תרופה לדלקות בדרכי השתן, מכירה?

מצב
הנושא נעול.
@יהושע בנמי .
נשמע שיש לך אחוזים על כדורי ויטמין C שנמכרים בארץ ;);)


עכשיו ברצינות, כל דבר הוא בריא במינון נכון.
אתה מדבר על כמויות לא בריאות.
כדאי בהחלט להיוועץ ברופא לפני לקיחת כזו כמות. לא סתם להסתמך על פרוג.
 


  • מאת ד"ר דולב ראובן גילמור

ויטמין C במחלוקת?


"איזו היא מחלוקת שהיא לשם שמים? זו מחלוקת הלל ושמאי..." (משנה אבות ה,טז)


ישנה הסכמה בקרב רובם של כותבי המאמרים בנושא התזונה, שראוי להגביל את צריכת ויטמין C למינון של 500 או 1,000 מ"ג, כי כל מינון מעבר לזה אינו נספג, מתבזבז, ואף מסכן את הנוטל ברעילות. ממשיכים לספר לנו, שמוטב לא ליטול תוסף של ויטמין C, אלא לקבל את הנדרש לנו מפירות וירקות, ודיינו.

מצד שני, ישנו מיעוט של "משוגעים לדבר", שמדברים על "מינוני ענק" של ויטמין C, לפי השיטה של הרפואה האורתומולקולרית. אלו טוענים, שלוויטמין C ישנו כוח רפואי עצום, כאשר נוטלים מנה יומית הנמדדת לא במיליגרמים, אלא בגרמים. מעט מאוד מאמרים מקבוצה זו מופיעים בתקשורת ההמונים, כי שיטה זו "אינה מוכחת" ומשום ש"אין מחקרים" התומכים בדעות כאלו.

האם זה מדויק לומר, שבין שתי קבוצות אלו קיימת מחלוקת?

המילה "מחלוקת" מופיעה פעמים רבות במקורות היהדות, ופירושה הוא חילוקי דעות. אב הטיפוס של המחלוקת הוא מחלוקת בין הלל ושמאי. כאשר הלל ושמאי דנו בנושא הלכתי, כל צד ביסס את בטענותיו בעזרת סברות מוצקות. כל צד הקשיב בכבוד לצד השני, הבין לעומקן את טענותיו, וחקר וענה עניינית. בכל זאת, בסופו של יום, המחלוקת נשארה בעינה.

לא כן ה"מחלוקת" בנושא של ויטמין C. התומכים במינונים "גבוהים" מבססים את דעתם על שמונים שנות עבודתם של חוקרים מומחים, ועל הניסיון הקליני של רופאים שטיפלו בעשרות אלפי פציינטים באמצעות מינונים שהגיעו עד עשרות גרמים ביום. רופאים אלו העידו על הצלת חיים ועל ריפוי מגוון רחב של מצבי בריאות. ויטמין C הנו נושא מרתק, והבנתו דורשת השקעה, אך הצד שכנגד לא ראה ולא למד ולא הבין את עומקה של דעה זו, אלא מסתפק בידע שטחי בלבד.

כאשר האסטרונום גלילאו רצה להוכיח את ממצאיו לעמיתיו, חלק מהם סירבו להסתכל דרך עדשת הטלסקופ שלו. האם הייתה מחלוקת בין גלילאו לעמיתיו, כעין מחלוקת הלל ושמאי? ברור שלא, אלא צד אחד צדק, והשני נשאר בבורותו. כמו כן, גם הנושא של ויטמין C. האם המתנגדים לשימוש במינונים גבוהים של ויטמיןC הסתכלו דרך העדשה של התומכים? האם הם קראו את המאמרים הקלסיים של ד"ר פרדריק קלנר, ד"ר רוברט קטקרט, ד"ר לינוס פאולינג ואחרים? האם הם למדו את הספרים של אירוון סטון, ד"ר אברם הופר, ד"ר תומאס לוי, אוון פנורו, סטיבן היקיי ואחרים? האם הם עיינו אפילו בחלק קטן מאלפי המחקרים המצוטטים בספרים ובמאמרים אלו? האם הם ניסו בעצמם ליטול ויטמין C או לתת למטופליהם?

כל עוד התשובות לשאלות הנ"ל הן שליליות, כל עוד המתנגדים לרפואה האורתומולקולרית בוחרים להתעלם מהספרות הרפואית הנרחבת בנושא הוויטמינים, כל עוד הם טוענים שוויטמין C "אינו מוכח" וש"אין מחקרים המראים את יעילותו", הם בדיוק כמו מתנגדיו של גלילאיו.

כאדם המשתוקק ליידע את הציבור בנוגע לכוח האמיתי של ויטמין C כדי שכולם ייהנו משיפור בריאותי, אני קורא למתנגדים למינונים "גבוהים" של ויטמין C להשקיע את המאמץ הראוי להבנת הנושא. אני סמוך ובטוח כי לאחר תהליך הלימוד, הם בוודאי יסכימו אתי לגבי פרטי הנושא, ובין היתר ש:



א) ויטמין C הוא חומר בטוח מאוד, וניתן לרוב האנשים ליטול מינונים של אלפי מיליגרם שלו, מלבד לאחוז קטן של האוכלוסייה בעלי התוויות נגד מסוימות, או אנשים עם רגישות מיוחדת.

ב) ויטמין C אינו גורם לאבנים בכליות. כמו כן, אין כל שחר לטענות שהוא מזיק לכבד או לכליות, שהוא מסרטן, שהוא הורס את ויטמיןאו לטענות אחרות נגדו.

ג) ויטמין C יעיל במניעת הצטננות ושפעת, וגם בטיפול בהן. הכול תלוי במינון. כמו שלא היינו מצפים שעשירית טבלית של אספרין תטפל בכאב ראש, אין לצפות שכמה מאות מיליגרמים של ויטמין C ימנעו שפעת או יטפלו בה.

ד) כמעט ובלתי אפשרי לקבל כמות אופטימלית של ויטמין C ממזון. האדם הוא אחד מבין כמה בעלי חיים יונקים שאינם מייצרים ויטמין זה בגופם בגלל מוטציה גנטית. יונקים אחרים מייצרים ויטמין C בגופם בכמות של 40 מ"ג עד כמעט 300 מ"ג לכל קילוגרם גוף, אבל האדם אינו מייצר אפילו מיליגרם ממנו.

ה) הקצובה היומית המומלצת של ויטמין Cהעומדת על 60 מ"ג אמנם תמנע את מחלת הצפדינה, אבל מחלה זו הנה רק סופו של תהליך של מחסור המשפיע על כל מערכת בגוף. ניתן להמשיל את הצריכה היומית המומלצת לתשלום שכר מינימום. אילי היא תספיק לצעירים, אך היא בהחלט בלתי מספקת עבור רוב המבוגרים.

ו) נכון שמינון גבוה של ויטמין C נספג פחות יחסית ממינון נמוך, אבל איזו כמות גדולה יותר: 100% של 500 או 50% של 5000?

ז) כיום אנו זקוקים ליותר ויטמין C מאשר בעבר בגלל עומס הרעלים בסביבתנו המודרנית. ויטמין C מנטרל כמעט כל רעלן.

ח) אם כל האוכלוסייה הייתה נוטלת כמות מינימלית של 1000 מ"ג ויטמין C פעמיים ביום, מערכת הבריאות הייתה חוסכת הון רב. לחלופין, חלקים של מערכת הבריאות היו קורסים עקב מחסור בחולים. עד כדי כך.

ט) ראוי לשנות את הבנת ויטמין C מיסודה בקרב הציבור. הרופאים חייבים ללמוד את השימוש בחומר זה בעירויים תוך-ורידיים, כי כך הם יוכלו להציל חיים.

י) מסתבר שוויטמין C הנו התרופה החשובה ביותר הקיימת. כמעט, ואין מחלה שהוא לא משפיע עליה לטובה, אבל העיקר הוא המינון
 

למה אנו מפחדים מוויטמינים ולא מתרופות?

דולב גילמור, תזונאי אורתומולקולרי

התקשורת והרופאים מפריזים בתיאור הסכנות הכרוכות בתוספי תזונה, וממעיטים בהערכת תועלתם.

לאחרונה, הופיעו כתבות רבות שהזהירו מפני הסכנות, כביכול, הכרוכות בנטילת ויטמינים, במינונים שהנם מעל לקצובות היומיות המומלצות. כאדם שמשקיע שעות על גבי שעות בעיון במחקרי ויטמינים וגם הנו עד לתועלתם המעשית, הדבר מזכיר לי את המשל המדמה אדם שמספר לשון הרע על אדם טוב, לזבוב שעף מעל שדה ירוק ופורח. הזבוב מתעלם מכל היופי, ונוחת בששון על מה שהשאירה שם פרה...

עובדה פשוטה היא העובדה הבאה: לפי הדו"ח השנתי בן 203 העמודים של האיגוד האמריקאי של מרכזי בקרת הרעלים (AAPCC), שפורסם באינטרנט, לא נמצאו כל מקרי מוות כתוצאה מנטילת ויטמינים. וזאת לאחר שמעל 60 מיליארד מנות לשנה של תוספי ויטמינים, מינרלים וחומצות אמינו ניטלות בארצות ברית.

בניגוד לכך, הנתונים על תמותה כתוצאה מנטילת תרופות מציירים תמונה עגומה. לפי המערכת הרשמית לקבלת דיווחים על תופעות לוואי של תרופות (AERS) של המנהל למזון ולתרופות האמריקאי (FDA), בשנת 2010 היו 471,291 אירועים חמורים שכללו 82,724 מקרי מוות.

ניקח דוגמה אחת מיני רבות של תרופה מצויה. אצטמינופן, תרופה המשמשת להורדת חום ולשיכוך כאבים, שנמכרת בישראל תחת השמות אקמול, דקסמול ועוד שמות אחרים, גורמת בערך ל-56,000 ביקורים בחדרי המיון וליותר מ-450 מקרי מוות לשנה בארצות הברית בלבד.

למה ישנו מוסר כפול כל כך בולט בדרך התייחסותם של הממסד הבריאותי ושל התקשורת לתוספי תזונה ולתרופות? למה מזהירים אותנו כל הזמן מפני נטילת תוספי תזונה, שהנם בטוחים ביותר, בעוד שמציפים אותנו בעוד ועוד תרופות?

ללא יוצא מן הכלל, האזהרות ביחס לוויטמינים הנן מוגזמות בצורה קיצונית. עקב קוצר היריעה, אציג רק שתי דוגמאות, אולם עקרון ההגזמה הנו תקף גם ביחס לכל האזהרות האחרות בנושא. נתחיל בוויטמין D, הנחשב לוויטמין ה"מסוכן" ביותר. נכון, רמה גבוהה מדי בדם של ויטמין D עלולה לגרום לעודף סידן, להסתיידות ברקמות הרכות ולהפרעות מערכתיות אחרות. בכל זאת, איננו צריכים להגזים באזהרות. כדי אפילו להתקרב לכדי סכנה, האדם חייב ליטול מינימום של 40,000 יב"ל במשך מספר חודשים, וגם במינון כזה, מצב של הרעלה הנו נדיר ביותר. מטפלים כמוני ממליצים בדרך כלל על בין 1000 ל-5000 יב"ל ליום במצבים של חסר, ודורשים בדיקות דם כדי להבטיח שרמת הוויטמין D תישאר בתוך גבולות הנורמה. לעתים, מינונים חד-פעמיים של 100,000 יב"ל בהזרקה ניתנים על ידי רופאים בישראל כדי להעלות את רמת הוויטמין במקרים של מחסור חמור. בשנת 2005, ניתן בטעות לפעוט בן שנתיים מינון יתר של 2,400,000 יב"ל תוך ארבעה ימים. לאחר שבועיים בבית החולים, הוא יצא בריא לגמרי. מקרים כאלו הם נדירים ביותר, והם מראים עד כמה החומר בטוח, ולא ההיפך. בכל אופן, גבול הצריכה המירבית של 2000 יב"ל נחשב כיום נמוך מדי, וראוי להעלותו עד 10,000 יב"ל, כדי שאנשים הסובלים ממחסור בוויטמין D ייהנו מהתועלת החיונית של רמה נאותה של ויטמין זה.

גבול הצריכה המירבית המקובל של ויטמין C הוא 2000 מ"ג ליום. עדיין לא נמצא כל מינון שלו שיכול להרוג אדם או חיה, ומבחינה זאת, הוא בטוח יותר ממים. כמעט כל ספר העוסק בתזונה, מזהיר מכך שוויטמין C עלול לגרום לאבנים בכליות, אולם מחקרים מאוניברסיטת הרווארד ומחקרים אחרים שללו את זה. אולי ההיפך הוא הנכון, וייתכן שוויטמין C דווקא מונע אבנים בכליות. אזהרה מצויה אחרת היא שנטילת יותר מגרם אחד של ויטמין C עלולה לגרום לאי נוחות במערכת העיכול, ואף לשלשול. אז מה? לאנשים רבים, אכילת פיצה מביאה גם היא לאותו מצב. חוץ מזה, רוב האנשים יכולים ליטול אפילו 10 גרם בלי לסבול מתופעות לוואי במערכת העיכול.

ויטמין C במינונים ענקיים תוך-ורידיים – עד אפילו 100,000 מ"ג ליום – ניתן על ידי מומחים אורתומולקולריים כבר שישים שנה, ולא זו בלבד שמינונים אלו לא הזיקו, אלא הם גם הצילו חיים. אנשים רבים נוטלים 10,000 מ"ג או יותר ויטמין C ליום במשך שנים, ומדווחים שזה עושה להם רק טוב. אני מכיר עשרות אנשים שהתחילו ליטול כמה גרמים ביום והפסיקו לחלות בחורף. אם ויטמין C הוא באמת מסוכן, אז למה כמעט כל היונקים מייצרים כמויות גדולות של ויטמין זה בכבד שלהם, ולא רק שאינם מתים מכך, אלא הם גם אינם סובלים מהתקפי לב וממחלות נוספות שאנו סובלים מהן? היתרונות של נטילת "מינוני ענק" של ויטמין C גוברים לאין שיעור על הסכנות הטמונות בנוהג זה, מלבד אצל מיעוט קטן ביותר של אנשים בעלי התוויות נגד מסוימות. לגבי ויטמין C, מה שמסוכן באמת, היא צריכה יומית בסדר גודל של הקצובה היומית המומלצת בלבד.
 
לא קראתי את כל המאמרים.

רופאה קונבנציונלית בארה"ב המליצה על נטילת ויטמין c במינון של 1500 ליום.
וזה אכן מיגר את תופעת הדלקות בדרכי הש.
 
יש תוסף טבעי של הרב גרינמן בשם "שלפותן" שעוזר פלאים.
אפשר לפנות באישי
 
ד"ר מרדכי ליטמן 0507167490



ד"ר אריה אבני <באופן זמני לא ניתן לפרסם מיילים באופן פומבי> :דוא"ל


מי שכתב על הרופא מרדכי ליטמן אפשרי לשמוע במה הוא עזר ומההעלות שלו?
אשמח מאוד!
0527141077
 
@hbecker
אני מאוד אשמח אם תוכלי לתת לי פרטי התקשרות איתך
מתענינת על טיפול בריפלוקס בתינוקת עם דלקות .
תודה רבה / המיל שלי 5816393L
בג'ימייל
 
@hbecker
אני מאוד אשמח אם תוכלי לתת לי פרטי התקשרות איתך
מתענינת על טיפול בריפלוקס בתינוקת עם דלקות .
תודה רבה / המיל שלי 5816393L
בג'ימייל
אני לא רופאה
ולא מטפלת...
 
לא קראתי את כל המאמרים.

רופאה קונבנציונלית בארה"ב המליצה על נטילת ויטמין c במינון של 1500 ליום.
וזה אכן מיגר את תופעת הדלקות בדרכי הש.
מיגר?
את מתכוונת אישית אצלך?
 
מיגר. כמובן בשילוב עם עוד תרופות
ואל תתעלפי, :rolleyes: גם וויטמינים:p
 
היו לי דלקות חוזרות ונשנות, והאחרונה היתה מפחידה מכולם- הרופא שראה את בדיקת השתן שלי היה מזועזע, ונתן לי כמובן אנטיביוטיקה, ב"ה שקיבלתי עצה טובה לקחת כמויות א-ד-י-ר-ו-ת של ויטמיןC, וזהו. הסיפור נגמר!!! אחרי כמה שנים(!!!) היתה לי דלקת קלה ואז אמרו לי לקחת Dמנוז, וגם ממש עזר. איזה עולם נפלא!!!
 
אני סבלתי הרבה, מה שהכי עזר וגם המלצתי לעוד וגם להם עזר היה כמוסות של חמוציות,
קניתי בבית טבע עוזר פלאים!
מה שחשוב להמשיך לקחת את זה גם לאחר שעובר במינון נמוך יותר.
רפואה שלימה!
 
מנסיון רוקחת בבית מרקחת של כללית המליצה וזה פשוט חזק יותר מכל דבר ויותר מאנטיביוטיקה... מותר 1 ביום מקסימום 2 שיפור תוך כמה שעות. מצרפת תמונה
 

קבצים מצורפים

  • 5BE267B0-F38E-4914-A44D-2890D21F3E10.jpeg
    5BE267B0-F38E-4914-A44D-2890D21F3E10.jpeg
    1 MB · צפיות: 56
  • FDCD4AEA-3907-4326-8041-F44CDD0EFEEA.jpeg
    FDCD4AEA-3907-4326-8041-F44CDD0EFEEA.jpeg
    KB 785.6 · צפיות: 63

פרוגבוט

תוכן שיווקי
פרסומת
מצב
הנושא נעול.

הצטרפות לניוזלטר

איזה כיף שהצטרפתם לניוזלטר שלנו!

מעכשיו, תהיו הראשונים לקבל את כל העדכונים, החדשות, ההפתעות בלעדיות, והתכנים הכי חמים שלנו בפרוג!

לוח מודעות

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק כה

אלְדָוִד אֵלֶיךָ יי נַפְשִׁי אֶשָּׂא:באֱלֹהַי בְּךָ בָטַחְתִּי אַל אֵבוֹשָׁה אַל יַעַלְצוּ אֹיְבַי לִי:גגַּם כָּל קוֶֹיךָ לֹא יֵבֹשׁוּ יֵבֹשׁוּ הַבּוֹגְדִים רֵיקָם:דדְּרָכֶיךָ יי הוֹדִיעֵנִי אֹרְחוֹתֶיךָ לַמְּדֵנִי:ההַדְרִיכֵנִי בַאֲמִתֶּךָ וְלַמְּדֵנִי כִּי אַתָּה אֱלֹהֵי יִשְׁעִי אוֹתְךָ קִוִּיתִי כָּל הַיּוֹם:וזְכֹר רַחֲמֶיךָ יי וַחֲסָדֶיךָ כִּי מֵעוֹלָם הֵמָּה:זחַטֹּאות נְעוּרַי וּפְשָׁעַי אַל תִּזְכֹּר כְּחַסְדְּךָ זְכָר לִי אַתָּה לְמַעַן טוּבְךָ יי:חטוֹב וְיָשָׁר יי עַל כֵּן יוֹרֶה חַטָּאִים בַּדָּרֶךְ:טיַדְרֵךְ עֲנָוִים בַּמִּשְׁפָּט וִילַמֵּד עֲנָוִים דַּרְכּוֹ:יכָּל אָרְחוֹת יי חֶסֶד וֶאֱמֶת לְנֹצְרֵי בְרִיתוֹ וְעֵדֹתָיו:יאלְמַעַן שִׁמְךָ יי וְסָלַחְתָּ לַעֲוֹנִי כִּי רַב הוּא:יבמִי זֶה הָאִישׁ יְרֵא יי יוֹרֶנּוּ בְּדֶרֶךְ יִבְחָר:יגנַפְשׁוֹ בְּטוֹב תָּלִין וְזַרְעוֹ יִירַשׁ אָרֶץ:ידסוֹד יי לִירֵאָיו וּבְרִיתוֹ לְהוֹדִיעָם:טועֵינַי תָּמִיד אֶל יי כִּי הוּא יוֹצִיא מֵרֶשֶׁת רַגְלָי:טזפְּנֵה אֵלַי וְחָנֵּנִי כִּי יָחִיד וְעָנִי אָנִי:יזצָרוֹת לְבָבִי הִרְחִיבוּ מִמְּצוּקוֹתַי הוֹצִיאֵנִי:יחרְאֵה עָנְיִי וַעֲמָלִי וְשָׂא לְכָל חַטֹּאותָי:יטרְאֵה אוֹיְבַי כִּי רָבּוּ וְשִׂנְאַת חָמָס שְׂנֵאוּנִי:כשָׁמְרָה נַפְשִׁי וְהַצִּילֵנִי אַל אֵבוֹשׁ כִּי חָסִיתִי בָךְ:כאתֹּם וָיֹשֶׁר יִצְּרוּנִי כִּי קִוִּיתִיךָ:כבפְּדֵה אֱלֹהִים אֶת יִשְׂרָאֵל מִכֹּל צָרוֹתָיו:
נקרא  2  פעמים
למעלה