עזרה הרפורמה בשוק ההון 2024 - והשינויים המתסכלים(?) במסלולי הפנסיה/גמל/השלמות

  • הוסף לסימניות
  • #21
לא הבנתי מה חששו
בפנסיה ובגמל יש כבר מסלול עוקבי מדדים וגם הלכה,
אבל עכשיו ראיתי ש..
אינפינטי פתחו מסלול השתלמות חדש "הלכה" בתאריך 25/01/2024
מה מדיניות ההשקעה שם @קול מבשר ? מדד עולמי 100%?
מתוך הקובץ של מדיניות 2024
1716242725698.png
 
  • הוסף לסימניות
  • #23
  • הוסף לסימניות
  • #24
באתר של אינפיניטי, השינויים
1716244907649.png
1716244645191.png

מאוד מוזר, שהשתלמות הזו:
1716244744124.png

לא משתנה...
 

קבצים מצורפים

  • 1716244654309.png
    1716244654309.png
    KB 13.8 · צפיות: 36
  • 1716244666490.png
    1716244666490.png
    KB 15.1 · צפיות: 38
  • 1716244895620.png
    1716244895620.png
    KB 15.1 · צפיות: 36
  • הוסף לסימניות
  • #26
מבדיקה ראשונית אז המסלול "מניות בחו"ל" הן בהשתלמות והן בגמל הופכים להיות מסלול "מניות".
וההשקעה תשונה ל 60% מדד MSCI ACWI ו40% מדד תל אביב 125.

ושוב, זו רק בדיקה ראשונית.
 
  • הוסף לסימניות
  • #27
  • הוסף לסימניות
  • #28
מבדיקה ראשונית אז המסלול "מניות בחו"ל" הן בהשתלמות והן בגמל הופכים להיות מסלול "מניות".
וההשקעה תשונה ל 60% מדד MSCI ACWI ו40% מדד תל אביב 125.

ושוב, זו רק בדיקה ראשונית.
במידה וזה אכן יהיה כך,
מה היית עושה עם קרן השתלמות שהיתה מניות חו"ל?
משאירה או מעבירה?
 
  • הוסף לסימניות
  • #29
חשבתי שלאינפינטי אין השתלמות 500SNP אני רואה עכשיו שכן.
אשמח מאוד לדעת מהמקצוענים:
א. האם הקרן הזאת אצלם מומלצת, האם עוקבים בצורה בריאה?
ב. קראתי כאן הרבה בפורום שלהעביר קרן השתלמות לפעמים זה סיבוך.
האם כשמעבירים בתוך אותה חברה זה יותר חלק? יותר מומלץ מאשר להעביר לחברה אחרת?
 
  • הוסף לסימניות
  • #30
במידה וזה אכן יהיה כך,
מה היית עושה עם קרן השתלמות שהיתה מניות חו"ל?
משאירה או מעבירה?
התכתבתי אתמול עם הנציגה, והיא אמרה שאם ברצוני להמשיך להיות במסלול עוקב אחר מדד עולמי ב 100 אחוזים או קרוב לכך, יש לעבור דרך האתר למסלול "השתלמות הלכה".
 
  • הוסף לסימניות
  • #31
במידה וזה אכן יהיה כך,
מה היית עושה עם קרן השתלמות שהיתה מניות חו"ל?
משאירה או מעבירה?
אני קודם כל גומרת לבדוק בצורה יסודית, ואז מגיעה להחלטות.
בין כה יש עוד 40 יום עד שזה ישתנה, ועד אז יש הרבה זמן כדי לטפל בזה.
 
  • הוסף לסימניות
  • #33
  • הוסף לסימניות
  • #34
מבדיקה ראשונית אז המסלול "מניות בחו"ל" הן בהשתלמות והן בגמל הופכים להיות מסלול "מניות".
וההשקעה תשונה ל 60% מדד MSCI ACWI ו40% מדד תל אביב 125.

ושוב, זו רק בדיקה ראשונית.
אבל תשואה כהלכה, לא נותנים כשרות על מדדי ת"א ?
 
  • הוסף לסימניות
  • #35
  • הוסף לסימניות
  • #36
לא הבנתי את השאלה.
כרגע יש למסלולים האלו כשרות של תשואה כהלכה, והם לא מכשירים להשקיע בקרנות מחקות מדדי ת"א "שלא ליתן כח בחברות שמחללות את הקודש", אז איך ישקיעו במדד ת"א 125?
אולי זה רק מדד יחוס? אולי ישקיעו רק במניות מסויימות?
 
  • הוסף לסימניות
  • #37
כרגע יש למסלולים האלו כשרות של תשואה כהלכה, והם לא מכשירים להשקיע בקרנות סל העוקבות אחר מדדי ת"א "שלא ליתן כח בחברות שמחללות את הקודש", אז איך ישקיעו במדד ת"א 125?
אולי זה רק מדד יחוס? אולי ישקיעו רק במניות מסויימות?
מי ערב לך שההכשר יישאר?
 
  • הוסף לסימניות
  • #39
מבדיקה נוספת שלי אינפיניטי הקדימה תרופה למכה ובגלל הרפורמה הזאת היא פתחה מסלולים בשם "הלכה" איפה שלא היה לה קודם והם יחקו את המדד הזה, כי הרפורמה לא חלה עליהם.
ולכן מי שרוצה בהשתלמות את מדד MSCI ACWI שיעביר את הכסף למסלול "הלכה" וכן בגמל.

למותר לציין שבחיסכון לכל ילד שזה גם ככה נקרא "הלכה" אין שום שינוי.
 
  • הוסף לסימניות
  • #40
מבדיקה נוספת שלי אינפיניטי הקדימה תרופה למכה ובגלל הרפורמה הזאת היא פתחה מסלולים בשם "הלכה" איפה שלא היה לה קודם והם יחקו את המדד הזה, כי הרפורמה לא חלה עליהם.
ולכן מי שרוצה בהשתלמות את מדד MSCI ACWI שיעביר את הכסף למסלול "הלכה" וכן בגמל.

למותר לציין שבחיסכון לכל ילד שזה גם ככה נקרא "הלכה" אין שום שינוי.
במסלול הלכה בקרה"ש, כמה אחוזים זה מדד MSCI ACWI?
 

פרוגבוט

תוכן שיווקי
פרסומת
החלפת המידע בפרום הינה בין משקיעים חובבנים, ואינה מהווה תחליף ליעוץ מקצועי.

אשכולות דומים

יש ברשותי 800 אלף ש"ח שמיועדים להשקעה ארוכת טווח.

400 אלף מתוכם להשקעה בנדל"ן.

עומדות בפניי שתי אפשרויות:

א) 400 אלף להשקיע בנדל"ן ו400 אלף נוספים להשקיע בשוק ההון דרך חשבון מסחר עצמאי. באופן זה אני יהנה מדמי הניהול נמוכים, ואני יוכל לבחור איזה קרן סל שאני רוצה בפיזור הרחב ביותר.

ב) להשקיע את כל ה800 אלף בשוק ההון דרך קרן השתלמות\ קופגל"ה \ פוליסת חיסכון, וכנגד זה לקחת הלואה של 400 אלף (בריבית פריים מינוס חצי) לצורך ההשקעה בנדל"ן.

לכאורה האפשרות השנייה רווחית פי כמה (גם לאחר קיזוז דמי הניהול שגבוהים יחסית), הסיכון הקלאסי של מינוף כנגד השקעה בשוק ההון כמעט ואינו קיים משתי סיבות: 1) אני משתמש בכסף הממונף להשקעה אחרת (בשונה משאר הדיונים באשכולות הסמוכים ובפורמים אחרים שם מדובר לחזור ולהשקיע בשוק ההון). ב) אני ממנף רק 50 אחוז, מה שאומר שהחשש יהיה קיים רק אם השוק ירד ביותר מחמישים אחוז, וגם זה רק אם הנפילה תהיה באופן מיידי, אם לפני כן יהיה רווח - הסיכון קטן בהתאמה.

האם עדיין ישנה סיבה למה לא לבחור באופציה ב'?

אשמח לחוות דעת של כל המומחים


@מקצועי בלבד @השקעות R הון @ה. שלמה @דניאל נבון @חיסכון והשקעות
אני יודעת שיש כאן ים אשכולות על שוק ההון . אני רוצה לשאול שאלה פשוטה שיהיה לי נהיר, ואספר את המעשה
אנחנו זוג בני 35, עם 5 ילדים מגילאי שנה עד 14. שכירים. לא השקענו אף פעם בשוק ההון. לאחרונה בגלל כל ההתעוררות בנושא, החלטנו לעשות צעד. נפגשנו עם סוכן ביטוח איקס שהמשרד שלו מוכר וגדול בציבור החרדי . הוא הציע לנו לקחת משכנתא על הדירה (שכבר ממושכנת ) למטרת שיפוצים ולהשקיע אותה בשוק ההון בפוליסת חיסכון . משכנתא בסך של חצי מיליון שח . ואז לקחת עוד הלואות בלון מחברת הביטוח ולהשקיע גם אותם . והסביר למה כולם עושים כך וכו. לאחר מחשבה של כמה ימים החלטנו לסגת מזה
נפגשנו עם סוכן ביטוח וואי שהיה הרבה יותר זהיר. והוא הציע לנו לעשות מיחזור משכנתא ולהוציא עוד 300 אלף משכנתא ל10 שנים . ואותם להשקיע בשוק ההון . כאשר הריבית על המשכנתא היא סביב 4.7. ואת הכסף להשקיע גם כאן בפוליסת חיסכון
זה נראה לנו, אך מצד שני מדוע לא להשקיע במספר עצמאי ולחסוך את דמי הניהול הגבוהים של חברת הביטוח? ואיך בכלל פותחים אם כן חשבון עצמאי בשיטה של שגר ושכח ואיפה עושים את זה לבד?? יצאנו מבולבלים מכל הסיפור. אנחנו אנשים שרוצים להשקיע סכום של כ4000 שח לחודש לחיסכון . בין אם זה לחיסכון קבוע לשוק ההון או כסף שילך לבנק בשביל המשכנתא. אנחנו אובדי עצות כרגע מה לעשות ובאיזו דרך לבחור והאם השיטה של משכנתא נכונה בכלל. הבו לנו עצה!!
יהודה בוזגלו כבר זמן רב מסתובב מחוסר עבודה,
עד לפני כמה חודשים עוד היה לו משרה מכובדת
אבל מאז שליטת הai בעולם לא צריכים אותו.

חיפש רעיון להרוויח קצת כסף ומצא, רעיון מבריק.
יזמין מסין מדפסת תלת מימד שתדפיס רהיטים
בירר בעלי באבא כמה יעלה לו לקנות כזה מדפסת
ויצא 700 אלף שקל
מכיון שתקופה לא עבד לא היה לו את הסכום ביד.

פרסם מודעה ביוצאי חברון שהום מחפש 35 משקיעים
להשקעה נהדרת
כל החברים שאלו אותו מה השקעה? כמה כסף צריך בשביל להשקיע?
סיפר להם שצריך רק 20 אלף לאחד
וכשהמכונה תבוא לארץ יגייס שוב

לאחר שבוע של גיוסים הצליח להשיג 34 משקיעים
והיה חסר אחד
הציע לו חיים שיציע לנהוראי להשקיע
פנה מיודיענו לנהוראי האגדי ראש הקהל של הבית הכנסת

לפני שנמשיך נספר קצת על נהוראי
נהוראי הוא אחד מהמשקיעים
הגדולים בסביבה שלו
אבל בכל זאת הוא נקרא
משקיע לא כשיר.
אצטט הסבר מai
"תנאי הסף למשקיע כשיר (מי שלא עומד בהם - הוא לא כשיר):
כדי להיחשב כשיר (Accredited Investor), יש לעמוד באחד משלושת התנאים הבאים (נכון ל-2025):
  1. נכסים נזילים (מזומן, ני"ע) בשווי מעל כ-9.4 מיליון ש"ח.
  2. הכנסה שנתית גבוהה (מעל כ-1.4 מיליון ש"ח ליחיד או 2.1 מיליון לתא משפחתי) בשנתיים האחרונות.
  3. שילוב של נכסים נזילים (מעל כ-5.8 מיליון ש"ח) והכנסה שנתית.
לסיכום, משקיע לא כשיר הוא הלקוח הסטנדרטי שעליו הרגולציה מגינה יותר ומגבילה את הגישה שלו למכשירים פיננסיים מסוכנים".
בקיצור נהוראי הוא כמו כמעט כולנו
הוא מרוויח לחודש 60 אלף שקל
ואשתו עוד 100 אלף לחודש
יש לו 7 דירות
ועוד 10 קרקעות בכל מיני מקומות
המדינה מפחדת עליו שהוא לא מבין בהשקעות
ומגינה עליו (יפה מצידה)
ונחזור למיודיענו

שמע נהוראי את הפרטים ואמר אולי שאשקיע בזה לבד
לי אתה לא יכול להציע להשקיע בכזה דבר אני לא כשיר
לאחר שכנועים גדולים הסכים נהוראי להלוות לאחד מהמשקיעים הדלפונים
שכבר השקיעו עוד 20 אלף שקל
וכך היתה הרווחה

ההשקעה הצליחה מאוד
ויהודה נהיה הנגיד של
הבית הכנסת

לאחר תקופה יהודה רצה
להתחיל להרוויח בגדול
אז הוא פנה למיטב
וסיכם איתם על אחוזים על כל אחד
שהוא מביא להם

יהודה פנה מיד אח"כ לנהוראי
והציע לו שה2 מיליון ששוכבים בצד הוא ישקיע
בשוק ההון
ענה לו נהוראי בשוק ההון אפילו למשקיע לא כשיר
יחיד אסור לפנות.

לסיכום כמה שאלות:
1. מה הגיון בקטע של משקיע לא כשיר?
2. האם כל המפרסמים להשקיע בשוק ההון עוברים על החוק?
3 . האם אני בטור משקיע לא כשיר אמור להבין מזה שלא כדאי להשקיע?
4 האם גם לפי ההלכה לא קיים שאם מך אחיך תלווה בשביל להשקיע?
5. אם יש לי רעיון לקנות משהו טוב ולמכור אז אני צריך להפיל רק 34 אנשים
ולא 35?
אשמח לתגובות

הצטרפות לניוזלטר

איזה כיף שהצטרפתם לניוזלטר שלנו!

מעכשיו, תהיו הראשונים לקבל את כל העדכונים, החדשות, ההפתעות בלעדיות, והתכנים הכי חמים שלנו בפרוג!

לוח מודעות

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק כה

אלְדָוִד אֵלֶיךָ יי נַפְשִׁי אֶשָּׂא:באֱלֹהַי בְּךָ בָטַחְתִּי אַל אֵבוֹשָׁה אַל יַעַלְצוּ אֹיְבַי לִי:גגַּם כָּל קוֶֹיךָ לֹא יֵבֹשׁוּ יֵבֹשׁוּ הַבּוֹגְדִים רֵיקָם:דדְּרָכֶיךָ יי הוֹדִיעֵנִי אֹרְחוֹתֶיךָ לַמְּדֵנִי:ההַדְרִיכֵנִי בַאֲמִתֶּךָ וְלַמְּדֵנִי כִּי אַתָּה אֱלֹהֵי יִשְׁעִי אוֹתְךָ קִוִּיתִי כָּל הַיּוֹם:וזְכֹר רַחֲמֶיךָ יי וַחֲסָדֶיךָ כִּי מֵעוֹלָם הֵמָּה:זחַטֹּאות נְעוּרַי וּפְשָׁעַי אַל תִּזְכֹּר כְּחַסְדְּךָ זְכָר לִי אַתָּה לְמַעַן טוּבְךָ יי:חטוֹב וְיָשָׁר יי עַל כֵּן יוֹרֶה חַטָּאִים בַּדָּרֶךְ:טיַדְרֵךְ עֲנָוִים בַּמִּשְׁפָּט וִילַמֵּד עֲנָוִים דַּרְכּוֹ:יכָּל אָרְחוֹת יי חֶסֶד וֶאֱמֶת לְנֹצְרֵי בְרִיתוֹ וְעֵדֹתָיו:יאלְמַעַן שִׁמְךָ יי וְסָלַחְתָּ לַעֲוֹנִי כִּי רַב הוּא:יבמִי זֶה הָאִישׁ יְרֵא יי יוֹרֶנּוּ בְּדֶרֶךְ יִבְחָר:יגנַפְשׁוֹ בְּטוֹב תָּלִין וְזַרְעוֹ יִירַשׁ אָרֶץ:ידסוֹד יי לִירֵאָיו וּבְרִיתוֹ לְהוֹדִיעָם:טועֵינַי תָּמִיד אֶל יי כִּי הוּא יוֹצִיא מֵרֶשֶׁת רַגְלָי:טזפְּנֵה אֵלַי וְחָנֵּנִי כִּי יָחִיד וְעָנִי אָנִי:יזצָרוֹת לְבָבִי הִרְחִיבוּ מִמְּצוּקוֹתַי הוֹצִיאֵנִי:יחרְאֵה עָנְיִי וַעֲמָלִי וְשָׂא לְכָל חַטֹּאותָי:יטרְאֵה אוֹיְבַי כִּי רָבּוּ וְשִׂנְאַת חָמָס שְׂנֵאוּנִי:כשָׁמְרָה נַפְשִׁי וְהַצִּילֵנִי אַל אֵבוֹשׁ כִּי חָסִיתִי בָךְ:כאתֹּם וָיֹשֶׁר יִצְּרוּנִי כִּי קִוִּיתִיךָ:כבפְּדֵה אֱלֹהִים אֶת יִשְׂרָאֵל מִכֹּל צָרוֹתָיו:
נקרא  2  פעמים
למעלה