דרוש מידע תמונה בשידוכים, כן או לא?

תמונות בשידוכים, דעתך בנושא:

  • כן - היום זה בסטנדרט

    הצבעות: 233 49.5%
  • לא - בשום אופן

    הצבעות: 71 15.1%
  • בלית ברירה

    הצבעות: 167 35.5%

  • סה"כ מצביעים
    471
מצב
הנושא נעול.
אמת.
וע"כ אמרה הגמ' "הנושא אשה לשם ממון, לשם יופי הווין ליה בנים שאינם מהוגנין"

מלכתחי' לא רציתי לכתוב, אבל שמעתי מגדול ומקובל גדול אחד שאח"כ בוכים למה הבן ככה והבת ככה.
המאירי שם (קידושין ע) מסביר שזה רק בנושא אשה שאינה הוגנת לו (שיש פקפוק בכשרות הייחוס שלה) לשם ממון או יופי.
כלומר אם היא הוגנת אין בעיה.
הגמרא ביבמות (סג) מביאה מספר בן סירא "אשה יפה אשרי בעלה מספר ימיו כפליים" כך שלא הגיוני לבטל לחלוטין את משמעות המראה החיצוני.
 
המאירי שם (קידושין ע) מסביר שזה רק בנושא אשה שאינה הוגנת לו (שיש פקפוק בכשרות הייחוס שלה) לשם ממון או יופי.
כלומר אם היא הוגנת אין בעיה.
הגמרא ביבמות (סג) מביאה מספר בן סירא "אשה יפה אשרי בעלה מספר ימיו כפליים" כך שלא הגיוני לבטל לחלוטין את משמעות המראה החיצוני.
ברור שלא לבטל.
אך יש גבול (לא דק) בין הדרישות שרק יחמירו עם השנים וכמו שאמרו שעוד כמה שנים יבקשו סרטון קצר שלה - לבין מראה טוב עבורו.
לכן נפגשים והבחור יתן את דעתו ולא את של אמו ושלום על ישראל..
למה כל הקדימונים הללו של תמונות וכו'?

ואחה"מ, אם מה שקריטי עבורו זה שתהיה עם יחוס טוב והוגנת, שלא יבררו קודם כמה נותנים ולפי זה יפול דבר.
 
אני מכיר סיפורים שהבחור ראה את הבחורה בתמונה וכשפגש אותה במציאות אמר שבכלל לא דמיין אותה ככה! לטוב ולרע.
 
עוד סיפור ששמעתי, בחור שהיה נראה טוב אבל כשהיה פותח את הפה ומחייך היה נראה (לבחורה) מזעזע. בתמונה שהיא קיבלה הוא היה עם פה סגור והיא חשבה שמצאה את האחד...
וכן להפך בחור שנפגש עם בחורה נאה גם לטעמו, ואחר כך נזכר ששנה לפני כן שדכנית הראתה לו תמונה של הבחורה והוא פסל.
באמת מגוחך לקבל החלטה על סמך תמונה בודדת. שאלות פשוטות כמו רזה / שמנה וכו אפשר לשאול לא צריך תמונה.
גם 'סגנון' אי אפשר באמת לראות, נניח שהבחורה קצת יצורה בלבוש ובתספורת וכו', אם היא רוצה בחור נורמלי היא כנראה תבחר תמונה הכי נורמטיבית שלה... וכן להפך יתכן שהיא לא תיקח בחשבון שבתמונה הכי מקסימה בעיניה היא במקרה עם חצאית קצרה או ארוכה מידי לטעמה של החמות הפוטנציאלית מה שמעיד על סגנון xyz שהיא בכלל לא כזאת בדרך כלל.
 
ברור שלא לבטל.
אך יש גבול (לא דק) בין הדרישות שרק יחמירו עם השנים וכמו שאמרו שעוד כמה שנים יבקשו סרטון קצר שלה - לבין מראה טוב עבורו.
לכן נפגשים והבחור יתן את דעתו ולא את של אמו ושלום על ישראל..
למה כל הקדימונים הללו של תמונות וכו'?

ואחה"מ, אם מה שקריטי עבורו זה שתהיה עם יחוס טוב והוגנת, שלא יבררו קודם כמה נותנים ולפי זה יפול דבר.
לדברי המאירי אין פסול בנשיאת אשה לשם יופי או ממון כל עוד שאין בעיה בייחוס.
ובעיה בייחוס זה לא אם היא נכדה של אדמו"ר, אלא אם יש שאלה על כשרות גט וכדומה.
גילוי נאות. לא דרשתי תמונות, ושלחתי תמונה אקראית (שהייתה אצל קרוב משפחה שביקר אצלינו כמה חודשים לפני כן) כי לא הייתה תמונה זמינה שלי והייתי בישיבה ללא גישה למייל. וניגשתי להצעה שנתנו 300,000 פחות מהצעה אחרת שהונחה על השולחן באותה עת. בגלל שלפי הנתונים ההתאמה הייתה נראית יותר טובה. וב"ה זה מוכיח את עצמו עד עצם היום הזה. אם היה קורה שהייתי מרגיש מרומה שאין קשר בין הבירורים למראה, כן הייתי מבקש תמונות שהיו נבחנות ע"י אימי. אם כי מבחינה הלכתית טהורה אני לא משוכנע שזה בעייתי שהבחור עצמו יראה.
 
שאלות פשוטות כמו רזה / שמנה וכו אפשר לשאול לא צריך תמונה.
גם לשאלות כאלו מקבלים לעיתים תשובות לא מדויקות בעליל.
רק שגם בתמונות מיקום המצלמה התאורה והלבוש יכול להשפיע רבות גם על הנראות מבחינת מידות (פיזיות).
 
בלת"ק יש הבדל גדול בין לשאת אשה לשום יופי לבין לבדוק שהיא מוצאת חן בעיניו.
 
לפעמים יש אנשים שנראים מצויין! אבל כשהם פותחים את הפה אתה מבין שלמראה אין שום ערך.
ולהיפך, לפעמים יש אנשים לא פוטוגניים אבל הם כל כך חכמים, נעימים ולבביים שהמראה החיצוני בכלל לא תופס מקום.
וחבל שבגלל מראה מפסידים הרבה פעמים ערכים הרבה יותר נעלים וחשובים מיופי (שגם עליו יש מה להתווכח...)
 
בלת"ק.
אנחנו שולחים אבל עושים 2 פעולות קודם.
1. מורידים את איכות הצפיה, כדי שלא יוכלו להגדיל כדי לספור את השערות באף...
2. שולחים במצב סודי, כדי שלא יתאפשר להוריד למחשב/להעביר הלאה/כמו"כ להגביל את אורך חיי התמונה במייל של המתעניינים.

המטרה לקבל אינדיקציה להתאמה, ואת זה אפשר גם אפשר למרות המגבלות הנ"ל.
במייל אפשרי להגביל צפייה? או העברה של המייל ?
 
וזו בדיוק הנקודה פוטוגניות.
יש אנשים שמצטלמים מדהים ויש כאלו שלא.
וזה לא אומר כלום על המועמד\ת.
ולמי ששאל, אז כן, בעיני עדיף להם להפגש. ואם כל כך מציק להוריד.
 
זה ודאי שהתמונה לא נותנת אינדיקציה נכונה לאיכות, האופי והרטוריקה,
אבל היא כן נותנת אינדיקציה לסגנון, גם אם לא במאה אחוז.
הרבה יותר מכל השאלות של: היא הולכת למסעדות? מתלבשת קצר, ארוך, צנוע?
מה אורך השיער? וכד'
ולגבי איכות התמונה, זה באמת רעיון להביא לא את האיכות הכי טובה, כדי שלא כולם יגדילו ויסתכלו לה על האף.....
 
ה עדיף - לשלוח תמונה או להיפגש פגישה אחת ולהוריד (על מראה וסגנון)?
פגישה אחת ולהוריד. פה יש סיכוי שזה/ו האחד/ת שלך ויווצר קליק בלי קשר למראה זה יכול להיות הכריזמה החיוך האמיתי וכו' חוצמיזה שמלמעלה נקבע איך הזיווג יראה בסופו של דבר אף אחד לא מחליט אם זיווגו יהיה נאה או לא.
 
1761492420393.png
במייל למטה .
 
אם אי אפשר להעביר את זה, איך זה יגיע מהשדכנית אל ה"מחותנים"?
 
אני חושב שהתשובה האמיתית זה מה שהבחור\ה מרגישים,
היום זה מאד מצוי ואפילו הרוב (עיין בסקר)לקבל תמונות,
אם הם מרגישים בשביל הרוגע שלהם שצריך לראות תמונה לפני, אין שום בעיה.
בנוסף כמובן שצריך להדגיש לפני שהיופי הולך אחרי האופי, אם יש מציאת חן באופי גם הנראות יותר טוב,
ולכן לקחת את התמונה בעירבון מוגבל...
נ.ב. הדברים אמורים מניסיון מכמה בחורים שליוויתי.
 

פרוגבוט

תוכן שיווקי
פרסומת
מצב
הנושא נעול.

הצטרפות לניוזלטר

איזה כיף שהצטרפתם לניוזלטר שלנו!

מעכשיו, תהיו הראשונים לקבל את כל העדכונים, החדשות, ההפתעות בלעדיות, והתכנים הכי חמים שלנו בפרוג!

לוח מודעות

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק כה

אלְדָוִד אֵלֶיךָ יי נַפְשִׁי אֶשָּׂא:באֱלֹהַי בְּךָ בָטַחְתִּי אַל אֵבוֹשָׁה אַל יַעַלְצוּ אֹיְבַי לִי:גגַּם כָּל קוֶֹיךָ לֹא יֵבֹשׁוּ יֵבֹשׁוּ הַבּוֹגְדִים רֵיקָם:דדְּרָכֶיךָ יי הוֹדִיעֵנִי אֹרְחוֹתֶיךָ לַמְּדֵנִי:ההַדְרִיכֵנִי בַאֲמִתֶּךָ וְלַמְּדֵנִי כִּי אַתָּה אֱלֹהֵי יִשְׁעִי אוֹתְךָ קִוִּיתִי כָּל הַיּוֹם:וזְכֹר רַחֲמֶיךָ יי וַחֲסָדֶיךָ כִּי מֵעוֹלָם הֵמָּה:זחַטֹּאות נְעוּרַי וּפְשָׁעַי אַל תִּזְכֹּר כְּחַסְדְּךָ זְכָר לִי אַתָּה לְמַעַן טוּבְךָ יי:חטוֹב וְיָשָׁר יי עַל כֵּן יוֹרֶה חַטָּאִים בַּדָּרֶךְ:טיַדְרֵךְ עֲנָוִים בַּמִּשְׁפָּט וִילַמֵּד עֲנָוִים דַּרְכּוֹ:יכָּל אָרְחוֹת יי חֶסֶד וֶאֱמֶת לְנֹצְרֵי בְרִיתוֹ וְעֵדֹתָיו:יאלְמַעַן שִׁמְךָ יי וְסָלַחְתָּ לַעֲוֹנִי כִּי רַב הוּא:יבמִי זֶה הָאִישׁ יְרֵא יי יוֹרֶנּוּ בְּדֶרֶךְ יִבְחָר:יגנַפְשׁוֹ בְּטוֹב תָּלִין וְזַרְעוֹ יִירַשׁ אָרֶץ:ידסוֹד יי לִירֵאָיו וּבְרִיתוֹ לְהוֹדִיעָם:טועֵינַי תָּמִיד אֶל יי כִּי הוּא יוֹצִיא מֵרֶשֶׁת רַגְלָי:טזפְּנֵה אֵלַי וְחָנֵּנִי כִּי יָחִיד וְעָנִי אָנִי:יזצָרוֹת לְבָבִי הִרְחִיבוּ מִמְּצוּקוֹתַי הוֹצִיאֵנִי:יחרְאֵה עָנְיִי וַעֲמָלִי וְשָׂא לְכָל חַטֹּאותָי:יטרְאֵה אוֹיְבַי כִּי רָבּוּ וְשִׂנְאַת חָמָס שְׂנֵאוּנִי:כשָׁמְרָה נַפְשִׁי וְהַצִּילֵנִי אַל אֵבוֹשׁ כִּי חָסִיתִי בָךְ:כאתֹּם וָיֹשֶׁר יִצְּרוּנִי כִּי קִוִּיתִיךָ:כבפְּדֵה אֱלֹהִים אֶת יִשְׂרָאֵל מִכֹּל צָרוֹתָיו:
נקרא  2  פעמים
למעלה