כללי שווי גרפיקה מתוך שווי מוצר---

  • הוסף לסימניות
  • #1
שלום וברכה!!
הקידומת אמנם דיון אבל זוהי גם בקשה לייעוץ בתמחור. הסיפור הוא כזה:
לצורך הפקת מוצר מודפס פנתה חברה לגרפיקאית וקיבלה ממנה שרותי גרפיקה. כמובן שהגרפיקה נעשתה לאחר עבודה יסודית על התוכן והמבנה וכו' כי מדובר במוצר שעיקרו התוכן. את מרבית התמונות קיבלה הגרפיקאית מהמפיקה שעבדה על החומר. המוצר הופק יפה ונעשה בו שימוש.
כעת התקבלה בקשה מלקוח לשכור את המוצר להדפסה חוזרת בשינויים קלים.
השאלה היא כזו: כאשר רוצים לתמחר את ההשכרה של המוצר- איך לדעתכם אמור להתחלק התשלום?
אשמח לשמוע דעתם של גרפיקאים וגם של אחרים שעמדו מצד הלקוח או המפיק, וכן אשמח להסבר מפורט ממי שיכול.

תודות ויישר כוח!!!
 
  • הוסף לסימניות
  • #2
הניסיון לדבר באוויר בלי לגלות פרטים מאוד מבלבל פה אולי כדאי להביא דוגמא והסבר עם שם מוצר אחר.
מה הפירוש לשכור?
אילו שינויים נצרכים בגרפיקה?
למי אמור להתחלק התשלום?
 
  • הוסף לסימניות
  • #3
אנסה להסביר יותר. הלקוח רצה ליצור מוצר כמו משחק/ ספר וכדומה. יש בו חומר ותוכן שאותו הכין המפיק שהוא הלקוח ויש את העיצוב שעליו עבדה הגרפיקאית וקיבלה תשלום על העבודה.
המוצר הודפס.
לאחר תקופה מעונין לקוח אחר להשתמש לצרכיו במוצר, ז"א להדפיס שוב וכמובן עליו לשנות לוגו, פרטים מסוימים וכו'.
ברור שעל השינויים הגרפיים עליו לשלם לגרפיקאית.
אבל על הזכויות של השימוש במוצר- עליו לשלם לבעל המוצר. כמה מתוך התשלום מקובל לשלם לגרפיקאית במקה ולא סוכם מראש כלום לגבי הזכויות?
 
  • הוסף לסימניות
  • #4
אנא, יתכן והנושא קצת מורכב אבל אשמח לשמוע את דעתכם. ואפילו בדחיפות..

תודות!!
 
  • הוסף לסימניות
  • #5
לא יודעת מה החוק אומר על זה,
אבל לי ברור שהעבודה שייכת לבעל המוצר.
הגרפיקאית עבדה וקיבלה את המגיע לה
ועכשיו תעבוד ותקבל שכר על עבודתה.
(אמנם, במקרה דומה שהיה אצלי ביקשתי מחיר מעט יותר גבוה מהרגיל על השינויים)
 
  • הוסף לסימניות
  • #7
1. הגרפיקאית שותפה?
2. או שרק שכרו את שרותיה בעדם שולם לה מלוא שכרה?

אם 1 כפי הסכם השותפות.
אם 2 קיבלה את שכרה, תודה לקל על הפרנסה העבודה לחלוטין שייכת למזמין ואין כל סיבה להפריש תמלוגים לגרפיקאית, אלא אם כן בהסכם ביניהם הוגבל מס' העותקים להפצה ואז כשעוברים את הסף הזה משלמים תוספת כפי המוסכם.
 
  • הוסף לסימניות
  • #8
הגרפיקאית קיבלה את שכרה תמורת ביצוע העבודה כשכירה, התשלום לא היה לפי שעות אלא הצעת מחיר לעיצוב הספציפי, אם זה משנה.

לא היו שום סיכומים בנושא זכויות וכדומה. מה המקובל?
 
  • הוסף לסימניות
  • #9
" אלא אם כן בהסכם ביניהם הוגבל מס' העותקים להפצה ואז כשעוברים את הסף הזה משלמים תוספת כפי המוסכם"

מעולם לא שמעתי על הסכם כזה!
 
  • הוסף לסימניות
  • #10
דווקא שמעתי.
אני חושבת שמדובר ביצירה, לא ממש בעבודת גרפיקה. לדוגמא בהזמנת עיבוד מוסיקלי עבור הפקה, הגבילה המעבדת את הרווח מההפקה ומעבר לכך היא ביקשה אחוזים. כמדומתני שסיכמנו איתה על תשלום גבוה יותר ללא אחוזים אח"כ.
 
  • הוסף לסימניות
  • #11
מאוד תלוי בעיצוב ומאוד תלוי במוצר.
לאחרונה הייתי שותפה למהלך שבו מחיר מוצר מסויים הועלה ב1000% (כן, לא טעיתי. אלף.) ממחירו המקורי, כאשר המוצר נשאר זהה ורק העיצוב הוחלף.
כמובן שהכל היה במסגרת מהלך שיווקי ואסטרטגי שבמסגרתו ההנחיה שקיבלתי היתה להתאים את העיצוב החדש לרמת התמחור החדשה.
[יש לציין שמחיר המוצר המקורי, מראש לא תאם את רמת התועלות שלו, ושהוא לא שווק בקרב קהלי היעד הנכונים.]
 
  • הוסף לסימניות
  • #12
נכתב ע"י דאלארס;1027922:
" אלא אם כן בהסכם ביניהם הוגבל מס' העותקים להפצה ואז כשעוברים את הסף הזה משלמים תוספת כפי המוסכם"

מעולם לא שמעתי על הסכם כזה!

אומנם לא הכי נפוץ,
אבל מאחר וכבר שמעתי על כאלו דברים כתבתי.
 
  • הוסף לסימניות
  • #13
האם התכוונת שהלקוח בפעם שנייה הוא הלקוח המקורי שרוצה שינויים או לקוח חדש שרוצה להשתמש בבסיס קיים של לקוח אחר?
 
  • הוסף לסימניות
  • #14
לקוח חדש שרוצה לשכור מבעל המוצר זכות להשתמש במוצר בשינויים הכרחיים קלים.
נעמה- מה שאת מתכוונת אליו זהו בודאי מוצר שמשווק למכירה ואז העיצוב מקנה לו שווי שוק גדול יותר.
אני מדברת על מוצר כמו נניח שי לצוות, או ספר לימוד פנימי, מוצר שאינו יוצא לשוק ונמכר אלא מוצר פנימי, אם אפשר להגדיר כך. ז"א שהגרפיקה היפה היא בהחלט חשובה אבל אין לה חלק מהותי בהיותו נמכר או לא.
 
  • הוסף לסימניות
  • #15
אישית לא חושב שצריך לקבל תשלום נוסף על מוצר ששולם והופק.
אפשר רק לחייב להשתמש בגרפיקאי היוצר לכל התיקונים והשינויים כי זכויות היצירה בתור יצירה היא של היוצר.
 
  • הוסף לסימניות
  • #16
נכתב ע"י mig;1028022:
אומנם לא הכי נפוץ,
אבל מאחר וכבר שמעתי על כאלו דברים כתבתי.

לדעתי אין דברים כאלה ואני אסביר:
דמייני לעצמך שהגרפיקאית שעיצבה את אריזות במבה או טכנולוג מזון שמרכיב את הנוסחה הוא יהיה שותף למכירות של אוסם?
אנחנו מפתחים מפיקים מייצרים ומשווקים מוצרי צריכה, מפעם לפעם מגיע מישהו וטוען שיש לו רעיון למוצר והוא רוצה למכור לנו אותו אבל הוא שותף לרווחים, אני לעולם לא מסכים לכזה תנאי רק במצב אחד, אתה שותף גם לכישלון!!! אם המוצר ייכשל אתה תהיה שותף לנזקים.
עד היום ב"ה אף אחד לא הסכים לתנאי הבסיסי הזה.
ברור לי שלגרפיקאי ששותף בעיצוב אין שום חלק לא בכישלון ולא בהצלחה.
...ועל זה סבתא שלי אמרה "אלף אבות להצלחה, והכישלון, הכישלון תמיד יתום..."
 
  • הוסף לסימניות
  • #17
נכתב ע"י נחמולט;1027374:
לא יודעת מה החוק אומר על זה,
אבל לי ברור שהעבודה שייכת לבעל המוצר.
הגרפיקאית עבדה וקיבלה את המגיע לה
ועכשיו תעבוד ותקבל שכר על עבודתה.
(אמנם, במקרה דומה שהיה אצלי ביקשתי מחיר מעט יותר גבוה מהרגיל על השינויים)


אני חושבת שלא נכון לנהוג כך
זה כאילו את עובדת על הכל מחדש והמחיר -בהתאם או לפחות קצת פחות
לדג' אם עשית ללקוח עבודה ושנה אח"כ הוא בא ורוצה את אותה העבודה בצבעים שונים /שינויים וכד', היית לוקחת לו את המחיר רק על שעות העבודה? או על העבודה כולה ?
אני אישית חושבת שעל כל העבודה ולא רק על השעות של התיקון
(במסגרת לימודיי כך נאמר לי)
 
  • הוסף לסימניות
  • #18
נכתב ע"י דאלארס;1028175:
לדעתי אין דברים כאלה ואני אסביר:
דמייני לעצמך שהגרפיקאית שעיצבה את אריזות במבה או טכנולוג מזון שמרכיב את הנוסחה הוא יהיה שותף למכירות של אוסם?
אנחנו מפתחים מפיקים מייצרים ומשווקים מוצרי צריכה, מפעם לפעם מגיע מישהו וטוען שיש לו רעיון למוצר והוא רוצה למכור לנו אותו אבל הוא שותף לרווחים, אני לעולם לא מסכים לכזה תנאי רק במצב אחד, אתה שותף גם לכישלון!!! אם המוצר ייכשל אתה תהיה שותף לנזקים.
עד היום ב"ה אף אחד לא הסכים לתנאי הבסיסי הזה.
ברור לי שלגרפיקאי ששותף בעיצוב אין שום חלק לא בכישלון ולא בהצלחה.
...ועל זה סבתא שלי אמרה "אלף אבות להצלחה, והכישלון, הכישלון תמיד יתום..."

1. אל תשכנע אותי, זה לא יעזור:)
2. בכמה אתרי תמונות יש מחיר שונה לרישיון כשחלק מההבדלים זה מס' העותקים שניתן להפיץ.
3. הכל עניין של מה שחתמו בשעת ההסכם... ומי שזה לא הגיוני/ לא מקובל עליו לא חותם אומר שלום והולך הלאה... מה לעשות שיש כאלו (ובד"כ גם לא זולים...) שמצליחים שירצו אותם למרות זאת?
 
  • הוסף לסימניות
  • #19
אילה1- אם אקח את הקבצים לגרפיקאית אחרת והיא תערוך תיקונים- אשלם תשלום מלא? נכון שלא? אז למה לגרפיקאית שעשתה צריך לשלם תשלום מלא? מוזר לי.
 
  • הוסף לסימניות
  • #20
נמקד את השאלה:
האם יש לגרפיקאית עצמאית איזשהו חלק בזכויות על המוצר מתוקף כך שהיא עיצבה אותו?

זו השאלה, ואותה צריך להפנות לעו"ד המתמחה בזכויות יוצרים.
אם התשובה חיובית, הרי שמגיע לה תגמול (גובה התגמול זו שאלה נוספת). אם לא, הרי שלא מגיע לה תגמול.
 

פרוגבוט

תוכן שיווקי
פרסומת

הצטרפות לניוזלטר

איזה כיף שהצטרפתם לניוזלטר שלנו!

מעכשיו, תהיו הראשונים לקבל את כל העדכונים, החדשות, ההפתעות בלעדיות, והתכנים הכי חמים שלנו בפרוג!

לוח מודעות

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק כה

אלְדָוִד אֵלֶיךָ יי נַפְשִׁי אֶשָּׂא:באֱלֹהַי בְּךָ בָטַחְתִּי אַל אֵבוֹשָׁה אַל יַעַלְצוּ אֹיְבַי לִי:גגַּם כָּל קוֶֹיךָ לֹא יֵבֹשׁוּ יֵבֹשׁוּ הַבּוֹגְדִים רֵיקָם:דדְּרָכֶיךָ יי הוֹדִיעֵנִי אֹרְחוֹתֶיךָ לַמְּדֵנִי:ההַדְרִיכֵנִי בַאֲמִתֶּךָ וְלַמְּדֵנִי כִּי אַתָּה אֱלֹהֵי יִשְׁעִי אוֹתְךָ קִוִּיתִי כָּל הַיּוֹם:וזְכֹר רַחֲמֶיךָ יי וַחֲסָדֶיךָ כִּי מֵעוֹלָם הֵמָּה:זחַטֹּאות נְעוּרַי וּפְשָׁעַי אַל תִּזְכֹּר כְּחַסְדְּךָ זְכָר לִי אַתָּה לְמַעַן טוּבְךָ יי:חטוֹב וְיָשָׁר יי עַל כֵּן יוֹרֶה חַטָּאִים בַּדָּרֶךְ:טיַדְרֵךְ עֲנָוִים בַּמִּשְׁפָּט וִילַמֵּד עֲנָוִים דַּרְכּוֹ:יכָּל אָרְחוֹת יי חֶסֶד וֶאֱמֶת לְנֹצְרֵי בְרִיתוֹ וְעֵדֹתָיו:יאלְמַעַן שִׁמְךָ יי וְסָלַחְתָּ לַעֲוֹנִי כִּי רַב הוּא:יבמִי זֶה הָאִישׁ יְרֵא יי יוֹרֶנּוּ בְּדֶרֶךְ יִבְחָר:יגנַפְשׁוֹ בְּטוֹב תָּלִין וְזַרְעוֹ יִירַשׁ אָרֶץ:ידסוֹד יי לִירֵאָיו וּבְרִיתוֹ לְהוֹדִיעָם:טועֵינַי תָּמִיד אֶל יי כִּי הוּא יוֹצִיא מֵרֶשֶׁת רַגְלָי:טזפְּנֵה אֵלַי וְחָנֵּנִי כִּי יָחִיד וְעָנִי אָנִי:יזצָרוֹת לְבָבִי הִרְחִיבוּ מִמְּצוּקוֹתַי הוֹצִיאֵנִי:יחרְאֵה עָנְיִי וַעֲמָלִי וְשָׂא לְכָל חַטֹּאותָי:יטרְאֵה אוֹיְבַי כִּי רָבּוּ וְשִׂנְאַת חָמָס שְׂנֵאוּנִי:כשָׁמְרָה נַפְשִׁי וְהַצִּילֵנִי אַל אֵבוֹשׁ כִּי חָסִיתִי בָךְ:כאתֹּם וָיֹשֶׁר יִצְּרוּנִי כִּי קִוִּיתִיךָ:כבפְּדֵה אֱלֹהִים אֶת יִשְׂרָאֵל מִכֹּל צָרוֹתָיו:
נקרא  2  פעמים
למעלה