דרוש מידע תיאטרון חרדי מקצועי, יש חיה כזו?! הסקר המלא בפנים!!

תיאטרון מקצועי חרדי לכל המשפחה


  • סה"כ מצביעים
    174
  • הסקר נסגר .
  • הוסף לסימניות
  • #22
אבל תאטרון בכללי -זה משהו מאד מושקע שמותאם לכל גיל מ1 עד 120
לגברים חרדים -לא נראה לי שיהיה לזה תמיכה זה לא מקובל בכלל
משום מה, אולי בגלל שנראה לי שהבנתם על מה אני מדבר, די שכנעתם אותי שזה מוזר.
מה לדעתכם זה שונה מהצגות שחסידויות עושות בדינרים?
העניין שיש לזה "מסגרת" קהילתית? או כמו שכתבו כאן שלא קוראים לזה "תיאטרון" , אלא "מיצג חסידי אותנטי מחיי הקהילה בוורשא"? או שזה נעשה ע"י אנ"ש דאנ"ש עם לבוש חסידי מלא ושירי דביקות מלחני החצר? (הכל ביחד?)
או אולי סתם בגלל שזה לא מספיק מקצועי ולא מרתק מספיק כדי שזה יאסר,
כי באמת מה שהם מתכוונים לעשות זה גם תחת כותרת מסויימת, למשל נושא של נשירה של נוער, אז יש הצגה בנושא הזה שמראה מה מרגיש נער נושר, ואיך משפיע עליו ישירות הצורה שמתיחסים אליו ההורים , (אגב, את ההצגה הזו כבר ניתן להזמין, שישה שחקנים, הקהל כולו בוכה וגם צוחק ) שאפשר גם את זה לעשות תחת כותרת "ערב העשרה בחינוך - עם הרב XXX + הצגה חינוכית וכ"ו וכד',
 
נערך לאחרונה ב:
  • הוסף לסימניות
  • #23
מה לדעתכם זה שונה מהצגות שחסידויות עושות בדינרים?
בדינרים אמנם לא הייתי אבל זה נשמע לי משהו חובבני עם שחקנים "מקומיים" ולא כאלו שלמדו את זה שנים ...
למה שם זה בסדר ופה לא -באמת תלוי מה המטרה בעיקר
סתם יש בעיה להשתמש במונח המקורי -של העולם... כמו שלא תקראו לסרטים של נשים "קולנוע"
 
  • הוסף לסימניות
  • #25
לשם תיאטרון יש קונוטציה שלילית
היא מוזכרת בהיסטוריה שלנו בתור תרבות של היוונים , וליהודים שהלכו לשם קראו מתייוונים למי שלא זוכר.
גם אם תעשו ויהיה מותאם לחרדים, אם בהפרדה ואם בזמני הצגות שלא יהיו ביטול תורה וכו'
אל תקראו לזה תיאטרון. אלא אם בא לכם מפגינים בכל יום מול המקום [והאמת שדי בצדק...]
 
  • הוסף לסימניות
  • #26
לא הבנתי למה קהל היעד הוא כל המשפחה.
שיעשו את ההופעה שלהם במתכונת של ההופעות בארה"ב "אונטערן"
אלו הצגות ברמה מטורפת! התוכן, השחקנים, התלבושות, התפאורה... זה משהו מפעים.
ההופעה מיועדת לגברים בלבד (כנראה שבארה"ב עדיין לא מצאו תרגום מספק ל"הפרדה מגדרית")
מאות אלפי כרטיסים נמכרים בימים ספורים, וחודש לפני ההצגה כבר קשה להשיג כרטיסים, עד כדי כך שבשנה שעברה היו כאלו שקנו מראש כמות גדולה של כרטיסים, וככל שמועד ההופעה התקרב והביקוש עלה, הם הקפיצו מחירים לסכום של שלוש מאות דולר לכרטיס!! ואנשים קנו!
כמה ימים אחרי ההופעה כבר אפשר להשיג את הדיסק ואז ה"מופרדות" יכולות לצפות גם.
 
  • הוסף לסימניות
  • #27
בדינרים אמנם לא הייתי אבל זה נשמע לי משהו חובבני עם שחקנים "מקומיים" ולא כאלו שלמדו את זה שנים ...

ראיתי סרטון מלפני איזה שנה וחצי של דינר חסידי ,השחקנים נראה שבמאי עבד איתם חזק, התפאורה לא נופלת מהפקות הכי גדולות של נשים בדורנו ... , היום הצגות בדינר זה לא סיפור של רב פורים בפורים בישיבה או בדחן מתחיל בחתונה זה ממש מקצוע , אבל הסוד זה שהכניסו את זה בדרך האחורית , בצורה חסידית בלי כביכול קשר לעולם שבחוץ,
לכן אני חושבת שאם קבוצת תאטרון זו תשכיל למצוא לה שם מקובל ותקרא לזה למידה ומסר על הבמה לדוגמא אז יש לזה יותר סיכוי וגם אז השאלה מתי , לציבור הגברים הכלל חרדי ניתן להריץ רק מופיעים בבין הזמנים וכו'... אבל בקעמפאים ותלמודי תורה ניתן במשך השנה אם מזמינים אותם.
יש ערך לחווית הלמידה ע"י דימוי ראו ערך מנהג ישראל קדוש של סיפור יציאת מצרים בליל הסדר שהיו מוצאים ילד מהבית והוא דפק וסלו על גבו ושאלהו מהיכן באת ואמר "ממצרים" ומי אתה וענה "עברי" וכו'... ,

יש לזה ערך, ובעולם מלא הפכים כמו שלנו אני חושבת שיש לזה תולעת אבל זה צריך להיעשות בזהירות מתישה ... לבדוק את השטח לעשות את זה שופרא דשופרא מבחינת התיזמון והתוכן כדי שיתחיל לקבל מקום.

וגם שמעתי שהיום זה מתחיל לרוץ לחיים ולדר יש איזה סיפור שלקחו והמחיזו ומציגים אותו , וכן עכשיו הרב אהרון מרגלית מתחיל להריץ הצגה על סיפורו, והוא דיבר על זה ... ככה שמתחיל להיות לזה מקום
 
נערך לאחרונה ב:
  • הוסף לסימניות
  • #28
וגם שמעתי שהיום זה מתחיל לרוץ לחיים ולדר יש איזה סיפור שלקחו והמחיזו ומציגים אותו , וכן עכשיו הרב אהרון מרגלית מתחיל להריץ הצגה על סיפורו, והוא דיבר על זה ... ככה שמתחיללהיות לזה מקום
נכון מאד, לגבי הרב מרגלית הבנתי שזו הצגה לאו דוקא חרדית, ולכן היא תופיע ברמת גן וכד'
כך הבנתי, תקנו אותי אם אני טועה.
 
  • הוסף לסימניות
  • #29
מצד אחד בחרתי את התשובה הזו:
תיאטרון לגברים? זה לא מתאים לחרדים! גם את הילדים לא אשלח

מצד שני לדעתי זה בגלל ההגדרה של תיאטרון

להצגה של ר' שרגי אני שולחת את הילדים לבד, ולא רואה בעיה (על אף שזה מרגיש לי קצת השטות על הבמה, בכל אופן לפי התמונות שהוא מפרסם את עצמו)
 
  • הוסף לסימניות
  • #30
ככה זה התחיל,
פנה אלי אברך חרדי, הוא, ועוד קבוצה של כמה חרדים, לומדים משחק זו השנה השלישית והאחרונה,
הם למדו את זה כי הם נמשכו לזה, עכשיו, הוא מאד מתעניין מה הסיכוי שלו/שלהם, לבנות הצגות מקצועיות ומקוריות
לציבור החרדי לכל המשפחה ,
מדובר כאמור בדבר שטרם היה כמותו, שחקנים מקצועיים על כל המשתמע ברמה שהציבור עדיין לא הכיר ואין לו מושג,
אלו הצגות שיעלו קצת יקר.
אנא, השתתפו בסקר , ועזרו להם להחליט אם להיכנס לשוק החרדי, או שיאלצו להציע את מרכולתם מקסימום בגני הילדים של הציבור הדת"ל,

בשתי השאלות האחרונות (שאלות רשות :) ) תתבקשו להצביע מה היחס שלכם כלפי שחקן מקצועי שיציג דמויות מגוונות לטוב ולמוטב,
 
  • הוסף לסימניות
  • #31
כפי הזכירו כבר לעיל, אותה המתכונת בדיוק כמו שכתב פותח האשכול, קיימת בארה"ב כבר כמה שנים ע"י קבוצה של שחקנים חסידיים (אונטערן חבריא), הם עושים הצגה בחול המועד במקצועיות גבוהה מאוד, וממלאים אולמות בענק.
(הם גם משקיעים הון בפרסום ויח"צ, הם לא הגיעו לאטרקטיביות שלהם ביום אחד. זה שיקול שצריך לקחת בחשבון לפני שמתחילים מיזם חדשני).
זה האתר שלהם https://www.yiddishplays.com/
 
  • הוסף לסימניות
  • #33
הם גם משקיעים הון בפרסום ויח"צ, הם לא הגיעו לאטרקטיביות שלהם ביום אחד. זה שיקול שצריך לקחת בחשבון לפני שמתחילים מיזם חדשני
לא רק ביח"צ, גם התפאורה והמוזיקה וה"שואו" הם לוקחים הכי מקצועי, אבל שם יש מי שישלם.. (תפאורה של מעצב מקצועי יכולה להגיע לסכום של מאות אלפים..)
כאן מדובר בעיקר ב"משחק" מקצועי, ופחות להשקיע ב"חיצוייניות", תיאטרון זה לא תפאורה אמר מי שאמר.
שחקנים מקצועיים יכולים להחזיק קהל גם שעה וחצי בלי שום אלמנטים חיצוניים, להכניס את הקהל לסיפור, ולגרום לו להתרגש עד עמקי נפשו.
 
  • הוסף לסימניות
  • #34
ככה זה התחיל,
פנה אלי אברך חרדי, הוא, ועוד קבוצה של כמה חרדים, לומדים משחק זו השנה השלישית והאחרונה,
הם למדו את זה כי הם נמשכו לזה, עכשיו, הוא מאד מתעניין מה הסיכוי שלו/שלהם, לבנות הצגות מקצועיות ומקוריות QUOTE]
פנה אליך... אהה,
אגב איך המרגש מכל מי שאמר לך בפרצוף "צא ממחננו" ?
 
  • הוסף לסימניות
  • #35
עד כמה שאני מבין,
מקור השם תיאטרון אינו בעיה,
הוא כבר מופיע בגמרא מסכת שבת (דף קנ ע"א) :
"ואמר רבי שמואל בר נחמני אמר רבי יוחנן הולכין
לטרטיאות ולקרקסאות ולבסילקאות לפקח על עסקי רבים בשבת".
הבעיה היא מה הוא בתיאטרון...
רש"י מפרש שם את דברי הגמ' :
"טרטייאות וקרקסאות ובסילקאות - מיני פלטין הן ששם נאספו לבית הוועד".
כלומר,
המטרה הייתה התכנסות לצורך הכלל.
היום,
לצערנו הרב,
הכוונה היא להפוך את הציבור שלנו,
הציבור החרדי היקר והטוב,
להיות ככל הגויים בית ישראל.
להיות ציבור שצורך "תרבות",
שיש לו חיי חברה מגוונים.
ברור שלא כולם בנויים רק ללמוד וללמוד,
וצריכים דברים נוספים.
אבל תיאטרון חרדי זה כבר יותר מדאי.
זה להיות חילוני עם כיפה.
ואם כבר,
אז אפשר לקחת שחקנים חילוניים וללמד אותם מחזה "חרדי",
לא יהיה שום הבדל.
צריך לעצור את הסחף הזה,
ובזמן.
 
  • הוסף לסימניות
  • #36
מה המטרה של מיזם כזה?

- העברת מסרים - אף אחד לא הולך לסרטים והצגות כדי להתחזק ולהפנים מסרים. אנשים יוצאים נטו כדי להשתעשע. כל התכנים וההכשרים הם אריזה מאפשרת ותו לו.

- בילוי - כדי להפיק הצגה שווה צריך להשקיע הון רב. האם מטרה של שעשוע ובילוי מצדיקה השקעה זו?

- התמקצעות - הצגה טובה אומר בין היתר שחקנים מקצועיים. שחקן מקצועי זה מקצוע לכל דבר וענין, האם נכון להכניס את המקצוע "שחקן" שלא ככל המקצועות הוא, לרשימת המקצועות - שלנו!?
(ונא אל תשוו זאת להופעות בדינרים ובקפמים. לא נראה שלזאת אתם חותרים)

- אם המטרה היא כסף - מאחלת לכם שיגיע מצינור אחר. ובשפע.
 
  • הוסף לסימניות
  • #37
פנה אליך... אהה,
אגב איך המרגש מכל מי שאמר לך בפרצוף "צא ממחננו" ?
התקפה יפה, אהבתי.
צר לי לאכזב , אבל זה עדיין לא קרה, לא רק לי , גם להם, ורק לעדכן שאכן לא מדובר בי עצמי. (אהה..)
 
  • הוסף לסימניות
  • #38
בחנוכה האחרון תחת חסות עיריית בני ברק נערך המופע הבא:
https://www.hidabroot.org/article/228623 (ולמי שמסתקרן ומתעצל לבדוק בקישור: מחזמר "המלך והעני" בהפקת עופר הלוי [שימו לב: המונח "מחזמר" הוא במקור, ההדגשה היא שלי...])
זה היה בפיקוח משמרת הקודש והחינוך.

(נ.ב. הייתי במופע עם ילדי, לא אגיד לכם שהיה משהו בעייתי מובהק בעיני,
אך... דק מן הדק, היתה לי אי נוחות מסויימת ממחול הדו-קרב חרבות למשל...
[מעניין איך ההצגות של "אונטערן" בקטע הזה לדוג', אף פעם לא ראיתי!]
לא בטוחה שאלך עוד פעם. אבל זה כבר באמת תלוי ברגישות אישית,
ואני בטוחה שלא לכל אחד זה הפריע וכשם שפרצופיהם וכו'...
מה שהרגיע אותי, היה האישור של "משמרת הקודש והחינוך",
ואל תתחילו להגיד לי שהכל פוליטיקות וכו'
כי שוב, אני מאמינה שאכן משמרת הקודש והחינוך היו מסוגלים לאשר כזה דבר,
יחד עם זאת, זה בסדר לי להגיד שבאופן אישי אני לא אוכלת כל הכשר גם אם הוא האוכל הוא לא טרף, ואפילו לא רבנות...
מקווה שהובנתי.
דרך אגב, מבחינה מקצועית, המחזה היה מעל ומעבר!
באמת סטנדרטים גבוהים מבחינת כושר המשחק, התפאורה, התאורה, וכו')

מצו"ב המודעה ויראה הקהל וישפוט:
 

קבצים מצורפים

  • המלך והעני.JPG
    המלך והעני.JPG
    KB 53.7 · צפיות: 161
נערך לאחרונה ב:
  • הוסף לסימניות
  • #39
הינו אדם מיוחד ובעל תשובה, אך, לעיתים יש ביטויים ושירים בסגנון - הגששים.
דווקא לכן אם מישהו חרדי מבית (ללא קונוטציות מהעבר)יקים משהו חדש, ילך לו טוב.
 
  • הוסף לסימניות
  • #40
הינו אדם מיוחד ובעל תשובה, אך, לעיתים יש ביטויים ושירים בסגנון - הגששים.
דווקא לכן אם מישהו חרדי מבית (ללא קונוטציות מהעבר)יקים משהו חדש, ילך לו טוב.
לא יודעת מה זה "הגששים",
רק אוסיף תקווה שלחרדים מבית אין קונוטציות מההווה:rolleyes: וד"ל.
 

פרוגבוט

תוכן שיווקי
פרסומת

הצטרפות לניוזלטר

איזה כיף שהצטרפתם לניוזלטר שלנו!

מעכשיו, תהיו הראשונים לקבל את כל העדכונים, החדשות, ההפתעות בלעדיות, והתכנים הכי חמים שלנו בפרוג!

לוח מודעות

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק כה

אלְדָוִד אֵלֶיךָ יי נַפְשִׁי אֶשָּׂא:באֱלֹהַי בְּךָ בָטַחְתִּי אַל אֵבוֹשָׁה אַל יַעַלְצוּ אֹיְבַי לִי:גגַּם כָּל קוֶֹיךָ לֹא יֵבֹשׁוּ יֵבֹשׁוּ הַבּוֹגְדִים רֵיקָם:דדְּרָכֶיךָ יי הוֹדִיעֵנִי אֹרְחוֹתֶיךָ לַמְּדֵנִי:ההַדְרִיכֵנִי בַאֲמִתֶּךָ וְלַמְּדֵנִי כִּי אַתָּה אֱלֹהֵי יִשְׁעִי אוֹתְךָ קִוִּיתִי כָּל הַיּוֹם:וזְכֹר רַחֲמֶיךָ יי וַחֲסָדֶיךָ כִּי מֵעוֹלָם הֵמָּה:זחַטֹּאות נְעוּרַי וּפְשָׁעַי אַל תִּזְכֹּר כְּחַסְדְּךָ זְכָר לִי אַתָּה לְמַעַן טוּבְךָ יי:חטוֹב וְיָשָׁר יי עַל כֵּן יוֹרֶה חַטָּאִים בַּדָּרֶךְ:טיַדְרֵךְ עֲנָוִים בַּמִּשְׁפָּט וִילַמֵּד עֲנָוִים דַּרְכּוֹ:יכָּל אָרְחוֹת יי חֶסֶד וֶאֱמֶת לְנֹצְרֵי בְרִיתוֹ וְעֵדֹתָיו:יאלְמַעַן שִׁמְךָ יי וְסָלַחְתָּ לַעֲוֹנִי כִּי רַב הוּא:יבמִי זֶה הָאִישׁ יְרֵא יי יוֹרֶנּוּ בְּדֶרֶךְ יִבְחָר:יגנַפְשׁוֹ בְּטוֹב תָּלִין וְזַרְעוֹ יִירַשׁ אָרֶץ:ידסוֹד יי לִירֵאָיו וּבְרִיתוֹ לְהוֹדִיעָם:טועֵינַי תָּמִיד אֶל יי כִּי הוּא יוֹצִיא מֵרֶשֶׁת רַגְלָי:טזפְּנֵה אֵלַי וְחָנֵּנִי כִּי יָחִיד וְעָנִי אָנִי:יזצָרוֹת לְבָבִי הִרְחִיבוּ מִמְּצוּקוֹתַי הוֹצִיאֵנִי:יחרְאֵה עָנְיִי וַעֲמָלִי וְשָׂא לְכָל חַטֹּאותָי:יטרְאֵה אוֹיְבַי כִּי רָבּוּ וְשִׂנְאַת חָמָס שְׂנֵאוּנִי:כשָׁמְרָה נַפְשִׁי וְהַצִּילֵנִי אַל אֵבוֹשׁ כִּי חָסִיתִי בָךְ:כאתֹּם וָיֹשֶׁר יִצְּרוּנִי כִּי קִוִּיתִיךָ:כבפְּדֵה אֱלֹהִים אֶת יִשְׂרָאֵל מִכֹּל צָרוֹתָיו:
נקרא  2  פעמים
למעלה