Title

איש את רעהו • מידע ועזרה הדדית

ברוכים הבאים למעצמת החסד של פרוג!
פורום אא"ר - הלב הפועם של פרוג הוא המקום בו מתרכזים כל תחומי העזרה והסיוע: פתרונות, עזרה הדדית, טיפים, מידע חיוני ושיתוף ידע אנושי של חכמת ההמונים. עם מיליוני הודעות ואלפי פרוגיסטים פעילים שמעניקים יד זה לזה מדי יום - איש את רעהו יעזורו.
שלום! אני אברך כולל קלאסי ואני פשוט מתוסכל ורציתי לשוחח איתכם חברי הפורום ומקווה שתשועה ברוב יועץ.
בצעירותי שגדלתי וקיבלתי את החינוך העיקרי לא היה אינטרנט אלא היה רק את הבעיות הרגילות ולמדנו במשך השנים איך להתמודד איתם.
הבעיה נוצרה כשהגיע האינטרנט היות ולא קיבלנו במשך החיים הדרכה ועצות ממשיות מלבד כמה שזה מסוכן ועדיף רק מייל בלבד (כאילו שזה מספיק לחיים של היום), אני ברוך ה' גולש רק דרך נטפרי כך שאין לי בעיה עם תוכן לא טוב אבל עצם זה שיש לי בבית.
מצד אחד אני חייב מיילים/אתרי בנק/וכו' ומצד שני עצם זה שפתוח הרבה אתרים זה מבלבל אותי ואני מרגיש מנותק ממרכז חיי שזה השאיפה והרצון להיות שקוע רק בתורה, אצלי זה תרתי דסתרי. אבל אי אפשר היום בלי אינטרנט.
במילים אחרות האם שייך להיות גדול בתורה ביחד עם אינטרנט מסונן נקי וכשר שאתה מבלה בו חצי שעה ביום?
האם זה כמו לפני 100 שנה שלא היה טלפון ואז הוא הגיע ופתאום כמה אנשים הרגישו שטלפון זה ביטול תורה?
ועוד בעיה שגם אי אפשר בקהילה שלי לדבר ולהתיעץ עם הרב על כזה דבר כיון שזה נחשב לסוג של טרף.
  • 194
  • לאחר שהרופאים בשערי צדק נלחמו על חייו בשל סיבוך נדיר של נגיף הקורונה אהרון יוכל לחגוג את חג החנוכה בחיק המשפחה



    אהרון יעקובוביץ בן 55 משכונת רוממה מירושלים נדבק בנגיף הקורונה במהלך החגים בתחילתו של הגל השני. הוא שהה בביתו כשהוא סובל מחום גבוהה וקשיי נשימה.

    כשבני משפחתו ראו שמצבו הולך ומידרדר הם הזעיקו מד"א שבהיל אותו באופן מידי למחלקת הקורונה בשערי צדק. בדיקת הדמיה שנעשתה בבית החולים הדגימה דלקת ריאות קשה שנגרמה על ידי הנגיף, כאשר ישנו חשש כבד לחייו. הוא אושפז במשך חודש ימים כשהוא מורדם ומונשם במחלקה לטיפול נמרץ כתר. מצבו של אהרון הלך והידרדר והצוות ביצע בו החייאה. לאחר שהצוות הצליח לייצב את מצבו הוא נשאר מורדם ומונשם ובזמן הזה בתו הצעירה נישאה כשהצוות השמיע לו את החופה דרך הטלפון הנייד.





    "אינני זוכר הרבה מרגעי האשפוז במחלקה. אני כן זוכר שהתפללתי לצאת מזה ולשוב לחיק המשפחה ושהצוות התנהג במסירות נפלאה ועשה הכול כדי שלא ארגיש לבד כולל מתן כניסה למתנדבים ולמשפחה במחלקת כתר". מספר אהרון. "בני המשפחה כולם חששו לחיי וכשהתעוררתי סיפרו לי בהודיה להשם שפספסתי את חתונת בתי אבל הרווחתי את חיי בחזרה". מספר אהרון.



    ד"ר יגאל הלביץ, רופא בכיר במחלקה לטיפול נמרץ בשערי צדק: "הגיע אלינו בן אדם צעיר עם משפחה גדולה שמחכה לו וכל הצוות של שערי צדק התגייס כדי להחזיר אותו לחיק המשפחה.

    בספרות הרפואית אחוזי ההישרדות לחולי קורונה שעברו החייאה הם נמוכים ביותר. רוב המטופלים הקשים כמותו שלא שרדו את המחלה ואלו ששרדו נשארו עם נזקים לטווח ארוך. אנו מאוד שמחים שאהרון יצא מזה במצב קוגנטיבי מצוין ללא נזקים".



    ד"ר שושנה זווין, מנהלת מחלקה פנימית ב': "הטיפול באהרון היה אינטנסיבי וצוותים רבים עשו את המרב כדי להחזיר אותו למצב בריאותי תקין. לאחר מספר פעמים בהם נשקפה סכנה ממשית לחייו הוא התאושש ועבר למחלקה הפנימית. בהדרגה מצבו הנשימתי השתפר, ובעזרת פיזיותרפיה התקדם מאוד מבחינה תפקודית".



    אהרון יוכל בקרוב לשוב לביתו לבלות בחיק המשפחה לאחר שלושה חודשים קריטיים של אשפוז בבית החולים וצפוי לו שיקום של מספר חודשים.



    "כולי הודיה ותפילה להקדוש ברוך הוא על החיים וכן אני מלא ברגשי תודה לצוות שהציל את חיי פרופ' פיליפ לוין, פרופ' שרון ענב, ד"ר דניאל בלמן, ד"ר יעל זיידנר, ד״ר יגאל הלביץ וד"ר שמואל זימרמן ד"ר עמרן רמלאווי מהמחלקה לטיפול נמרץ בשערי צדק, ד״ר לב שמולביץ׳ ובנימין צעיר אח אחראי בטיפול נמרץ כתר וחיה ברויאר, אחות אחראית בטיפול נמרץ כללי, ד"ר אריאל רוקח ממכון הריאה בשערי צדק ד"ר שושנה זווין, מנהלת מחלקת פנימית ב' בשערי צדק, האחות האחראית במחלקה, רננה שלזינגר, ולעובדות הסוציאליות שירה יצהר ואסתי ברנשטיין ולכל האחים והאחיות המסורים במיוחד במחלקות טיפול נמרץ ופנימית ב', ולעסקן הרפואי הרב מוטי פריד יו"ר סעד ומרפא שכולם יחד עשו הכל כדי שאצא מכאן בסייעתא דשמיא בריא ושלם. היום אני משתחרר מבית החולים לשיקום בתחושה טובה, זהו ממש נס שאני חי". כך מסכם אהרון.
    אני מחפש דרך להגיע אל הניק @הרשל'ה, ידוע כמעצב לוגו מפורסם לצורך הצעת עבודה.
    אם יש למישהו מידע, כמו כתובת מייל או מספר טלפון, זה יעזור מאוד.
    • תודה
    Reactions: avi++ ו-.Osnat.2 //
    1 תגובות
    זה העתק הדבק, לא נגעתי:

    1. מפי בעל המעשה: באותו בוקר נורא בו אראלים ומצוקים אחזו בארון הקודש,
    ניצחו אראלים את המצוקים ונשבה ארון הקודש (כתובות קד) ופרח איש האמת מרן הרב שטיימן זצ״ל , יצאתי מוקדם לפנות בוקר לעניין חשוב בעיר אחרת ,

    אחר השחרית בשטיבלך המקומי, ניגש אליי יהודי חסידי וביקש לשאול האם אני נוסע לבני ברק , וכי מניין ידע שאני בספק האם לנסוע לבני ברק או להמשיך לכיוון אחר לגמרי? ראיתי בזה יד ה׳ והודעתי לו שאכן אסע לבני ברק, ואכן בדרך נס הייתי הרכב האחרון שנכנס לפני שהמשטרה סגרה את הכניסה לבני ברק ,

    בדרך הוא סיפר לי שני סיפור מעדות אישית שלו ,

    מרן בעל איילת השחר מאוד החשיב את המבחנים לילדים הרכים בטענה שזה עושה רושם לשנים רבות שהם רואים יהודי זקן מתעניין במה שלמדו ,

    והנה הוא היה באותם ימים רבה בחיידר שהגיע עם כל הכיתה שלו למבחן ,

    לפני שנכנסו עדיין באטובוס הוא לקח את הרמקול ואמר להם ,

    משה קבל תורה מסיני, ומסרה ליהושע, ויהושע לזקנים, וזקנים לנביאים, ונביאים מסרוה לאנשי כנסת הגדולה. ילדים יקרים התורה נמסרת מדור לדור מהר סיני ע״י גדולי התורה וכעת ניכנס יחד באימה ויראה למעמד הר סיני קטן משלנו ,

    ההתרגשות גדולה ועצומה , המבחן קל ומלא באהבת תורה והילדים עונים בבטחון ומרן מעריף שבחים ללא גבול על הילדים ,

    אחר המבחן ניגש ילד ילד ללחוץ למרן יד ולקבל ברכה ,

    ילד חמוד בוכה שהוא רוצה להיות כמו הרב שטיימן ,
    וילד אחר עונה לו שבשביל זה צריך ללמוד טון וחצי תורה והשלישי עונה שמלאן טלפים טון תורה צריך , עד שמגיע ילד חכם ואומר שאם נדבר כאן על כמה טון לא נגיע גם לא לגרם ולכן נתחיל מעכשיו והוא פורץ בקול גדול על החומר שנבחנו וכולם אחריו והמלמד מנגב דמעות מהטוהר של לומדי התורה הקטנים שלו וליבו גדוש מהמעמד ,

    הילדים עולים לאטובוס עם מלמד אחר והמנהל , והוא שגר בבני ברק מתחיל ללכת לביתו , אך צעד מספר פסיעות ואברך רץ אחריו ושואל האם הוא הרבה של הכתה !? כשענה בחיוב , שמע שמרן מחפש אותו מהרגע שיצא ,

    הוא אץ רץ במדרגות ונכנס אל הקודש , מרן שמח מאוד לראות אותו , הוא חשש מאוד שמא לא לימד נכון את הילדים ומרן מרגיע אותו שישב והוא מלמד יפה מאוד ,

    אחר שנרגע , מתנהלת השיחה כך (בערך ולפי דבריו של המלמד)

    מרן : מי חוזר עם הילדים לחיידר ?
    רבה : מלמד אחר והמנהל .
    מרן : האם האשה יודעת שאתה כאן היום ?
    רבה : בוודאי
    מרן : זאת אומרת שהיא ממתינה לך ואתה מתעכב בגללי ,
    רבה : חלילה
    מרן : יש כאן טלפון ובבקשה תגיד לה שאתה מאחר קצת בגללי .
    רבה : בד״כ אני מגיע הרבה יותר מאוחר בגלל הנסיעות ,
    מרן : אך היום היא יודעת שאתה מדבר כאן ותקדים ואסור לגרום לה דאגה ולו לשנייה אחת ,
    רבה : מתקשר
    מרן : שכוייח שאתה משקיע בי זמן פרטי שלך
    רבה : אדרבה זכות שלי
    מרן : אם דיברתם על זכותיים יש לי שתי בקשות ממך
    רבה : נעשה ונשמע
    מרן : מחייך .. נו כאיש אחד בלב אחד

    מרן : יש 2 ילדים בכתה שלך , האחד שאלתי כך ואת השני כך , (מפרט השאלות)
    רבה : אכן , האם לא ענו נכון ?
    מרן : ענו מצויין אך האם הבנת מי הילדים ?
    רבה : בוודאי
    מרן : יוצא מהחדר וחוזר עם 200₪ ומגיש לרבה ואומר לו ,
    אני מבקש ממך שתעשה מבצע והילדים האלה יזכו בנעליים חדשות , ותעשה זאת בחכמה שלא ידעו כולם במה זכו , ולא להטעות ילדים אחרים שיחשבו שהם זוכים , גם בחסד רק אמת .
    רבה: אכן נעשה ונשמע .
    מרן: שלא תחשוב שיש כאן רוח הקודש או דומה לזה , בד״כ ההורים מאוד מתרגשים שהילדים רואים יהודי זקן ומלבישים את הילדים בבגדי שבת היפים ובנעלי שבת והם באו עם נעליים קרועות .
    רבה : בוכה ושואל כיצד אפשר לרכוש את המידה הזו של נושא בעול חברו ?
    מרן : נו הרי משלמים לך לשים לב לכל פרט וכי ראית נוהג במטוס שלא שם לב לכל מנורה אדומה שנדלקת !? שתדע שזה היינו אך היות ואתה והתלמיד באותו סירה ותלמיד שגלה מגלים רבו עמו וכל מה שקורה לתלמיד זה אחריות של הרב וכך מצליחים ,
    רבה : מבקש ברכה להצלחה ,
    מרן : אם לא קשה לך יש עוד בקשה אחת
    רבה : בוודאי
    מרן : מוריד את הראש ובוכה
    תראה אני כבר זקן ואין אני יודע מה יהיה בעת דין וזהו פחד גדול ואין בי מצוות ואני מבקש ממך להיות לי לעזר בעניין ,
    רבה : בהלם גמור ואומר חלילה, הרי לראש ישיבה יש את זכות איילת השחר והנהגת הדור ,
    מרן : הלוואי ,
    מרן : תראה אני מבקש ממך לעזור בנושא שזה על חשבון הזמן שלך ולכן אני אשלם לך כל חודש על הזמן הזה כפי סכום שתבקש ובל״נ אשלם בלי עיכוב ובתנאי שאני יהיה כאן (הראש ישיבה מצביע על העולם הזה)
    רבה: נעשה ונשמע
    מרן : נו לפעמים קודם שומעים ואז עושים ולפעמים קודם עושים והכל תלוי אם זה רוחניות או גשמיות .

    מרן : תראה יש ילד בכתה שלך שבעת ששואלים אותו ברבים הוא נלחץ ומתחיל לגמגם קשה , ואני מתחנן בפנייך שלא לבחון אותו ברבים כלל אלא תבחן אותו או בכתב או ביחיד ובתנאי שיהיה בשכל שאחרים לא ישימו לב ואשלם לך על זה שאתה בודק המבחן על חשבון הזמן שלך (בכתה זו בדכ אין מבחן בכתב )
    רבה : פורץ בבכי ואומר שלא יקח כסף ולמה הוא לא חשב על זה לבד ?!
    מרן : ילד שלא טוב לו או מתבייש זה דיני נפשות ממש
    מרן : ילד שיודע שהתחשבו בו הוא ילד שיתחשב באחרים ויהיה מנעטש ובלי מענטש לא ניתן לגדול ,
    מרן : מברך מעומק לב

    הגענו להלוויה של מרן זי״ע . כזאת איבדנו רועה נאמן


    2. בחור בבני ברק, למרבה הצער, עזב את היהדות ועבר לגור יחד עם בן דודו החילוני. למרבה הצער, העניינים הידרדרו והוא התארס עם בחורה לא יהודיה. בן דודו החילוני כעס ומאד הוטרד מהעניין אבל לא הצליח לשכנע אותו לבטל את האירוסין. בכל זאת, הוא הצליח לשכנע אותו שמכיון שהוא עכשיו מתנתק מהעם היהודי וממשפחתו, לפחות שילך איתה, ויגיד להוריו בשיחה פנים מול פנים מה התוכניות שלו. הבחור השתכנע והזמין את עצמו לשבת אצל הוריו לפי "התנאים שלו". הוא בילה את ליל השבת בעישון על המרפסת, וביום השבת שוב בילה על המרפסת עם האייפון שלו.

    בשבת בצהריים אביו ניגש אליו והזמין אותו להצטרף לשיעור שהוא הולך אליו, אותו ימסור הרב אהרון לייב שטיינמן זצ"ל.

    בצעד מפתיע, הבחור הסכים. אחרי השיעור הביא אותו אביו לרב שטיינמן להגיד שבת שלום, והודיע לגדול הדור שלמרבה הצער בנו אינו שומר שבת. הרב שטיינמן הביט בו ושאל, "כמה זמן אינך שומר שבת?". הבחור ענה, "שנתיים". "ובמשך הזמן הזה היה לך הרהור תשובה?" "כן, בערך ארבע פעמים". "ולמשך כמה זמן הרהרת בתשובה בכל אחת הפעמים?" "בערך 10 דקות". "אה, אז יוצא שלמשך 40 דקות במשך השנתיים האחרונות היית במצב של 'במקום שבעלי תשובה עומדים אין צדיקים גמורים יכולים לעמוד', ועל כך אני מקנא בך. שבת שלום". הבחור הלך הביתה וחזר לדירה של בן דודו. המילים של הרב שטיינמן לא נתנו לו מנוח. הוא ביטל את האירוסין, ומשם העניינים התגלגלו, עד שכיום הוא ב"ה שומר תורה ומצוות.
    שאלו אותו מה גרם לו ללכת לשיעור. הנה הוא מעשן ומשחק באייפון בשבת ר"ל והוא הלך לשיעור? הוא השיב שכשהיה בכיתה ד' בחיידר, הכיתה שלו הלכה להיבחן אצל הרב אהרון לייב שטיינמן. המלמד ביקש שהילדים יקבלו שאלות קלות, ואכן הרב שטיינמן שאל שאלות שכל ילד ידע. כל ילד, כשענה את תשובתו, קיבל סוכריה מהרב אהרון לייב. כשהגיע תורו של ילד זה הוא לא ידע את התשובה. הרב אהרון לייב שאל אותו שאלה קלה יותר. שוב לא ידע הילד לענות. משכך, גדול הדור שאל שאלה עוד יותר קלה ושוב לא ידע הילד. כשהסתיימה הבחינה, לכולם היתה סוכריה חוץ מהילד הזה. תוך שהילדים יצאו מהחדר ביראת כבוד, הרב אהרון לייב סימן לילד לגשת אליו. הוא אמר לו - "בתורה וביידישקייט אנחנו מקבלים שכר לפי המאמץ, לא לפי התוצאות. כל הילדים התאמצו לענות על שאלה אחת, ולכן הם קבלו סוכריה אחת. אבל אתה התאמצת ב-3 שאלות, ולכן אתה תקבל 3 סוכריות." ובחיוך, הושיט לילד 3 סוכריות...!

    הצטרפות לניוזלטר

    איזה כיף שהצטרפתם לניוזלטר שלנו!

    מעכשיו, תהיו הראשונים לקבל את כל העדכונים, החדשות, ההפתעות בלעדיות, והתכנים הכי חמים שלנו בפרוג!

    לוח מודעות

    הפרק היומי

    הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


    תהילים פרק כה

    אלְדָוִד אֵלֶיךָ יי נַפְשִׁי אֶשָּׂא:באֱלֹהַי בְּךָ בָטַחְתִּי אַל אֵבוֹשָׁה אַל יַעַלְצוּ אֹיְבַי לִי:גגַּם כָּל קוֶֹיךָ לֹא יֵבֹשׁוּ יֵבֹשׁוּ הַבּוֹגְדִים רֵיקָם:דדְּרָכֶיךָ יי הוֹדִיעֵנִי אֹרְחוֹתֶיךָ לַמְּדֵנִי:ההַדְרִיכֵנִי בַאֲמִתֶּךָ וְלַמְּדֵנִי כִּי אַתָּה אֱלֹהֵי יִשְׁעִי אוֹתְךָ קִוִּיתִי כָּל הַיּוֹם:וזְכֹר רַחֲמֶיךָ יי וַחֲסָדֶיךָ כִּי מֵעוֹלָם הֵמָּה:זחַטֹּאות נְעוּרַי וּפְשָׁעַי אַל תִּזְכֹּר כְּחַסְדְּךָ זְכָר לִי אַתָּה לְמַעַן טוּבְךָ יי:חטוֹב וְיָשָׁר יי עַל כֵּן יוֹרֶה חַטָּאִים בַּדָּרֶךְ:טיַדְרֵךְ עֲנָוִים בַּמִּשְׁפָּט וִילַמֵּד עֲנָוִים דַּרְכּוֹ:יכָּל אָרְחוֹת יי חֶסֶד וֶאֱמֶת לְנֹצְרֵי בְרִיתוֹ וְעֵדֹתָיו:יאלְמַעַן שִׁמְךָ יי וְסָלַחְתָּ לַעֲוֹנִי כִּי רַב הוּא:יבמִי זֶה הָאִישׁ יְרֵא יי יוֹרֶנּוּ בְּדֶרֶךְ יִבְחָר:יגנַפְשׁוֹ בְּטוֹב תָּלִין וְזַרְעוֹ יִירַשׁ אָרֶץ:ידסוֹד יי לִירֵאָיו וּבְרִיתוֹ לְהוֹדִיעָם:טועֵינַי תָּמִיד אֶל יי כִּי הוּא יוֹצִיא מֵרֶשֶׁת רַגְלָי:טזפְּנֵה אֵלַי וְחָנֵּנִי כִּי יָחִיד וְעָנִי אָנִי:יזצָרוֹת לְבָבִי הִרְחִיבוּ מִמְּצוּקוֹתַי הוֹצִיאֵנִי:יחרְאֵה עָנְיִי וַעֲמָלִי וְשָׂא לְכָל חַטֹּאותָי:יטרְאֵה אוֹיְבַי כִּי רָבּוּ וְשִׂנְאַת חָמָס שְׂנֵאוּנִי:כשָׁמְרָה נַפְשִׁי וְהַצִּילֵנִי אַל אֵבוֹשׁ כִּי חָסִיתִי בָךְ:כאתֹּם וָיֹשֶׁר יִצְּרוּנִי כִּי קִוִּיתִיךָ:כבפְּדֵה אֱלֹהִים אֶת יִשְׂרָאֵל מִכֹּל צָרוֹתָיו:
    נקרא  2  פעמים
    למעלה