תלושי שכר

  • הוסף לסימניות
  • #1
מעסיק שחייב לתת 2 תלושים, אך החברה שלו נסגרה ואין דרך לקבל ממנו תלושים,
(שחשובים לצורך חופשת לידה)
האם יש מקום שיש אפשרות לקבל תלושים - כמו שיש חברה שמוציאה חשבוניות?
תודה
 
  • הוסף לסימניות
  • #2
חברה שמוציאה חשבוניות?
לא שמעתי דבר כזה מעודי.
אשמח אם תחכימי אותי. זה חוקי?
 
  • הוסף לסימניות
  • #3
החברה שלו נסגרה אחרי שעבדת שם, לא?
אז מה זה נקרא שהוא לא הוציא תלושים? זה אמור להיות באיזה מקום.
מי המנהל חשבונות שלו שעשה את התלושים???
 
  • הוסף לסימניות
  • #4
חברה שמוציאה חשבוניות, זה משהו שראיתי פה... לא יודעת בדיוק מה זה. גם לי זה מוזר.
החברה באמת נסגרה, והוא לא הוציא בכלל תלושים. לטענתו - בכלל לא הספיק להוציא את הניירת על החברה, ועד עכשו סופג הפסדים עליה. והוא אמר לי אם יש לי איפה שאפשר להוציא, הוא מסכים לשלם על זה וכו', כדי לפתור את זה.
 
  • הוסף לסימניות
  • #5
חשבוניות זה לא תלושים.
תגידי לו שאת פונה לביטוח לאומי ואת כותבת להם שעבדת אצלו וכו
תראי מה תהי-ה התגובה
 
  • הוסף לסימניות
  • #6
כן יש כזה דבר!!!!!!!!


שם החברה הוא "טיק שירותי ניהול"
טלפון:03-5606275
דני: 0505296844
עמלה 10% ב"ל: 15% ופנסיה: 18%
אם אני לא טועה מינימום 6 חודשים
כדאי לבדוק!
 
  • הוסף לסימניות
  • #7
הוא אומר שאין לו אפשרות להוציא. השאלה אם זה יעזור אם אני אגיד בביטוח לאומי. המטרה שלי להשיג תלושים, ולא לריב איתו.
 
  • הוסף לסימניות
  • #8
אם יש לך מכר/קרוב משפחה/ידיד וכד' שיש להם עסק מורשה כלשהו ויהיו מוכנים לעשות לך את הטובה הזו ולהוציא עלייך תלוש בתמורה לתשלום הוצאות מעביד, אז הסיפור פשוט.
ככה אני עשיתי.
 
  • הוסף לסימניות
  • #9
אני לא חושב שיש מי שיקח סיכון ויוציא תלושים על העבר, במיוחד כשמדובר בתביעת חופשת לידה מביטו"ל.

עסק שנסגר בקשיים ועבדת אצלו אין סיבה שלא יוציא דיווח רטוראקטיבי לביטו"ל, הוא כבר במילא מסובך ויהיה לו גם קל להסביר את הדיווח המאוחר. (רק זה יעלה לו כסף שהוא מנסה לחסוך על הגב של העובדים)
 
  • הוסף לסימניות
  • #10
הוא מוכן לשלם גם למישהו אחר שמוציא. הבנתי שכנראה הוא בסוף לא פתח את העסק רשמי, ולכן אין לו ניירת על זה. אין לו על מה להוציא תלוש.
 
  • הוסף לסימניות
  • #11
רק לא לבקש מקרובי משפחה "טובה", גם לא תמורת תשלום.
חברה שלי הסתבכה עד הגג עם דבר כזה
כולל פקח ביטוח לאומי שהגיע אליה הביתה באמצע חופשת לידה
והתיישב לה על המחשב כדי לבדוק איזה עבודות עשתה לאותו קרוב משפחה.
 
  • הוסף לסימניות
  • #12
אולי הוא יכול ללכת לביטוח לאומי לומר שעבדת אצלו במשק בית
אפשר עד שנה רטרואקטיבית להצהיר
ואז ביטו"ל שולחים לו פנקסים לשלם להם
 
  • הוסף לסימניות
  • #13
אם את מדברת על חודשים שעברו,
אז למיטב הבנתי, הנושא אבוד.
אף אחד לא ירצה לקחת סיכון ולהוציא תלוש דמה על חודשים מהעבר.
זה ענין בעייתי מאד מבחינה חוקית.

פעם עבדתי במקום ללא תלוש שכר, המעסיק שידע שהעובדות ניזוקות בענין של חופשת הלידה, סיכם עם כל אחת שישילם את חופשת הלידה בעצמו. (חלקית!).
אז תוכלי לבדוק את האופציה הזו.
(במיוחד אם לא ידעת מראש שהעסק לא מסודר מבחינה חוקית וכו')
לפי החוק, אסור להעסיק עובדים בלי לדווח עליהם. אי דיווח על עובדים יכול להוביל לתביעות אישיות נגד המעסיק וכן תביעות של הביטו"ל נגד המעסק - כמו בנושא של עוזרות בית ועובדים זרים.
 
  • הוסף לסימניות
  • #14
נכתב ע"י sh12;1488972:
אם את מדברת על חודשים שעברו,
אז למיטב הבנתי, הנושא אבוד.
אף אחד לא ירצה לקחת סיכון ולהוציא תלוש דמה על חודשים מהעבר.
זה ענין בעייתי מאד מבחינה חוקית.

פעם עבדתי במקום ללא תלוש שכר, המעסיק שידע שהעובדות ניזוקות בענין של חופשת הלידה, סיכם עם כל אחת שישילם את חופשת הלידה בעצמו. (חלקית!).
אז תוכלי לבדוק את האופציה הזו.
(במיוחד אם לא ידעת מראש שהעסק לא מסודר מבחינה חוקית וכו')
לפי החוק, אסור להעסיק עובדים בלי לדווח עליהם. אי דיווח על עובדים יכול להוביל לתביעות אישיות נגד המעסיק וכן תביעות של הביטו"ל נגד המעסק - כמו בנושא של עוזרות בית ועובדים זרים.

כאילו, הוא הסתבך כספית עם מסים עם חובות עם בנקים, ומומלץ שתדפקי אותו בעוד כמה אלפי שקלים.

אין לי ספק שהקב"ה יהיה יותר מורצה אם תפני לקופת העיר או לועד הרבנים ותבקשי תמיכה במקום לדחוף את המעסיק עוד יותר חזק לבור העמוק שהוא נפל אליו.

לפני שאת באה להכריח את המעסיק לעשות משהו תשאלי דיין עם נסיון מה מותר ומה אסור ומה כדאי לעשות.
 
  • הוסף לסימניות
  • #15
נכתב ע"י לאה ורחל;1488968:
אולי הוא יכול ללכת לביטוח לאומי לומר שעבדת אצלו במשק בית
אפשר עד שנה רטרואקטיבית להצהיר
ואז ביטו"ל שולחים לו פנקסים לשלם להם

את גם לא צריכה לבקש מהמעיסק הקודם שיעשה את זה, אם את רוצה לעבוד על ביטוח לאומי את יכולה בקלות יותר לבקש מחברה/שכנה/דודה שלך שתצהיר שעבדת אצלה במשק בית (אין הבדל אם המעסיק הקודם יצהיר שעבדת אצלו במשק בית - וזה לא נכון, לבין אם מישהו אחר יצהיר את זה).
 
  • הוסף לסימניות
  • #16
מיכל123,
אם הכל היה בידיעה מראש, היא ידעה שהוא עדיין לא מסודר ואין תלוש מסודר. ולמרות זאת הסכימה לעבוד אצלו - זו היתה החלטה שלה ועליה להתמודד איתה.
אם הוא "עבד" עליה ולא סיפר לה את הפרט "השולי הזה" שהוא עדין לא מסודר חוקית. אז היא לא צריכה להינזק כלכלית.
לכן בדיוק העלתי את האפשרות שישלם לה חלקית בעצמו את חופשת הלידה. אז הוא יצא הוגן.

שוב, כמובן שצריך לראות ולדעת את כל הנתונים מסביב, מה היה, ומה אמרו, ומה סוכם וכו'
רק העלתי כמה אופציות.

(וכן, יש בעולם גם רמאים שלא אכפת להם להפיל כל פעם מישהו אחר, ואז הם ילכו לרב ויבכו שאין להם כסף למשפחה... כל מקרה לגופו)
 
  • הוסף לסימניות
  • #17
תודה לכולם,
המעסיק הבטיח תלוש. הוא קיבל אותה לעבודה והמתין עם תחילת העבודה שבועיים עד שיפתח את המשרד, והיה ברור שיש תלוש.
בסופו של דבר, הוא היה עסוק במשהו אחר באותו זמן ולא היה לו זמן להרים את העסק, והחליט לסגור אותו, בטרם פתח אותו רשמית.
הוא שילם באיחור רב מאד סכום מסוים, ולדעתנו נשאר פתוח 2000 ש"ח, והתפשרנו על 1000, הפתק עם השעות נשאר במשרד שנסגר, לכן אין לנו אפשרות לדעת בדיוק.
הוא טוען שלדעתו שילם הכל...
מיכל123, אני מבינה מאד את הצד של המעסיק, ולא רוצה לגרום לו נזק, לכן לא חיפשתי את הדרך הקלה "להלשין" עליו, אבל מצד שני, מדובר בזוג צעיר, הוא אברך שלא מקבל כמעט מלגה. למה שלא יקבלו מה שמגיע להם לפי חוק? מדובר בכמה אלפי שקלים בגלל הנזק שגרם. ההורים גם אברכים, וכמה שיעזרו זה על חשבון המינימום שיש להם בלאו הכי, ויהודים טובים שתורמים לקופת העיר לא אמורים לממן את השטויות של אנשי עסקים לא אחראים. ומפריע לי שכתבת "אם את רוצה לעבוד על ביטוח לאומי", היא עבדה באמת, אין שום רמאות כאן. את יוצאת מנקודת הנחה שהמעסיק תמיד צודק, כולם נטפלים אליו ורוצים למצוץ את כספו, וכל העובדים רמאים, גם נגד רשויות החוק וגם נגד המעסיק. דווקא במקרה הזה, הוא זה שלא היה הוגן, גם כלפיה וגם כלפי החוק. (אני לא מדברת עליו ספציפית כי אני לא יודעת בדיוק מה היו כל הסיבות שלו, ולא רוצה לדון אותו. אלא באופן כללי על תמונת המצב הזו).
בסך הכל ניסיתי למצוא דרך שתאפשר לסיים את הסיפור לטובת כולם.
 
  • הוסף לסימניות
  • #18
חברה שלי עבדה במשרד עו"ד והוא לא הסכים להוציא לה תלושים , כאשר היא פנתה לביטוח לאומי מה לעשות עם חופשת לידה אמרו לה שמספיק שתביא דפי חשבון מהבנק ויראו שזה בהעברה בנקאית , צריך לבדוק האם במקרה הזה זה גם מתאים
 
  • הוסף לסימניות
  • #19
מיכל למה את חושבת שהיא "עובדת על ביטוח לאומי"
אם המעסיק משלם עליה ביטוח לאומי בדרך של העסקה פרטית?
היא הרי עבדה אצלו
להם זה לא משנה אם היא ניקתה לו את המשרד או עבדה על המחשב

רק שהעסקה משק בית זו האופציה היחידה שאפשר לדווח עליה עד שנה אחורה
 

פרוגבוט

תוכן שיווקי
פרסומת

אשכולות דומים

הצטרפות לניוזלטר

איזה כיף שהצטרפתם לניוזלטר שלנו!

מעכשיו, תהיו הראשונים לקבל את כל העדכונים, החדשות, ההפתעות בלעדיות, והתכנים הכי חמים שלנו בפרוג!

לוח מודעות

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק כה

אלְדָוִד אֵלֶיךָ יי נַפְשִׁי אֶשָּׂא:באֱלֹהַי בְּךָ בָטַחְתִּי אַל אֵבוֹשָׁה אַל יַעַלְצוּ אֹיְבַי לִי:גגַּם כָּל קוֶֹיךָ לֹא יֵבֹשׁוּ יֵבֹשׁוּ הַבּוֹגְדִים רֵיקָם:דדְּרָכֶיךָ יי הוֹדִיעֵנִי אֹרְחוֹתֶיךָ לַמְּדֵנִי:ההַדְרִיכֵנִי בַאֲמִתֶּךָ וְלַמְּדֵנִי כִּי אַתָּה אֱלֹהֵי יִשְׁעִי אוֹתְךָ קִוִּיתִי כָּל הַיּוֹם:וזְכֹר רַחֲמֶיךָ יי וַחֲסָדֶיךָ כִּי מֵעוֹלָם הֵמָּה:זחַטֹּאות נְעוּרַי וּפְשָׁעַי אַל תִּזְכֹּר כְּחַסְדְּךָ זְכָר לִי אַתָּה לְמַעַן טוּבְךָ יי:חטוֹב וְיָשָׁר יי עַל כֵּן יוֹרֶה חַטָּאִים בַּדָּרֶךְ:טיַדְרֵךְ עֲנָוִים בַּמִּשְׁפָּט וִילַמֵּד עֲנָוִים דַּרְכּוֹ:יכָּל אָרְחוֹת יי חֶסֶד וֶאֱמֶת לְנֹצְרֵי בְרִיתוֹ וְעֵדֹתָיו:יאלְמַעַן שִׁמְךָ יי וְסָלַחְתָּ לַעֲוֹנִי כִּי רַב הוּא:יבמִי זֶה הָאִישׁ יְרֵא יי יוֹרֶנּוּ בְּדֶרֶךְ יִבְחָר:יגנַפְשׁוֹ בְּטוֹב תָּלִין וְזַרְעוֹ יִירַשׁ אָרֶץ:ידסוֹד יי לִירֵאָיו וּבְרִיתוֹ לְהוֹדִיעָם:טועֵינַי תָּמִיד אֶל יי כִּי הוּא יוֹצִיא מֵרֶשֶׁת רַגְלָי:טזפְּנֵה אֵלַי וְחָנֵּנִי כִּי יָחִיד וְעָנִי אָנִי:יזצָרוֹת לְבָבִי הִרְחִיבוּ מִמְּצוּקוֹתַי הוֹצִיאֵנִי:יחרְאֵה עָנְיִי וַעֲמָלִי וְשָׂא לְכָל חַטֹּאותָי:יטרְאֵה אוֹיְבַי כִּי רָבּוּ וְשִׂנְאַת חָמָס שְׂנֵאוּנִי:כשָׁמְרָה נַפְשִׁי וְהַצִּילֵנִי אַל אֵבוֹשׁ כִּי חָסִיתִי בָךְ:כאתֹּם וָיֹשֶׁר יִצְּרוּנִי כִּי קִוִּיתִיךָ:כבפְּדֵה אֱלֹהִים אֶת יִשְׂרָאֵל מִכֹּל צָרוֹתָיו:
נקרא  2  פעמים
למעלה