דרוש מידע שביתה במשפחתונים

  • הוסף לסימניות
  • #62
הוצאות המטפלת אינם כ2500 ש"ח לחודש !
מנין לך? היה לך פעם משפחתון?
ההוצאות הם כ 2500 ₪ בהחלט, (ביטוח לאומי, אוכל, תחזוקה שוטפת - בטיחות הבית, משחקים וחומרי גלם, ריהוט, בלאי ועוד)
הם אינם נותנות לממלאות המקום שלהם [כשהם יולדות] את מלא השכר.
ברור שלא יתנו, הם השקיעו הרבה מאד כסף על ריהוט ומשחקים כנ"ל, הממלאת מקום לא צריכה להשיקע בכל הנ"ל והיא מקבלת בד"כ סכום מכובד מאד.
הם לא עובדות את כל השעות שלהם וכל הזמן מבקשות מההורים 'להתחשב' בהם ...
[האם אנחנוכ ל הזמן מבקשים ורומזים למטפלת שאנחנו מבקשים מהם להתחשב ולהוסיף שעות ? ].
ג. מרדימות את הילדים שעות ארוכות ...
ד. בצומות הם גומרות ב2. כך שלפעמים אני ואשתי צמנו והמטפלת לא צמה, אבל היא גמרה ב2.
ה. הם לפעמים מדברות בטלפון ומטפלות בעניינים שלהם חלק נכבד מהזמן.
ההכללה הזו היא אכזרית, זה שהכרתם משפחתון כזה - זה לא אומר בשום אופן על אחרים.
וסביר להניח שאין לכם מידע אמיתי על מטפלת שנוהגת בצורה הזו, נראה שההסתכלות שלכם היא שלילית ולא הגונה.
חבל להשמיץ סתם.
 
  • הוסף לסימניות
  • #63
בקשר לתגובה הקודמת:
איזו מטפלת מתחילה היום ב7:00?
ואני מתכוונת למטפלות שהורידו את יום שישי, ואמורות לעבוד במקום זה א-ה 7:00-16:30
וההורים כבר צריכים לצאת לעבודה
ועוד משהו לא הגיוני-
רושמים את הילד, מתחילה השנה ואז מקבלים חוזה מוטה לטובתה
והילד כבר תקוע אצלה
אין עוד תחום כזה
כל המטפלות באזרו שלנו מתחילת ב 7:00 ומקבלות ב 7:00 וכנ"ל
 
  • הוסף לסימניות
  • #64
יש פה הוצאת שם רע על משפחתוניות בצורה נדירה
באופן אישי ממה שאני רואה אצל הבת שלי ואחיותי הקטנות
מטפלות מדהימות! מקבלות ב7-16
ומאוד משקיעות ודואגות לילדים!
הייתה משפחתונית אחת שביקשה בצומות שהיא תשמח מי שיכול לקחת קצת יותר מוקדם (היא אכן צמה), זה לגטימי לגמרי בעיני כל עוד זה ממקום של בקשה ולא הודעה
ובדיוק לכן צריך לברר לפני ששולחים כנראה גם יש פחות טובות לא חייבים לשלוח אליהם
 
  • הוסף לסימניות
  • #66
ועוד שאלה:
אצלכם בשנת הקורונה עבדו את ארבעת הימים האחרונים של השנה?
כי אצלנו לא, למרות שמהתמ"ת אמרו שהם מחויבות
 
  • הוסף לסימניות
  • #67
המטפלת שלנו אמרה שתעבוד רגיל אבל במקום זה היא תיקח חופש יום אחר כי זה יוצא שמגיע לה בגלל זה יום חופשה
היא צודקת?
ממש לא מגיע לה כלום
אם היא לא עובדת היא יכולה לקזז לעצמה מה-3 ימי בחירה שלה.

השביתה - על חשבונה בלבד
 

קבצים מצורפים

  • 1662020997309.png
    1662020997309.png
    KB 150.9 · צפיות: 37
  • הוסף לסימניות
  • #68
מטפלות המשפחתונים עצמם עושות כמה עוולות
אציין כמה שסבלתי מהם
א. הם אינם נותנות לממלאות המקום שלהם [כשהם יולדות] את מלא השכר.
ב. הם לא עובדות את כל השעות שלהם וכל הזמן מבקשות מההורים 'להתחשב' בהם ...
[האם אנחנוכ ל הזמן מבקשים ורומזים למטפלת שאנחנו מבקשים מהם להתחשב ולהוסיף שעות ? ].
ג. מרדימות את הילדים שעות ארוכות ...
ד. בצומות הם גומרות ב2. כך שלפעמים אני ואשתי צמנו והמטפלת לא צמה, אבל היא גמרה ב2.
ה. הם לפעמים מדברות בטלפון ומטפלות בעניינים שלהם חלק נכבד מהזמן.
הכללה לא יפה ועושה עוול למטפלות רבות מאד. הרב הייתי אומרת.
לעניין הצומות אפשר לפנות למשרד הכלכלה. כבר לפני שנים הם אשרו לסיים ב 14:00 בימי צום.
איזו מטפלת מתחילה היום ב7:00?
הו, אני מכירה ה מ ו ן כאלה
אי אפשר להוציא באמצע השנה
כי החוזה שקיבלנו לאחר תחילת השנה
כולל סעיף שבו מתחייבים לשלם חודש נוסף (מלא, ללא סיבסוד) לאחר עזיבה
באיזו רשת אתם?
לפני משרד הכלכלה רק אם מוציאים באמצע החודש ואין ילד אחר שנכנס באותו התאריך צריך לשלם עד סוף אותו החודש +החלק היחסי של ימי חופשת קיץ
 
  • הוסף לסימניות
  • #70
לעיריה אולי?
מישהו צריך להפעיל את המשפחתונים
זה לא ישירות ממשרד הכלכלה
 
  • הוסף לסימניות
  • #71
השביתה על חשבון המטפלת, היא צריכה להחזיר כסף על היום הזה.
אצליו, המטפלת הסכימה לעבוד כדי לא להחזיר כסף. אז הרווחנו...

סתם שאלה- כמה מטפלת של משפחתון מקבלת נטו?? אני חשבתי שהיא מקבלת 12.000
 
  • הוסף לסימניות
  • #72
לעיריה אולי?
מישהו צריך להפעיל את המשפחתונים
זה לא ישירות ממשרד הכלכלה
כן זה שייך לעירייה, נכון
(ואולי בגלל זה המצב הוא כזה? נשמע שברשתות יותר טוב)
אבל מנסיון עבר- פנייה למרכזת לא עוזרת,
כי המטפלת טוענת שהיא תמיד בעד הלקוח
וכנראה שהן לא כל כך חוששות ממנה בפועל
 
  • הוסף לסימניות
  • #73
השביתה על חשבון המטפלת, היא צריכה להחזיר כסף על היום הזה.
אצליו, המטפלת הסכימה לעבוד כדי לא להחזיר כסף. אז הרווחנו...

סתם שאלה- כמה מטפלת של משפחתון מקבלת נטו?? אני חשבתי שהיא מקבלת 12.000
מטפלת משפחתון מקבלת 2045 ש"ח לילד *5 ילדים = 10225.
מהסכום הזה יורד לה- בט"ל, מס הכנסה (לחלקן), אוכל ומטרנה לילדי המשפחתון, חומרי יצירה ועוד.
בנוסף יש להם הוצאות שנתיות של בדיקות בטיחות, מטפי כיבוי, רכישת ציוד.
ובנוסף, אין ימי מחלה והן משלמות למחליפה על חשבונן.
להגיד כמה נטו זה יוצא אני לא יודעת בדיוק כי אני לא מטפלת משפחתון אבל ברור שבהפחתת ההוצאות הנ"ל ובחישוב שעות העבודה הרבות סכום הברוטו לא גבוה.
 
  • הוסף לסימניות
  • #74
אין לי מושג
אצלנו זה אלף עד טף של נאות מרגלית
הבנות שלי גם שמשפחתונים של נאות מרגלית ושתי המטפלות לא אמרו כלום. מה זה אומר?
שבוע הבא הן עלולות להצטרף?
זה לפנים משורת הדין שהן עובדות? להביא להם מתנה?
א. הם אינם נותנות לממלאות המקום שלהם [כשהם יולדות] את מלא השכר.
ב. הם לא עובדות את כל השעות שלהם וכל הזמן מבקשות מההורים 'להתחשב' בהם ...
[האם אנחנוכ ל הזמן מבקשים ורומזים למטפלת שאנחנו מבקשים מהם להתחשב ולהוסיף שעות ? ].
ג. מרדימות את הילדים שעות ארוכות ...
ד. בצומות הם גומרות ב2. כך שלפעמים אני ואשתי צמנו והמטפלת לא צמה, אבל היא גמרה ב2.
ה. הם לפעמים מדברות בטלפון ומטפלות בעניינים שלהם חלק נכבד מהזמן.
וואו המטפלות שלי ממש לא כאלו. מקבלות בזמן. ואגב למה הן צריכות לתת לממלאת מקום את כל הסכום?
זה לא הבית שלהן, לא ריהוט שלהן לא משחקים כל ההוצאות היו על המטפלת עצמה.
והמטפלות שלי אגב ממש משקיעות וביקשתי באופן מיוחד מתי וכמה אני רוצה שישנו, כי אני ממש מנסה להרגיל אותם לישון מוקדם, והן ממש באות לקראת!
אני חושבת שזה תלוי באזורים
כי אצלנו אין למצוא כאלו
ואכן אני לא רוצה להכליל
אני גם חושבת. שמעתי מחברה שלי שגרה בעיר בצפון (לא אנקוב בשמות)
שיש שם ביקוש מטורף ואין מספיק משפחתונים והמטפלות מנצלות את זה ולא מנסות להרשים אף אחד.
במשפחתון אחד שהיא הגיעה אליו להתרשם אפילו שהיה רחוק (כי לא היתה לה ברירה) נתנו לילדים צ'ונט משבת לארוחת צהריים ביום שלישי!!!! :confused: (למזלה נפתח משפחתון חדש בבנין לידה והיא הצליחה לתפוס מקום).
אני גרה בביתר ויש כאן משפחתונים נפלאים ומשקיעים!! מאוד מרוצה. (כמובן שבכל מקום יש כאלו שטובות יותר וכאלו שפחות, אבל בטח לא כולן גרועות!!
 
  • הוסף לסימניות
  • #75
בעצם מדובר בתיקון סביר ונורמלי.
1. הוצאות המטפלת אינם כ2500 ש"ח לחודש !
יותר סביר להחשיב זאת כמשכורת כיוון שזה גם באמת כך.
המטפלת מרויחה בזה שזה נחשב משכורת לגבי כמה דברים [לידה, פיצויים, אבטלה ועוד].
2. יש אינפלציה וכל הדברים עולים. גם המשפחתונים. מה לעשות זה החיים ?
מטפלת פרטית גם מעלה את שכרה.

אם כבר עוולות.
מטפלות המשפחתונים עצמם עושות כמה עוולות
אציין כמה שסבלתי מהם
א. הם אינם נותנות לממלאות המקום שלהם [כשהם יולדות] את מלא השכר.
ב. הם לא עובדות את כל השעות שלהם וכל הזמן מבקשות מההורים 'להתחשב' בהם ...
[האם אנחנוכ ל הזמן מבקשים ורומזים למטפלת שאנחנו מבקשים מהם להתחשב ולהוסיף שעות ? ].
ג. מרדימות את הילדים שעות ארוכות ...
ד. בצומות הם גומרות ב2. כך שלפעמים אני ואשתי צמנו והמטפלת לא צמה, אבל היא גמרה ב2.
ה. הם לפעמים מדברות בטלפון ומטפלות בעניינים שלהם חלק נכבד מהזמן.

ולא נעים להתלונן היות ולא רוצים לפגוע במטפלת ובמיוחד שהילד שלך בידים שלה.

בקיצור
לי אישית נמאס מהמשפחתונים.
ופעם אפילו עזבתי משפחתו באמצע השנה ושלחתי לגן-פרטי.
למרות שהפסדתי את כל הסבסוד של התמ"ת [והיה לי סבסוד גבוה].

אז אם כבר מדברים על עוולות

יש למטפלות המשפחתונים הרבה מה לשפר ...
א. לא מדובר בתיקון סביר כי מתוך 10225 ש"ח 18% (לפי התיקון החדש) זה סכום של 1840 ש"ח.
בהסתכלות פשוטה כמו שכתבתי למעלה רואים שהסכום הוא יותר גבוה. רק כיכר לחם אחד ליום כפול 20 יום זה בערך 150 ש"ח לחודש, לא לדבר על המנות הבשריות, פירות, ביצים, מוצרי חלב וכו' ושאר ההוצאות שכתבתי.
ועכשיו כשמחיר מוצרי המזון הבסיסיים עלו זה עוד יותר מגוחך להחשיב כך את ההוצאות.
ב. ובדיוק כמו שמטפלת פרטית העלתה את שכרה גם המשפחתונית רוצה שכר יותר גבוה.

ולגבי "עוולות שהמטפלות עושות"
עם כל הכבוד ממש התקוממתי.
-ברור שמטפלת לא תעביר למחליפה שלה את כל הסכום.
את הריהוט היא מעבירה אליה הרי מחליפה לא תקנה ריהוט חדש בשביל 3 חודשים.
את כל ההוצאות השנתיות של המטפלת - בטיחות וכו' המטפלת הקבועה משלמת בכל מצב. המחליפה מקבלת על טיפול בילדים + הוצאות קבועות שיש לה בחודשים האלו.
-אני אישית בד"כ מביאה את הילד למשפחתון רק ברבע לשמנה (אגב, לא הייתי מוצאת גן פרטי מהשעה הזו) ולוקחת אותו כמעט תמיד ברבע לארבע כי אני עובדת מהבית וגמישה בשעות אבל לא פעם או פעמיים הייתי צריכה לצאת מחוץ לעיר והבאתי אותו כבר ב 7:00 והיא קיבלה אותו בחיוך ושמחה. ופעמיים בשבוע קבוע בעלי אוסף אותו ב4:30 ולא שמעתי תלונות ע"כ ושום בקשה לקחת מוקדם.
-מרדימות לשעות? הבן שלי הכי גדול במשפחתון והיא מעירה רק אותו אחרי שעה ורבע!! כי היא יודעת שאח"כ הוא לא נרדם בלילה
-פעם אחת הרכזת בקשה מאיתנו לקחת בצום ב2:30. וחוץ מזה, על גני החיידר שמסיימים ב12:30 ורוב הגננות לא צמות אתם גם מתלוננים?
-לגבי שיחות טלפון אני לא יודעת כי אני לא בשטח אבל כמעט לא זכור לי שהתקשרתי במהלך היום והייתה ממתינה או שהפתעתי באמצע היום (ואני עושה את זה כי אני גרה קרוב) וראיתי משהו חריג.

נשמע שנפלתם על מטפלת ספציפית בעייתית. אבל כתבתם את הדברים בצורה כוללנית שצרמה לי.
יצא לי לעבור כמה משפחתוניות בחיים שבאמת לא כולן היו מושלמות כמו המטפלת הנוכחית שלנו אבל בדברים שציינתם לא נתקלתי.
וכן לא שמעתי מחברות על דברים כאלו. ואני מדברת על ערים שונות.
 
  • הוסף לסימניות
  • #76
אני גם חושבת. שמעתי מחברה שלי שגרה בעיר בצפון (לא אנקוב בשמות)
שיש שם ביקוש מטורף ואין מספיק משפחתונים והמטפלות מנצלות את זה ולא מנסות להרשים אף אחד.
במשפחתון אחד שהיא הגיעה אליו להתרשם אפילו שהיה רחוק (כי לא היתה לה ברירה) נתנו לילדים צ'ונט משבת לארוחת צהריים ביום שלישי!!!! :confused: (למזלה נפתח משפחתון חדש בבנין לידה והיא הצליחה לתפוס מקום).
אני גרה בביתר ויש כאן משפחתונים נפלאים ומשקיעים!! מאוד מרוצה. (כמובן שבכל מקום יש כאלו שטובות יותר וכאלו שפחות, אבל בטח לא כולן גרועות!!
דווקא אני גם גרה בצפון ואצלינו גם אין מספיק משפחתונים ויש מטפלות מדהימות..
כנאה שהצפון גדול וגם בצפון זה תלוי בעיר.
וד"א לגבי הדוגמא של האוכל היא מעדכנת אותנו אם היה שינוי בתפריט שהחליפה בין האוכל של יום א' לשל יום ב'..
 
  • הוסף לסימניות
  • #77
א. לא מדובר בתיקון סביר כי מתוך 10225 ש"ח 18% (לפי התיקון החדש) זה סכום של 1840 ש"ח.
בהסתכלות פשוטה כמו שכתבתי למעלה רואים שהסכום הוא יותר גבוה. רק כיכר לחם אחד ליום כפול 20 יום זה בערך 150 ש"ח לחודש, לא לדבר על המנות הבשריות, פירות, ביצים, מוצרי חלב וכו' ושאר ההוצאות שכתבתי.
ועכשיו כשמחיר מוצרי המזון הבסיסיים עלו זה עוד יותר מגוחך להחשיב כך את ההוצאות.
ב. ובדיוק כמו שמטפלת פרטית העלתה את שכרה גם המשפחתונית רוצה שכר יותר גבוה.

ולגבי "עוולות שהמטפלות עושות"
עם כל הכבוד ממש התקוממתי.
-ברור שמטפלת לא תעביר למחליפה שלה את כל הסכום.
את הריהוט היא מעבירה אליה הרי מחליפה לא תקנה ריהוט חדש בשביל 3 חודשים.
את כל ההוצאות השנתיות של המטפלת - בטיחות וכו' המטפלת הקבועה משלמת בכל מצב. המחליפה מקבלת על טיפול בילדים + הוצאות קבועות שיש לה בחודשים האלו.
-אני אישית בד"כ מביאה את הילד למשפחתון רק ברבע לשמנה (אגב, לא הייתי מוצאת גן פרטי מהשעה הזו) ולוקחת אותו כמעט תמיד ברבע לארבע כי אני עובדת מהבית וגמישה בשעות אבל לא פעם או פעמיים הייתי צריכה לצאת מחוץ לעיר והבאתי אותו כבר ב 7:00 והיא קיבלה אותו בחיוך ושמחה. ופעמיים בשבוע קבוע בעלי אוסף אותו ב4:30 ולא שמעתי תלונות ע"כ ושום בקשה לקחת מוקדם.
-מרדימות לשעות? הבן שלי הכי גדול במשפחתון והיא מעירה רק אותו אחרי שעה ורבע!! כי היא יודעת שאח"כ הוא לא נרדם בלילה
-פעם אחת הרכזת בקשה מאיתנו לקחת בצום ב2:30. וחוץ מזה, על גני החיידר שמסיימים ב12:30 ורוב הגננות לא צמות אתם גם מתלוננים?
-לגבי שיחות טלפון אני לא יודעת כי אני לא בשטח אבל כמעט לא זכור לי שהתקשרתי במהלך היום והייתה ממתינה או שהפתעתי באמצע היום (ואני עושה את זה כי אני גרה קרוב) וראיתי משהו חריג.

נשמע שנפלתם על מטפלת ספציפית בעייתית. אבל כתבתם את הדברים בצורה כוללנית שצרמה לי.
יצא לי לעבור כמה משפחתוניות בחיים שבאמת לא כולן היו מושלמות כמו המטפלת הנוכחית שלנו אבל בדברים שציינתם לא נתקלתי.
וכן לא שמעתי מחברות על דברים כאלו. ואני מדברת על ערים שונות.
א. הוצאות .
"בנוסף יש להם הוצאות שנתיות של בדיקות בטיחות, מטפי כיבוי, רכישת ציוד".
בחלוקה לחודשים, כמה זה כל חודש ? נשמח לשמוע פירוט.
להשערתי סכום קטן, שהרי הציוד הקבוע [ריהוט, מטפי-כיבוי וכו'] הוא מספיק לכמה וכמה שנים !

ולגבי המזון והחומרים המתכלים: ממה נפשך זה תמוה
אם הוא עיקר ההוצאות אז מדוע המטפלת לא משלמת זאת לממלאת המקום ?
וחוץ מזה כמה כבר עולה למשפחה [שבדרך כלל בין כך מבשלת לעצמה] עוד כמה ילדים קטנים שאוכלים קצת [הם גומרים כל יום כיכר לחם ???].
ב.
לפי החוק מטפלת המשפחתון אינה יכולה לסיים בצומות מוקדם רק אם ההורים מסכימים.
והם מכריחות את ההורים להסכים ואומרות שככה מקובל ...
ג.
לגבי השעות
כל הזמן הם רומזות להורים 'שיתחשבו' בהם ולא ימלאו את כל השעות ...
ד.
ברור שישנם מטפלות מעולות. אבל הרבה פעמים ישנם בעיות
ה.
מרדימות את הילדים
מנסיון ילדי המשפחתונים לא נרדמים בבית עד מאוחר מאוד בלילה...
הם ישנים שם מידי הרבה !
 
  • הוסף לסימניות
  • #79
א. הוצאות .
"בנוסף יש להם הוצאות שנתיות של בדיקות בטיחות, מטפי כיבוי, רכישת ציוד".
בחלוקה לחודשים, כמה זה כל חודש ? נשמח לשמוע פירוט.
להשערתי סכום קטן, שהרי הציוד הקבוע [ריהוט, מטפי-כיבוי וכו'] הוא מספיק לכמה וכמה שנים !

ולגבי המזון והחומרים המתכלים: ממה נפשך זה תמוה
אם הוא עיקר ההוצאות אז מדוע המטפלת לא משלמת זאת לממלאת המקום ?
וחוץ מזה כמה כבר עולה למשפחה [שבדרך כלל בין כך מבשלת לעצמה] עוד כמה ילדים קטנים שאוכלים קצת [הם גומרים כל יום כיכר לחם ???].
ב.
לפי החוק מטפלת המשפחתון אינה יכולה לסיים בצומות מוקדם רק אם ההורים מסכימים.
והם מכריחות את ההורים להסכים ואומרות שככה מקובל ...
ג.
לגבי השעות
כל הזמן הם רומזות להורים 'שיתחשבו' בהם ולא ימלאו את כל השעות ...
ד.
ברור שישנם מטפלות מעולות. אבל הרבה פעמים ישנם בעיות
ה.
מרדימות את הילדים
מנסיון ילדי המשפחתונים לא נרדמים בבית עד מאוחר מאוד בלילה...
הם ישנים שם מידי הרבה !
לגבי ההוצאות-
בדיקות בטיחות הן אחת לשנה ועלותן מאות שקלים.
מטפי כיבוי צריכים להחליף כל תקופה
כמו שכתבתי אין פירוט מדויק כי אני לא עובדת בזה זה רק ממה ששמעתי מחברות שעבדו בעבר ומחברות שעדיין עובדות.

לגבי מזון
במשפחתון גומרים כיכר לחם ליום!! תתפלאו לשמוע- כל ילד אוכל פרוסה או שתיים גם בארוחת בוקר וגם בארוחת מנחה. נגיד ממוצע של פרוסה וחצי לילד והופ הגענו ל 15 פרוסות כשבכיכר יש 17-20 פרוסות.
לא יודעת מה הילד שלכם אבל הבן שלי גומר פולקע עוף שלם בא. צהרים (בן שנתיים בקושי)
ובנוסף כתבתי שאת ההוצאות האלו היא כן מעבירה למטפלת המחליפה.

לגבי צומות
כמו שכתבתי 3 משפחתונים בערים שונות ולא נתקלתי בבקשה כזו

לגבי שעות
כנ"ל. לא נתקלתי

בנתיים שמעתי הרבה יותר על מטפלות מעולות מאשר על בעייתיות

לגבי השינה
הילד שלי שהוא ילד עירני במיוחד (מגיל חצי שנה ישן רק שעה בצהרים) הולך לישון יפה מאד ב8-8:30 בערב.

כמו שכתבתי כל הדברים שהבאתי הן ללא נגיעה אישית כלל.
ב"ה שיש לי הכרת הטוב למי שהילד שלי בידיים שלה רוב היום אבל לא בקטע לבוא לשכנע שהן צודקות.
אין לי לא את הזמן ולא את הכח לעשות את זה.
מי שיש לו בעיה עם המטפלת שלו שילך למטפלת אחרת,
 

פרוגבוט

תוכן שיווקי
פרסומת

הצטרפות לניוזלטר

איזה כיף שהצטרפתם לניוזלטר שלנו!

מעכשיו, תהיו הראשונים לקבל את כל העדכונים, החדשות, ההפתעות בלעדיות, והתכנים הכי חמים שלנו בפרוג!

לוח מודעות

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק כה

אלְדָוִד אֵלֶיךָ יי נַפְשִׁי אֶשָּׂא:באֱלֹהַי בְּךָ בָטַחְתִּי אַל אֵבוֹשָׁה אַל יַעַלְצוּ אֹיְבַי לִי:גגַּם כָּל קוֶֹיךָ לֹא יֵבֹשׁוּ יֵבֹשׁוּ הַבּוֹגְדִים רֵיקָם:דדְּרָכֶיךָ יי הוֹדִיעֵנִי אֹרְחוֹתֶיךָ לַמְּדֵנִי:ההַדְרִיכֵנִי בַאֲמִתֶּךָ וְלַמְּדֵנִי כִּי אַתָּה אֱלֹהֵי יִשְׁעִי אוֹתְךָ קִוִּיתִי כָּל הַיּוֹם:וזְכֹר רַחֲמֶיךָ יי וַחֲסָדֶיךָ כִּי מֵעוֹלָם הֵמָּה:זחַטֹּאות נְעוּרַי וּפְשָׁעַי אַל תִּזְכֹּר כְּחַסְדְּךָ זְכָר לִי אַתָּה לְמַעַן טוּבְךָ יי:חטוֹב וְיָשָׁר יי עַל כֵּן יוֹרֶה חַטָּאִים בַּדָּרֶךְ:טיַדְרֵךְ עֲנָוִים בַּמִּשְׁפָּט וִילַמֵּד עֲנָוִים דַּרְכּוֹ:יכָּל אָרְחוֹת יי חֶסֶד וֶאֱמֶת לְנֹצְרֵי בְרִיתוֹ וְעֵדֹתָיו:יאלְמַעַן שִׁמְךָ יי וְסָלַחְתָּ לַעֲוֹנִי כִּי רַב הוּא:יבמִי זֶה הָאִישׁ יְרֵא יי יוֹרֶנּוּ בְּדֶרֶךְ יִבְחָר:יגנַפְשׁוֹ בְּטוֹב תָּלִין וְזַרְעוֹ יִירַשׁ אָרֶץ:ידסוֹד יי לִירֵאָיו וּבְרִיתוֹ לְהוֹדִיעָם:טועֵינַי תָּמִיד אֶל יי כִּי הוּא יוֹצִיא מֵרֶשֶׁת רַגְלָי:טזפְּנֵה אֵלַי וְחָנֵּנִי כִּי יָחִיד וְעָנִי אָנִי:יזצָרוֹת לְבָבִי הִרְחִיבוּ מִמְּצוּקוֹתַי הוֹצִיאֵנִי:יחרְאֵה עָנְיִי וַעֲמָלִי וְשָׂא לְכָל חַטֹּאותָי:יטרְאֵה אוֹיְבַי כִּי רָבּוּ וְשִׂנְאַת חָמָס שְׂנֵאוּנִי:כשָׁמְרָה נַפְשִׁי וְהַצִּילֵנִי אַל אֵבוֹשׁ כִּי חָסִיתִי בָךְ:כאתֹּם וָיֹשֶׁר יִצְּרוּנִי כִּי קִוִּיתִיךָ:כבפְּדֵה אֱלֹהִים אֶת יִשְׂרָאֵל מִכֹּל צָרוֹתָיו:
נקרא  2  פעמים
למעלה