כללי שווי גרפיקה מתוך שווי מוצר---

  • הוסף לסימניות
  • #22
גם מתוך הנסיון שלי אני יודעת שכל זמן שעבדתי בשביל מישהי, קיבלתי תשלום וגם מסרתי את העבודה הוא יכול לעשות עם זה מה שהוא רוצה, וכל הזכויות עליו, זה כמובן במקרה שלא מדובר באיזה עסק שיתופי, ובדיוק לכן לא מוסרים ללקוח קבצים פתוחים, שבמידה שהוא תרצה שינויים, אז את תצטרכי לעשות את זה, וכך תרוויחי עוד כסף.
מה שהיה מענין שפעם טענו לי בפורום צילום שבצילום תמונות המחיר הוא כן לפי מס' השימושים בו. הנה הקישור לאשכול - http://www.prog.co.il/showthread.php?t=116946
 
  • הוסף לסימניות
  • #23
צילום זו יצירה, זה משהו אחר לדעתי לגמרי.
 
  • הוסף לסימניות
  • #24
נכתב ע"י אפרתה;1028320:
צילום זו יצירה, זה משהו אחר לדעתי לגמרי.

צלם מזון יכול להגביל אותך זה רק לעיתון ולא לשלטי חוצות NEVER
_________________________

"שבמידה שהוא תרצה שינויים, אז את תצטרכי לעשות את זה, וכך תרוויחי עוד כסף."
המשפט שמרתיח אותי כל פעם מחדש!
 
  • הוסף לסימניות
  • #25
שורה תחתונה- כפי שהבנתי מהמשיבים:
הזכויות שייכות למפיק- מזמין העבודה אם שילם כראוי לגרפיקאי.
הגרפיקאי יכול לדרוש מחיר של על פתיחת הקבצים ועריכת שינויים.
 
  • הוסף לסימניות
  • #26
נכתב ע"י אפרתה;1028337:
שורה תחתונה- כפי שהבנתי מהמשיבים:
הזכויות שייכות למפיק- מזמין העבודה אם שילם כראוי לגרפיקאי.
הגרפיקאי יכול לדרוש מחיר של על פתיחת הקבצים ועריכת שינויים.

כמה זה בשקלים "כראוי לגרפיקאי"
המשפט המודגש אצלי מראה שאין הקמץ משביע את הארי...
 
  • הוסף לסימניות
  • #27
נכתב ע"י דאלארס;1028325:
צלם מזון יכול להגביל אותך זה רק לעיתון ולא לשלטי חוצות NEVER
_________________________

"שבמידה שהוא תרצה שינויים, אז את תצטרכי לעשות את זה, וכך תרוויחי עוד כסף."
המשפט שמרתיח אותי כל פעם מחדש!

חבל להתרתח בשביל טיפשותם של אחרים, הבריאות חשובה יותר.
יתכן שיש גרפיקאים מסכנים שזה מאבק על השקל שלהם, אך בגדול לא זו הסיבה.

הסיוט של התיקונים אינו שווה את הכסף.

אין עונש גדול יותר מלתקן עבודה שנעשתה לפני 4 שנים ועכשיו בא לבעה"ב להוציא מהדורה מחודשת, וכמובן בעקבותיה תיקונים מתיקונים שונים על עבודה שבכלל אם היית עושה אותה היום היא הייתה אחרת.

הסיבות הן פשוט נוחות העבודה של שני הצדדים מכל מיני בחינות,
שכאשר הסיבה לעלות הגבוהה יותר של קובץ פתוח היא מהטעמים הנ"ל:
1. סודות עבודה שניתן להפיק מקובץ פתוח.
2. העברת זכויות היוצרים באופן מסוים ברמה גבוהה יותר מאשר קודם לכן = תשלום נוסף.
3. אלמנטים נלווים שניתן לעשות בהם שימוש שאף לא למטרת העבודה המוזמנת - ראה בזה לא רק מכירת קובץ - אלא מכירת אלמנטים - שלכל אחד מהם תשלום בפני עצמו.
4. כל הנ"ל נכתב על דעתי בלבד, ויש אחרים שדעתם עמוקה יותר ואולי יש להם סיבות שונות:) כמו הגנה על החומר מפני ברנשים שהבנתם בקומפוזיציה וטיפוגרפיה מוגבלת ואלו יתעללו בפרי טיפוחיהם...
 
  • הוסף לסימניות
  • #28
לפי חוק זכויות יוצרים - הזכויות שייכות ליוצר ולא למזמין העבודה
אלא אם כן היוצר עובד כשכיר אצל המזמין, ואז הכל שייך לבוס, כולל הקבצים הפתוחים
או במצב שבו נחתם הסכם שהיוצר מוותר על כל זכויותיו ומעביר אותן למזמין.
(ועדיין יש מה שנקרא "קניין רוחני" זכות היוצר שהעבודה תיקרא על שמו, וזה לא מועבר הלאה)

כלומר, כשמדובר בפרילאנסרית, אם מזמין העבודה מעוניין להעביר אותה הלאה לאדם אחר, שהוא בלתי קשור לחלוטין להזמנה הראשונית - הגרפיקאית לא חייבת להסכים לזה. היא יכולה לדרוש מה שהיא רוצה, ואתם רשאים להסכים או לא, אבל הזכויות עדיין שלה, ולא תוכלו להכריח אותה להעביר את זה לצד שלישי.
(מצד שני, גם לה אסור לעשות בזה שימוש שיפגע בכם)

אבל אם נצא מנקודת הנחה שהחוק היבש לא תמיד מועיל בהתנהלות האנושית -
כדאי להגיע למצב בו שני הצדדים מרוצים, מה שנקרא - WIN-WIN
להבין שלגרפיקאית אין אינטרס להפיץ את עבודתה תמורת כמה פרוטות, תציעו הצעה שתהיה לה כדאית ותשיגו שיתוף פעולה. במצב כזה משא ומתן בגישה חיובית יכול לעזור ואפילו מאוד.
 
  • הוסף לסימניות
  • #29
תודה אריאלס.
אבל- האם עיתון לדוגמא שייך לגרפיקאי? האם ספר שייך למעצב אותו?
אני מתכוונת לאמר- שבמידה והתוכן שווה יותר מהעיצוב- האם יתכן שהזכויות שייכות למעצב?


אם תוכלי להעלות ציטוט של החוק עליו התבססת זה יועיל מאוד.
 
  • הוסף לסימניות
  • #30
עיתון - התוכן שייך לכותבים. העיצוב שייך למעצב, אלא אם כן הוא עובד שכיר.
ספר - התוכן שייך לסופר כמובן. קובץ העימוד ועיצוב הכריכה אכן שייכים למעצב (כנ"ל), ואי אפשר להכריח אותו לתת את זה למישהו אחר תמורת פרוטות. מצד שני, כמו שכתבתי, עדיף להימנע מהתנגשות חזיתית, להשתדל להגיע למצב שבו כל הצדדים מרוויחים ויוצאים מרוצים.
 
  • הוסף לסימניות
  • #31
נכתב ע"י ariels;1028373:
לפי חוק זכויות יוצרים - הזכויות שייכות ליוצר ולא למזמין העבודה
אלא אם כן היוצר עובד כשכיר אצל המזמין, ואז הכל שייך לבוס, כולל הקבצים הפתוחים
או במצב שבו נחתם הסכם שהיוצר מוותר על כל זכויותיו ומעביר אותן למזמין.
(ועדיין יש מה שנקרא "קניין רוחני" זכות היוצר שהעבודה תיקרא על שמו, וזה לא מועבר הלאה)

כלומר, כשמדובר בפרילאנסרית, אם מזמין העבודה מעוניין להעביר אותה הלאה לאדם אחר, שהוא בלתי קשור לחלוטין להזמנה הראשונית - הגרפיקאית לא חייבת להסכים לזה. היא יכולה לדרוש מה שהיא רוצה, ואתם רשאים להסכים או לא, אבל הזכויות עדיין שלה, ולא תוכלו להכריח אותה להעביר את זה לצד שלישי.
(מצד שני, גם לה אסור לעשות בזה שימוש שיפגע בכם)

אבל אם נצא מנקודת הנחה שהחוק היבש לא תמיד מועיל בהתנהלות האנושית -
כדאי להגיע למצב בו שני הצדדים מרוצים, מה שנקרא - WIN-WIN
להבין שלגרפיקאית אין אינטרס להפיץ את עבודתה תמורת כמה פרוטות, תציעו הצעה שתהיה לה כדאית ותשיגו שיתוף פעולה. במצב כזה משא ומתן בגישה חיובית יכול לעזור ואפילו מאוד.
בעני זה כמו לקנות לחם פרוס של אנג'ל ולגלות כיתוב
" מותר למרוח רק חומוס - אם תמרח שוקולד תשלם תוספת" זה טיפשי וזה אותו הדבר.
אם הזכויות של היוצר מזה win -win
בקיצור זה הויכוח מה קדם למה הביצה או התרנגולת.
 
  • הוסף לסימניות
  • #32
לא יודעת לגבי ויכוח, הבאתי את מה שידוע לי, כל מי שרוצה לעיין בחוק זכויות יוצרים מוזמן.
http://www.knesset.gov.il/Laws/Data/law/2119/2119.pdf

בזמנו בדקתי את זה לעומק כי זה היה לי חשוב. אני גם מציינת בפני הלקוחות.
אגב, פעם חיים דיקמן הביא הרצאה ששודרה כאן בפרוג, של עו"ד מומחה לעניין זכויות יוצרים, וזה היה מחכים ביותר. אולי ההקלטה עדיין קיימת, שווה לבדוק.
 
  • הוסף לסימניות
  • #33
אני חסומה, מישהו יכול להתנדב להעתיק לי שורות רלוונטיות?

תודה!!
 
  • הוסף לסימניות
  • #34
מעניין כ"כ הרבה נותני שרותים במשק ורק כאן החברים הולכים לעבודה עם ספר החוקים בתיק.
ב"ה אנחנו הולכים בלי ועובדים עם אנשים ישרים שגם הם בלי.
 
  • הוסף לסימניות
  • #35
טוב, לא יודעת מה חשבת, אני מצד הלקוח וחשוב לי לדעת מה זכויות הגרפיקאית ומה המקובל לפני מו"מ שלי איתה.
 
  • הוסף לסימניות
  • #36
נכתב ע"י דאלארס;1028437:
מעניין כ"כ הרבה נותני שרותים במשק ורק כאן החברים הולכים לעבודה עם ספר החוקים בתיק.
ב"ה אנחנו הולכים בלי ועובדים עם אנשים ישרים שגם הם בלי.

נכון, אתה צודק. זה באמת לא מומלץ,
ובוודאי עדיף לעבוד מול אנשים ישרים, הגונים ומכבדים.
ואינני רואה סתירה בין הדברים.

ולאפרת - מצ"ב הקובץ
 

קבצים מצורפים

  • 2119.pdf
    KB 219.6 · צפיות: 39
  • הוסף לסימניות
  • #37
נכתב ע"י אפרתה;1028252:
אילה1- אם אקח את הקבצים לגרפיקאית אחרת והיא תערוך תיקונים- אשלם תשלום מלא? נכון שלא? אז למה לגרפיקאית שעשתה צריך לשלם תשלום מלא? מוזר לי.

אם הלקוח ייתן לגרפיקאית אחרת הוא יתן לה את המקור שאת התחלת ממנו ואז אוטומטית הוא משלם מחיר על עבודה מלאה
כי אין לך שום סיבה שבעולם לשחרר ללקוח קובץ פתוח רק pdf
אני אתן לך דוג' יותר טובה
יש לי קרובת משפחה שהיא גם גרפיקאית היא קיבלה עבודה לעשות תעודות סיום קורסים לכל משתתפת שגומרת קורס והיא מקבלת מחיר מלא על כל תעודה למרות שזה רק שינוי שם לכל תעודה (יכול להיות שמחיר קצת יותר נמוך)
(ללקוח יש קובץ פתוח?)
 
  • הוסף לסימניות
  • #38
אריאלס קודם כל תודה!!
תחת איזו קטגוריה היית ממקמת את עבודת הגרפיקה? לא מצאתי לה כותרת מתאימה.
 
  • הוסף לסימניות
  • #39
יצירה אמנותית (זה כולל גם אמנות שימושית)
 

פרוגבוט

תוכן שיווקי
פרסומת

הצטרפות לניוזלטר

איזה כיף שהצטרפתם לניוזלטר שלנו!

מעכשיו, תהיו הראשונים לקבל את כל העדכונים, החדשות, ההפתעות בלעדיות, והתכנים הכי חמים שלנו בפרוג!

לוח מודעות

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק כה

אלְדָוִד אֵלֶיךָ יי נַפְשִׁי אֶשָּׂא:באֱלֹהַי בְּךָ בָטַחְתִּי אַל אֵבוֹשָׁה אַל יַעַלְצוּ אֹיְבַי לִי:גגַּם כָּל קוֶֹיךָ לֹא יֵבֹשׁוּ יֵבֹשׁוּ הַבּוֹגְדִים רֵיקָם:דדְּרָכֶיךָ יי הוֹדִיעֵנִי אֹרְחוֹתֶיךָ לַמְּדֵנִי:ההַדְרִיכֵנִי בַאֲמִתֶּךָ וְלַמְּדֵנִי כִּי אַתָּה אֱלֹהֵי יִשְׁעִי אוֹתְךָ קִוִּיתִי כָּל הַיּוֹם:וזְכֹר רַחֲמֶיךָ יי וַחֲסָדֶיךָ כִּי מֵעוֹלָם הֵמָּה:זחַטֹּאות נְעוּרַי וּפְשָׁעַי אַל תִּזְכֹּר כְּחַסְדְּךָ זְכָר לִי אַתָּה לְמַעַן טוּבְךָ יי:חטוֹב וְיָשָׁר יי עַל כֵּן יוֹרֶה חַטָּאִים בַּדָּרֶךְ:טיַדְרֵךְ עֲנָוִים בַּמִּשְׁפָּט וִילַמֵּד עֲנָוִים דַּרְכּוֹ:יכָּל אָרְחוֹת יי חֶסֶד וֶאֱמֶת לְנֹצְרֵי בְרִיתוֹ וְעֵדֹתָיו:יאלְמַעַן שִׁמְךָ יי וְסָלַחְתָּ לַעֲוֹנִי כִּי רַב הוּא:יבמִי זֶה הָאִישׁ יְרֵא יי יוֹרֶנּוּ בְּדֶרֶךְ יִבְחָר:יגנַפְשׁוֹ בְּטוֹב תָּלִין וְזַרְעוֹ יִירַשׁ אָרֶץ:ידסוֹד יי לִירֵאָיו וּבְרִיתוֹ לְהוֹדִיעָם:טועֵינַי תָּמִיד אֶל יי כִּי הוּא יוֹצִיא מֵרֶשֶׁת רַגְלָי:טזפְּנֵה אֵלַי וְחָנֵּנִי כִּי יָחִיד וְעָנִי אָנִי:יזצָרוֹת לְבָבִי הִרְחִיבוּ מִמְּצוּקוֹתַי הוֹצִיאֵנִי:יחרְאֵה עָנְיִי וַעֲמָלִי וְשָׂא לְכָל חַטֹּאותָי:יטרְאֵה אוֹיְבַי כִּי רָבּוּ וְשִׂנְאַת חָמָס שְׂנֵאוּנִי:כשָׁמְרָה נַפְשִׁי וְהַצִּילֵנִי אַל אֵבוֹשׁ כִּי חָסִיתִי בָךְ:כאתֹּם וָיֹשֶׁר יִצְּרוּנִי כִּי קִוִּיתִיךָ:כבפְּדֵה אֱלֹהִים אֶת יִשְׂרָאֵל מִכֹּל צָרוֹתָיו:
נקרא  2  פעמים
למעלה