מלחמת התקומה הנספח השבועי • שבוע 43

האם אתם חושבים שהאירוע במג'דל שמס' הוא האירוע שבגללו תיפתח המלחמה בין ישראל לחיזבאללה

  • כן

  • לא


תוצאות הסקר יוצגו רק לאחר הצבעתכם.
מצב
הנושא נעול.
למה למען ה' ישראל לא פותחת במתקפה מקדימה???
אם ברור לפי כולם שגם איראן וגם חיזבאללה הולכים להגיב,
לפחות תעשו סבב תקיפות מאסיבי שישלול כמה שיותר יכולות!
מה הרווח לחכות להם??
קוראים לזה 'לגיטימציה'.
לא יודע בדיוק מה זה, אבל ככה קוראים לזה
 
זה יכול להיות הלפייר RX9,
טיל ללא ראש נפץ.
במקום ראש נפץ יש לו "בלנדר" - כמה סכינים מסתובבים.
מיועד לפגיעה כירורגית עם מינימום "בלתי מעורבים".
מתאים לפגיעה ברכב או משהו כזה, שהתוקף רואה בדיוק את הבן אדם, לא לפגיעה באדם שוכב במיטה
אני מאמין שיש לצה"ל מלאי של כאלה גם ככה.
אאל"ט אפילו ישראל חיסלה כבר בעבר איתו.
למיטב ידיעתי זהו נשק אמריקאי שאין לישראל (או לאף מדינה אחרת).
 
קוראים לזה 'לגיטימציה'.
לא יודע בדיוק מה זה, אבל ככה קוראים לזה
לא יודע.
זה היה נכון עד לפני יומיים.
אם המצב הוא שכל סוכנויות הביון של מדינות המערב צופות תקיפה נגד ישראל בטווח היום יומיים--- ואני מדגיש 'אם' כי אין מושג מה באמת---
אין לך שום בעיית לגיטימציה.
מקסימום לא יחשיבו אותך כילד הכאפות של השכונה..
או שיש בעיית לגיטימציה מעצם החיסולים, אבל אז מה יעזור לחכות, הלגיטימציה תגיע פתאום? למה, כי ישראל בסכנה ממשית? אז גם כשהמודיעין מראה שהיא בסכנה יש לגיטימציה...
 
בכיר אמריקאי בראיון מיוחד לרשת R-T:

"קיים חשש בארה״ב כי במידה ואיראן תפתח על ישראל במתקפה מכל החזיתות ישראל תהרוס את מתקני הגרעין באיראן".
לא הבנתי מה ה"חשש", עד כדי כך שונאים אמריקאים את ישראל?
זה מה שמפחיד אותם, שמא לא יהיה לאיראן אפשרות להשמיד את ישראל????
ימש"ו.
 
נערך לאחרונה ב:
לא הבנתי מה ה"חשש", עד כדי כך שונאים אמריקאים את ישראל?
זה מה שמפחיד אותם, שמא לא יהיה לאיראן אפשרות להשמיד את ישראל????
ימש"ו.
לכאורה החשש הוא מההסלמה הצפויה בעקבות זאת
 
מפקד משמרות המהפכה של איראן:

"כל גזרות ההתנגדות ישתתפו במתקפה על ישראל מכל הכיוונים. מקווה שגם טורקיה"
סופר דרמטי אם זה קורה באמת.
טירוף מוחלט.
טורקיה חברה בנאט"ו....

מה קורה באמת אם טורקיה תוקפת את ישראל, וישראל משיבה בתקיפה. מדינות נאט"ו מחויבות להילחם בישראל??
 
1.האם באמת פורסמו הנחיות חדשות של פיקוד העורף? איך לא שמעו על כך? בכל אופן אני לא שמעתי...
אלה הנחיות קבועות של פיקוד העורף להכנה לזמן מלחמה, כמדומני שהם ממליצים על כך גם בשגרה.
 
סופר דרמטי אם זה קורה באמת.
טירוף מוחלט.
טורקיה חברה בנאט"ו....

מה קורה באמת אם טורקיה תוקפת את ישראל, וישראל משיבה בתקיפה. מדינות נאט"ו מחויבות להילחם בישראל??
מהאתר של נאט"ו

עקרון מתן הסיוע​


עם הפעלת סעיף 5, בעלות הברית יכולות לספק כל צורה של סיוע שהן רואות כנחוצה כדי להגיב למצב. זוהי מחויבות אישית של כל בעלת ברית וכל אחת אחראית לקבוע מה היא רואה כנחוץ בנסיבות המסוימות.


סיוע זה מתבצע בתיאום עם בעלות ברית אחרות. הוא אינו בהכרח צבאי ותלוי במשאבים החומריים של כל מדינה. לכן, נתון לשיקול דעתה של כל מדינה חברה בודדת לקבוע כיצד היא תתרום. כל מדינה תתייעץ עם החברות האחרות, תוך שימת לב לכך שהמטרה הסופית היא "לשקם ולשמור על הביטחון באזור צפון האטלנטי".


בעת ניסוח סעיף 5 בסוף שנות ה-40, הייתה הסכמה על עקרון הסיוע ההדדי, אך הייתה מחלוקת יסודית על אופן יישום התחייבות זו. המשתתפים האירופיים רצו להבטיח שארצות הברית תבוא לעזרתם באופן אוטומטי אם אחת מהחתומות תותקף; ארצות הברית לא רצתה לתת התחייבות כזו והשיגה שהדבר ישתקף בניסוח של סעיף 5.
 
מהאתר של נאט"ו

עקרון מתן הסיוע​


עם הפעלת סעיף 5, בעלות הברית יכולות לספק כל צורה של סיוע שהן רואות כנחוצה כדי להגיב למצב. זוהי מחויבות אישית של כל בעלת ברית וכל אחת אחראית לקבוע מה היא רואה כנחוץ בנסיבות המסוימות.


סיוע זה מתבצע בתיאום עם בעלות ברית אחרות. הוא אינו בהכרח צבאי ותלוי במשאבים החומריים של כל מדינה. לכן, נתון לשיקול דעתה של כל מדינה חברה בודדת לקבוע כיצד היא תתרום. כל מדינה תתייעץ עם החברות האחרות, תוך שימת לב לכך שהמטרה הסופית היא "לשקם ולשמור על הביטחון באזור צפון האטלנטי".


בעת ניסוח סעיף 5 בסוף שנות ה-40, הייתה הסכמה על עקרון הסיוע ההדדי, אך הייתה מחלוקת יסודית על אופן יישום התחייבות זו. המשתתפים האירופיים רצו להבטיח שארצות הברית תבוא לעזרתם באופן אוטומטי אם אחת מהחתומות תותקף; ארצות הברית לא רצתה לתת התחייבות כזו והשיגה שהדבר ישתקף בניסוח של סעיף 5.
אז מה המשמעות של הברית הזו?

זה הכל תלוי ברצון טוב ורוח התנדבות?
 
ארונו של הנייה בטהרן.
קול החדשות
צפה בקובץ המצורף 1725945
הארון השני הוא של
אבו עלי: מקורות פלסטינים מדווחים כי המלווה של אסמאעיל הניה שחוסל עמו בטהרן, היה אחד מפעילי הנוח׳בה של חמאס שפרצו בהפתעה מתוך מנהרה לנחל עוז במהלך מבצע ׳צוק איתן׳. בתקרית נפלו 5 לוחמי צה״ל.
 
אז מה המשמעות של הברית הזו?

זה הכל תלוי ברצון טוב ורוח התנדבות?
בכל מקרה סעיף 5 מתייחס לחברה בברית שמותקפת ולא שהיא יוצאת למלחמה ללא איום על שטחה

סעיף 5​


"הצדדים מסכימים כי התקפה חמושה נגד אחד או יותר מהם באירופה או בצפון אמריקה תיחשב כהתקפה נגד כולם ובהתאם לכך הם מסכימים כי, אם התקפה חמושה כזו מתרחשת, כל אחד מהם, במימוש הזכות להגנה עצמית אישית או קולקטיבית המוכרת על ידי סעיף 51 של מגילת האומות המאוחדות, יסייע לצד או לצדדים שהותקפו על ידי נקיטת פעולה מיידית, באופן אישי ובתיאום עם הצדדים האחרים, כפי שהוא רואה לנכון, כולל שימוש בכוח מזוין, כדי לשקם ולשמור על הביטחון באזור צפון האטלנטי.


כל התקפה חמושה כזו וכל האמצעים שננקטו כתוצאה מכך ידווחו מיד למועצת הביטחון. אמצעים אלה יופסקו כאשר מועצת הביטחון תנקוט באמצעים הנדרשים לשיקום ושמירה על השלום והביטחון הבינלאומיים."
 
אוקי

אבל זה משפט שנתון לפרשנות. אין לזה הרבה משמעות
אם טורקיה יוצאת למלחמה שלא קשורה אליה בשום צורה
לעזור לה לא נכנס תחת ההגדרה של "לשקם ולשמור על הביטחון באזור צפון האטלנטי".
 
אם טורקיה יוצאת למלחמה שלא קשורה אליה בשום צורה
לעזור לה לא נכנס תחת ההגדרה של "לשקם ולשמור על הביטחון באזור צפון האטלנטי".
צריך לקחת בחשבון שרוב הנשק הטורקי מקורו בארה"ב / אירופה
מעריך שבישראל מכירים היטב את הנשקים ואת דרכי ההתמודדות איתם
 
נתן אשל מקורבו של רה"מ נתניהו אומר לפני מספר דקות ל'הפרגוד': "כל בר-דעת יודע שישראל הורידה את הכפפות וישראל יכולה למחוק את טהרן וביירות מהאוויר מהים ומהיבשה. היזהרו מלהביא אותנו לנקודה זו".
בחזקת פייק עד שיוכח אחרת
 
האימות לחיסול דף הגיע לאחר שנמצא בזירה חלק מהגוף של דף שבלעדיו לא ניתן לחיות
לא ידעתי שאוזן זה אבר שאי אפשר לחיות בלעדיו
כי חוץ מאוזן מה עוד נשאר לו:unsure::rolleyes:
 
איך משרד הכלכלה קשור לעניין?
למיטב זכרוני כשאלי כהן היה שר הכלכלה יצא סרטון שהוא מבקר במחסן ענק שיש באיזשהו בונקר עם כל המוצרים הבסיסים לשעת חרום (האנגר ממש ענק)
אז כנראה שבאיזה שהוא דרך זה קשור
 

פרוגבוט

תוכן שיווקי
פרסומת
מצב
הנושא נעול.

הצטרפות לניוזלטר

איזה כיף שהצטרפתם לניוזלטר שלנו!

מעכשיו, תהיו הראשונים לקבל את כל העדכונים, החדשות, ההפתעות בלעדיות, והתכנים הכי חמים שלנו בפרוג!

לוח מודעות

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק כה

אלְדָוִד אֵלֶיךָ יי נַפְשִׁי אֶשָּׂא:באֱלֹהַי בְּךָ בָטַחְתִּי אַל אֵבוֹשָׁה אַל יַעַלְצוּ אֹיְבַי לִי:גגַּם כָּל קוֶֹיךָ לֹא יֵבֹשׁוּ יֵבֹשׁוּ הַבּוֹגְדִים רֵיקָם:דדְּרָכֶיךָ יי הוֹדִיעֵנִי אֹרְחוֹתֶיךָ לַמְּדֵנִי:ההַדְרִיכֵנִי בַאֲמִתֶּךָ וְלַמְּדֵנִי כִּי אַתָּה אֱלֹהֵי יִשְׁעִי אוֹתְךָ קִוִּיתִי כָּל הַיּוֹם:וזְכֹר רַחֲמֶיךָ יי וַחֲסָדֶיךָ כִּי מֵעוֹלָם הֵמָּה:זחַטֹּאות נְעוּרַי וּפְשָׁעַי אַל תִּזְכֹּר כְּחַסְדְּךָ זְכָר לִי אַתָּה לְמַעַן טוּבְךָ יי:חטוֹב וְיָשָׁר יי עַל כֵּן יוֹרֶה חַטָּאִים בַּדָּרֶךְ:טיַדְרֵךְ עֲנָוִים בַּמִּשְׁפָּט וִילַמֵּד עֲנָוִים דַּרְכּוֹ:יכָּל אָרְחוֹת יי חֶסֶד וֶאֱמֶת לְנֹצְרֵי בְרִיתוֹ וְעֵדֹתָיו:יאלְמַעַן שִׁמְךָ יי וְסָלַחְתָּ לַעֲוֹנִי כִּי רַב הוּא:יבמִי זֶה הָאִישׁ יְרֵא יי יוֹרֶנּוּ בְּדֶרֶךְ יִבְחָר:יגנַפְשׁוֹ בְּטוֹב תָּלִין וְזַרְעוֹ יִירַשׁ אָרֶץ:ידסוֹד יי לִירֵאָיו וּבְרִיתוֹ לְהוֹדִיעָם:טועֵינַי תָּמִיד אֶל יי כִּי הוּא יוֹצִיא מֵרֶשֶׁת רַגְלָי:טזפְּנֵה אֵלַי וְחָנֵּנִי כִּי יָחִיד וְעָנִי אָנִי:יזצָרוֹת לְבָבִי הִרְחִיבוּ מִמְּצוּקוֹתַי הוֹצִיאֵנִי:יחרְאֵה עָנְיִי וַעֲמָלִי וְשָׂא לְכָל חַטֹּאותָי:יטרְאֵה אוֹיְבַי כִּי רָבּוּ וְשִׂנְאַת חָמָס שְׂנֵאוּנִי:כשָׁמְרָה נַפְשִׁי וְהַצִּילֵנִי אַל אֵבוֹשׁ כִּי חָסִיתִי בָךְ:כאתֹּם וָיֹשֶׁר יִצְּרוּנִי כִּי קִוִּיתִיךָ:כבפְּדֵה אֱלֹהִים אֶת יִשְׂרָאֵל מִכֹּל צָרוֹתָיו:
נקרא  2  פעמים
למעלה