שכחו את הילד שלי!

  • פותח הנושא ts4
  • פורסם בתאריך
  • הוסף לסימניות
  • #1
אני רוצה לשתף אתכם בנס חנוכה שקרה לנו אתמול ואבקש תגובות, אבל לא תגובות היסטריות בסגנון של "לדווח לשר הביטחון".. והמבין יבין..

הבן והבת שלי נוסעים כל יום לחיידר ולגן הלוך וחזור בהסעה. אני שונאת את העובדה שהם נוסעים בהסעה, לדעתי הורה צריך לראות את הילד שלו נכנס לגן וגם להחליף מילה עם הגננת וכד' אבל במקרה שלנו אין אפשרות כרגע וזהו.
אז ככה שאתמול, לאחר שהילד שלי איחר להגיע ביותר מעשרים דקות וניסיתי להתקשר לנהג ולאשתו כל שתי דקות והשיחה הועברה לתא הקולי, ובעלי כבר החל לחפש את הילד ברחובות וכד', נעצרה ההסעה ליד הבית שלנו, והילד שלי ירד ממנה לבדו. לשאלת בעלי "מה קרה ואיפה הייתם עד עכשיו"? ענה הנהג הנבוך שהוא שכח היום את הילד בהסעה (בטעות, בטעות, בטעות כמובן) וקפץ לברית. בקיצור, הילד היה בהסעה במשך כרבע שעה לבדו! ילד בן ארבע וחצי שכל דקה בשבילו היא נצח!

בעלי ההמום לא ידע מה להגיב, וחוץ משתיקה של הלם לא אמר דבר. אבל שתינו הסתובבנו כל היום בהרגשה של מצד אחד נס, נס חנוכה! שב"ה זה נגמר בטוב, ומצד שני, הצילו!!! לא רוצה לחשוב... ואיך מגיבים לנהג הזה..
אני התקשרתי אליו בהמשך, דיברתי איתו מתוך זעזוע ואסרטיביות (ומצד שני מתוך שמירה על כבודו, הוא אדם טוב, זו הייתה טעות ולא זלזול או משהו) שלדעתי הוא חייב לקחת מלווה להסעה. הוא התנצל מאוד מאוד ואמר שזה לא יקרה ושעפ"י חוק רק הסעות של עירייה חייבות במלווה.

בקיצור.. בסופו של דבר יצאתי מהשיחה בהרגשה שעשיתי לו "נו, נו, נו" אבל שזה ממש לא מספיק מבחינתי. הוא מצידו התנצל ביקש סליחה, אבל זה לא זה. הוא לא העליב אותי שהוא צריך לבקש סליחה, הוא עשה מעשה חסר אחריות בכך שלא בדק את ההסעה לוודא שהיא ריקה לפני שירד מהרכב ולדעתי הוא חייב לשנות משהו מהותי.

דעתכם??? יש משהו שאני צריכה לעשות עוד? אני לא הולכת לפנות למשטרה, כך שאל תציעו את האופציה הזו. אבל משהו יעיל, נכון שאני צריכה לעשות? אנחנו ממש נבוכים..
 
  • הוסף לסימניות
  • #2
אני הולכת להראות את הסיפור הזה לבעלי שלא יכל להבין למה אני לא מוכנה לשלוח את הילדים שלי בהסעה.
 
  • הוסף לסימניות
  • #3
ה' ישמור!
קודם כל הרבה תפילות....
א. (אם אפשרי) להעביר את הילד להסעה אחרת.
ב. לדרוש מלווה.
 
  • הוסף לסימניות
  • #4
נכתב ע"י אסתר10;1470224:
ה' ישמור!
קודם כל הרבה תפילות....
א. (אם אפשרי) להעביר את הילד להסעה אחרת.
ב. לדרוש מלווה.

לדרוש מלווה - לא תמיד יעיל...

הבן שלי יורד בד"כ בתחנה סופית יחד עם המלווה ומס' ילדים..
יום אחד הוא לא הגיע הביתה בזמן,
רצתי בבהלה לבדוק מה קורה..
התברר שהמלווה ירד מההסעה, שלח את אחד הילדים לבדוק שכולם ירדו...
במקרה הבן שלי נרדם באחד הספסלים וזהו...

אני כמובן הקפצתי את כל המערכת ואחד המנהלים נסע להביא לי את הילד שנשכח..

זה לא היה נעים בכלל - בלשון המעטה...

אז גם כשיש מלווה עדיין צריך לדאוג,
ולהתפלל.
 
  • הוסף לסימניות
  • #5
למצוא הורים עם רכב שמוכנים תמורת תשלום לקחת את הילד שלכם.

הסעות ה"חאפרים" אין עליהם פיקוח, הם בסדר גמור, עד שפעם אחת - לא
אצלנו היה "טנדר" עם נהג חביב שהיה בסדר גמור עד שעשה תאונה מול הבית שלי, עלה על המדרכה, רמס את המעקה, כמעט דרס את בן השכנים שחיכה לו, פלוס עוד ילד שהיה בתוך הרכב ונחבל (כי כמובן לא היה חגור).
הא מאוד הצטער והתנצל על כך ש....נרדם לשניה על ההגה! כי לא ישן כל הלילה (מסיבה "מוצדקת", אבל למה לא לקח מחליף???).
 
  • הוסף לסימניות
  • #6
ולמה נראה לכם שנהג של הסעה 'מסודרת' לא יכול לעשות את זה?
זה פחד
רק מראה לנו כמה תפילות צריך...
נכון שהדחף הספונטני הוא להעביר ישר להסעה אחרת...
אבל -
לא נראה לכם יותר הגיוני שלנהג הזה זה כבר לא יקרה שוב?
ומי אמר על נהג אחר :(
אוף, מדכא.
 
  • הוסף לסימניות
  • #7
נכתב ע"י estigr;1470261:
נכון שהדחף הספונטני הוא להעביר ישר להסעה אחרת...
אבל -
לא נראה לכם יותר הגיוני שלנהג הזה זה כבר לא יקרה שוב?
ומי אמר על נהג אחר :(
אוף, מדכא.

לא זו הסיבה
הסיבה היא מצד הילד
אלי הוא לא ירצה לחזור לאותה הסעה בגלל מה שקרה לו...
 
  • הוסף לסימניות
  • #8
שומר פתאים ה'.
תמשיכו להודות על הנס! ותמשיכו להתפלל על העתיד!
ה' ישמור, אבל אם ה' רוצה להביא צער למשפחה יש לו המון דרכים...

אבל,
חשוב לזעזע מאד את המערכת - ההנהלה, הפיקוח, ההורים האחרים והנהג...
ורק כדי שהנהג עצמו יזדעזע ויפחד וינהג בהמשך ביתר זהירות ותשומת לב!!
 
  • הוסף לסימניות
  • #9
נכתב ע"י ariels;1470250:
למצוא הורים עם רכב שמוכנים תמורת תשלום לקחת את הילד שלכם.

הסעות ה"חאפרים" אין עליהם פיקוח, הם בסדר גמור, עד שפעם אחת - לא
אצלנו היה "טנדר" עם נהג חביב שהיה בסדר גמור עד שעשה תאונה מול הבית שלי, עלה על המדרכה, רמס את המעקה, כמעט דרס את בן השכנים שחיכה לו, פלוס עוד ילד שהיה בתוך הרכב ונחבל (כי כמובן לא היה חגור).
הא מאוד הצטער והתנצל על כך ש....נרדם לשניה על ההגה! כי לא ישן כל הלילה (מסיבה "מוצדקת", אבל למה לא לקח מחליף???).[/QUOTE


גם קרו כאלו מקרים ל"ע. שרכב פרטי ובתשלום ,וכמובן מישהו מוכר לגמרי...
כך שזה לא תמיד הפתרון.
אם את לא מעוניינת לערב גורמי ענישה נגדו,אני חושבת שאת צריכה ליזום שיחה איתו.
לאומר לו שחשבת על הנס שהיה לכם, הפכת בו שוב ושוב ואת חושבת שראוי שיעשה צעד טכני ע"מ שלא יקרה חלילה בעתיד.
תאמרי לו שכולנו בנ"א וקורות טעויות,אבל זו יכולה להיות טעות גדולה מידי חלילה.
ולכן, או שיתקין אביזר טכנולוגי/ או שיצלצל לו איזה שעון בנייד בשעה שהוא אמור לסיים.
אולי את תתני לו התרעה
לא יודעת,
תחשבו על משהו .
 
  • הוסף לסימניות
  • #10
ומה אם זה קורה בהלוך?? מי היה יודע שיש ילד ברכב?
זה הרי כבר קרה והשם ירחם!

צריך לקדם את המערכת שמתריעה על ילד ברכב.
 
  • הוסף לסימניות
  • #11
פחד!!!!!!!! ה' ישמור!!!

אבל אין בעצם למי לבוא בטענות (אם זה מקרה נדיר כמובן)
זה יכול לקרות לכל אחד ל"ע, וגם ברכב פרטי..
להזכירכם, לפני כשנתיים קרה לשכן שלקח ילד בן 4 בתשלום, ושכח ... :(
וזה קרה גם להורים!!!

וכמו שאמרה estigr , לנהג הזה זה כבר כנראה לא יקרה שוב, בטח לא עם הילד שלכם....
 
  • הוסף לסימניות
  • #12
היה לכם נס פך השמן, צמרמורת של ממש.
ההבדל בין ילד שירד בכוחות עצמו מההסעה לבסוף והגיע הביתה בריא ושלם (אם כי עם טראומה מן הסתם!) לבין מה שחלילה היה עלול לקרות!.....
זוועה ונורא ואיום וקשה מאד לשמיעה.
תתעקשו על מלווה.
 
  • הוסף לסימניות
  • #13
יש היום שבב שמותקן על מושב הרכב. ברגע שהמפתח של הרכב מתרחק מהשבב ןהשבב "מרגיש" כובד של ילד היושב עליו, הוא מתחיל לצפצף לנהג מתוך הכיס.
זה אפילו לא מאד יקר (כ-250 ש"ח)
כולי תקווה שבקרוב ממש זה יהי חוק בכל רכב.

ואגב, לא צריך להיות פושע או בלתי אחראי כדי שיקרה דבר כזה ל"ע.
מכירה מקרה מאד מקרוב של סבא מאד מאד אחראי ו"יקה" שלקח שני נכדים הביתה, הילדים ירדו ליד הבית שלהם והסבא חזר לביתו.
אחרי כרבע שעה מתקשרת האמא של הילדים - איפה מוישלה? יענקלה עלה הביתה ומוישלה לא.
התברר שהילד נרדם ברכב. הסבא חשב ששניהם ירדו אבל רק אחד ירד.
דרך אגב, מדובר בנסיעה של כשבע דקות, אבל הילד היה מאד מאד עייף.
ברוך השם שהאמא שמה לב ושלא הסתיים באסון חלילה.

חני
 
  • הוסף לסימניות
  • #14
נכתב ע"י מקופלת;1470277:
פחד!!!!!!!! ה' ישמור!!!

אבל אין בעצם למי לבוא בטענות (אם זה מקרה נדיר כמובן)
זה יכול לקרות לכל אחד ל"ע, וגם ברכב פרטי..
להזכירכם, לפני כשנתיים קרה לשכן שלקח ילד בן 4 בתשלום, ושכח ... :(
וזה קרה גם להורים!!!

וכמו שאמרה estigr , לנהג הזה זה כבר כנראה לא יקרה שוב, בטח לא עם הילד שלכם....

לדעתי יש הבדל בין טנדר מקרטע ועמוס ילדים לא חגורים
לבין רכב מסודר עם בוסטרים, שלוקח רק 2 ילדים
 
  • הוסף לסימניות
  • #15
למה הנהג לא הרים טלפונים כשהתקשרו אליו?!
 
  • הוסף לסימניות
  • #16
הערה כללית בנושא שכחת ילדים ברכב:
תמיד אנחנו מזדעזעים כשאנו שומעים ששכחו ילד ברכב - ושלנו זה ודאי לא יקרה, אבל לי יש כלל בחיים:
כל מה שקורה לאחרים - יכול לקרוא גם לנו, אלא אם כן האחרים הם חולי נפש ואנחנו לא.
 
  • הוסף לסימניות
  • #17
נכתב ע"י שמואל גרינשטיין;1470295:
יש היום שבב שמותקן על מושב הרכב. ברגע שהמפתח של הרכב מתרחק מהשבב ןהשבב "מרגיש" כובד של ילד היושב עליו, הוא מתחיל לצפצף לנהג מתוך הכיס.
זה אפילו לא מאד יקר (כ-250 ש"ח)
כולי תקווה שבקרוב ממש זה יהי חוק בכל רכב.

יש היום אפליקציה כזו בפלאפון-אני חושבת.........
לללא תשלום...
אבל עדיף לשלם לפני....
 
  • הוסף לסימניות
  • #19
תהילה,
יש משהו הכי חשוב כרגע לכם כהורים-
הילד עבר טראומה לא פשוטה וכדאי לבדוק מה הוא חושב ומרגיש בקשר למה שהיה, אולי תתיעצו עם איש מקצוע.
 
  • הוסף לסימניות
  • #20
נכתב ע"י asf;1470366:
למה הנהג לא הרים טלפונים כשהתקשרו אליו?!

הוא היה בברית במקום שאין קליטה.
אני יודעת שהוא אומר את האמת במקרה הזה.
 

פרוגבוט

תוכן שיווקי
פרסומת

אשכולות דומים

שלום וברכה לכולם.
אשמח בבקשה לעזרתכם.
ברוך השם אנחנו הגענו לשלב שצריכים להכניס את הבת הבכורה שלנו לסמינר.

אנחנו ממש בבלבול ולא ממש יודעים מה לעשות.
מצד אחד אנחנו מאוד מרגישים שהבת שלנו יכולה להכנס לסמינרים הטובים בירושלים .
(היא התקבלה לישן )
היא ילדה מצוינת בצד הלימודי .
התעודה שלה הכל טוב מאוד בכל המקצועות.
האנגלית שלה ברמה גבוה יחסית לחברות שלה בחשבון כנל ממש מצוינת ברוך השם בכל ההקבצות היא א ברוך השם באמת מצוינת .

כמובן שיראת שמים ודעת תורה אצלינו בבית זה הבסיס להכל .

אז איפה ההתלבטות
אנחנו ספרדים
אנחנו אנשים עובדים.
ובעלי עשה צבא בגיל 20.
עשה ועושה מילואים כלוחם
הוא מפקד על מחלקה אוהב את החיילים שלו והם אוהבים אותו
ואנחנו בכללי בתפיסה שלנו לא קיצונים בכל הקשור לגיוס למי שלא לומד וכו. כמובן שאין שאלה ודעת תורה ומה שרבותנו פוסקים אנחנו עושים ונעשה ללא שאלות גם אם אנחנו לא מבינים בראש שלנו את דעת התורה
אומנם בעלי קובע עיתים לתורה בצורה הכי חזקה וברורה
כל יום משעה 5 בבוקר עד 8 .
ובערב משעה 18 וחצי עד כמעט 23:30
בשכונה שלנו ובכלל שהוא בבית ובעבודה לבוש שחור לבן חרדי כובע בשבת וכו
הוא עצמאי עם תואר
כנל אני בעלת תואר.

ובשיחה עם הרשמת שם שהיא מכירה אותנו באמת כחברה שלנו ושל המשפחה היא אמרה משהו שלא חשבנו עליו.
בגדול המסר הוא אתם הורסים את החיים של הילדה אם תכניסו אותה לסמינר הישן או בכלל לסגנון הסמינרים האלו.
אם כל הכבוד לכם הילדה שלכם לא גדלה בבית חרדי אברכי קלסי . והדבר הזה יבלוט .
בנוסף יגיעו שמועות למנהלת ולתלמידות מה שיעלה את הבת שלי לכוונת של המנהלת וזה בכלל עוד לפני שהבת שלי בטעות תגיד איזה משהו שקיבלה מהבית אבל זה לא הסגנון של הסמינר.
מה שיגרום ללא ספק ליותר מידי חיכוך מול המוסד והדבר הזה יעשה נזק לבת שלי.

היא המליצה לי בחום לחפש מקום אחר שהוא טוב אבל שאנחנו לא נבלוט שם בדברים כאלה ויוכלו להכיל את הבת שלכם.

בהתחלה התנגדתי ממש כי בהרגשה אנחנו מרגישים הכי שייכים לסמינר הישן .

אבל אחרי שנרגענו וחשבנו לעומק אולי זה נכון ולא כדאי להכניס את הילדה הטובה והמקסימה הזו למקום שיש מצב שלא יקבלו אותה כשווה בין שווים ?
א. אשמח מאוד לעצה / תובנה של מי שיכול. או בכלל מי שמבין אותי מניסיון
ב. שמענו על סמינר " יסודות" אשמח לדעת האם יש כאן הורים לתלמידות שם ?
ג. גם סמינר בית שרה בשכונת רמות בירושלים..אם אני מבינה נכון הוא שיך לסניף או משהו כזה.

ממש ממש ממש חשוב לי הסביבה וסגנון הבנות שיהיו טובות ומבתים של חינוך חזק ותורני

תודה רבה

הצטרפות לניוזלטר

איזה כיף שהצטרפתם לניוזלטר שלנו!

מעכשיו, תהיו הראשונים לקבל את כל העדכונים, החדשות, ההפתעות בלעדיות, והתכנים הכי חמים שלנו בפרוג!

לוח מודעות

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק כה

אלְדָוִד אֵלֶיךָ יי נַפְשִׁי אֶשָּׂא:באֱלֹהַי בְּךָ בָטַחְתִּי אַל אֵבוֹשָׁה אַל יַעַלְצוּ אֹיְבַי לִי:גגַּם כָּל קוֶֹיךָ לֹא יֵבֹשׁוּ יֵבֹשׁוּ הַבּוֹגְדִים רֵיקָם:דדְּרָכֶיךָ יי הוֹדִיעֵנִי אֹרְחוֹתֶיךָ לַמְּדֵנִי:ההַדְרִיכֵנִי בַאֲמִתֶּךָ וְלַמְּדֵנִי כִּי אַתָּה אֱלֹהֵי יִשְׁעִי אוֹתְךָ קִוִּיתִי כָּל הַיּוֹם:וזְכֹר רַחֲמֶיךָ יי וַחֲסָדֶיךָ כִּי מֵעוֹלָם הֵמָּה:זחַטֹּאות נְעוּרַי וּפְשָׁעַי אַל תִּזְכֹּר כְּחַסְדְּךָ זְכָר לִי אַתָּה לְמַעַן טוּבְךָ יי:חטוֹב וְיָשָׁר יי עַל כֵּן יוֹרֶה חַטָּאִים בַּדָּרֶךְ:טיַדְרֵךְ עֲנָוִים בַּמִּשְׁפָּט וִילַמֵּד עֲנָוִים דַּרְכּוֹ:יכָּל אָרְחוֹת יי חֶסֶד וֶאֱמֶת לְנֹצְרֵי בְרִיתוֹ וְעֵדֹתָיו:יאלְמַעַן שִׁמְךָ יי וְסָלַחְתָּ לַעֲוֹנִי כִּי רַב הוּא:יבמִי זֶה הָאִישׁ יְרֵא יי יוֹרֶנּוּ בְּדֶרֶךְ יִבְחָר:יגנַפְשׁוֹ בְּטוֹב תָּלִין וְזַרְעוֹ יִירַשׁ אָרֶץ:ידסוֹד יי לִירֵאָיו וּבְרִיתוֹ לְהוֹדִיעָם:טועֵינַי תָּמִיד אֶל יי כִּי הוּא יוֹצִיא מֵרֶשֶׁת רַגְלָי:טזפְּנֵה אֵלַי וְחָנֵּנִי כִּי יָחִיד וְעָנִי אָנִי:יזצָרוֹת לְבָבִי הִרְחִיבוּ מִמְּצוּקוֹתַי הוֹצִיאֵנִי:יחרְאֵה עָנְיִי וַעֲמָלִי וְשָׂא לְכָל חַטֹּאותָי:יטרְאֵה אוֹיְבַי כִּי רָבּוּ וְשִׂנְאַת חָמָס שְׂנֵאוּנִי:כשָׁמְרָה נַפְשִׁי וְהַצִּילֵנִי אַל אֵבוֹשׁ כִּי חָסִיתִי בָךְ:כאתֹּם וָיֹשֶׁר יִצְּרוּנִי כִּי קִוִּיתִיךָ:כבפְּדֵה אֱלֹהִים אֶת יִשְׂרָאֵל מִכֹּל צָרוֹתָיו:
נקרא  2  פעמים
למעלה