קורונה 10 יום מתשובה חיובית או מהתסמינים??

  • הוסף לסימניות
  • #1
התחילו לי תסמינים לפני 4 ימים ועכשיו קבלתי תשובה חיובית האם הרופא מחשב את ה 10 יום מהתסמינים או מהתשובה החיובית??
תודה
 
  • הוסף לסימניות
  • #3
התחילו לי תסמינים לפני 4 ימים ועכשיו קבלתי תשובה חיובית האם הרופא מחשב את ה 10 יום מהתסמינים או מהתשובה החיובית??
תודה
בדיוק היום התוודעתי ל'הגיון' שסופרים מיום הבדיקה ולא מהתסמינים.
ההחלמה על בסיס זמן נובעת מכך שלפי המחקרים אדם מדבק עד 9 ימים ולכן אפשר להגדירו כמחלים ביום העשירי.
לפי זה היה צריך להיות ספירה מיום הופעת התסמינים אבל לא במדינת 'חלם' שלנו.
בארה"ב הCDC הולך באמת לפי ההיגיון
עם סימפטומים - 10 ימים מהופעתם.
אין סימפטומים - 10 ימים מהבדיקה.
 
  • הוסף לסימניות
  • #4
אני כן יודעת שהם סופרים מיום הופעת התסמינים.
אבל זה תלוי איזה תסמינים. תסמין של כאב גרון למשל לא מספיק להם.
אבל חוש ריח וטעם כן.
 
  • הוסף לסימניות
  • #5
אני כן יודעת שהם סופרים מיום הופעת התסמינים.
אבל זה תלוי איזה תסמינים. תסמין של כאב גרון למשל לא מספיק להם.
אבל חוש ריח וטעם כן.

משיחה עם נציג משרד הבריאות וכן עם רופא הילדים. לא נכון.
10 ימים מבדיקה חיובית או 14 ימים מהופעת תסמינים- באישור רופא
 
  • הוסף לסימניות
  • #6
אני כן יודעת שהם סופרים מיום הופעת התסמינים.
אבל זה תלוי איזה תסמינים. תסמין של כאב גרון למשל לא מספיק להם.
אבל חוש ריח וטעם כן.
היום יצרו איתנו קשר מהמוקד של מכבי (מעקב אחרי ילד חולה).
ותוך הדברים היא אמרה לנו שהוא יכול לצאת 10 ימים מהבדיקה ולא מהתסמינים (חום).
 
  • הוסף לסימניות
  • #7
בדיוק היום התוודעתי ל'הגיון' שסופרים מיום הבדיקה ולא מהתסמינים.
ההחלמה על בסיס זמן נובעת מכך שלפי המחקרים אדם מדבק עד 9 ימים ולכן אפשר להגדירו כמחלים ביום העשירי.
לפי זה היה צריך להיות ספירה מיום הופעת התסמינים אבל לא במדינת 'חלם' שלנו.
צודקת ברמת היחיד. אך ברמה של ניהול ציבורי, זה לא עובד. כל אחד יכול לדווח על תחילת תסמינים בזמן שהוא רוצה.
היתה תקופה שכך היה, שחישבו מתחילת התסמינים, אבל רק אם דווחו על התסמינים בזמן אמת לרופא.
ואז אנשים התלוננו, למה עם דיווח לרופא יוצאים קודם, ובלי דיווח - לא.

המבט של ההנחיות הציבוריות הוא ברמה ציבורית. לא ייתכן שכל אחד שיוצא חיובי יתחיל לדווח שהתסמינים התחילו לו כבר לפני שלושה א חמישה או שבעה ימים. ויצטרכו להאמין לכולם בלי שום הוכחות.
אז יש כלל שמאז הבדיקה החיובית. וזה גם ממריץ את הציבור לעשות בדיקה מהר ככל האפשר, להכניס לבידוד את מי שצריך בידוד, ולא להמתין עם תסמינים ימים ארוכים בלי לבדוק.

כמו בכל דבר, יש יחידים שייפגעו מזה, וזה חבל. אך מה אפשר לעשות, ההתנהלות היא בהבט ציבורי.
 
נערך לאחרונה ב:
  • הוסף לסימניות
  • #8
משיחה עם נציג משרד הבריאות וכן עם רופא הילדים. לא נכון.
10 ימים מבדיקה חיובית או 14 ימים מהופעת תסמינים- באישור רופא
היום יצרו איתנו קשר מהמוקד של מכבי (מעקב אחרי ילד חולה).
ותוך הדברים היא אמרה לנו שהוא יכול לצאת 10 ימים מהבדיקה ולא מהתסמינים (חום).

טוב, זה לא חדש שכל אחד אומר שם משהו אחר.

אני יודעת מחולה מאומתת, שהיה לה חום, וקצת שיעול.
ואחר כך הגיעו התסמינים של חוסר טעם וריח, אז היא הלכה להיבדק, והחוקרת אמרה לה, שהיא סופרת מהיום שהיה לה את התסמין של טעם וריח. כי הוא תסמין מובהק.
 
  • הוסף לסימניות
  • #10
באופן עקרוני זה אכן מהתסמינים.

אבל היות ואין הוכחה במחשבי משרד הבריאות למתי החלו התסמינים [וכל אחד יכול לומר שהתסמינים החלו לפני 10 חודשים], זה מחושב מהבדיקה.
 
  • הוסף לסימניות
  • #11
טוב, זה לא חדש שכל אחד אומר שם משהו אחר.

אני יודעת מחולה מאומתת, שהיה לה חום, וקצת שיעול.
ואחר כך הגיעו התסמינים של חוסר טעם וריח, אז היא הלכה להיבדק, והחוקרת אמרה לה, שהיא סופרת מהיום שהיה לה את התסמין של טעם וריח. כי הוא תסמין מובהק.
שחרור חולה מאומת הוא 10 ימים מהבדיקה, כמובן במידה ו-3 הימים האחרונים ללא תסמינים, ללא קשר למועד הופעת התסמינים.
בחקירה האפידמיולוגית מתייחסים למועד הופעת התסמינים לצורך הכנסה לבידוד.
 
  • הוסף לסימניות
  • #12
צודקת ברמת היחיד. אך ברמה של ניהול ציבורי, זה לא עובד. כל אחד יכול לדווח על תחילת תסמינים בזמן שהוא רוצה.
היתה תקופה שכך היה, שחישבו מתחילת התסמינים, אבל רק אם דווחו על התסמינים בזמן אמת לרופא.
ואז אנשים התלוננו, למה עם דיווח לרופא יוצאים קודם, ובלי דיווח - לא.

המבט של ההנחיות הציבוריות הוא ברמה ציבורית. לא ייתכן שכל אחד שיוצא חיובי יתחיל לדווח שהתסמינים התחילו לו כבר לפני שלושה א חמישה או שבעה ימים. ויצטרכו להאמין לכולם בלי שום הוכחות.
אז יש כלל שמאז הבדיקה החיובית. וזה גם ממריץ את הציבור לעשות בדיקה מהר ככל האפשר, להכניס לבידוד את מי שצריך בידוד, ולא להמתין עם תסמינים ימים ארוכים בלי לבדוק.

כמו בכל דבר, יש יחידים שייפגעו מזה, וזה חבל. אך מה אפשר לעשות, ההתנהלות היא בהבט ציבורי.
כנראה שזה הגורם להחלטה.
כל הנושא פה אמור להיות מבוסס על אימון, וכאשר המערכת לא מאמינה אז זה פוגע במערכה הציבורית.

לגבי הכנסות לבידוד כן האמינו לזמן התסמינים !
 
  • הוסף לסימניות
  • #13
בטח שמהבדיקה, זה ישראל פה להזכירכם, כל אחד יגיד שהתחיל לו התסמינים לפני שבועיים (יש לי חבר, שכשבדקו מתחילת התסמינים, משהו באזור אב-אלול, אמר שיש לו תסמינים כבר שבוע, ובאמת השתחרר אחרי 3 ימים...)
 
  • הוסף לסימניות
  • #14
כנראה שזה הגורם להחלטה.
כל הנושא פה אמור להיות מבוסס על אימון, וכאשר המערכת לא מאמינה אז זה פוגע במערכה הציבורית.

לגבי הכנסות לבידוד כן האמינו לזמן התסמינים !
לגבי תסמינים אנשים לא ידווחו מוקדם יותר
כדי לא להכניס בנ"א אחרים לבידוד מיותר.
לגבי ספירת ימים להחלמה, אדם יכול לדווח מוקדם יותר
כדי להשתחרר יותר מוקדם מהבידוד.
בהתאם לכך קבעו את החוקים.
 
  • הוסף לסימניות
  • #16
כל הנושא פה אמור להיות מבוסס על אימון,
האם המדינה יכולה לתת אמון במאות אלפי אנשים לא מוכרים מכל הסוגים והמינים, שמה שהם הכי רוצים זה לצאת מה שיותר מוקדם מהבידוד?
בדברים הרבה יותר מצומצמים ופחות חשובים יש מערכות בקרה.
 
  • הוסף לסימניות
  • #17
האם המדינה יכולה לתת אמון במאות אלפי אנשים לא מוכרים מכל הסוגים והמינים, שמה שהם הכי רוצים זה לצאת מה שיותר מוקדם מהבידוד?
בדברים הרבה יותר מצומצמים ופחות חשובים יש מערכות בקרה.
ובארה"ב מאמינים לכל ה'עמך' ?!
זה משהו בסיסי של מערכות ציבוריות, ברור שיש אנשים שלא דוברי אמת.
אבל א"א להתנהל ככה, זה יוצר מערכת הלוך חזור של חוסר אימון והתוצאות בהתאם.

במקרה שלנו לדוגמא יש 2 ילדים, אחד עם תסמינים ואחד בלי תסמינים, אבל טענת מיגו כנראה לא קיימת פה.
 
  • הוסף לסימניות
  • #18
ובארה"ב מאמינים לכל ה'עמך' ?!
מה הקשר?, בארה"ב לקחו את הקטע של "דמוקרטיה" ו"אמון הציבור" צעד אחד רחוק מדי, במליון ואחד נושאים, לדוג' בחירות בדואר, החזקת נשק, עטיית מסכה וכו' וכו'
 
נערך לאחרונה ב:
  • הוסף לסימניות
  • #19
מה הקשר?, בארה"ב לקחו את הקטע של "דמוקרטיה" צעד אחד רחוק מדי, במליון ואחד נושאים, לדוג' בחירות בדואר, החזקת נשק, עטיית מסכה וכו' וכו'
מסכים לעצם הטענה.
אבל כל המערכות שם (כמו המיסים וכדו') בנויות על אימון, ובאמת הענישה שם חמורה מאוד בגלל נושא הפגיעה באימון.

בכל התפקוד הממשלתי צריך את האימון ההדדי, וכשזה מגיע לקורונה היה צריך את זה הרבה יותר מהרגיל.
והמשוב אצלנו היה בהתאם ומאוד חבל ואת הדברים הללו כתבתי לא רק היום כשאני 'נגוע'.
 
  • הוסף לסימניות
  • #20
מוזמנים לענות...
 

פרוגבוט

תוכן שיווקי
פרסומת

הצטרפות לניוזלטר

איזה כיף שהצטרפתם לניוזלטר שלנו!

מעכשיו, תהיו הראשונים לקבל את כל העדכונים, החדשות, ההפתעות בלעדיות, והתכנים הכי חמים שלנו בפרוג!

לוח מודעות

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק כה

אלְדָוִד אֵלֶיךָ יי נַפְשִׁי אֶשָּׂא:באֱלֹהַי בְּךָ בָטַחְתִּי אַל אֵבוֹשָׁה אַל יַעַלְצוּ אֹיְבַי לִי:גגַּם כָּל קוֶֹיךָ לֹא יֵבֹשׁוּ יֵבֹשׁוּ הַבּוֹגְדִים רֵיקָם:דדְּרָכֶיךָ יי הוֹדִיעֵנִי אֹרְחוֹתֶיךָ לַמְּדֵנִי:ההַדְרִיכֵנִי בַאֲמִתֶּךָ וְלַמְּדֵנִי כִּי אַתָּה אֱלֹהֵי יִשְׁעִי אוֹתְךָ קִוִּיתִי כָּל הַיּוֹם:וזְכֹר רַחֲמֶיךָ יי וַחֲסָדֶיךָ כִּי מֵעוֹלָם הֵמָּה:זחַטֹּאות נְעוּרַי וּפְשָׁעַי אַל תִּזְכֹּר כְּחַסְדְּךָ זְכָר לִי אַתָּה לְמַעַן טוּבְךָ יי:חטוֹב וְיָשָׁר יי עַל כֵּן יוֹרֶה חַטָּאִים בַּדָּרֶךְ:טיַדְרֵךְ עֲנָוִים בַּמִּשְׁפָּט וִילַמֵּד עֲנָוִים דַּרְכּוֹ:יכָּל אָרְחוֹת יי חֶסֶד וֶאֱמֶת לְנֹצְרֵי בְרִיתוֹ וְעֵדֹתָיו:יאלְמַעַן שִׁמְךָ יי וְסָלַחְתָּ לַעֲוֹנִי כִּי רַב הוּא:יבמִי זֶה הָאִישׁ יְרֵא יי יוֹרֶנּוּ בְּדֶרֶךְ יִבְחָר:יגנַפְשׁוֹ בְּטוֹב תָּלִין וְזַרְעוֹ יִירַשׁ אָרֶץ:ידסוֹד יי לִירֵאָיו וּבְרִיתוֹ לְהוֹדִיעָם:טועֵינַי תָּמִיד אֶל יי כִּי הוּא יוֹצִיא מֵרֶשֶׁת רַגְלָי:טזפְּנֵה אֵלַי וְחָנֵּנִי כִּי יָחִיד וְעָנִי אָנִי:יזצָרוֹת לְבָבִי הִרְחִיבוּ מִמְּצוּקוֹתַי הוֹצִיאֵנִי:יחרְאֵה עָנְיִי וַעֲמָלִי וְשָׂא לְכָל חַטֹּאותָי:יטרְאֵה אוֹיְבַי כִּי רָבּוּ וְשִׂנְאַת חָמָס שְׂנֵאוּנִי:כשָׁמְרָה נַפְשִׁי וְהַצִּילֵנִי אַל אֵבוֹשׁ כִּי חָסִיתִי בָךְ:כאתֹּם וָיֹשֶׁר יִצְּרוּנִי כִּי קִוִּיתִיךָ:כבפְּדֵה אֱלֹהִים אֶת יִשְׂרָאֵל מִכֹּל צָרוֹתָיו:
נקרא  2  פעמים
למעלה