התייעצות תגידו, גם אתם הרגשתם משהו מאוד רוחני בעצרת?

מצב
הנושא נעול.
  • הוסף לסימניות
  • #83
לי באופן אישי היה 2 חלקים מאד מרגשים:
א. "אזכרה אלוקים ואהמיה בראותי כל עיר על תילה בנויה ועיר האלוקים מושפלת עד שאול תחתיה", קילומטרים ספורים ממקום המקדש בליבה של עיר הקודש ברבבות עם, צמרמורת!.
ב. הקבלת עול מלכות שמיים של הגר"ר אלבז והקדיש הדומע של הגר"י עדס אחריו, היו משהו כל כך אמיתי כל כך מתחנן כבן לפני אביו, וכל כך שבור , שפתח את הלב לרווחה באהבה ובתחנונים!
ושניהם בנוסחים שונים מבתי מדרשות שונים וממסורת אחרות אבל ללב יש שפה אחת!
 
  • הוסף לסימניות
  • #84
מספר אנקודתה שהייתה ברכבת אחרי שעלו המוני חרדים לרכבת והתיישבו ליד חילוני אחד ואז הוא אמר מסיח לפי תומו,
(מסרים שבדרך כלל רק במרוה לצמא שומעים שחילונים אומרים את זה :))
אני מקנא בכם,איך הרבנים שלכם אומרים משהו כולם עושים,אצלנו איזההה....
 
  • הוסף לסימניות
  • #85
אני חייב לציין שמאד התרגשתי מתהילים שאמר רב אחד חסידי [איני מכירו ויודע שמו] בדמעות שליש שממש התרגשתי
וכן השמע ישראל של הרב אלבז היה מיוחד
והקדיש של הרב עדס זה היה המכה בפטיש
נכון גם אני הרגשתי כך
בקדיש של הרב עדס היה לי ממש דמעות בעיניים
 
  • הוסף לסימניות
  • #86
מצרף קישור מעניין לעניין באותו עניין...

 
  • הוסף לסימניות
  • #87
אני זוכר את תשנ"ט היה מאד מאד מרגש זה היה דבר חדש הסדר גודל הזה, מעולם לא הייתה עצרת גדולה כל כך. גם הקבלת עול מלכות שמים הייתה כמנהג ע"מ (אינני זוכר אם הרב אלבז או מישהו אחר) הייתי ילד צעיר כך שברור שהיום הרגש והנפש מפותח הרבה יותר, אבל לי אישית תשע"ד הייתה נשגבת פחות משני האחרות, הפעם הזו הייתה מיוחדת מאד ומלאת פנימיות ואמת!
 
  • הוסף לסימניות
  • #89
מישהו אמר ”עם התחושות הגבוהות שחזרו לכולם מיום כיפור, אבל הפעם מאות אלפים יחד, אם היה לאחר מכן ריקודים של שמחת תורה המשיח היה מגיע, והשטן לא יכל לאפשר את זה... אז הוא בלבל את השמחה”
 
  • הוסף לסימניות
  • #90
המשגיחים בדור אחרון רגילים לומר שבדורות הקודמים בתפילת נעילה היה אפשר להחליק על רצפת בית הכנסת מרוב הדמעות שזלגו , ואילו היום אולי אולי מעיר שלימה אפשר למלאות חצי כוס......
העצרת האחרונה שינתה את המאזן דרמטית כמה דמעות ירדו, כמה כוסות שעלו על גדותם, הלב היהודי התפוצץ מקירבת ה' ומבקשת רחמים וצפיה אמיתית לגאולה השלימה "שתשים דמעותינו בנאדך להיות"
 
  • הוסף לסימניות
  • #93
  • הוסף לסימניות
  • #94
העצרת חידדה (בפעם המיליון) את הניתוק בין הכתבים, השדרנים ומלהגי קבוצות הוואטסאפ שבהתאם לתקציב הפרסום שקיבלו או לא קיבלו היללו או גינו בהתאמה את הארגון, את התחבורה ואת האחדות שהיתה או לא היתה, אלו שבחרו להתמקד בזוטות כמו האם העצרת היא נגד החכי"ם או לא, האם יש הסכמה על תוכן הנאומים או לא (מטומטם אחד כתב 'הכל היה בעצרת הזו מלבד אחדות...'), לבין הציבור בשטח, זה שבא בהמוניו במסירות נפש עם נכונות להיתקע בדרכים, זה שעמד כאיש אחד בלב אחד וזעק ממעמקי נשמתו 'השם הוא האלוקים' וקיבל על עצמו עול מלכות שמים....
טפו עליכם כל מחרחרי הריב חלולי המוח שמתפרנסים מיצירת וליווי מלחמות ומריבות!
בהחלט,
קראתי בשב''ק את העיתונים ו'טורי הדעות' למיניהם והיה פשוט מנותק מהעם, לא היה קשר לבין כל המחלקות והמריבות שהם תיארו למה שנראה בפועל בעצרת,
העם הראה שכולם מאוחדים כולם רוצים לעשות נחת לה' רק יש כמה מדומיינים שרוצים להפריד,
העם לא יתן את זה...
 
  • הוסף לסימניות
  • #95
היו ישיבות ברחבי הארץ שהתפללו נץ והגיעו מיד לירושלים.
התמקמו באיזו ישיבה וניהלו סדר א רגיל לחלוטין.

שמעתי שבעשה 14:00 הסתובבו כתבים ואמרו שהרחובות יחסית רגיל
אבל ב14:20 הכל התמלא!!!
פשוט כולם יצאו מבתי המדרשיות

מי כעמך ישראל
 
  • הוסף לסימניות
  • #96
אני לא הייתי בעצרת.
השתתפתי מרחוק.
האוירה הטהורה והמרוממת חצתה קוים וחדרה מבעד לטלפון אל תוככי הבית והלב.
תראו לי עוד ציבור שמשתתף כך במלוא הדרו ותפארתו.
זה יכול להיות רק אצלנו החרדים לדבר ה'.
בעלי אמונת החכמים שבאים כי גדולי ישראל אמרו.
ברגעים האלו הייתי כולי תפילה והודיה.
תודה ה' שאני חלק מהגוש השחור לבן הזה!!!!!!!
 
  • הוסף לסימניות
  • #98
@יזהר
איזה חמוד אתה,
אשריך!
ירבו כמותך בישראל!!
כאדם לא חרדי, הייתי בעצרת, ובאמת היו עוצמות נדירות. שמחתי מאוד להשתתף איתכם, ולהיות חלק מהדבר החשוב הזה.
בהזדמנות זו, תודה לחברי הפורום של פרוג, למנחם על הקופי החד של השלט שאיתו הלכתי כל העצרת, ולמשולש על העיצוב הגרפי (אני לא יודע איך מתייגים. אם מישהו יודע - אשמח שיתייג). קיבלתי מאות (!) תגובות חמות, ועשרות אנשים אמרו לי שזה השלט הכי מוצלח שהם ראו בכל העצרת.
צפה בקובץ המצורף 2092252
@משולש ▲
מנחם נראה לי מסובך לתייג אותו
 
  • הוסף לסימניות
  • #99
כאדם לא חרדי, הייתי בעצרת, ובאמת היו עוצמות נדירות. שמחתי מאוד להשתתף איתכם, ולהיות חלק מהדבר החשוב הזה.
בהזדמנות זו, תודה לחברי הפורום של פרוג, למנחם על הקופי החד של השלט שאיתו הלכתי כל העצרת, ולמשולש על העיצוב הגרפי (אני לא יודע איך מתייגים. אם מישהו יודע - אשמח שיתייג). קיבלתי מאות (!) תגובות חמות, ועשרות אנשים אמרו לי שזה השלט הכי מוצלח שהם ראו בכל העצרת.
צפה בקובץ המצורף 2092252
@יזהר זה באמת אתה מהתמונה? מקווה שלא מתחזה
השלט הכי עוצמתי בעצרת, מסר עצום, ישר כח,
תמשיך להדהד את המסר זה ממש הצלת נפשות
 
כמה דברים שריגשו אותי במיוחד- בתי המדרש המלאים בגבעת שאול(שם הייתי), שכל הזמן התמלאו בעוד ועוד לומדים, אנשים לא הגיעו כי חיפשו מזגן, הם למדו ברצינות או אמרו תהילים.. ממש עד אפס מקום, הרגשתי גאווה להיות חלק מכזה ציבור, שלא באים להחתים כרטיס בגלל ה"ראש כולל" (כמו שלפעמים אנחנו מתפתים להאמין..) אלא התורה היא חיינו, וכמו שאנחנו אוכלים באופן טבעי ולא כי "צריך", ככה גם לימוד התורה.
בנוסף באמת הסליחות היו מיוחדות ממש, לא את הכל הצלחתי לשמוע (בגלל קושי בשמיעה), אבל הי"ג מידות כל פעם, וואו.. וגם ה"אבינו מלכינו", דווקא בגלל שזה היה ברחובה של עיר ואחרי שראינו את הגזירות שהיו, לדעתי אולי אפילו הרגישו יותר מעשרת ימי תשובה כמה שאנחנו חייבים את הרבש"ע ואין מישהו אחר שיכול לעזור לנו אלא רק הוא..
 

פרוגבוט

תוכן שיווקי
פרסומת
מצב
הנושא נעול.

הצטרפות לניוזלטר

איזה כיף שהצטרפתם לניוזלטר שלנו!

מעכשיו, תהיו הראשונים לקבל את כל העדכונים, החדשות, ההפתעות בלעדיות, והתכנים הכי חמים שלנו בפרוג!

לוח מודעות

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק כה

אלְדָוִד אֵלֶיךָ יי נַפְשִׁי אֶשָּׂא:באֱלֹהַי בְּךָ בָטַחְתִּי אַל אֵבוֹשָׁה אַל יַעַלְצוּ אֹיְבַי לִי:גגַּם כָּל קוֶֹיךָ לֹא יֵבֹשׁוּ יֵבֹשׁוּ הַבּוֹגְדִים רֵיקָם:דדְּרָכֶיךָ יי הוֹדִיעֵנִי אֹרְחוֹתֶיךָ לַמְּדֵנִי:ההַדְרִיכֵנִי בַאֲמִתֶּךָ וְלַמְּדֵנִי כִּי אַתָּה אֱלֹהֵי יִשְׁעִי אוֹתְךָ קִוִּיתִי כָּל הַיּוֹם:וזְכֹר רַחֲמֶיךָ יי וַחֲסָדֶיךָ כִּי מֵעוֹלָם הֵמָּה:זחַטֹּאות נְעוּרַי וּפְשָׁעַי אַל תִּזְכֹּר כְּחַסְדְּךָ זְכָר לִי אַתָּה לְמַעַן טוּבְךָ יי:חטוֹב וְיָשָׁר יי עַל כֵּן יוֹרֶה חַטָּאִים בַּדָּרֶךְ:טיַדְרֵךְ עֲנָוִים בַּמִּשְׁפָּט וִילַמֵּד עֲנָוִים דַּרְכּוֹ:יכָּל אָרְחוֹת יי חֶסֶד וֶאֱמֶת לְנֹצְרֵי בְרִיתוֹ וְעֵדֹתָיו:יאלְמַעַן שִׁמְךָ יי וְסָלַחְתָּ לַעֲוֹנִי כִּי רַב הוּא:יבמִי זֶה הָאִישׁ יְרֵא יי יוֹרֶנּוּ בְּדֶרֶךְ יִבְחָר:יגנַפְשׁוֹ בְּטוֹב תָּלִין וְזַרְעוֹ יִירַשׁ אָרֶץ:ידסוֹד יי לִירֵאָיו וּבְרִיתוֹ לְהוֹדִיעָם:טועֵינַי תָּמִיד אֶל יי כִּי הוּא יוֹצִיא מֵרֶשֶׁת רַגְלָי:טזפְּנֵה אֵלַי וְחָנֵּנִי כִּי יָחִיד וְעָנִי אָנִי:יזצָרוֹת לְבָבִי הִרְחִיבוּ מִמְּצוּקוֹתַי הוֹצִיאֵנִי:יחרְאֵה עָנְיִי וַעֲמָלִי וְשָׂא לְכָל חַטֹּאותָי:יטרְאֵה אוֹיְבַי כִּי רָבּוּ וְשִׂנְאַת חָמָס שְׂנֵאוּנִי:כשָׁמְרָה נַפְשִׁי וְהַצִּילֵנִי אַל אֵבוֹשׁ כִּי חָסִיתִי בָךְ:כאתֹּם וָיֹשֶׁר יִצְּרוּנִי כִּי קִוִּיתִיךָ:כבפְּדֵה אֱלֹהִים אֶת יִשְׂרָאֵל מִכֹּל צָרוֹתָיו:
נקרא  2  פעמים
למעלה