מרחב למידה

מרחב פתוח לשאלות ועזרה הדדית בחו"ד עיצובית
מנהל הפורום: אלעזר 1
חו"ד ליצירות ועבודות, שאלות טכניות על תוכנות אדובי, הבאה לדפוס, מדריכים, זיהוי פונטים ומאגרים חינמיים.
הוסף נושא חדש

עיצוב ותקשורת חזותית >> תוכן מקצועי

ב"ה

בהמשך לדיון הפורה באשכול
הזה אם הלכתי לבלות בים או קצת לישון (:confused:), אז אוכל לגלות שלא כמר ולא כמר, הייתי ראשי ורובי בציור הזה. :rolleyes:

והרי בכל זאת מתישהו צריך ללכת לים, אז מי שיבוא לאשדוד ביום שישי -
אולי יזכה לפגוש אותי שם בחוף,
אוחז בידי האחת כף, ובשנייה חופן חול,
נובר בחול לחפש צדפים,
ובין לבין - מצייר עוד קצת ציורים...
:eek: (= זה לא אני, זה הפרצוף של הדג שפגשתי בים שבוע שעבר....)

בנוגע לשאלות הנפוצות שלא תגענה בהמשך האשכול,
ראה לעיל באשכול המקושר :):):)
תאור קצר של הרקע:
פנה אלי לקוח (חנות בהתהוות) שביקש וקיבל הצעת מחיר ללוגו, ניירת, מודעה, ושלט לחנות.
כנראה שהוא קיבל את הצעת המחיר, והזמין בהתחלה רק את הלוגו (מטעמי דחיפות, העסק עמד להיפתח, והוא רצה לרוץ עם הלוגו). עיצבתי לוגו, ולקראת סיום, הוא חזר אלי שהוא החליט לפנות למשרד פרסום לכל מסע הפרסום, ורק את הלוגו אני אסיים. כך היה.
בלילה אחד הוא שלח לי מייל, שלא הסתייע לו לעבוד מול משרד פרסום (כי הסתבר שבאופן פרטי זה יצא לו זול יותר) ולכן, הוא כן מזמין ממני גם מודעה, התאמה למודעה נוספת ושלט לחנות, עד למחרת בצהרים- בדחיפות.
יצאנו לדרך, איכשהו הצלחתי להנדס את היום וסיימתי את מה שהוזמן.
אנחנו ביחסים טובים (מקצועית) ולכן הוא שלח לי להתרשם מהבאנר שהכינו לו באתר חדשות מסויים- והפלא ופלא- פשוט לקחו את העיצוב שלי, מתוך הPDF אפילו לא העתיקו, פשוט עבדו עם הקובץ עצמו. (מיותר לציין שלא שאלו אותי, ולא קיבלו ממני קובץ פתוח או הסכמה...). החלטתי להבליג.

לאחרונה הלקוח התקשר לבקש את הקובץ פתוח, כיון שהוא רוצה שהמודעות שעיצבתי יהוו מיתוג (הוא טוען שזו היתה החשיבה מלכתחילה, אך בשום צורה הוא לא ציין זאת בפני). וכיוון שבעיתון נותנים לו בתוך עסקת הפרסום גרפיקה חינם, והמודעות שלו יצטרכו לעבור עדכונים לעיתים קרובות, הוא רוצה את הקובץ הפתוח, והוא לא מעוניין לשלם לי על שינויים כשהו יכול לקבל אותם חינם.
אני באופן עקרוני מעולם לא מסרתי קבצים פתוחים לשום מטרה, וגם אין לי עניין לעשות את זה עכשיו, אבל פה די נתקענו...
אני הבהרתי שבשביל לקבל קובץ פתוח/זכויות שינוי הוא יצטרך לשלם (למעשה, כמו שהייתי מתמחרת מיתוג שלם אם הייתי יודעת שבזה מדובר)

הלקוח קיבל ממני הצעה מפורטת עם חוזה, הוא אמנם לא חתם, אבל אישר את תחילת העבודה במייל אחרי שקיבל את החוזה.


אז מה שרציתי להתייעץ איתכם בעצם:
  1. אם הוזמנה ממני עבודה לדפוס, והלקוח מעוניין בבאנר זהה/דומה שלא אני מכינה, האם שייך להעביר קובץ פתוח? האם מותר לו להשתמש בקובץ סגור שקיבל ממני (בחוזה כתוב במפורש שאני מוכרת את אישור השימוש לעבודה הספציפית שהכנתי לו- במקרה הזה דף A5).
  2. האם זה לגיטימי לתת לו קבצי חומר גלם (רקע, לוגו ואלמנטים ייחודיים שהוא רוצה כמיתוג) ולא כעבודה מוגמרת, ע"מ שיפיקו מהם באנר?
  3. מה עושים אם העבודה הייתה מוצלחת ובדיעבד הלקוח רוצה להפוך אותה למיתוג?
  4. איך הגיוני לתמחר שינויים קטנים שצריכים להתעדכן בד"כ אחת לשבוע (כמו שינוי שעות פתיחה, לדוג'), במודעה שהתמחור שלה היה כחד פעמית?
  5. הלקוח הציע לי שאני אתן קובץ סגור עם מקום ריק לשינויים, והוא ישלח לי לאישור בכל פעם שמערכת העיתון תתקן את השינויים (שוב, כי הגרפיקה אצלם כלולה במחיר...), נשמע לכם הגיוני?
ולסיום, מיותר לציין, שאני ממש לא בעניין לריב, זה לקוח שחוזר אלי תמיד, זה אמנם עסק חדש שלו, אבל בעסק הישן, עשיתי בשבילו הרבה עבודות, ואני באמת ביחסים טובים, ולא רוצה לאבד אותו,
ומצד שני, זה לא רציני ולא הגיוני, שעל כל העבודה כולל כל השינויים העתידים במודעה, כולל העובדה שכבר הפכו אותה לבאנר, כולל הפיכת המודעה על כל האלמנטים שלה למיתוג כללי וכולל העובדה שהכל היה בלחץ מטורף של זמן (מהלילה לבוקר...). ישלמו לי רק כמו על פלייר A5 פשוט... (אם אתם ממש רוצים לדעת, בתמחור שלי= 700 ש"ח...)

מה לעשות???

הצטרפות לניוזלטר

איזה כיף שהצטרפתם לניוזלטר שלנו!

מעכשיו, תהיו הראשונים לקבל את כל העדכונים, החדשות, ההפתעות בלעדיות, והתכנים הכי חמים שלנו בפרוג!

לוח מודעות

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק כה

אלְדָוִד אֵלֶיךָ יי נַפְשִׁי אֶשָּׂא:באֱלֹהַי בְּךָ בָטַחְתִּי אַל אֵבוֹשָׁה אַל יַעַלְצוּ אֹיְבַי לִי:גגַּם כָּל קוֶֹיךָ לֹא יֵבֹשׁוּ יֵבֹשׁוּ הַבּוֹגְדִים רֵיקָם:דדְּרָכֶיךָ יי הוֹדִיעֵנִי אֹרְחוֹתֶיךָ לַמְּדֵנִי:ההַדְרִיכֵנִי בַאֲמִתֶּךָ וְלַמְּדֵנִי כִּי אַתָּה אֱלֹהֵי יִשְׁעִי אוֹתְךָ קִוִּיתִי כָּל הַיּוֹם:וזְכֹר רַחֲמֶיךָ יי וַחֲסָדֶיךָ כִּי מֵעוֹלָם הֵמָּה:זחַטֹּאות נְעוּרַי וּפְשָׁעַי אַל תִּזְכֹּר כְּחַסְדְּךָ זְכָר לִי אַתָּה לְמַעַן טוּבְךָ יי:חטוֹב וְיָשָׁר יי עַל כֵּן יוֹרֶה חַטָּאִים בַּדָּרֶךְ:טיַדְרֵךְ עֲנָוִים בַּמִּשְׁפָּט וִילַמֵּד עֲנָוִים דַּרְכּוֹ:יכָּל אָרְחוֹת יי חֶסֶד וֶאֱמֶת לְנֹצְרֵי בְרִיתוֹ וְעֵדֹתָיו:יאלְמַעַן שִׁמְךָ יי וְסָלַחְתָּ לַעֲוֹנִי כִּי רַב הוּא:יבמִי זֶה הָאִישׁ יְרֵא יי יוֹרֶנּוּ בְּדֶרֶךְ יִבְחָר:יגנַפְשׁוֹ בְּטוֹב תָּלִין וְזַרְעוֹ יִירַשׁ אָרֶץ:ידסוֹד יי לִירֵאָיו וּבְרִיתוֹ לְהוֹדִיעָם:טועֵינַי תָּמִיד אֶל יי כִּי הוּא יוֹצִיא מֵרֶשֶׁת רַגְלָי:טזפְּנֵה אֵלַי וְחָנֵּנִי כִּי יָחִיד וְעָנִי אָנִי:יזצָרוֹת לְבָבִי הִרְחִיבוּ מִמְּצוּקוֹתַי הוֹצִיאֵנִי:יחרְאֵה עָנְיִי וַעֲמָלִי וְשָׂא לְכָל חַטֹּאותָי:יטרְאֵה אוֹיְבַי כִּי רָבּוּ וְשִׂנְאַת חָמָס שְׂנֵאוּנִי:כשָׁמְרָה נַפְשִׁי וְהַצִּילֵנִי אַל אֵבוֹשׁ כִּי חָסִיתִי בָךְ:כאתֹּם וָיֹשֶׁר יִצְּרוּנִי כִּי קִוִּיתִיךָ:כבפְּדֵה אֱלֹהִים אֶת יִשְׂרָאֵל מִכֹּל צָרוֹתָיו:
נקרא  2  פעמים
למעלה