התייעצות 4 שקלים לבורקס?! כך נראית קריסת השפיות הכלכלית שלנו

מצב
הנושא נעול.
אני לא יודעת לפני כמה שנים גדלת
אני גם לא יודע באיזה שנים גדלת...
בית הורי אומנם לא היה עשיר....אבל בהחלט מעל הממוצע....
אומנם אצלנו היה דג נסיכה בשבת[לא סלומון]או מושט[כשזה עלה כ40 שקל לקילו,בכסף של פעם]
אבל רמת החיים היום ברמה הנמוכה,בהחלט יותר מהדור הקודם[לפני כ25שנה]....
רואים את השינוי בכל דבר בחיים...
 
אני גם לא יודע באיזה שנים גדלת...
בית הורי אומנם לא היה עשיר....אבל בהחלט מעל הממוצע....
אומנם אצלנו היה דג נסיכה בשבת[לא סלומון]
אבל רמת החיים היום ברמה הנמוכה,בהחלט יותר מפעם[של הרמה המכובדת]....
רואים את השינוי בכל דבר בחיים...
הו, כן. זה ברור.
אני מרגישה את זה...

אבל עדיין הרגשתי שהאמירה שם הייתה מוגזמת.
 
לא מצאתי מתי עלה 3.80
אבל מצאתי נתונים אחרים-
בשנת 2011 נסיעה עירונית בתוך ירושלים עלתה 6.2, עכשיו היא עולה 8 ש"ח - עליה של בערך 30 אחוז
בשנת 2011 שכר מינימום היה 3,850.18 ש"ח, עכשיו שכר המינימום הוא 6,247.67 ש"ח - עליה של בערך 62 אחוז
בשנת 2022 נסיעה במודיעין עילית עלתה 2.6
בשנת 2025 היא עולה שמונה שח!!
 
ההנחה שמי שעובדת ביותר מעבודה אחת (או כמו שפחה שאני לא מסכימה עם ההגדרה הזו) זה רק מי שבעלה אברך- צורמת.
מכירה הרבה מאוד אנשים ששני בני הזוג עובדים ובשלב מסוים אחד מבני הזוג הוסיף לעצמו עוד עבודה או שתיים.
בדיוק! ובגלל זה רשמתי שהיא גם לא נכונה.
@-דינה- מדברים פה על בכלליות על יוקר המחיה ועל העובדה שנשים נאלצות לעבוד קשה ובעבודות נוספות מהצד, הקישור המיידי בראש לבעל בכולל שלא נושא בעול זה גם צורם להחריד, גם לא מכבד, והעיקר לא נכון.
פשוט כי אין זיקה בין 2 הדברים, לא מדבר ממקום אמונתי.
ולדעתי מי שישר מגיב תגובה כזו ועוד מהולה במין זלזול עוקצני צריך קודם כל לבדוק את עצמו לפני הטפות לאחרים.
אבל היא כתבה רק על נשים, מבינה למה זה צרם?
גם לי צרם לקרוא את ההודעה הראשונית
כתבה במפורש נשים עובדות כמו שפחות, כמו בסדנאות יזע
ההפניה לנשים דווקא - לוקחת ישירות למקום של אישה עובדת ובעל לא...
 
אני רואה את חלק מהגורם הכבד לקניות מופרזות ולעליית מחירים,
אלו זוגות צעירים שמרוויחים יפה, או בנות עובדות ומרוויחות, ללא צורך בתשלום על מחיה חודשית,
הם אלו שקונים את המותגים, החדש, והמזון המוכן, ומכניסים לנו ולילדנו לראש את המותרות, ואנו נדחפים בע''כ להוצאות מיותרות,
יש גם את תושבי חו''ל בפרט בי-ם שחיים כמו בארץ מוצאם וחלקם על חשבון ההורים,
דבר נוסף זה חוברות הפרסומת שאנו מכניסים לביתנו, שדוחפים אותנו להוצאות שלא חשבנו עליהם , וכאילו כוללללם קונים, כולם משפצים ומשתפצים..
וגם את המשפחות שב''ה מרוויחות יפה וחיות בסביבתנו ובמשפחתנו, שהיינו שמחים ומודים להם לו היו מצטנעים קצת למעננו,
 
אני רואה את חלק מהגורם הכבד לקניות מופרזות ולעליית מחירים,
אלו זוגות צעירים שמרוויחים יפה, או בנות עובדות ומרוויחות, ללא צורך בתשלום על מחיה חודשית,
הם אלו שקונים את המותגים, החדש, והמזון המוכן, ומכניסים לנו ולילדנו לראש את המותרות, ואנו נדחפים בע''כ להוצאות מיותרות,
יש גם את תושבי חו''ל בפרט בי-ם שחיים כמו בארץ מוצאם וחלקם על חשבון ההורים,
דבר נוסף זה חוברות הפרסומת שאנו מכניסים לביתנו, שדוחפים אותנו להוצאות שלא חשבנו עליהם , וכאילו כוללללם קונים, כולם משפצים ומשתפצים..
וגם את המשפחות שב''ה מרוויחות יפה וחיות בסביבתנו ובמשפחתנו, שהיינו שמחים ומודים להם לו היו מצטנעים קצת למעננו,
כל מילה!!!
ובפרט הרווקות העובדות שמתרגלות לקנות אוכל מוכן וכל השאר....
 
אני רואה את חלק מהגורם הכבד לקניות מופרזות ולעליית מחירים,
אלו זוגות צעירים שמרוויחים יפה, או בנות עובדות ומרוויחות, ללא צורך בתשלום על מחיה חודשית,
הם אלו שקונים את המותגים, החדש, והמזון המוכן, ומכניסים לנו ולילדנו לראש את המותרות, ואנו נדחפים בע''כ להוצאות מיותרות,
יש גם את תושבי חו''ל בפרט בי-ם שחיים כמו בארץ מוצאם וחלקם על חשבון ההורים,
דבר נוסף זה חוברות הפרסומת שאנו מכניסים לביתנו, שדוחפים אותנו להוצאות שלא חשבנו עליהם , וכאילו כוללללם קונים, כולם משפצים ומשתפצים..
וגם את המשפחות שב''ה מרוויחות יפה וחיות בסביבתנו ובמשפחתנו, שהיינו שמחים ומודים להם לו היו מצטנעים קצת למעננו,
אני מאד בעד שמירה על סטנדרט סביבתי שפוי, אבל לא צריך להגזים עם הטלת אחריות על אחרים, והסתכלות בצלחת שלהם.
למה מה שרווקה עושה צריך להשפיע על ילדים של מישהי אחרת?
אדם בוגר צריך לדעת לא לקנות רק בגלל שכולם קונים, ולקבוע לעצמו את רמת החיים לפי מה שתואם את ההכנסה שלו ולא לפי מה שהוא רואה מסביב.
מילא תגידו לא לשלוח ילדים לבית הספר עם מותגים, לא לעשות אירועים ברמה גבוהה שאז אחרים צריכים "להחזיר" אותו דבר. ילדים פחות מצופים להיות בוגרים ואירועים זה עניין שמטבעו הוא יותר חברתי ויש יותר קשר בין מה שאחד עושה למה שהשני עושה.
אבל לצפות שאחרים לא ירשו לעצמם מותרות באופן אישי זו הגזמה. כל אחד רוצה להנות מרמת החיים שהוא מסוגל לה, אז זה צריך לעבוד גם לכיוון של לפרגן למי שיש לו יותר.
 
יכול להיות שכחברה, ולא כיחידים, לא תהיה לנו ברירה אלא לשנות אמות מידה לגבי רמת חיים מכפי שהורגלנו ב15-20 שנים האחרונות.

אגב לאור האשכול הזה ניסיתי לחשוב אם בשנה האחרונה פחות רואים פה אשכולות נוסח 'ריצוף 220X220 , מוקה גרנדה, בעד ונגד מנסיון בלבד'. חושבת שכן, ואם כן זה מראה שאנחנו זזים קצת ברצוננו או שלא.
מצד שני, אולי כבר כולם גמרו לשפץ :)
וכולם גם ממשיכים לצלם ניובורן וסמאשקייק וצילומי בת מצווה.
(במחילה מהמתפרנסים מכך)
 
עולה מהאשכול כאב צורב של יוקר המחי'ה כאב אמתי של הציבור שנחנק, עוד ועוד עלית מחירים ללא סיבה אמתית וללא פרופורציה לעלויות היצור, מנהיגי הציבור מנותקים מהעם מבחינת "אם אין לחם תאכלו עוגות"
אם אני לי מי לי
א"א לתקן את העולם ובוודאי שלא בפעם אחת, צריך לקום גוף רציני ואני מאמין שיקבל תמיכה מהרבנים שכל פעם יתמקד במוצר אחר לדוגמא מוצרי אפי'ה שקילים כגון בורקסים ורוגלך ישבו עם בעלי קונדיטורית באזורים חרדים יבדקו עלויות ויקבעו מחיר גג ואז יצאו לציבור עם מחיר מקסימלי לק"ג מחיר שגם הסוחרים ירוויחו וגם הלקוחות לא ירוששו
המחיר יפורסם בציבור ולא ירכשו את המוצר מעבר למחיר שהוחלט לאחר שהדבר יבוא על תיקונו יתמקדו במוצר אחר האם זה לא מצב קלאסי של הפקעת שערים שגדולי ישראל הורו לא לקנות דגים לשבת?
 
אבל היא כתבה רק על נשים, מבינה למה זה צרם?
גם לי צרם לקרוא את ההודעה הראשונית
כתבה במפורש נשים עובדות כמו שפחות, כמו בסדנאות יזע
ההפניה לנשים דווקא - לוקחת ישירות למקום של אישה עובדת ובעל לא...
4 דוגמאות מהסביבה שלי שעולות לי בלי לחשוב-
אישה- מטפלת בבוקר, מקלידה חידושי תורה בלילה - בעלה עובד בבית דפוס
אישה- מתכנתת בבוקר, מדריכת כלות בלילה- בעלה עובד במזכירות
אישה- גרפיקאית בבוקר, עושה חוגים בצהריים- בעלה רואה חשבון
אישה- מורה בבוקר, עושה רפלקסולוגיה בערב- בעלה אדריכל
בעצם עוד דוגמא חלקית כי לא כל יום היא גם מורה- אישה רואת חשבון+ מורה להנהלת חשבונות- בעלה שדרן רדיו

אותי למשל זה לא לקח ישר למקום שהאישה עובדת ובעלה לא, זה שאישה אומרת על נשים זה כי זה בד"כ הסביבה שהיא מתחככת בה ושומעת מהן.
אז מין הסתם יש גם נשים כאלו אבל א- לרוב זה בבחירה שלהן, ב- זה ממש לא רק נחלתן.
 
4 דוגמאות מהסביבה שלי שעולות לי בלי לחשוב-
אישה- מטפלת בבוקר, מקלידה חידושי תורה בלילה - בעלה עובד בבית דפוס
אישה- מתכנתת בבוקר, מדריכת כלות בלילה- בעלה עובד במזכירות
אישה- גרפיקאית בבוקר, עושה חוגים בצהריים- בעלה רואה חשבון
אישה- מורה בבוקר, עושה רפלקסולוגיה בערב- בעלה אדריכל
בעצם עוד דוגמא חלקית כי לא כל יום היא גם מורה- אישה רואת חשבון+ מורה להנהלת חשבונות- בעלה שדרן רדיו

אותי למשל זה לא לקח ישר למקום שהאישה עובדת ובעלה לא, זה שאישה אומרת על נשים זה כי זה בד"כ הסביבה שהיא מתחככת בה ושומעת מהן.
אז מין הסתם יש גם נשים כאלו אבל א- לרוב זה בבחירה שלהן, ב- זה ממש לא רק נחלתן.
לי זה העלה נקודה אחרת...
כשאני רואה שכתבת כאן מקצועות שמכניסים יפה מאוד ובכל זאת צריך משכורת נוספת+עבודה מהצד, אני באמת לא מבינה איך אמורים לשרוד את היומיום
 
אני מאד בעד שמירה על סטנדרט סביבתי שפוי, אבל לא צריך להגזים עם הטלת אחריות על אחרים, והסתכלות בצלחת שלהם.
למה מה שרווקה עושה צריך להשפיע על ילדים של מישהי אחרת?
אדם בוגר צריך לדעת לא לקנות רק בגלל שכולם קונים, ולקבוע לעצמו את רמת החיים לפי מה שתואם את ההכנסה שלו ולא לפי מה שהוא רואה מסביב.
מילא תגידו לא לשלוח ילדים לבית הספר עם מותגים, לא לעשות אירועים ברמה גבוהה שאז אחרים צריכים "להחזיר" אותו דבר. ילדים פחות מצופים להיות בוגרים ואירועים זה עניין שמטבעו הוא יותר חברתי ויש יותר קשר בין מה שאחד עושה למה שהשני עושה.
אבל לצפות שאחרים לא ירשו לעצמם מותרות באופן אישי זו הגזמה. כל אחד רוצה להנות מרמת החיים שהוא מסוגל לה, אז זה צריך לעבוד גם לכיוון של לפרגן למי שיש לו יותר.
סטנדרט סביבתי שפוי זה לא הצורה הנוכחית של החיים,
פתיחת חנויות מותגים, וחנויות מזון מהיר לא הייתה לפני עשור, גם לא בריכוזים העירוניים יותר כמו ירושלים,
התרבות באה עם ריבויי זוצי''ם מחו''ל, והתגברה עם המציאות של רווקות עובדות , והיום גם בחורים רבים עושים ג'בים המצד, כדי לממן את הבזבוז,
זו משוואה פשוטה ,אם יש מי שיקנה ,שווה לפתוח חנות ולעלות מחירים,
לא רח' רבי עקיבא ולא גאולה נראו לפני תקופה כמו היום, שלא לדבר על תנובה שמגר,
וכנ''ל באירועים
 
יכול להיות שכחברה, ולא כיחידים, לא תהיה לנו ברירה אלא לשנות אמות מידה לגבי רמת חיים מכפי שהורגלנו ב15-20 שנים האחרונות.

אגב לאור האשכול הזה ניסיתי לחשוב אם בשנה האחרונה פחות רואים פה אשכולות נוסח 'ריצוף 220X220 , מוקה גרנדה, בעד ונגד מנסיון בלבד'. חושבת שכן, ואם כן זה מראה שאנחנו זזים קצת ברצוננו או שלא.
מצד שני, אולי כבר כולם גמרו לשפץ :)
ספציפית ענף הבניה חווה האטה בגלל המלחמה. לא בטוחה אם זה משקף.
 
סטנדרט סביבתי שפוי זה לא הצורה הנוכחית של החיים,
פתיחת חנויות מותגים, וחנויות מזון מהיר לא הייתה לפני עשור, גם לא בריכוזים העירוניים יותר כמו ירושלים,
התרבות באה עם ריבויי זוצי''ם מחו''ל, והתגברה עם המציאות של רווקות עובדות , והיום גם בחורים רבים עושים ג'בים המצד, כדי לממן את הבזבוז,
זו משוואה פשוטה ,אם יש מי שיקנה ,שווה לפתוח חנות ולעלות מחירים,
לא רח' רבי עקיבא ולא גאולה נראו לפני תקופה כמו היום, שלא לדבר על תנובה שמגר,
וכנ''ל באירועים
אם אנשים שלא יכולים להרשות לעצמם מותגים ומזון מהיר לא ירגישו צורך לחקות את הזו"צים מחו"ל, אז יהיו גם מספיק חנויות לא ממותגות. עניין פשוט של ביקוש.

אי אפשר להתלונן שחייבים להעלות את רמת החיים כי אחרים עושים את זה. אף אחד לא עד כדי כך חסר אונים שהוא ממש חייב לחקות רמת חיים של אחרים. בטח ובטח אם אלו אנשים שהם לא ממעגל חברתי קרוב או מצב אישי מקביל.
לכל אחד יש את הדברים שהוא לא היה רוצה לרדת בהם ברמה גם אם יש אנשים אחרים שאין להם, אז אותו דבר לכיוון השני.
 
לחמי מרדכי - מוצרי חלב ולחם
בביתר זה בשישי בין 8:15 ל9:15 - לא לאחר לא נשאר כלום
מחירים לדוגמה:
1748270416060.png

1748270473840.png
 
למה תתראו, ובאותה הודעה מעלים פירוט פקיד שומה שאף אחד לא ביקש?
צודק ומקבל
אם כי יש קצת חילוק.
אינכם מכירים אותנו.
וכולם מודעים שיש כאלו המשתכרים יותר גבוה. וגם הרבה יותר גבוה מהדף של השומה.
וכתבנו לאנשים שמתראים מול סביבתם שמכירה ונכנסת לתחרות ולחצים "למה תתראו"
ברצוננו לעורר גם אנשים כאלו לעצור ביזבוזים מיותרים.
אם בכל זאת מישהו נפגע נבקש סליחתו
 
הבעיה בגדול היא הריבית והאינפלציה.
אם האינפלציה תרד אז ממילא המשכנתאות יירדו כי גם הריבית תרד.
ההבנה הפשוטה צריכה להיות שניקח את מה שבאפשרותנו להוזיל כחלק מהמאץ להוריד את האינפלציה.
ג.נ. ב"ה משתכרים בהרבה יותר מהממוצע, אך בתקופה האחרונה לא קונים כל דבר בכדי לעצור את העליות.
למשל עיתוני סוף שבוע שהעלו מחירים דרסטית [ומשום מה אחד מהם קנה כעת ב44 מליון ש"ח נכס כך שקשה לרחם עליו]
ירחון זמן שהזניק מחירים [והמתחרים לא]
הפסקנו עם גבינת נפוליאון
וגם בליל שישי צימצמנו דרסטית היות והוא העלה מחירים משמעותית.
גם אחד מספקי עוגות הגבינה עשה עלייה שלישית אז הפסקנו לרכוש.
וכן על זה הדרך.
כנראה שהרשימה הזאת מעצבנת אנשים אך ברמת ההכנסות שלנו ב"ה יכולים אנו לרכוש הרבה יותר מכך, ובכל זאת אנו כותבים כי זוהי קריאת השכמה לכלל האנשים.
גם מי שיש לו אין סיבה לדרדר את המצב.
זה גם סוג של צדקה.
תראו כמה אנשים ממש נאבקים ללחם וחלב,.
"למה תתראו" ציוה יעקב אבינו לבניו.
אגב בענין ביגוד אצלנו "קידי שיק" זה כבר מותג :)
קונים במכירות "משנת יוסף" ו "עוצמתנו " בצורה קבועה
ארועים אנו עושים סטנדרט
וכו' וכו'
אנחנו תורמים צדקה לאנשים שמתלבשים ביקר פי 5 מאיתנו
ולמי שלא מאמין נעלה כאן שומת מס שקיבלנו אתמול מהרו"ח לפני הגשה.
רק שתדע, שאפשר בקלות להסיר את האזורים המושחרים.
אם אתה רוצה סודיות, אל תעלה קבצי PDF מושחרים, רק קבצי תמונה.
 

פרוגבוט

תוכן שיווקי
פרסומת
מצב
הנושא נעול.

הצטרפות לניוזלטר

איזה כיף שהצטרפתם לניוזלטר שלנו!

מעכשיו, תהיו הראשונים לקבל את כל העדכונים, החדשות, ההפתעות בלעדיות, והתכנים הכי חמים שלנו בפרוג!

לוח מודעות

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק כה

אלְדָוִד אֵלֶיךָ יי נַפְשִׁי אֶשָּׂא:באֱלֹהַי בְּךָ בָטַחְתִּי אַל אֵבוֹשָׁה אַל יַעַלְצוּ אֹיְבַי לִי:גגַּם כָּל קוֶֹיךָ לֹא יֵבֹשׁוּ יֵבֹשׁוּ הַבּוֹגְדִים רֵיקָם:דדְּרָכֶיךָ יי הוֹדִיעֵנִי אֹרְחוֹתֶיךָ לַמְּדֵנִי:ההַדְרִיכֵנִי בַאֲמִתֶּךָ וְלַמְּדֵנִי כִּי אַתָּה אֱלֹהֵי יִשְׁעִי אוֹתְךָ קִוִּיתִי כָּל הַיּוֹם:וזְכֹר רַחֲמֶיךָ יי וַחֲסָדֶיךָ כִּי מֵעוֹלָם הֵמָּה:זחַטֹּאות נְעוּרַי וּפְשָׁעַי אַל תִּזְכֹּר כְּחַסְדְּךָ זְכָר לִי אַתָּה לְמַעַן טוּבְךָ יי:חטוֹב וְיָשָׁר יי עַל כֵּן יוֹרֶה חַטָּאִים בַּדָּרֶךְ:טיַדְרֵךְ עֲנָוִים בַּמִּשְׁפָּט וִילַמֵּד עֲנָוִים דַּרְכּוֹ:יכָּל אָרְחוֹת יי חֶסֶד וֶאֱמֶת לְנֹצְרֵי בְרִיתוֹ וְעֵדֹתָיו:יאלְמַעַן שִׁמְךָ יי וְסָלַחְתָּ לַעֲוֹנִי כִּי רַב הוּא:יבמִי זֶה הָאִישׁ יְרֵא יי יוֹרֶנּוּ בְּדֶרֶךְ יִבְחָר:יגנַפְשׁוֹ בְּטוֹב תָּלִין וְזַרְעוֹ יִירַשׁ אָרֶץ:ידסוֹד יי לִירֵאָיו וּבְרִיתוֹ לְהוֹדִיעָם:טועֵינַי תָּמִיד אֶל יי כִּי הוּא יוֹצִיא מֵרֶשֶׁת רַגְלָי:טזפְּנֵה אֵלַי וְחָנֵּנִי כִּי יָחִיד וְעָנִי אָנִי:יזצָרוֹת לְבָבִי הִרְחִיבוּ מִמְּצוּקוֹתַי הוֹצִיאֵנִי:יחרְאֵה עָנְיִי וַעֲמָלִי וְשָׂא לְכָל חַטֹּאותָי:יטרְאֵה אוֹיְבַי כִּי רָבּוּ וְשִׂנְאַת חָמָס שְׂנֵאוּנִי:כשָׁמְרָה נַפְשִׁי וְהַצִּילֵנִי אַל אֵבוֹשׁ כִּי חָסִיתִי בָךְ:כאתֹּם וָיֹשֶׁר יִצְּרוּנִי כִּי קִוִּיתִיךָ:כבפְּדֵה אֱלֹהִים אֶת יִשְׂרָאֵל מִכֹּל צָרוֹתָיו:
נקרא  2  פעמים
למעלה