קינוחים איזה קינוח הילדים שלך הכי אוהבים?

  • הוסף לסימניות
  • #65
בכל זאת מסקרן אותי.
(שאלה: המתכון ההוא נחשב ל'בריא' או זבל?)
הכי בריא לאנשים לא בריאים...
יש אתרים שמתמחים במתכונים למי שאסור לו הרבה מרכיבים
במקום קמח חיטה - קמח שקדים
במקום ביצים - מקציפים אבוקדו..
במקום טיגון - נינג'ה
 
  • הוסף לסימניות
  • #66
הכי בריא לאנשים לא בריאים...
יש אתרים שמתמחים במתכונים למי שאסור לו הרבה מרכיבים
במקום קמח חיטה - קמח שקדים
במקום ביצים - מקציפים אבוקדו..
במקום טיגון - נינג'ה
פשוט המשפ' החליטה שלחג מכינים רק דברים (יחסית) בריאים :sick:.
אם זה עומד בקריטריון, אשמח למתכון.
 
  • הוסף לסימניות
  • #67
פשוט המשפ' החליטה שלחג מכינים רק דברים (יחסית) בריאים :sick:.
אם זה עומד בקריטריון, אשמח למתכון.
זה לא מתכונים בריאים
שם זה אולטרה בריא...
יותר מתאים לאנשים עם מחלות רקע..:)
אבל אולי במהלך היום העתיק את המתכון לכאן
 
  • הוסף לסימניות
  • #68
אוהבים אצלנו הכל
אבל במיוחד אוהבים מלבי צמחוני
וזה קל להכנה:
400 מ"ל קרם קוקוס 18-20 אחוז שומן, להכניס לסיר
400 מ"ל חלב שיבולת שועל (אפשר להמיר לסויה, פחות מומלץ) בסיר ביחד עם הקרם קוקוס
כפית תמצית ווניל
כף מי ורדים או מי זהר (למי שאוהב)
בקערה
80 גרם קורנפלור
90 גרם סוכר
עוד כ150 מ"ל חלב שיבולת שועל
לערבב היטב עד שאין גושים, ולהוסיף לסיר
לבשל על אש בינונית / גבוהה תוך כדי ערבוב מתמיד
(לפעמים קצת נדבק לתחתית, אין כל כך מה לעשות עם זה, פשוט ממשיכים, ונזהרים לא לשרוף יותר מדי, נשרף קצת, מתחילים לערבב יותר "באוויר" ובמזיגה פשוט לא מגרדים את התחתית, היא נשארת דבוקה לסיר, ויש לה טעם קרמלי עדין, נחמד לנשנש לאחר המזיגה)
כשהתערובת מסמיכה, מעבירים לכלי מזיגה, ומוזגים לכוסות אישיים, משאירים מקום לתוספות. (חשוב לעשות את זה מהר יחסית, כי התערובת מתגבשת כשהיא מתקררת, וזה יוצא לא מאוד יפה.)
תכלס בשיטה הזאת יש הרבה פחת, אפשר פשוט למזוג ישר מהסיר לקופסת אחסון, ולהגיש עם כף לצלוחית וזהו, פחות אלגנטי אבל למי אכפת?
מגישים אחרי קירור עם רוטב למלבי (ניתן לקנות וזהו), מי ורדים, פיסטוקים קצוצים, קוקוס קלוי / טחון.

וריאציה שניה:
מוהלים תמיסה של כמה כפיות קפה טחון איכותי(!!) ביחד עם מים רותחים, מוסיפים לסיר (גורעים את מי הוורדים וכו)
ומגישים בכוסות אישיים עם גנאש שוקולד מעל.
התמיסה של הקפה צריכה להיות חזקה כדי שהטעם יורגש כשהוא נמהל בכמות של הנוזלים האחרים.
 
  • הוסף לסימניות
  • #69
אוהבים אצלנו הכל
אבל במיוחד אוהבים מלבי צמחוני
וזה קל להכנה:
400 מ"ל קרם קוקוס 18-20 אחוז שומן, להכניס לסיר
400 מ"ל חלב שיבולת שועל (אפשר להמיר לסויה, פחות מומלץ) בסיר ביחד עם הקרם קוקוס
כפית תמצית ווניל
כף מי ורדים או מי זהר (למי שאוהב)
בקערה
80 גרם קורנפלור
90 גרם סוכר
עוד כ150 מ"ל חלב שיבולת שועל
לערבב היטב עד שאין גושים, ולהוסיף לסיר
לבשל על אש בינונית / גבוהה תוך כדי ערבוב מתמיד
(לפעמים קצת נדבק לתחתית, אין כל כך מה לעשות עם זה, פשוט ממשיכים, ונזהרים לא לשרוף יותר מדי, נשרף קצת, מתחילים לערבב יותר "באוויר" ובמזיגה פשוט לא מגרדים את התחתית, היא נשארת דבוקה לסיר, ויש לה טעם קרמלי עדין, נחמד לנשנש לאחר המזיגה)
כשהתערובת מסמיכה, מעבירים לכלי מזיגה, ומוזגים לכוסות אישיים, משאירים מקום לתוספות. (חשוב לעשות את זה מהר יחסית, כי התערובת מתגבשת כשהיא מתקררת, וזה יוצא לא מאוד יפה.)
תכלס בשיטה הזאת יש הרבה פחת, אפשר פשוט למזוג ישר מהסיר לקופסת אחסון, ולהגיש עם כף לצלוחית וזהו, פחות אלגנטי אבל למי אכפת?
מגישים אחרי קירור עם רוטב למלבי (ניתן לקנות וזהו), מי ורדים, פיסטוקים קצוצים, קוקוס קלוי / טחון.

וריאציה שניה:
מוהלים תמיסה של כמה כפיות קפה טחון איכותי(!!) ביחד עם מים רותחים, מוסיפים לסיר (גורעים את מי הוורדים וכו)
ומגישים בכוסות אישיים עם גנאש שוקולד מעל.
התמיסה של הקפה צריכה להיות חזקה כדי שהטעם יורגש כשהוא נמהל בכמות של הנוזלים האחרים.
השורשים שלכם כנראה ממדינות הבלקן :)
 
  • הוסף לסימניות
  • #70
פשוט המשפ' החליטה שלחג מכינים רק דברים (יחסית) בריאים :sick:.
אם זה עומד בקריטריון, אשמח למתכון.
תמונה יש..
ובלי קשר גם אזהרה:
avocado-chocolate-mousse.jpg


IMG-20221006-WA0010.jpg
 
  • הוסף לסימניות
  • #71
יש לי מתכון לכדורי שוקולד משובחים, שגם מבוגרים מאוד אוהבים ונהנים.
אותם רכיבים בגדול, רק עם שדרוג של חמאת בוטנים, יוצא ממש ממש טוב.
אני מצפה בבוטנים, קוקוס מקורמל, פיסטוק וכו. לילדים מצפה במזרה זהב/ברונזה והם מאושרים.
200 גרם שוקולד
מומסים עם כוס חמאת בוטנים.
להוסיף לתערובת השוקולד 14 עוגיות/בסקוויטים כתושים
להקציף בכלי נפרד- קצת פחות מחבילת ריץ'.
לאחד תערובות.
להעביר למקרר לשעתיים, לייצור התערובת.
ליצור כדורים.

(ניסיתי במתכונת מופחתת סוכר, לא עבור סכרתיים ממש, אלא למי שנשמר.
הכנתי משוקולד מריר 90%, חמאת בוטנים טבעית, ביסקוויטים ללא סוכר. הוספתי 3 שקיות ממתיק.
עדיין נשאר סוכר בריץ' +קמח הביסקוויטים, אבל כמות השומן איזנה את זה.
לא העלה כלל את הסוכר. יצא מאוד טעים. לא מאוד מתוק אבל שוקולדי ועשיר. למי שאוהב)
 
  • הוסף לסימניות
  • #72
הפשט שאני מחזיק ביד מתכון למוס שוקולד על בסיס ...אבוקדו...
ללא קמח או ביצים
אבל אין לי אומץ לנסות למרות שזה נראה מליון דולר..
לנסות זה לא נראה לי כ"כ בעיה,
הבעיה היא לטעום...
תביא לאחד הילדים \ המבוגרים (אם יש לך אומץ... ;) ) בלי לגלות את המרכיבים ותשמע חו"ד אמינה...
 
  • הוסף לסימניות
  • #74
אצלי אוהבים מאד שיק תות בננה תמר ומאד קל להכנה
מקפיאה תמר מקפיאה בננה קונה תותים קפואים
למגמיקס + מים + סוכר מומס לפי הטעם \
ואפשר להוסיף גם שקדים או פקאן קצת יותר מתאים
אחרי זה את מקפיאה הכל רבע שעה לפני ההגשה +- אני מוציאה מהמקפיא
מחלקת בכוסות קטנים עם קש טעים ברמות גם למבוגרים .
 
  • הוסף לסימניות
  • #75
אם יש יום הולדת למישו מכל הילדים
אפשר להכין עוגת יום הולדת עגולה שבפנים מלאה בהרבה סוכריות קטנות,
ראיתי את זה באיזה אשכול פה הכנתי את זה לפני כמה שנים וזה היה האטרקציה של סוכותתתת
 
  • הוסף לסימניות
  • #80
אם יש יום הולדת למישו מכל הילדים
אפשר להכין עוגת יום הולדת עגולה שבפנים מלאה בהרבה סוכריות קטנות,
ראיתי את זה באיזה אשכול פה הכנתי את זה לפני כמה שנים וזה היה האטרקציה של סוכותתתת
יש לך קישור?
 

פרוגבוט

תוכן שיווקי
פרסומת

אשכולות דומים

אני שכנה של שלושה ילדים מתוקים עם פיגור בינוני שחיים בבית אחד.
זהו אתגר קשוח בשגרה, אבל נסו לדמיין איך זה נראה בחופש הגדול...

כל המשפחה בבית, כולל המיוחדים שחוזרים ביום רגיל בין 4 ל6
אין להם סדר יום, ובטח שלא תעסוקה
(אם לא לוקחים בחשבון הצקות ומריבות)

אי אפשר לצאת איתם לטיולים, אי אפשר להשאיר בבית עם בייביסיטר

אי אפשר לשלוח לקייטנה, ואפשר רק לנסות להעביר בשלום עוד יום ועוד אחד.


עד היום הנס של הילדים המיוחדים וההורים שלהם היה ארגון עזרה ומרפא.

במשך שנים (בטח קרוב ל10) הוא משיג תקציבים , מתנדבות , ועורך קיטנות טיולים ונופשונים נון סטופ מסביב לשנה.

זה מתחיל ביום חמישי כל שבוע, ממשיך בחופש הגדול, ולא נגמר בחול המועד, ערב פסח, ובטח יש עוד זמנים ששכחתי.

וכל פעם ההצלה הזו היתה בחינם לגמרי. עיריית ביתר עילית הייתה מקצה מיקום , התקציבים הגיעו מעזרה ומרפא וההורים רק הודו לה' על מזלם הטוב.

אבל השנה העירייה הפסיקה להקצות את המתנ"ס לפעילות.
ומאז הילדים האלו בבית.

אני מקווה שרק מטעמים ענייניים, אבל אין לנו שום הבנה למה להפסיק פעילות מדהימה שכזו לארגון מיוחד שכזה ולחפש ארגון אחר(?) שעדיין לא נמצא.

אם אתם רוצים לעזור ולהקדיש שתי דקות מזמנכם כדי לתת תקווה לילדים האלו.
אנא שילחו מייל (ולאחר מכן כתבו שלחתי והקפיצו את השרשור)
לכתובת
pniyot
שטרודל
betar-illit.muni.il

אפשר להעתיק את הנוסח הבא:
שלום רב,
אני פונה אליכם בלב כואב , בנוגע להפסקת פעילות הנופשונים של עמותת עזרה ומרפא – מסגרת יקרה מפז לילדים המיוחדים ולמשפחותיהם.
המצב הנוכחי, בו הילדים נמצאים ימים ארוכים בבית ללא מענה, חסרי שגרה ומסגרת – הוא פשוט בלתי מתקבל על הדעת. גם אם קיימות סיבות מוצדקות להפסקה, לא ייתכן שהמחיר הציבורי והאנושי יהיה כה כבד.
שמענו כי נשקלת העברת האחריות לגוף אחר – אך חשוב לומר בפשטות: עזרה ומרפא נתנו את הלב והנפש. עבור המשפחות, הם לא "ספק שירות" אלא שליחי ציבור אמיתיים, שבנו מערכת עם נשמה, רגישות, ועמידה באתגרים שדורשים מסירות נדירה.
הפסקת הפעילות שלהם, גם אם זמנית, יוצרת ריק מערכתי ורגשי כואב, שגם כל שינוי עתידי לא יוכל בקלות למלא.

אנא – אל תתעלמו מהכאב ומהזעקה השקטה של ילדים והורים.
השיבו את הפעילות – ותנו לעזרה ומרפא להמשיך להיות העוגן עבור משפחות רבות, שלמענן הם עושים את מה שכולנו היינו צריכים לעשות.

בתודה על האכפתיות ותקווה לשינוי מהיר.

הצטרפות לניוזלטר

איזה כיף שהצטרפתם לניוזלטר שלנו!

מעכשיו, תהיו הראשונים לקבל את כל העדכונים, החדשות, ההפתעות בלעדיות, והתכנים הכי חמים שלנו בפרוג!

לוח מודעות

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק כה

אלְדָוִד אֵלֶיךָ יי נַפְשִׁי אֶשָּׂא:באֱלֹהַי בְּךָ בָטַחְתִּי אַל אֵבוֹשָׁה אַל יַעַלְצוּ אֹיְבַי לִי:גגַּם כָּל קוֶֹיךָ לֹא יֵבֹשׁוּ יֵבֹשׁוּ הַבּוֹגְדִים רֵיקָם:דדְּרָכֶיךָ יי הוֹדִיעֵנִי אֹרְחוֹתֶיךָ לַמְּדֵנִי:ההַדְרִיכֵנִי בַאֲמִתֶּךָ וְלַמְּדֵנִי כִּי אַתָּה אֱלֹהֵי יִשְׁעִי אוֹתְךָ קִוִּיתִי כָּל הַיּוֹם:וזְכֹר רַחֲמֶיךָ יי וַחֲסָדֶיךָ כִּי מֵעוֹלָם הֵמָּה:זחַטֹּאות נְעוּרַי וּפְשָׁעַי אַל תִּזְכֹּר כְּחַסְדְּךָ זְכָר לִי אַתָּה לְמַעַן טוּבְךָ יי:חטוֹב וְיָשָׁר יי עַל כֵּן יוֹרֶה חַטָּאִים בַּדָּרֶךְ:טיַדְרֵךְ עֲנָוִים בַּמִּשְׁפָּט וִילַמֵּד עֲנָוִים דַּרְכּוֹ:יכָּל אָרְחוֹת יי חֶסֶד וֶאֱמֶת לְנֹצְרֵי בְרִיתוֹ וְעֵדֹתָיו:יאלְמַעַן שִׁמְךָ יי וְסָלַחְתָּ לַעֲוֹנִי כִּי רַב הוּא:יבמִי זֶה הָאִישׁ יְרֵא יי יוֹרֶנּוּ בְּדֶרֶךְ יִבְחָר:יגנַפְשׁוֹ בְּטוֹב תָּלִין וְזַרְעוֹ יִירַשׁ אָרֶץ:ידסוֹד יי לִירֵאָיו וּבְרִיתוֹ לְהוֹדִיעָם:טועֵינַי תָּמִיד אֶל יי כִּי הוּא יוֹצִיא מֵרֶשֶׁת רַגְלָי:טזפְּנֵה אֵלַי וְחָנֵּנִי כִּי יָחִיד וְעָנִי אָנִי:יזצָרוֹת לְבָבִי הִרְחִיבוּ מִמְּצוּקוֹתַי הוֹצִיאֵנִי:יחרְאֵה עָנְיִי וַעֲמָלִי וְשָׂא לְכָל חַטֹּאותָי:יטרְאֵה אוֹיְבַי כִּי רָבּוּ וְשִׂנְאַת חָמָס שְׂנֵאוּנִי:כשָׁמְרָה נַפְשִׁי וְהַצִּילֵנִי אַל אֵבוֹשׁ כִּי חָסִיתִי בָךְ:כאתֹּם וָיֹשֶׁר יִצְּרוּנִי כִּי קִוִּיתִיךָ:כבפְּדֵה אֱלֹהִים אֶת יִשְׂרָאֵל מִכֹּל צָרוֹתָיו:
נקרא  2  פעמים
למעלה