרה כל דבר שהוא לא יוצא דופן הוא נורמלי יכול להיות שמבחינתך זה לא מקובל
אכן- נורמלי זה כנראה כן, כי הוא כבר לא יוצא דופן..
אבל, שוב, כמו שאמרו פה קודם- הוא לא בהכרח שפוי, גם אם נכנס לנורמה
לא רק לא מקובל, אלא לא שפוי...
 
אכן- נורמלי זה כנראה כן, כי הוא כבר לא יוצא דופן..
אבל, שוב, כמו שאמרו פה קודם- הוא לא בהכרח שפוי, גם אם נכנס לנורמה
לא רק לא מקובל, אלא לא שפוי...
אם אני אומרת על משהו שהוא 'לא שפוי' - זו אמירה שמבטאת בצורה חזקה איך אני מתייחסת לנושא הנידון. זה ככה אגב גם באמירה 'זה לא נורמלי'.
ברגע שמישהי מולי טוענת שזה 'כן שפוי' - ברורה עמדתה, ואפשר אם רוצים ואם יש מקום לכך - לדון הלאה במהות הדברים.
אם במקום זה, כפי שקורה המון פעמים, נגלוש לברור מה נקרא 'שפוי' ומה לא, מה נכלל או לא נכלל בהגדרת 'שפוי' ומדוע - זה יהיה דיון על הגדרות, שבדרך כלל לא נותן הרבה למהות הדיון הראשוני.
 

פרוגבוט

תוכן שיווקי
פרסומת

הצטרפות לניוזלטר

איזה כיף שהצטרפתם לניוזלטר שלנו!

מעכשיו, תהיו הראשונים לקבל את כל העדכונים, החדשות, ההפתעות בלעדיות, והתכנים הכי חמים שלנו בפרוג!

לוח מודעות

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק כה

אלְדָוִד אֵלֶיךָ יי נַפְשִׁי אֶשָּׂא:באֱלֹהַי בְּךָ בָטַחְתִּי אַל אֵבוֹשָׁה אַל יַעַלְצוּ אֹיְבַי לִי:גגַּם כָּל קוֶֹיךָ לֹא יֵבֹשׁוּ יֵבֹשׁוּ הַבּוֹגְדִים רֵיקָם:דדְּרָכֶיךָ יי הוֹדִיעֵנִי אֹרְחוֹתֶיךָ לַמְּדֵנִי:ההַדְרִיכֵנִי בַאֲמִתֶּךָ וְלַמְּדֵנִי כִּי אַתָּה אֱלֹהֵי יִשְׁעִי אוֹתְךָ קִוִּיתִי כָּל הַיּוֹם:וזְכֹר רַחֲמֶיךָ יי וַחֲסָדֶיךָ כִּי מֵעוֹלָם הֵמָּה:זחַטֹּאות נְעוּרַי וּפְשָׁעַי אַל תִּזְכֹּר כְּחַסְדְּךָ זְכָר לִי אַתָּה לְמַעַן טוּבְךָ יי:חטוֹב וְיָשָׁר יי עַל כֵּן יוֹרֶה חַטָּאִים בַּדָּרֶךְ:טיַדְרֵךְ עֲנָוִים בַּמִּשְׁפָּט וִילַמֵּד עֲנָוִים דַּרְכּוֹ:יכָּל אָרְחוֹת יי חֶסֶד וֶאֱמֶת לְנֹצְרֵי בְרִיתוֹ וְעֵדֹתָיו:יאלְמַעַן שִׁמְךָ יי וְסָלַחְתָּ לַעֲוֹנִי כִּי רַב הוּא:יבמִי זֶה הָאִישׁ יְרֵא יי יוֹרֶנּוּ בְּדֶרֶךְ יִבְחָר:יגנַפְשׁוֹ בְּטוֹב תָּלִין וְזַרְעוֹ יִירַשׁ אָרֶץ:ידסוֹד יי לִירֵאָיו וּבְרִיתוֹ לְהוֹדִיעָם:טועֵינַי תָּמִיד אֶל יי כִּי הוּא יוֹצִיא מֵרֶשֶׁת רַגְלָי:טזפְּנֵה אֵלַי וְחָנֵּנִי כִּי יָחִיד וְעָנִי אָנִי:יזצָרוֹת לְבָבִי הִרְחִיבוּ מִמְּצוּקוֹתַי הוֹצִיאֵנִי:יחרְאֵה עָנְיִי וַעֲמָלִי וְשָׂא לְכָל חַטֹּאותָי:יטרְאֵה אוֹיְבַי כִּי רָבּוּ וְשִׂנְאַת חָמָס שְׂנֵאוּנִי:כשָׁמְרָה נַפְשִׁי וְהַצִּילֵנִי אַל אֵבוֹשׁ כִּי חָסִיתִי בָךְ:כאתֹּם וָיֹשֶׁר יִצְּרוּנִי כִּי קִוִּיתִיךָ:כבפְּדֵה אֱלֹהִים אֶת יִשְׂרָאֵל מִכֹּל צָרוֹתָיו:
נקרא  2  פעמים
למעלה