מידע שימושי תכנות או ראיית חשבון

אני הייתי ממליצה לך מעבר ליחס טוב ותנאים נוחים,
לחפש מקום שיתאים לך להמשך דרכך המקצועית.
אם את רוצה להיות רו''ח עצמאית בהמשך - חפשי משרד קטן יותר שיתן לך להתנסות בסוגי לקוחות שונים ועבודות שונות.
אם את רוצה להיות מנג'רית - יש בירושלים כמה משרדי רו''ח בינוניים מקצועיים שהרבה חרדיות מתקדמות שם.
אם את בכיוון של יציאה לחשבות/ניהול כספים - תתחילי לחפש פרוטקציות בביג פור.
אם מעניין אותך הממשלתי - יש משרדים בירושלים שעובדים עם הרבה מאוד משרדי ממשלה ונותנים נסיון מעולה בנושא. יש לפעמים גם מכרזים שמאפשרים התמחות - אבל לא מאמינה שתוכלי להכנס אליהם ללא תואר. מס הכנסה מוציא מכרזי מפקחים מדי פעם שיכול להתאים - אבל זה ממש ענין של מזל מתי יוצא המכרז.
כאחת שגם עובדת בתחום, אני הייתי ממליצה לך דווקא להתמקד בניסיון שתרכשי ולא דווקא בתנאים, (אישה צעירה יותר גמישה בשעות ולא זה מה שאמור להיות הקריטריון בהתמחות)

לגבי ממשלתי- רלוונטי כמעט רק באזור ירושלים ואין ספק אלו משרות מאד מאד נוחות לאמהות בד"כ הדרישה בדרוג מח"ר 39-41 היא 3 שנים אחרי תואר / רישיון ואוז המשרות שניתן לעשות בהם התמחות הוא מזערי ממש.
 
עובדה שהשוק היחיד שקיים בו את המושג ההזוי של עבודה בלי תשלום\ בתשלום למעסיקים!! קיימת רק בהייטק...
היה קיים גם בהנה''ח, חשבות שכר וכו'.
מכירה אישית, וגם המלצתי כך לתלמידותי ביעוץ מס, לרכוש נסיון בחינם או אפילו בתשלום, כדי להגיע למשרת התמחות עם יתרון הנסיון שהוא חשוב מאוד.
בלי נסיון קשה מאוד מאוד למצוא עבודה.
היום פחות בגלל ביקוש גדול יותר והיצע מצומצם יותר.
 
אנסה לענות לך מהניסיון שלי (מעל 10 שנים בהייטק).

הביקוש למתכנתים טובים בארץ גבוהה מאוד ועולה כל הזמן, ובגלל שהחברות ואפילו הסטרטאפים הקטנים מפוצצים בכסף הם מחפשים את הטאלנטים. ולמשרות שלא דרוש ניסיון אז ההעדפה הברורה הוא לסטודנטים מאוניברסאות מוכרות. ככה שמראש הסיכוי של חרדיות להתקבל למקום נחשב ובשכר גבוהה לא הרבה, גם שרמת הלימודים בסמינרים והמכללות החרדיות בהנדסת מחשבים לא קרובה לרמה של מקומות אחרים.
מה שכן ההפך הוא נכון למשרות של כספים שם החרדיות בחברות שעבדתי כיכבו.
יש חברות הייטק גדולות כמו אינטל, WIX, CheckPoint, שמעודדות אוכלוסיות מוחלשות לבוא לעבוד אצלהם, ככה שיש להם משרות שמראש הם מחפשים עבורם חרדיות וחרדים וערבים. השכר בתחילה לא גבוהה (יחסית למשרה דומה בהייטק).
הביקוש במרכז (בעיקר תל אביב) גבוהה יותר משאר הארץ וגם השכר.
בעבודה בחברה הייטק בכל משרה יש תנאים מועדפים על רוב המוחלט של מקומות האחרים. בעיקר מבחינת שכר וכל שאר ההטבות המגיעות איתו. ככה שגם אם תמצאי עבודה בתור רואת חשבון בחברת הייטק השכר יהיה משמעותי גבוהה יותר מרוב מקומות העבודה האחרות.

תודה
ועוד שאלה, אולי את או אחרות ידעו לענות לי:
איזה עבודה יותר מענינת ונותנת ספוק?
תמיד אמרו לי שתכנות יותר מעניין אבל האם גם רו"ח מעניין ויש בו עניין או שזה באמת משעמם ויבש מאד
תודה!
 
תודה
ועוד שאלה, אולי את או אחרות ידעו לענות לי:
איזה עבודה יותר מענינת ונותנת ספוק?
תמיד אמרו לי שתכנות יותר מעניין אבל האם גם רו"ח מעניין ויש בו עניין או שזה באמת משעמם ויבש מאד
תודה!
בכייף. וזה אתה :)
לא יודע לגבי רו"ח.
לגבי תכנות יכול להגיד לך שהסיפוק אדיר אחרי שהקוד שלך רץ והפרויקט או אפליקציה שלך רץ בפרודקשיין ואצל מיליוני/עשרות מיליוני משתמשים. וזה חוזר על עצמו עם כל אתגר ופרויקט חדש.
 
השאלה אם זה באמת ככה או שבתור בוגרת סמינר בלי תואר עושים את העבודות השחורות והיבשות?
והטובים באמת הם עם העבודה המענינית....
 
השאלה אם זה באמת ככה או שבתור בוגרת סמינר בלי תואר עושים את העבודות השחורות והיבשות?
והטובים באמת הם עם העבודה המענינית....
ממש לא. בסוף כולם עושים את אותה רמה של עבודה. אין קשר בין רמת הלימודים שלך לעבודה אלא רק לקבלה לעבודה
 
מה קורה עם מי שלא מוצא במידותיו וטבעו כוסף אל מלאכה מהמלאכות ?

החובת הלבבות לא ביאר.
בתור בחורה שיכולה לחשוב על 1000 דברים שאני לא רוצה לעשות ואפילו לא דבר אחד שאני כן רוצה לעשות אני מוצאת את עצמי ממש מזדהית עם הנ"ל....
ובלי קשר לזה, תכנות הוא מסוג המקצועות שעם האוכל בא התיאבון ותוכ"ד הלימודים אני אתחיל לחבב את המקצוע, או שחבל לי מראש על הניסיון?
 
ובלי קשר לזה, תכנות הוא מסוג המקצועות שעם האוכל בא התיאבון ותוכ"ד הלימודים אני אתחיל לחבב את המקצוע, או שחבל לי מראש על הניסיון?
לדעתי רוב המקצעות הם כאילו, ובכללם כמובן תכנות.

הרחבת העניין בספר so good so they can't ignore you.
 
לדעתי רוב המקצעות הם כאילו, ובכללם כמובן תכנות.

הרחבת העניין בספר so good so they can't ignore you.
תודה על ההכוונה לספר. לקחתי לתשומת ליבי...
אבל התכוונתי לשאול אם תכנות זה מסוג המקצועות שכדי להצטיין בהם צריך לא רק כישרון אלא גם נחישות והרבה אהבה למקצוע, או שאפשר להסתדר בלי?
 
אבל התכוונתי לשאול אם תכנות זה מסוג המקצועות שכדי להצטיין בהם צריך לא רק כישרון אלא גם נחישות והרבה אהבה למקצוע, או שאפשר להסתדר בלי?
אולי אפשר להסתדר בלי, אבל זה מאוד מקשה
כשאוהבים את המקצוע הקושי הרבה הרבה יותר קל
 
מענייין אותי לשמוע מבנות שסיימו עכשיו סמינר ולמדו תכנות
מה אחוזי ההשמה?
כמה בנות מצאו עבודה....
תודה
 
קופצת על האשכול.
פניה למתכנתות שכאן.
אומרים שמי שלומדת תכנות היא לא מספיקה להיות בבית, לא מצליחה להקים בית של תורה, כי בעלה בבית כול המן ולא לומד.... , הבעל עם הילדים....... וכו.
מעניין אותי לשמוע מכם-האם זה באמת ככה. אתם עם הילדים או יותר עם העבודה?
מקווה שזה לא שאלה חופרת מידי. אבל גם אני מסימת יב. והולכת שנה הבאה כנראה לתכנות.....
תודה מראש על התשובות!
 
קופצת על האשכול.
פניה למתכנתות שכאן.
אומרים שמי שלומדת תכנות היא לא מספיקה להיות בבית, לא מצליחה להקים בית של תורה, כי בעלה בבית כול המן ולא לומד.... , הבעל עם הילדים....... וכו.
מעניין אותי לשמוע מכם-האם זה באמת ככה. אתם עם הילדים או יותר עם העבודה?
מקווה שזה לא שאלה חופרת מידי. אבל גם אני מסימת יב. והולכת שנה הבאה כנראה לתכנות.....
תודה מראש על התשובות!
תפתחי אשכול חדש
זה לא נקרא לקפוץ על האשכול, אלא להקפיץ אשכול די ישן
וגם לא הכי קשור לנושא
 
תפתחי אשכול חדש
זה לא נקרא לקפוץ על האשכול, אלא להקפיץ אשכול די ישן
וגם לא הכי קשור לנושא
אפשר להקפיץ עד חצי שנה מהתגובה האחרונה......
ונראה לי שלא כדאי לפתוח אשכול חדש בשביל כמה תגובות....
 
אפשר להקפיץ עד חצי שנה מהתגובה האחרונה......
ונראה לי שלא כדאי לפתוח אשכול חדש בשביל כמה תגובות....
אז התשובה הפשוטה היא שבדרך כלל זה לא שונה מרוב המשרות האחרות שיש בשוק
8-9 שעות כמעט ללא חופשים
אלא אם כן ההשוואה היא לעובדות הוראה
 
הי, אני לא יודעת כמה זה קשור כאן, אבל סיימתי עכשיו לימודי ראית חשבון דרך איגוד הסמינרים (נושא לאשכול ארוך) אני רוצה ללכת ללמוד עכשיו הנדסאים-דרך תוכנית שבבים של קמאטק אני רוצה ללכת ללמוד את זה ע"מ לשלב את 2 המקצועות, יש דבר כזה? מישהי מכירה? עובדת בכזה דבר? זה שווה את זה? (אני מתכוונת-חוץ מזה שאומרים שזה עוזר לביקורת הייטק)יש עבודה שמשלבת את שתיהם?
 
הי, אני לא יודעת כמה זה קשור כאן, אבל סיימתי עכשיו לימודי ראית חשבון דרך איגוד הסמינרים (נושא לאשכול ארוך) אני רוצה ללכת ללמוד עכשיו הנדסאים-דרך תוכנית שבבים של קמאטק אני רוצה ללכת ללמוד את זה ע"מ לשלב את 2 המקצועות, יש דבר כזה? מישהי מכירה? עובדת בכזה דבר? זה שווה את זה? (אני מתכוונת-חוץ מזה שאומרים שזה עוזר לביקורת הייטק)יש עבודה שמשלבת את שתיהם?
אולי את צריכה לכוון למשרות יישום מודולים פיננסיים, אבל אז אין קשר לתכנות שבבים.
יותר מערכות מידע.
 
הי, אני לא יודעת כמה זה קשור כאן, אבל סיימתי עכשיו לימודי ראית חשבון דרך איגוד הסמינרים (נושא לאשכול ארוך) אני רוצה ללכת ללמוד עכשיו הנדסאים-דרך תוכנית שבבים של קמאטק אני רוצה ללכת ללמוד את זה ע"מ לשלב את 2 המקצועות, יש דבר כזה? מישהי מכירה? עובדת בכזה דבר? זה שווה את זה? (אני מתכוונת-חוץ מזה שאומרים שזה עוזר לביקורת הייטק)יש עבודה שמשלבת את שתיהם?
זה לא עזור לביקורת הייטק.
 
אמרה לי מורה (דווקא אמינה) שזה כן קצת
ולגבי מערכות מידע, זה לא עוזר שלמדנו מ"מ וקיבלנו תעודת מנתח מ"מ?
מה זה יחדש לי?
די למדנו מ"מ
אז אין מה ללכת ללמוד ? אין משהו שמשלב?
 

פרוגבוט

תוכן שיווקי
פרסומת

אשכולות דומים

התלבטתי אם להגיב באשכול אחר והחלטתי לפתוח חדש עם הסבר מהבסיס. כל תגובת-נגד תענה בברכה.
אחד הכשלים העיקריים בחיפוש אחר עבודה\ מקצוע, הוא השאלה "איזה עבודה יש בזה"
או- "אני כזו וכזו וכזו, במה כדאי לי לעבוד"
מגדילים לעשות מנחשי ענן\ קוראים בשוקו, בקפה ובקווי האף ומסבירים למאובחן\ת הנלהבים איזה יכולות מדהימות יש להם (מה לא עושים כדי שלקוח יהיה מרוצה ויגרור את חבריו לאותו בור)
ואז כשקמים מהספר ותולשים את הצ'ק ושואלים- במה אני יכולה לעבוד?
אין תשובה ברורה. וחוזרים לנקודת ההתחלה המתסכלת.

ההבדל בין פרופסיה להתקדמות מקצועית כללית
יש מקצועות שלומדים אותם, והם פרופסיה- ראית חשבון, עיצוב דיגיטלי, עריכת דין, תכנות, רפואה, טיפול- מאד ברור מה לומדים ואיזה עבודה מחפשים אחר כך. זה פלוס גדול שהכיוון ברור, זה מינוס ענק אם התחום לא מתאים ורוצים לעשות שינוי. כמעט כל מה שלמדו לא רלוונטי לתחום אחר. צורת ההכשרה הזו מקובלת מאד בחברות שמרניות, כי ככה היה פעם. לכל אחד היה מקצוע ביד- סנדלר, חנווני, רופא או עורך דין. כל הבדיחות על האמא היהודיה והפולניה? אז היום זה ככה בחברה החרדית ובחברה הערבית בארץ. רוצים מקצוע ברור שגם אנשים שמרנים מבינים מה יש ביד.
אבל זה רק מיעוט מהלימודים והעבודות בשוק העבודה המודרני.
רוב הלימודים הם יותר כלליים ומקנים יכולות.
* הם מתבססים על היכולות הבסיסיות של האדם (היוש יכולות אנליטיות יוצאות דופן+ חוש מיוחד לזכירת מספרי טלפון בע"פ+ גמישות בקפיצות לגובה),
* מתקפים אותן עם ידע נוסף ותעודה ממוסמכת ומכניסים לתוך מסגרת ששוק העבודה מכיר בה ומתגמל-
* מכאן האדם מנהל את הקריירה שלו באפיקים שמענינים אותו.

אפשר לדמיין את זה כמו ההבדל בין ללמוד לנגן על כלי אחד מסוים (למשל פסנתר) לבין ללמוד מוזיקה באופן כללי – תווים, תיאוריה, סגנונות. הראשון נותן לך כלי ביד, השני נותן לך שפה שלמה שאיתה אפשר ליצור, ללמד, לנתח, או להמציא משהו חדש.

רוב התארים במדעי החברה והרוח (מי יותר ומי פחות) נותנים תוקף ליכולות. נותנים ידע רלוונטי שהשוק מכיר בו. לא לחינם משרות זוטרות דורשות תואר ראשון כלשהו, משרות בכירות יותר בפיתוח פרויקטים דורשות תואר שני יתרון באחד מתוך התחומים-------. כי הם לא מחפשים דווקא תואר שני בתחום ספציפי. הם מחפשים מישהו שיש לו יכולות ניהוליות וניתוחיות בתחום רחב מסוים.
בעבודות מהסוג הזה יש משקל רב ליכולות האישיות, לנסיון התעסוקתי, ולידע שצברו. אפשר להגיע לתפקידים בשכר נאה מאד- אבל צריך לנהל את זה בחכמה. לעבוד בהתחלה בשכר נמוך כי בתפקיד מסוים יש מקפצה לשלב הבא. יש הרבה ניידות בין התחומים- יכול לבוא מישהו שניהל פרויקט בתחום הבריאות ולהתקבל לעבודה בכירה בניהול בתחום החינוך או הרווחה. כי זה לא "איזה עבודה יש בזה" אלא- מה היכולות שנולדתי איתם ומה הנסיון והידע שצברתי בדרך מעל היכולות האלה.
התפתחות מקצועית כזו היא גמישה ויש בה ניידות בין תחומים.

ומכאן ההבדל בצורך בתואר אקדמי. בתחומי הפרופסיות אם את מתכנתת טובה או מנהלת חשבונות מעולה- והצלחת להתברג, אף אחד לא יבדוק אם יש לך תואר (לרוב, בהתחלה. לפעמים בהמשך החיים כן צריך). כנ"ל בעוד תחומים בהם מספיק ידע ותעודה.
אבל בתחומים שנושקים יותר לתחומי החברה, הדרך הכמעט יחידה להתקדם זה ע"י תואר. כי זה שילוב של יכולות+ אישור שיש לאדם ידע נרחב שיהיה רלוונטי למגוון רב של תפקידים. אין כמעט דרך לעקוף את זה.

לגבי "לעבוד במחקר"
זו אמירה חסרת תוכן ותועלת כי אין מי שיקבל הפניה "לעבוד במחקר" באבחון תעסוקתי.
למחקר מגיעים ב2 צורות.
1. אדם שמתמחה בתחום מסוים, אוהב ללמוד אותו באופן שווה או יותר למידת אהבתו לעיסוק, רוצה להעמיק בו, ועל הדרך גם להרוויח קצת כסף. העבודה היא או כעוזר מחקר במעבדה (פירוט למטה) או במכוני מחקר מסחריים. רוב העובדים במכוני המחקר הגדולים שמוכרים את שירותיהם לגופים הגדולים במדינה, הם תלמידי תואר ראשון - שני שמנהלים מחקרים מסחריים מול משרדי ממשלה וחברות גדולות. בראש המכונים ואלה שמקבלים שכר נאה, יושבים אנשים עם תקן אקדמי שמוכרים בסצנה האקדמית. כל גוף מחקר שרוצה שישכרו ממנו את השירותים (שאותם יבצעו בשכר נמוך הסטודנטים הנ"ל)- מחזיק כמה אנשי סגל כקישוט וכחותמת איכות. הם לא עובדים במחקר, הם אנשי אקדמיה שמקבלים שכר גם על מחקר. אין שום דרך להגיע לשכר ראוי במחקר בלי להיות אנשי אקדמיה שמושקעים בה עד צוואר, מפרסמים מאמרים בכתבי עת מוכרים ועוד.
העבודה של הזוטרים במכוני המחקר היא משעממת, לעיתים קרובות לא מקצועית (כי עושים המון מניפולציה על נתונים חסרים כדי להשיג משהו), ואם זה מכון שגם עושה סקרים זה בכלל עבודה כמעט משרדית. אין דבר יותר מסכן ממאסטרנט שמתחנן לפונקציות רלוונטיות לענות לו על שאלונים. כן, משלמים לו על זה, ועדיין זה עלוב. זה שווה לו או כי הוא כרגע בין עבודות או במהלך לימודים, או כי הוא מאמין שזה יקדם אותו בעולם האקדמי. זה אף פעם לא תהיה התחנה האחרונה ועיקר הקריירה שלו. (שוב, אלא אם הוא יקבל תקן אקדמי ומכון מחקר יקח אותו כחותמת מקצועית, או שהוא יפתח מכון בעצמו וינסה להשיג חוזים עצמאית, קשה כמעט עד בלתי אפשרי)

מחקר של עוזרי מחקר עם מלגות ומשכורת מתנהל בד"כ במעבדות אקדמיות, סביב אנשי סגל אקדמי. קודם כל לומדים תחום, ואז גם חוקרים אותו. יש תחומים שמאופיינים ביותר מחקר ויש פחות ואפשר לבחור בהתאמה לנטיות ואופי.

2. אנשי מקצוע בתחום הסטטיסטיקה, מערכות מידע וניתוח נתונים. זה דומה מאד לרואה חשבון או מתכנת. יש להם מומחיות בתוכנה\ מספרים הרלוונטיים והם עושים את העבודה השחורה של ניתוח האקסלים של המחקר (או הפלט של תוכנות מתקדמות אחרות) ומעבירים את התוצאות לחוקר שכותב תוצר של מידענות או אנליזה מחקרית, לפי מה שהזמינו ממנו. זו עבודה טכנית, מספרית מאד, שיושב על תואר בסטטיסטיקה או תואר "מדעי" אחר שלימד את האדם לעבוד עם מספרים.
תקציר - לאחר 9 שנים שבהם צברתי חובות, הגעתי לנקודת בחירה בין ירידה משמעותית ברמת חיים, לבין הגדלת הכנסות משמעותית, (או שתיהם) בחרתי ללכת בדרך השניה.
נכון לעכשיו ב"ה עצרתי את החובות והתחלתי לייצר הכנסות, שהמטרה הסופית שלי להגיע לסכום שיאפשר לי חופש כלכלי אם ירצה ה'.
בשנה פלוס האחרונות עברתי הרבה ניסיונות, חלקם נכשלתי, חלקם הצלחתי, וכל התהליך הוא חוויתי, משעשע ועמוס תובנות.
אני מתכוון פעם בשבוע, להביא סיפור אחד, ומה למדתי ממנו, ואני ישמח לשמוע את דעתכם.

השבוע:
סיפור על מכה של (כסף) ערב סוכות:
בסוף בינה"ז אב פגשתי את אחי הצעיר בגאולה, אמרתי לו: " אני צריך הכנסה משמעותית, בחגים אנשים מוציאים הרבה כסף, הכסף הזה הולך לכיס של אנשים אחרים, השנה אני מתכוון שחלק מזה ילך לכיס שלי"
החלטנו שנעשה רשימה מפורטת של כל מה שאנשים צורכים בתקופת החגים, החל מערב ר"ה, ועד מוצאי שמחת תורה.
לאחר חצי שעה יצא רשימה כמעט מושלמת (מושלם לגמרי אני שונא... כי זה אף פעם לא יקרה, יום אחר נרחיב על זה בע"ה),
נתתי לעצמי שעה לקבל החלטה, כיון שאני יודע שאחד הדברים שהכי מעכבים בן אדם מלפעול, זה חוסר החלטה, קיבלתי ע"ע שעד סוף השעה אני מחליט על אחד מהאפשרויות, ומתמקד בו.

קיבלתי החלטה לבנות סוכות לאנשים, אני אישית לא יודע לבנות כלום, ולכן סגרתי עם עובדים שיבנו תמורת 50 ש"ח לשעה, ממוצע של סוכה גדולה לקחתי 1500 ש"ח לקח 10 שעות שתי עובדים, ככה יצא שהרווח הגולמי (רווח על המוצר בלי לחשב הוצאות נוספות שיש לעסק -- במקרה שלי פירסום, במקרים אחרים שכירות מקום\ מזכירות, וכדומה), לסוכה 500 ש"ח.

השלש שבועות הראשונים היו כמו חלום שמתגשם, עשיתי סוכה אחרי סוכה, נשאר לי רק להתאמן איך סופרים מזומנים מהר :)

ואז בין יוה"כ לסוכות, עשיתי סוכה אחת יותר מידי....

ביקשו ממני לתת הצעת מחיר לסוכה מורכבת, היה צריך להכשיר את השטח, להכשיר את המקום לדפנות, ועוד סיבוכים שונים, הציעו לי סכום כפול ממה שהייתי מורגל, ואמרתי כן...
מכאן ואילך נכנסתי לתסבוכת, שגרמה לי להיכנס לחג באופן אישי לא מאורגן, ל3 ימים של חוסר אונים שאני לא מאחל לאף אחד, ולקינוח לאיבוד כל מה שהרווחתי בשלש שבועות !
דבר ראשון, הבחורים שעבדו איתי אמרו לי שקרוב לחג הם לא יכולים... פירסמתי בקבוצות עבודה שונות, הגיעו אליי בחורים שלא ידעו את העבודה.. לקחו כסף ולא נתנו תועלת... בעל הבית עם עיני נץ בלי עין הרע היה חשוב לו עבודה מושלמת כמו שהתחייבתי...
היה ברור לי שהוא מכניס חג בלי סוכה בגללי... ה' ירחם
הייתי חסר אונים.. הרגשתי שאני משתגע.. כבר לא עניין אותי הכסף.. רק רציתי שיהיה לו סוכה איכשהו..
בימים הכי עמוסים לא הייתי בבית.. ויש לזה משמעות... הייתי עסוק בלהסיע מכל רחבי הארץ עובדים שינסו לעשות את העבודה.
...
יום לפני סוכות הבעל הבית קורא לי כולו כועס ובצדק רב, והוא אומר לי יש לך שתי ברירות, או שאתה חותם לי שאני מכניס חג עם סוכה בנויה, או שאני מביא בונה סוכות אחר... (ולא משלם לך שקל, אפילו שחלק מהשטח הוכשר)
לא הייתי צריך לחשוב אפילו...
אמרתי לו, כמובן שאני רוצה שתביא מישהו אחר, לא מעניין אותי הכסף, ואדרבה אם אתה מקפיד עליי אני יפצה אותך על עוגמת הנפש, אבל מאיפה תמצא עכשיו פחות מ24 שעות קודם החג?
ה' עשה לי חסד, והוא מצא כמה חבר'ס מעולים, שהרימו לו סוכה מעולה,
במקרה הזה לא הרווחתי אבל כן שילמתי לעובדים (זה תמיד יהיה ההבדל בין שכיר שמקבל בטוח אבל קצת מהעוגה, לבין עצמאי שלוקח את הסיכון בתקווה שהעוגה תיהיה גדולה).

תובנות שלי:
לקחת מקצוע שאתה מבין בו, באופן אישי.
כי אז אתה לא טועה בהערכת הקושי.
כי אז עובדים לא יכולים לסובב אותך.
כי אז אתה לא חסר אונים בשום שלב, כי תמיד במקרה של הברזה, אתה יכול לעשות בעצמך.

אשמח לשמוע כל תגובה

הצטרפות לניוזלטר

איזה כיף שהצטרפתם לניוזלטר שלנו!

מעכשיו, תהיו הראשונים לקבל את כל העדכונים, החדשות, ההפתעות בלעדיות, והתכנים הכי חמים שלנו בפרוג!

לוח מודעות

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק כה

אלְדָוִד אֵלֶיךָ יי נַפְשִׁי אֶשָּׂא:באֱלֹהַי בְּךָ בָטַחְתִּי אַל אֵבוֹשָׁה אַל יַעַלְצוּ אֹיְבַי לִי:גגַּם כָּל קוֶֹיךָ לֹא יֵבֹשׁוּ יֵבֹשׁוּ הַבּוֹגְדִים רֵיקָם:דדְּרָכֶיךָ יי הוֹדִיעֵנִי אֹרְחוֹתֶיךָ לַמְּדֵנִי:ההַדְרִיכֵנִי בַאֲמִתֶּךָ וְלַמְּדֵנִי כִּי אַתָּה אֱלֹהֵי יִשְׁעִי אוֹתְךָ קִוִּיתִי כָּל הַיּוֹם:וזְכֹר רַחֲמֶיךָ יי וַחֲסָדֶיךָ כִּי מֵעוֹלָם הֵמָּה:זחַטֹּאות נְעוּרַי וּפְשָׁעַי אַל תִּזְכֹּר כְּחַסְדְּךָ זְכָר לִי אַתָּה לְמַעַן טוּבְךָ יי:חטוֹב וְיָשָׁר יי עַל כֵּן יוֹרֶה חַטָּאִים בַּדָּרֶךְ:טיַדְרֵךְ עֲנָוִים בַּמִּשְׁפָּט וִילַמֵּד עֲנָוִים דַּרְכּוֹ:יכָּל אָרְחוֹת יי חֶסֶד וֶאֱמֶת לְנֹצְרֵי בְרִיתוֹ וְעֵדֹתָיו:יאלְמַעַן שִׁמְךָ יי וְסָלַחְתָּ לַעֲוֹנִי כִּי רַב הוּא:יבמִי זֶה הָאִישׁ יְרֵא יי יוֹרֶנּוּ בְּדֶרֶךְ יִבְחָר:יגנַפְשׁוֹ בְּטוֹב תָּלִין וְזַרְעוֹ יִירַשׁ אָרֶץ:ידסוֹד יי לִירֵאָיו וּבְרִיתוֹ לְהוֹדִיעָם:טועֵינַי תָּמִיד אֶל יי כִּי הוּא יוֹצִיא מֵרֶשֶׁת רַגְלָי:טזפְּנֵה אֵלַי וְחָנֵּנִי כִּי יָחִיד וְעָנִי אָנִי:יזצָרוֹת לְבָבִי הִרְחִיבוּ מִמְּצוּקוֹתַי הוֹצִיאֵנִי:יחרְאֵה עָנְיִי וַעֲמָלִי וְשָׂא לְכָל חַטֹּאותָי:יטרְאֵה אוֹיְבַי כִּי רָבּוּ וְשִׂנְאַת חָמָס שְׂנֵאוּנִי:כשָׁמְרָה נַפְשִׁי וְהַצִּילֵנִי אַל אֵבוֹשׁ כִּי חָסִיתִי בָךְ:כאתֹּם וָיֹשֶׁר יִצְּרוּנִי כִּי קִוִּיתִיךָ:כבפְּדֵה אֱלֹהִים אֶת יִשְׂרָאֵל מִכֹּל צָרוֹתָיו:
נקרא  2  פעמים
למעלה