דרוש מידע הורים?! הילד שלכם לומד אחה"צ עם אברך וכדו' - כנסו....

  • הוסף לסימניות
  • #21
  • הוסף לסימניות
  • #23
אני מכיר חברה שלוקחים 500 ש''ח לחודש שבהם לומדים 3 פעמים בשבוע 30-40 דקות!
אני לא יודע אם אנחנו מדברים על אותו ארגון...
אבל עכ"פ הארגון שאני מכיר אין מעקב על מי שלומד עם הילדים ואין פיקוח מה שגורם שכולם מזלזלים ולכן בתכלס זה לא יוצא כ"כ מוצלח...
אולי כן זול אבל לא מוצלח...
 
  • הוסף לסימניות
  • #24
אני למדתי עם כמה ילדים, לא עם כולם הצלחתי, חלק יותר חלק פחות, אבל מי שלא קידמתי, אחרי כמה שיעורים, אמרתי להורים, חבל על הזמן של שנינו ועל הכסף שלכם. נראה לי שזה מינימום לעדכן את ההורים בזה.
א ב של הוגנות ישרות ואנושיות!!! - שאפו...
יש כאלו שעד היום שלמדתי איתם כאשר הילדים היו בחיידר וכיום הם נמצאים בישיבה גדולה, ההורים שלהם שולחים לי משלוח מנות.... עם מכתב.
אדרבא נשמח לשמוע עוד מניסיון... טיפים וכו'..
 
  • הוסף לסימניות
  • #25
1. כמה לקחים אצלכם? איך זה עובד לפי שעה כמה פעמים וכו' - אשמח לפרטים...
80 ש"ח לשיעור בתשלום חודשי (כולל אב תשרי וניסן)
או 100 ש"ח לשיעור
תלוי בילד - יש ילדים שצריכים 5 פעמים בשבוע, ויש ילדים שמספיק להם פעמיים בשבוע.
הסיבה לקחת היא כדי לקדם בלימודים כאשר אין לאבא זמן / יכולת / גישה וכו' לעשות את זה עם הילד..
לעיתים האבא עצמו יכול להיות אדם נפלא אבל הבן רואה את זה כדבר מעיק וכו' ולכן אולי עדיף אברך...
האם גם אז לא לקחת אברך...
אין שום קשר,
לא כל אבא הולך ללמוד שיטות בעשרות אלפי שקלים איך לקדם ילד....
אני מדברת על אברכים שלמדו שיטה איך לקדם, ולא סתם יושבים ולומדים, זה לא חכמה!
אברך זה לא מילת גנאי אבל גם לא מילת קסם
אתם הולכים לשלם הרבה כסף
תמצאו מישהו טוב
העיקרי: שיכניס לו טעם בלימוד
השני: שיצליח ללמד אותו לחשוב נכון בלימוד
השלישי שיהיה נחמד איתו
צריכים לברר על האברך איזה שיטה הוא מלמד,
בקשר לשני - לא תמיד עושים את זה דווקא דרך לימוד, אפשר גם דרך משחק.... בעיקר לעזור לו לחשוב ואיך להפעיל את המח.
וכמה יש לו גישה עם ילדים.
@יאן @שירה 34
100 ש"ח לשעה?
באיזה עיר?
והאם זה משהו קבוע חודשי יום יומי
תלוי בילד - יש ילדים שצריכים 5 פעמים בשבוע, ויש ילדים שמספיק להם פעמיים בשבוע.
 
  • הוסף לסימניות
  • #26
אדרבא נשמח לשמוע עוד מניסיון... טיפים וכו'..
אתם מעוניינים לקחת אברך לילד שלך? או להיות אברך עבור אחרים?
כי אם השני נכון מאוד מאוד שווה ללכת ללמוד את זה,
בלי זה יש עוד מאות כמוך....
 
  • הוסף לסימניות
  • #27
בקשר לשני - לא תמיד עושים את זה דווקא דרך לימוד, אפשר גם דרך משחק.... בעיקר לעזור לו לחשוב ואיך להפעיל את המח.
וכמה יש לו גישה עם ילדים.
עקרונית זה נכון אבל בלימוד גמרא לפעמים זה שונה
תלוי בילד - יש ילדים שצריכים 5 פעמים בשבוע, ויש ילדים שמספיק להם פעמיים בשבוע.
לדעתי גם אם הילד צריך 5 פעמים בשבוע לא תמיד זה נכון לעשות כך - זה יוצר הרבה עומס... כמובן תלוי כל מקרה לגופו!
 
  • הוסף לסימניות
  • #28
אתם מעוניינים לקחת אברך לילד שלך? או להיות אברך עבור אחרים?
כי אם השני נכון מאוד מאוד שווה ללכת ללמוד את זה,
בלי זה יש עוד מאות כמוך....
האמת, לא זה ולא זה...
פשוט אני מכיר חבר שמלמד ילדים אחה"צ, וחבר אחר ביקש ממני לקשר בניהם, רק שאצלו הילד לא רוצה.. הוא מתבייש.
מה גם שניסו לפני תקופה דווקא עם אחד שהבנתי שיש לו איזה שיטה ותעודה לא יודע הרבה מעבר ולא היה הכי מוצלח...
 
  • הוסף לסימניות
  • #29
עקרונית זה נכון אבל בלימוד גמרא לפעמים זה שונה
דברתי דווקא על לימוד גמרא

לדעתי גם אם הילד צריך 5 פעמים בשבוע לא תמיד זה נכון לעשות כך - זה יוצר הרבה עומס... כמובן תלוי כל מקרה לגופו!
אני מדברת בשם בעלי בלי לשאול אותו רשות :whistle:
יש לו תלמידים בערך 10 שעות ביום.....
והרוב לומדים איתו 5 פעמים בשבוע - שיעור של חצי שעה.
יש אפשרות שאני טועה אני אברר איתו שוב בערב
 
  • הוסף לסימניות
  • #31
מה גם שניסו לפני תקופה דווקא עם אחד שהבנתי שיש לו איזה שיטה ותעודה לא יודע הרבה מעבר ולא היה הכי מוצלח...
לא מכירה את המקרה - ואת הילד...
בכל אופן "תעודה" ו"שיטה" זה הבסיס אבל לאברך שיש לו גישה לילדים!!!
----
כמו אחד שהולך ללמוד מוזיקה - אבל אין לו שום קשר וכישרון למוזיקה, מה יעזור לו הלימודים והתעודה? אין לו את זה!
אבל לבן אדם מוזיקלי ברור שלימודים ותעודה יכול להוסיף הרבה!
 
נערך לאחרונה ב:
  • הוסף לסימניות
  • #32
אדרבא נשמח לשמוע עוד מניסיון... טיפים וכו'..
מרגיש קצת מיושן, אבל אין לי טיפים מסוימים, לא למדתי שום שיטה מיוחדת.
מאז שאני זוכר את עצמי עוד כשהייתי בחיידר, תמיד הייתי לומד עם החלשים בכיתה, במשך שנים גם בישיבה קטנה וגדולה,
עניין של גישה בעיקר, וכושר הסבר.
אגב, דעתי האישית, לעולם לא יותר מפעמיים בשבוע.
היה אחד שביקש כל יום, ולמרות שהיה לי הרבה אינטרס ללמוד עם בנו...
לא הסכמתי, אפילו פעמיים הרגיש לי קצת קשה לילד.
 
  • הוסף לסימניות
  • #33
דברתי דווקא על לימוד גמרא
אוקיי... מותר לחשוב אחרת... :)
אני מדברת בשם בעלי בלי לשאול אותו רשות,
יש לו תלמידים בערך 10 שעות ביום.....
והרוב לומדים איתו 5 פעמים בשבוע - שיעור של חצי שעה.
יש אפשרות שאני טועה אני אברר איתו שוב בערב
אחד מהשניים
או שבעלך מוצלח מאד ונותן לילד הרגשה טובה, והוא נהנה איתו, ויש לו גישה, מה שגורם לילד לצאת מסופק!
או שהילד מטבעו לא מתבייש בזה...

במחשבה שניה אני רואה שכתבתם חצי שעה... זה לא כ"כ הרבה... אבל עדיין מנסיון שלויתי כמה 'שידוכים' בין מלמדים לתלמידים - בודאי שצריך שהמלמד יהיה איכותי עם לב וכו!
 
  • הוסף לסימניות
  • #35
כמה פעמים למד כל שבוע? אולי היו יותר מידי פעמים ולכן:
למד פעמים בשבוע.
אבל לפעמים צריך לא רק ללמוד אלא גם קצת עניינים מעבר כמו התעניינות בילד עצמו קצת לגלוש לנושאים אחרים, לזרום עם הילד.

לא מבינה בגמרא, אבל אחרי מס' חודשים שהם למדו, האברך אמר לבעלי שהצליח להסביר לילד מושג מסויים בגמרא
בקיצור לא בשביל מושג אחד שלחנו את הילד והשקענו ממיטב כספנו.
 
  • הוסף לסימניות
  • #36
מברר בשביל כמה... גם הורים וגם אחד שרוצה ללמד...

1. כמה לקחים אצלכם? איך זה עובד לפי שעה כמה פעמים וכו' - אשמח לפרטים...

2. האם הילד מתבייש בזה?! ואם כן איך מעבירים לו את הבושה או עכ"פ מפחיתים אותה?!

3. טיפים, עצות, נקודות למחשבה - הכל יתקבל בברכה!

תודה רבה!!!
1. לפי הידוע לי הגזימו קצת הרבה.. מדובר בסדר גודל של 50 -60. ואין צורך באיש מקצוע וכו' שיתמחר פי שתיים

2. תלוי גיל. אין מה להשוות ילד בן שמונה לילד בן 12, אבל גם הראשון בסוף מתרגל (ממתק תמיד עוזר..)

3. עדיף בית מדרש שיחווה את האווירה ולא בבית פרטי
טיפ נוסף, חפש אברך בשנה ראשונה ותרווה נחת במוטיבציה שלו לקדם את הילד כמו גם במחיר הנמוך... (והתוצאה גבוהה!)

כ"ז בנוגע להורים,
לאברך שרוצה ללמד, מומלץ לשוחח עם מלמדים בפרט כאלה בכיתות גבוהות שיכירו אותו קצת וישלחו לו קבוצת ילדים שיכין לקראת מבחן ליש"ק (אם כי לא עכשיו) או סתם יקדם אותם בחומר מעניין - יותר מעניין ומביא סיפוק מאשר ללמד ילדים קטנים בגילאי 8-10
 
  • הוסף לסימניות
  • #37
טיפ נוסף, חפש אברך בשנה ראשונה ותרווה נחת במוטיבציה שלו לקדם את הילד כמו גם במחיר הנמוך... (והתוצאה גבוהה!)
אם כי אברך שנה ראשונה אין לו כ"כ ניסיון עם ילדים, וגם הוא פחות גמיש וזמין מבחינת לו"ז...
 
  • הוסף לסימניות
  • #38
אם כי אברך שנה ראשונה אין לו כ"כ ניסיון עם ילדים, וגם הוא פחות גמיש וזמין מבחינת לו"ז...
מניסיון שלי אין צורך בניסיון...בפרט בגיל 12
כל אברך צעיר ותוסס שמחובר להווי הישיבתי ישמח להכין ילד ליש"ק, להכניס לו קצת רייד ולהשקיע - יותר מאשר אברך עבדקן שמסובב בשמונה ילדים משל עצמו, וכעת בילד נוסף..
בנוגע ללו"ז אדרבה אברכים צעירים יותר פנויים בפרט אם סכמת איתם אצלם מילה זו מילה, בשונה מהמבוגרים שכבר למדו איך לסדר אותך עם הלו"ז שלהם... (וסליחה מראש על ההכללה..)
 
  • הוסף לסימניות
  • #39
אשמח לדעת איך ההורים מגיעים לאברך הנכון? או שאלה הפוכה איך אברך שרוצה ללמוד עם בחורים יכול להגיע לאנשים הנכונים?
 

פרוגבוט

תוכן שיווקי
פרסומת

הצטרפות לניוזלטר

איזה כיף שהצטרפתם לניוזלטר שלנו!

מעכשיו, תהיו הראשונים לקבל את כל העדכונים, החדשות, ההפתעות בלעדיות, והתכנים הכי חמים שלנו בפרוג!

לוח מודעות

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק כה

אלְדָוִד אֵלֶיךָ יי נַפְשִׁי אֶשָּׂא:באֱלֹהַי בְּךָ בָטַחְתִּי אַל אֵבוֹשָׁה אַל יַעַלְצוּ אֹיְבַי לִי:גגַּם כָּל קוֶֹיךָ לֹא יֵבֹשׁוּ יֵבֹשׁוּ הַבּוֹגְדִים רֵיקָם:דדְּרָכֶיךָ יי הוֹדִיעֵנִי אֹרְחוֹתֶיךָ לַמְּדֵנִי:ההַדְרִיכֵנִי בַאֲמִתֶּךָ וְלַמְּדֵנִי כִּי אַתָּה אֱלֹהֵי יִשְׁעִי אוֹתְךָ קִוִּיתִי כָּל הַיּוֹם:וזְכֹר רַחֲמֶיךָ יי וַחֲסָדֶיךָ כִּי מֵעוֹלָם הֵמָּה:זחַטֹּאות נְעוּרַי וּפְשָׁעַי אַל תִּזְכֹּר כְּחַסְדְּךָ זְכָר לִי אַתָּה לְמַעַן טוּבְךָ יי:חטוֹב וְיָשָׁר יי עַל כֵּן יוֹרֶה חַטָּאִים בַּדָּרֶךְ:טיַדְרֵךְ עֲנָוִים בַּמִּשְׁפָּט וִילַמֵּד עֲנָוִים דַּרְכּוֹ:יכָּל אָרְחוֹת יי חֶסֶד וֶאֱמֶת לְנֹצְרֵי בְרִיתוֹ וְעֵדֹתָיו:יאלְמַעַן שִׁמְךָ יי וְסָלַחְתָּ לַעֲוֹנִי כִּי רַב הוּא:יבמִי זֶה הָאִישׁ יְרֵא יי יוֹרֶנּוּ בְּדֶרֶךְ יִבְחָר:יגנַפְשׁוֹ בְּטוֹב תָּלִין וְזַרְעוֹ יִירַשׁ אָרֶץ:ידסוֹד יי לִירֵאָיו וּבְרִיתוֹ לְהוֹדִיעָם:טועֵינַי תָּמִיד אֶל יי כִּי הוּא יוֹצִיא מֵרֶשֶׁת רַגְלָי:טזפְּנֵה אֵלַי וְחָנֵּנִי כִּי יָחִיד וְעָנִי אָנִי:יזצָרוֹת לְבָבִי הִרְחִיבוּ מִמְּצוּקוֹתַי הוֹצִיאֵנִי:יחרְאֵה עָנְיִי וַעֲמָלִי וְשָׂא לְכָל חַטֹּאותָי:יטרְאֵה אוֹיְבַי כִּי רָבּוּ וְשִׂנְאַת חָמָס שְׂנֵאוּנִי:כשָׁמְרָה נַפְשִׁי וְהַצִּילֵנִי אַל אֵבוֹשׁ כִּי חָסִיתִי בָךְ:כאתֹּם וָיֹשֶׁר יִצְּרוּנִי כִּי קִוִּיתִיךָ:כבפְּדֵה אֱלֹהִים אֶת יִשְׂרָאֵל מִכֹּל צָרוֹתָיו:
נקרא  2  פעמים
למעלה