בשרי שיתוף | מתכון לצ'ולנט הנמכר בישיבה

  • הוסף לסימניות
  • #81
לפעמים זאת נפילה באיכות של הבשר.
קרו לי גם פאשלות בבשרים יותר "נחשבים"
אני אישית לא הייתי מעלה על דעתי לשים בשר מס' 4 בצ'ונט ולקוות שהוא לא יצא יבש.
בשר 4 הוא בשר די רזה לפי מה שאני יודע.
 
  • הוסף לסימניות
  • #82
אני אישית לא הייתי מעלה על דעתי לשים בשר מס' 4 בצ'ונט ולקוות שהוא לא יצא יבש.
בשר 4 הוא בשר די רזה לפי מה שאני יודע.
תעלה על הרכב ותבוא אלי, אתה יודע את הכתובת.
השבת שמתי - יצא נימוח ועסיסי.
ונשאר אפילו בשבילך.
 
  • הוסף לסימניות
  • #83
תעלה על הרכב ותבוא אלי, אתה יודע את הכתובת.
השבת שמתי - יצא נימוח ועסיסי.
ונשאר אפילו בשבילך.

סתם מעניין אתה שם 4 כי זה מה שיש לך או כי אתה חושב שזה הכי מתאים ?
כי זול יותר זה לא ולא נראה לי שיש צד שזה יותר טוב מ2 (אלא אם השומן מפריע לך)
 
  • הוסף לסימניות
  • #84
נשמע מתכון ישיבתי מעולה!
אני שמה בחמין / בטשולנט תמיד בשר מספר 8 שריר הזרוע, יוצא מעולההההה!
שמעתי שיש הרבה ששמים רסק עגבניות ולא קטשופ, נשמע אותו רעיון.שאר הרכיבים של הרטבים וכו' היו לי הפתעה מעניינת שלא שמעתי אי פעם...ולא חשבתי לשים....מעניין לנסות, נשמע בליל טעמים, מעניין איך זה משתלב יחד.
אני למשל מתחילה בטיגון בצל יחד עם סילאן. מוסיפה בשר חצי מבושל,שעועית אדומה או לבנה מושרית גריסים,תפו"א קטנים,בטטה, בצלים שלמים קלופים(יוצא מהמם),
(יש ששמים ראש שום שלם, לא נכנסת לזה מבחינה הלכתית ותולעים).מים ,ומתבלת בתבלינים ה"רגילים".... מוסיפה ביצים קשות בסוף.לפעמים מכינה קישקע. יש לי מתכון לקישקע בשרי מעולה בסגנון שונה קצת שכנראה לא טעמתם. מווווווושלם!!!!
אשתדל להעלות בהמשך.
 
  • הוסף לסימניות
  • #86
אם ירצו אני ישים גם מתכון של כבד קצוץ וקוגל תפו"א אבל בזה אן הרבה חידושים
רוצים מאוד!
רכיבים אלו... אין ספק שהם ה"נותן טעם" וה"טויסט" שגורם לטשולנט להיות בעל טעם חזק מודגש ו"טעים" (אולי בעיקר בזכות רכיב המונסודיום גולטומט ו/או משפרי הטעם האחרים שיש בהם בשפע).
אישית הייתי שמח להימנע מהם, מעדיף להיצמד כמה שיותר לרכיבים טבעיים ולא מתועשים. אם יש לאי מי מהחברים כאן בעלי המוחות הקולינריים רעיונות איך אפשר לקבל את הטעם החזק והמודגש שמושג באמצעות חומרים אלו אך באמצעים טבעיים יותר ומתועשים פחות אשמח לשמוע.
אני שמה הרבה שמן!
אני גם אשמח לשמוע
הרבה משתמשים בסילאן (במקום טרייאקי וצילי) אבל מהנסיונות שלי זה יצא הרבה יותר טעים
אני שמה רק סילאן ויוצא חום כהה-טעים ממש!
מנצלת את האשכול,
מישהו שם אסאדו בחמין?
פשוט זה הבשר היחיד שיש כרגע בבית
להרתיח קודם או לצרוב?

אנחנו לא מוותרים על אסאדו בחמין
לא צורבת מוסיפה אותו בסוף הבישול של החמין ונותנת לו להתבשל שעתיים....
יוצא רך כמו חמאה מומסת.... ;)
 
  • הוסף לסימניות
  • #87
יש לי מתכון מטורףףףף לחמין משפית מרוקאית מטורפת שיש לה קייטרינג----
יוצא טעים מאוד!!!!
כמות שמספיקה בערך ל-4 מנות----

מטגנת 2 בצלים גדולים ביחד עם כף סילאן.
מוסיפה תפו"א שחצוי ל-4
שעועית לבנה (שהושרתה)
מוסיפה מים חמים-לכסות.
ואז שמה תבלינים (אין לי כמויות אני מרוקאית אבל אנסה לכתוב)
פ.שחור גרוס
פ.מתוקה-לא הרבה
קצת כמון
בערך 2 כפות של תבלין ראס אל חנות-לא לוותר! מוסיף המון!
להוסיף עוד 2-3 כפות סילאן
חשוב לציין! שאני קונה רק תבלינים טריים מחנות תבלינים-זה טעם אחר לגמרי!!!!
לא מערבבת כדי לתת לתבלין להיפתח בבישול.
מבשלת ככה שעה+
ואז מוסיפה את הבשר (אני שמה אסאדו)
הרבה שמן,
חצי כוס יין אדום מתוק-מרכך את הבשר ונותן טעם מושלם!
שום כתוש וכמה פרוסות שום.
להוסיף מים לפי הצורך ולבשל עוד כשעתיים.
לשים את הביצים קשות
את הגריסים אני שמה ממש בכניסת שבת מעל הכול-שופכת איזה כוס וחצי.
יוצא חמין חום כהה וסמיך!!!
אם תרצו מתכון לקיקשע טוב ארשום מחר.

הכי חשוב כשמכינים להגיד-"לכבוד שבת קודש טעם המן טעם גן עדן"
זה התבלין של שבת הכי מוצלח!!!
בתיאבון!
 
  • הוסף לסימניות
  • #88
סתם מעניין אתה שם 4 כי זה מה שיש לך או כי אתה חושב שזה הכי מתאים ?
כי זול יותר זה לא ולא נראה לי שיש צד שזה יותר טוב מ2 (אלא אם השומן מפריע לך)
ברור שאני מעדיף תועפות שומן.
העורקים שלי פחות אוהבים..
 
  • הוסף לסימניות
  • #89
  • הוסף לסימניות
  • #92
לא מורתח ולא צרוב? ככה טרי את שמה?
אם אני קונה טרי זורקת אותו ככה לסיר (יש בעייה?)
ואם קניתי הרבה טרי והקפאתי קוביות אז מפשירה לא לגמרי (אם אין זמן) וזורקת לסיר.
הבנתי שצרוב זה לתבשילי בשר שהטעם נסגר.
בבשר בחמין אנחנו רוצים שהטעם של הבשר ייצא לחמין.
 
  • הוסף לסימניות
  • #97
כבר פרסמתי כאן

זה לא ששאר הרכיבים הם בריאות טהורה
במתכונים שלי רוב הרכיבים הם טבעיים ולא תעשייתים.
אין קטשופ, צ'ילי, אבקות מרק, ושאר חומרים מיותרים.
אני מעדיף למצות חומרי טעם מהירקות בעצמם.
וכשעושים את זה נכון, התוצאה מעולה לא פחות.

בוא נעבור על רשימת המוצרים:
בשר - בריא במידה
שמן צמחי - אין צורך להפריז.
שעועית - חלבון בריא מהצומח.
חומוס - חלבון בריא מהצומח.
גריסים - דגן יחסית בריא.
תפוחי אדמה - פחמימה לא מאוד בריאה.
תבלינים -לרוב בסדר, לחלק יש אפילו מעלות.
מים - די בריא.
בצל -ממש בריא.
 
  • הוסף לסימניות
  • #99
אני לא הכנתי אבל טעמתי אצל מישהי שהכינה וממנה המתכון לקישקע:
1 כוס סולת (אפשר גם קוסקוס)
לא מבושל
1 ביצה
בצל גדול אחד או שניים מטוגן או מגורד
2 שיני שום כתושות
4 כפות שמן
מלח, פלפל שחור
כפית גדושה פפריקה מתוקה,
כפית גריל עוף, מעט כורכום וקינמון, ומעט אבקת מרק עוף (עדיף מרכיבים טבעיים מבחינת בריאות),
בשר טחון לפי הטעם ולפי העין.
צריך שיצא לא נוזלי מדי ולא להיפך מדי.
אני הייתי מוסיפה(לבחירה- לא חובה): כף רסק עגבניות. יש מישהי שאמרה לי שלה זה היה מיותר.במתכון באמת זה לא מופיע.
מערבבים הכל ומניחים על גבי נייר אפייה,מגלגלים לרולדה וסוגרים כמו סוכריה טופי בשני הצדדים.
מניחים בתוך סיר החמין מעל הכל אבל לא בתוך המים אלא למעלה מהם.
למתכון פרווה במקום הבשר הטחון אפשר לשים תפוח אדמה מבושל ומעוך (או מגורד )ואפשר כנ"ל גם בטטה למי שאוהב.
יוצא טוב!!!!
 
איך עושים שהבשר בשבת בבוקר לא יהיה עשוי מדי
מדובר בחתיכות של מס 8
 

פרוגבוט

תוכן שיווקי
פרסומת

אשכולות דומים

עוד מתכון קל להכנה, וטעים.

מעולה בהקפאה

אפשר להמיר קרם נוגט לקרם קפוצ'ינו, קרם חלבה, ממרח שוקולד איכותי וכדומיהם ואת השוקולד צ'יפס הלבן בחום

IMG_9944_1024x682.jpg
יש משהו בשובבות הלא מהוקצעת של השבלולים האלו שאני ממש אוהבת. אין אחד דומה למישנהו....


לבצק פריך:

500 גרם קמח

100 גרם אבקת סוכר

1 אבקת אפיה

200 גרם נטורינה רכה חתוכה לקוביות

2 חלמונים

1/4 כוס חלב סויה או מים



למילוי:

750 גרם קרם נוגט [אפשר להמיר בממרח שוקולד איכותי]
שוקולד צ'יפס לבן


לקישוט:

100 גרם שוקולד מריר מומס בכף שמן

100 גרם שוקולד לבן פרווה מומס בכף שמן



מכינים בצק לא דביק. מערבבים יחד את כל רכיבי הבצק ומעבדים לבצק נעים ונוח ולא דביק. אם הבצק דביק מוסיפים עוד קצת קמח.



עוטפים בניילון ומקררים כשעה. מרדדים חצי מכמות הבצק על משטח מקומח ומורחים קרם נוגט בנדיבות. מפזרים שוקולד צ'יפס לבן. סוגרים לכרוכית ומקפיאים כחצי שעה. פורסים פרוסות ומניחים בתבנית מרופדת בניר אפיה במרחק האחד מהשני.

אופים ב 180 מעלות כ-20 דקות להשחמה.

מקררים



מזלפים שוקולד מריר ושוקולד לבן מומסים במעט שמן.
IMG_9945_682x1024.jpg

טיפ: נסו לחלק את הבצק ל-3-4 חלקים שווים ולרדד כל חלק לעלה דק. לסדר בשכבות בתבנית A4- בצק-קרם נוגט-בצק-קרם נוגט-בצק-קרם נוגט-בצק. אפיה ב 180 מעלות 25-30 דקות. לאחר התקררות פורסים לקוביות. אפשר לפזר למעלה אבקת סוכר.


הערה: אם בחרתם להכין בתבנית כעוגת שכבות- יש לדקור כל שכבת בצק במזלג במספר מקומות כדי למנוע התנפחות בשל כליאת אוויר

הצטרפות לניוזלטר

איזה כיף שהצטרפתם לניוזלטר שלנו!

מעכשיו, תהיו הראשונים לקבל את כל העדכונים, החדשות, ההפתעות בלעדיות, והתכנים הכי חמים שלנו בפרוג!

לוח מודעות

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק כה

אלְדָוִד אֵלֶיךָ יי נַפְשִׁי אֶשָּׂא:באֱלֹהַי בְּךָ בָטַחְתִּי אַל אֵבוֹשָׁה אַל יַעַלְצוּ אֹיְבַי לִי:גגַּם כָּל קוֶֹיךָ לֹא יֵבֹשׁוּ יֵבֹשׁוּ הַבּוֹגְדִים רֵיקָם:דדְּרָכֶיךָ יי הוֹדִיעֵנִי אֹרְחוֹתֶיךָ לַמְּדֵנִי:ההַדְרִיכֵנִי בַאֲמִתֶּךָ וְלַמְּדֵנִי כִּי אַתָּה אֱלֹהֵי יִשְׁעִי אוֹתְךָ קִוִּיתִי כָּל הַיּוֹם:וזְכֹר רַחֲמֶיךָ יי וַחֲסָדֶיךָ כִּי מֵעוֹלָם הֵמָּה:זחַטֹּאות נְעוּרַי וּפְשָׁעַי אַל תִּזְכֹּר כְּחַסְדְּךָ זְכָר לִי אַתָּה לְמַעַן טוּבְךָ יי:חטוֹב וְיָשָׁר יי עַל כֵּן יוֹרֶה חַטָּאִים בַּדָּרֶךְ:טיַדְרֵךְ עֲנָוִים בַּמִּשְׁפָּט וִילַמֵּד עֲנָוִים דַּרְכּוֹ:יכָּל אָרְחוֹת יי חֶסֶד וֶאֱמֶת לְנֹצְרֵי בְרִיתוֹ וְעֵדֹתָיו:יאלְמַעַן שִׁמְךָ יי וְסָלַחְתָּ לַעֲוֹנִי כִּי רַב הוּא:יבמִי זֶה הָאִישׁ יְרֵא יי יוֹרֶנּוּ בְּדֶרֶךְ יִבְחָר:יגנַפְשׁוֹ בְּטוֹב תָּלִין וְזַרְעוֹ יִירַשׁ אָרֶץ:ידסוֹד יי לִירֵאָיו וּבְרִיתוֹ לְהוֹדִיעָם:טועֵינַי תָּמִיד אֶל יי כִּי הוּא יוֹצִיא מֵרֶשֶׁת רַגְלָי:טזפְּנֵה אֵלַי וְחָנֵּנִי כִּי יָחִיד וְעָנִי אָנִי:יזצָרוֹת לְבָבִי הִרְחִיבוּ מִמְּצוּקוֹתַי הוֹצִיאֵנִי:יחרְאֵה עָנְיִי וַעֲמָלִי וְשָׂא לְכָל חַטֹּאותָי:יטרְאֵה אוֹיְבַי כִּי רָבּוּ וְשִׂנְאַת חָמָס שְׂנֵאוּנִי:כשָׁמְרָה נַפְשִׁי וְהַצִּילֵנִי אַל אֵבוֹשׁ כִּי חָסִיתִי בָךְ:כאתֹּם וָיֹשֶׁר יִצְּרוּנִי כִּי קִוִּיתִיךָ:כבפְּדֵה אֱלֹהִים אֶת יִשְׂרָאֵל מִכֹּל צָרוֹתָיו:
נקרא  2  פעמים
למעלה