דרוש מידע אשמח לעזרה, שבוע 37 האם ואיך לצאת לעבוד?

  • הוסף לסימניות
  • #41
ממש לא!
החוק לא בא להעניק לה 40 שעות מתנה על כך שהיא מואילה בטובה לעשות בדיקות על חשבון זמנה הפנוי. אלא להגן עליה, במידה ויש בדיקות שחייבים לערוך אותן בשעות העבודה - לתת לה את האופציה לעשות את זה בלי להפסיד כלכלית ולא שתאלץ לוותר על הבדיקות.
מניין לך??? זו לכאורה הפרשנות שלך הרי אין לך מידע מה היתה מטרת החוק כאשר חוקקו אותו.
 
  • הוסף לסימניות
  • #42
סתם מנסיון אישי, אני הרגשתי צירים בשבוע 35. משום מה לפני שפניתי למיון התקשרתי לרופא נשים ותוך כדי שנכנס לתיק שלי הוא אומר לי שהתקבלו תוצאות של תרבית שתן ומתברר שהיתה לי דלקת חריפה שגרמה לתחושה של הצירים...
אז אולי באמת כדאי קודם לפנות לרופא.
שיהיה בשעה טובה.
 
  • הוסף לסימניות
  • #43
מניין לך??? זו לכאורה הפרשנות שלך הרי אין לך מידע מה היתה מטרת החוק כאשר חוקקו אותו.
מה זאת אומרת מניין לי, מלשון החוק כמובן.

החוק מאפשר לעובדת להיעדר מעבודתה לצורך בדיקות רפואיות.
בשום מקום לא כתוב בו שמגיעה לה כסף על בדיקות שהיא ערכה מחוץ לשעות העבודה.

כשאת חולה בשבת את גם כן מבקשת מהמעביד שישלם לך את זה כי חלית על חשבון זמנך הפרטי?
 
  • הוסף לסימניות
  • #44
תבדקו שהמעסיק משלם את ימי המחלה לפני חופשת לידה.
אצלי בעבודה, המעסיק לא משלם ימי מחלה לפני יצאה לחל"ד. ומבחינתו, ברגע שיצאת, החופשת לידה מתחילה מרגע זה. אם יש התנגדות. הוא מבקש אישור מרופא תעסוקתי על הימים האלו וזה כמעט בלתי אפשרי לקבל אישור כזה. סיוט.
זה ממש לא חוקי אים את "רוצה "לצאת לפני הזמן את צריכה לשלוח למנהל מכתב שבו את מצהירה על כוונך לצאת לפני הזמן ואים לא אז הימים מאז שאת יוצאת עד שאת יולדת זה או ימי חופשה צבורים או ימי מחלה -אישור מחלה שאז אים צבור לך את מקבלת ואים לא אז את לא מקבלת אך עדיין נקרא חופשת מחלה
 
  • הוסף לסימניות
  • #45
אם היא זכאית לקבל שכר עבור בדיקות רפואיות, אז לקבל אותן עבור צירים מדומים או פינוקים אחרים זה פשוט גזל!!
צירים מדומים זה כנראה סוג של פינוק מבחינתך
 
  • הוסף לסימניות
  • #46
צירים מדומים זה כנראה סוג של פינוק מבחינתך
צירים מדומים זה לא פינוק. במיוחד אם הם מופיעים בתדירות של שתי דקות וגורמים לאחות להסתכל עליך מאיפה נפלת שאת יחסית נינוחה. אבל עדין - לא מזכה ב40 שעות (חוץ מזמן ההמתנה במיון או בקופה. אם למישהו זה יעיל - אז שילך לרבוץ שם כל היום. כלומר - כל ה40 שעות)
 
  • הוסף לסימניות
  • #47
צירים מדומים זה לא פינוק. במיוחד אם הם מופיעים בתדירות של שתי דקות וגורמים לאחות להסתכל עליך מאיפה נפלת שאת יחסית נינוחה. אבל עדין - לא מזכה ב40 שעות (חוץ מזמן ההמתנה במיון או בקופה. אם למישהו זה יעיל - אז שילך לרבוץ שם כל היום. כלומר - כל ה40 שעות)
אותי לימדו כלל: אם את מצליחה לחייך בציר - אין טעם ללכת למיון. (אבל אל תקחו סיכון בלידה ראשונה. יש כאלה שלא מרגישות בכלל 😶)
 
  • הוסף לסימניות
  • #48
צירים מדומים זה כנראה סוג של פינוק מבחינתך
בכלל לא. אך אין קשר ל-40 שעות שמגיעות על פי חוק עבור בדיקות רפואיות.
ועבור בדיקות רפואיות בלבד.
בשביל כל היתר יש ימי מחלה.
 
  • הוסף לסימניות
  • #49
בכלל לא. אך אין קשר ל-40 שעות שמגיעות על פי חוק עבור בדיקות רפואיות.
ועבור בדיקות רפואיות בלבד.
בשביל כל היתר יש ימי מחלה.
מפקפקת אם כוונת המחוקק היא שחור לבן.
זה סעד עבור האישה ההרה, וצריך להשתמש בזה בחוכמה.
 
  • הוסף לסימניות
  • #51
מפקפקת אם כוונת המחוקק היא שחור לבן.
זה סעד עבור האישה ההרה, וצריך להשתמש בזה בחוכמה.
מה שכתוב זה החוק. הכוונה של המחוקק לא מעניינת כל עוד בפועל הוא כתב אחרת.
מה שאת אומרת זה כבר דוגמאות לתירוצים של "עילת הסבירות"
 
  • הוסף לסימניות
  • #52
אני יכולה לתת לך עוד כמה עצות איך לגנוב את המעסיק שלך בחוכמה
ואת יכולה לתת עיצות איך לחדור לפרטיות של העובדת. אין לזה סיכוי לעבור בבית משפט. תסתכלי על פסקי דין בנושא
 
  • הוסף לסימניות
  • #53
מה שכתוב זה החוק. הכוונה של המחוקק לא מעניינת כל עוד בפועל הוא כתב אחרת.
מה שאת אומרת זה כבר דוגמאות לתירוצים של "עילת הסבירות"
שבית המשפט מגן עליה.
דיקדוקי עניות של מעסיקים דרקוניים לא תופסים בבית משפט.
 
  • הוסף לסימניות
  • #54
שבית המשפט מגן עליה.
דיקדוקי עניות של מעסיקים דרקוניים לא תופסים בבית משפט.
אין בעיה.
אבל את הפירושים לחוק רק בית משפט יכול לקבוע ולא אני ואת.
רק בית משפט יכול להחליט מה נקרא "דקדוקי עניות" ומה לא.
 
  • הוסף לסימניות
  • #56
ואת יכולה לתת עיצות איך לחדור לפרטיות של העובדת. אין לזה סיכוי לעבור בבית משפט. תסתכלי על פסקי דין בנושא
לא דיברתי על בית משפט, רק מההיבט ההלכתי והמוסרי.
זה לקחת בכח מהמעסיק משהו שהחוק לא העניק לך.
ולא יעזור להתחכם ולהתפלפל.
 
  • הוסף לסימניות
  • #57
"כל עובדת במשרה מלאה וג במקום עבודתה, זכאית להיעדר עד 40 שעות בתשלום תקופת ההיריון, ואילו עובדת במשרה חלקית זכאית להיעדר מעבודה מספר שעות יחסי לחלקיות משרתה. "
זה לשון החוק של 40 שעות הריון
מהמילה זכאית אני חושבת שברור שזכות האישה לקבוע תור דוקא על שעות עבודתה ולקבל על כך כסף וזה לא נועד רק למצבים שבהם אין לה אפשרות להיבדק בזמן אחר וכדי שלא תפסיד בדיקות חשובות אז החוק בא להגן עליה שתוכל להעדר בשעות העבודה. ולכן אם היא עשתה זאת על חשבון זמנה הפרטי בהחלט יש מקום לפרש שמותר לה להוציא אישור על זמן העדרות אחר כך נראה לי בכל אופן.
 
  • הוסף לסימניות
  • #58
  • החוק אינו מתייחס לזמן הנסיעה לבדיקות, אבל מהרציונל של החקיקה והגיונם של דברים ניתן ללמוד ששעות ההיעדרות בתשלום לצורך בדיקות רפואיות הקשורות להריון כוללות גם את זמן הנסיעה לבדיקה, ובלבד שסך שעות ההיעדרות של העובדת לא יעלה על 40 שעות במהלך ההיריון לעובדת במשרה מלאה.
לכל מי ששאל על זמן הנסיעה לבדיקות גם הוא נכלל בתוך שעות ההריון
 
  • הוסף לסימניות
  • #59
אולי תשובה פחות פופולרית אבל אם היא לא מרגישה טוב ויש לה התחלה של צירים וכאלה חושבת שכדאי שתנוח בבית, מגיע לה! אם יש מספיק ימי מחלה אז שתקף ימי מחלה ואם לא אז שתצא לחופשת לידה כבר מעכשיו. אתה יכול להשלים הכנסה כדי שלא יהיה מחסור בהכנסה אבל אישה לפני לידה לא אמורה לעבוד על כוחותיה האחרונים רק בשביל לא להוריד מהדמי לידה.
סוף סוף תשובה הגיונית וואו
 

פרוגבוט

תוכן שיווקי
פרסומת

הצטרפות לניוזלטר

איזה כיף שהצטרפתם לניוזלטר שלנו!

מעכשיו, תהיו הראשונים לקבל את כל העדכונים, החדשות, ההפתעות בלעדיות, והתכנים הכי חמים שלנו בפרוג!

לוח מודעות

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק כה

אלְדָוִד אֵלֶיךָ יי נַפְשִׁי אֶשָּׂא:באֱלֹהַי בְּךָ בָטַחְתִּי אַל אֵבוֹשָׁה אַל יַעַלְצוּ אֹיְבַי לִי:גגַּם כָּל קוֶֹיךָ לֹא יֵבֹשׁוּ יֵבֹשׁוּ הַבּוֹגְדִים רֵיקָם:דדְּרָכֶיךָ יי הוֹדִיעֵנִי אֹרְחוֹתֶיךָ לַמְּדֵנִי:ההַדְרִיכֵנִי בַאֲמִתֶּךָ וְלַמְּדֵנִי כִּי אַתָּה אֱלֹהֵי יִשְׁעִי אוֹתְךָ קִוִּיתִי כָּל הַיּוֹם:וזְכֹר רַחֲמֶיךָ יי וַחֲסָדֶיךָ כִּי מֵעוֹלָם הֵמָּה:זחַטֹּאות נְעוּרַי וּפְשָׁעַי אַל תִּזְכֹּר כְּחַסְדְּךָ זְכָר לִי אַתָּה לְמַעַן טוּבְךָ יי:חטוֹב וְיָשָׁר יי עַל כֵּן יוֹרֶה חַטָּאִים בַּדָּרֶךְ:טיַדְרֵךְ עֲנָוִים בַּמִּשְׁפָּט וִילַמֵּד עֲנָוִים דַּרְכּוֹ:יכָּל אָרְחוֹת יי חֶסֶד וֶאֱמֶת לְנֹצְרֵי בְרִיתוֹ וְעֵדֹתָיו:יאלְמַעַן שִׁמְךָ יי וְסָלַחְתָּ לַעֲוֹנִי כִּי רַב הוּא:יבמִי זֶה הָאִישׁ יְרֵא יי יוֹרֶנּוּ בְּדֶרֶךְ יִבְחָר:יגנַפְשׁוֹ בְּטוֹב תָּלִין וְזַרְעוֹ יִירַשׁ אָרֶץ:ידסוֹד יי לִירֵאָיו וּבְרִיתוֹ לְהוֹדִיעָם:טועֵינַי תָּמִיד אֶל יי כִּי הוּא יוֹצִיא מֵרֶשֶׁת רַגְלָי:טזפְּנֵה אֵלַי וְחָנֵּנִי כִּי יָחִיד וְעָנִי אָנִי:יזצָרוֹת לְבָבִי הִרְחִיבוּ מִמְּצוּקוֹתַי הוֹצִיאֵנִי:יחרְאֵה עָנְיִי וַעֲמָלִי וְשָׂא לְכָל חַטֹּאותָי:יטרְאֵה אוֹיְבַי כִּי רָבּוּ וְשִׂנְאַת חָמָס שְׂנֵאוּנִי:כשָׁמְרָה נַפְשִׁי וְהַצִּילֵנִי אַל אֵבוֹשׁ כִּי חָסִיתִי בָךְ:כאתֹּם וָיֹשֶׁר יִצְּרוּנִי כִּי קִוִּיתִיךָ:כבפְּדֵה אֱלֹהִים אֶת יִשְׂרָאֵל מִכֹּל צָרוֹתָיו:
נקרא  2  פעמים
למעלה