דרוש מידע עשיתם פדיון הבן? יש לכם נסיון?

  • הוסף לסימניות
  • #81
הנה
ההדרכה מוכנה
ממש בזכותכם, אז תודה גדולה!
 
  • הוסף לסימניות
  • #83
אני זוכרת שאצלי אמרו שיש ענין מיוחד או סגולה לאכול מהחלה שהכהן מברך ,
ממליצה מאוד לקחת את המגש יום יומיים קודם שהאמא תנסה להחזיק אותו וללכת איתו
אני לקחתי מגש מעוצב ומדהים אבל הוא שקל טון, לא הצלחתי לעמוד לתמונה נורמלית עם המגש בלי להתמך
 
  • הוסף לסימניות
  • #84
  • הוסף לסימניות
  • #85
הנה
ההדרכה מוכנה
ממש בזכותכם, אז תודה גדולה!
מהמםם!
עוד משהו.. בעצם כמה משהוים
(לא יודעת אם רלונטי אבל למי שיחפש בפרוג בהמשך אולי יעזור)
חמי וחמותי זכו ’’לפדיין’’ מס׳ נכדים כבר בלעה’’ר, נזכרתי במס׳ נקודות...
1. השקיות של השום והסוכר מכינים מראש, אפשר גם שבועיים קודם. אין צורך להמתין לרגע האחרון. אצלינו היה ערב אחד שהתיישבנו יחד עם 2 גיסים ותקתנו את זה..
2. בטקס עצמו הניחו את המגש עם התינוק על ארגז שציפו בבד יפה כמו במה קטנה
בתוך הארז החביאו עוד כמה שרוולים של שום שיהיה לקחת הביתה (במשך תקופה ארוכה אחרי עוד שמענו ’’העוף הזה עם שום מהפדיון’’😆) וגם חלק מהשקיות היפות שיהיה לתת למי שלא השתתף בפדיון כי מה שמכינים לקהל לרוב נחטף בשניה!
3. מסכמים מראש מי אחראי להרים את התינוק בשניה שמסיימים, אין צורך עם המגש הוא סתם כבד, העיקר לשמור על הילד.. ועדיף כמובן מישהו עם מרפקים וקול גבוה שלא ינסו להתחיל איתו...
כמו כן מסכמים לגבי השקית המוחבאת מתחת לארגז כדי שלא יגיע ישהו וישים יד על המאגר.
*גם אנחנו השתמשנו בסיכות בטחון קטנות בצבע זהב- יצא מהמם!
* בר עוגות לנשים ולגברים שתיה ורוגלעך וכו׳- חובה.
*צלם- אנחנו הזמנו צלם מקצועי ועד היום נהנים מההחלטה הזו שיש מזכרת מקצועית והרגעים מתועדים. כשהילד למד על פדיון הבן היה ממש כיף לשלוף לו תמונה שיראה בכיתה...

מקווה שעזרתי
בהצלחה!
 
  • הוסף לסימניות
  • #86
חשוב לדאוג למטבעות (בד"כ הכהן מביא אבל צריך לאמת את זה מולו)


לא מומלץ לקחת מהכהן,

האם הכהן מקנה בלב שלם ?
ומה יקרה אם אקנה מכהן א' ובסוף אפדה אצל כהן ב' ?

הוראה של ר' אשר וויס בעקבות מעשה שהיה (איתי)
 
  • הוסף לסימניות
  • #87
בלת"ק.
אני זכיתי ב"ה בפדיון (התפללתי על זה רבות).
בגלל היותי גר רחוק מהורי, החלטתי שאת הברית נעשה במקום מגוריי בכדי שהחברים שלי יבואו, אין לי באמת את מי להזמין מהעיר של הורי, ואת הפדיון נעשה בעיר של הורי כי זה בעצם הכבוד שלהם, וגם פדיון זה דבר קצת נדיר כך שהם ישמחו להזמין את החבר'ה שלהם לפדיון של הנכד.
אז אמרתי לאבא שלי שיסגור אולם וכל הנושא הזה (הוא באמת בקי יותר ממני), ושיגיד לי מה הכי משתלם (הוא בסוף לקח את הכל על עצמו שיהיה בריא...).

כמה דברים שראיתי שנכון לעשות:
א. לבדוק באותו יום את שער הכסף, זה משנה כמה צריך לשלם לכהן.
ב. לבדוק על האולם כמה מהלידה, לבדוק את התאריך עם כהן שעשה פדיונות ושיש לו ניסיון, לא עם רב. תמיד מומלץ לעשות את הפדיון בלילה של השלושים.
ג. לא לשכוח להזמין את מי שצריך להזמין.
ד. יש גמ"חים לכריות של הפדיון.
ה. הנוהגים שום וקוביות סוכר (?) זה סגולה או משהו כזה, אפשר נראלי לקנות את זה או להכין חודש מראש לא בשנייה האחרונה.
ו. הרבה עושים כל מיני שטויות של עוגות טיטולים וכדו'.
ז. להכין איזה דבר תורה מעניין (לפחות 2 שידברו), באמת שאין איך למרוח את הזמן, זה בערך שעתיים של 'אוכל', 'פדיון', 'אוכל', אין באמת מה לרקוד אולי קצת.
ח. אלה שנתנו לי לבחור איזה תכשיט אני רוצה לקחת... לא לשכוח לעשות סימן.
ט. התינוק בוכה. כן הוא תינוק. צריך להרגיע את האמא שלא קרה כלום מותר לו לבכות. אבל למרות זאת, הוא הורס את החגיגה. בדר"כ הוא נזכר לבכות בדיוק כשמצלמים... לראות אם יש משהו מתוק או מוצץ להרגיע אותו.
י. מצלמה, לאלו שלא ישקיעו בצלם, ונגן עם מוזיקה, לאלה שלא ישקיעו בתקליטן.

טוב, זה מה שעולה לי בראש. מקווה שיועיל.
 
  • הוסף לסימניות
  • #88
אני דוקא מכירה כמה וכמה כוהנים שמשאירים אצלם את ה5 סלעים
ממליצה להוסיף גם את המלל של הפדיון
 
  • הוסף לסימניות
  • #89
מניסיון שלי עוד כמה טיפים-
1. תביאו לאולם גם נובימול, אם התינוק לא יהיה מספיק רגוע... (אני הבאתי לפני הטקס כדי שהתינוק יהיה רגוע ויישן)
2. תצלמו המון!!! זה אירוע יפה ונדיר, כדאי לתעד! (אנחנו הבאנו צלם, יש המון מה לצלם בפדיון..)
3. לאימא הטריה- תזכרי שאת האמא ואת יודעת הכי טוב מכולם מה טוב לילד שלך!!! מה שתעשי ולא לא תעשי- תמיד יהיה למישהו מה להגיד, תלמדי לסנן! (זה חשוב תמיד, ובמיוחד באירוע שיש סביבך המון נשים שיש להן מה לומר...)
4. זה מאוד יפה שהאבא הטרי נואם בסעודה. אצלינו- בעלי אמר דבר תורה וניצל את הבמה כדי להודות להורים מ-2 הצדדים שעזרו לנו בכל השמחה- הלידה, הברית והפדיון. זה מכבד ויפה.
5. לאבות המרוגשים- למרות שנראה לכם שזה יום ארוך ואין לכם הרבה מה לעשות עד האירוע, תתארגנו כמה שיותר מוקדם- תמיד יש פתאום לחץ ברגע האחרון:)
6. יש עניין שכל אחד יאכל מהחלה שבוצעים עבור המצווה, במאפיות מוכרים חלה גדולה במיוחד לצורך זה (אנחנו לא ידענו מזה והקייטרינג שלקחנו עדכן אותנו.)
7. אם יש לך אחיות, תבקשי מהן 'לקחת פיקוד' על התינוק בזמן הסעודה. תזכרי שאת בתפקיד המארחת בשמחה.
8. כמו שכבר כולם רשמו כאן- לקחת את התינוק מיד אחרי הטקס, לפני שכולם מתנפלים על השום והסוכר, זהירות!!
9. הזמן של טקס הפדיון הוא זמן גדול, תרשמו לכם מראש שמות לתפילה לזרע של קיימא.

והכי חשוב- לא להיבלע בכל הטכני, לזכור שזאת מצווה נדירה, ללמוד עליה קצת לפני, להתרגש ולהתפלל!
 
  • הוסף לסימניות
  • #90
עצה שקראתי פה בפרוג וגם עשינו אותה
לשים את השולחן עם התינוק בין הגברים לנשים (איפה שהמחיצה )
כדי שגם הנשים יוכלו לראות את כל הטקס
כולם ממש נהנו מזה
 
  • הוסף לסימניות
  • #91
@מאמימוש ממש יפה
בנוגע לכשרות של הקוביות סוכר - ממה שידוע לי יש רק סוג אחד בכשרות רבנות מקומית, ובו כולם משתמשים.
אם מישהו מכיר בכשרות מהודרת - שיספר.
 
  • הוסף לסימניות
  • #92
לדרשה
יש ביאור יפה בחומש העמק דבר של הנצי''ב
עה''פ "אך פדה תפדה את כל האדם" (במדבר יח' טו') עי''ש
 
  • הוסף לסימניות
  • #93
הנה
ההדרכה מוכנה
ממש בזכותכם, אז תודה גדולה!
תיקון חשוב מאד
הפדיון צריך להיות לאחר שחלפו 29 יום פלוס 12:45 שעות (כ''ט י''ב תשצ''ג) מהלידה
ולא מספיק 31 יום.
ולמשל תינוק שיוולד היום יום רביעי כ''ו חשוון בשעה 13:00 בצהרים
יום הל''א יתחיל בליל שישי אור לכ''ו כסליו בצאת הכוכבים. ומי שיראה את ההדרכה עלול לטעות ולערוך פדיון באותו ערב. ובאמת עדיין אי אפשר לפדות עד 01:45 בלילה! ומבחינה פרקטית צריכים לדחות את האירוע ליום שישי.
לסיכום, צריך גם שיגיע יום ה31 וגם שיעברו כ''ט י''ב תשצ''ג (29 יום ו12:45שעות) מהלידה.
 
נערך לאחרונה ב:
  • הוסף לסימניות
  • #94
בנוגע לכשרות של הקוביות סוכר - ממה שידוע לי יש רק סוג אחד בכשרות רבנות מקומית, ובו כולם משתמשים.
אם מישהו מכיר בכשרות מהודרת - שיספר.
לפני כמה שנים שאלתי בקו של ועד הכשרות של העדה החרדית, וביררו אצלי מאיזו חברה, ואישרו שזה כשר.
אין לי מושג אם זה תקף עדיין ואיזו חברה זו היתה.
ניתן לברר ב 02-6700200
 
  • הוסף לסימניות
  • #95
סגולה גדולה לאכול מחלה של פדיון ויש על זה חטיפות של הקהל. יש להזמין חלה ענקית מיוחדת של פדיון הבן.
כשחותכים לשים מראש בצד חתיכה גדולה לנשים.
(אצלנו בחסידות שומרים לאדמו"ר שליט"א חלק גדול מהחלה)
 
  • הוסף לסימניות
  • #96
לא נכון בכלל. אין שום משמעות לשעה בה הוא נולד, אלא למספר הימים
(אגב, לנו הפדיון היה אמור להיות ביום שישי ערב שבת הגדול, וידענו שאנשים לא יבואו בכזה יום לחוץ, אז עשינו את זה בליל שישי, מיד אחרי השקיעה של היום ה30)
מפורש בש''ך יו''ד סימן ש''ה סעיף קטן י''ב שצריך לחכות עד שיעברו גם כ''ט י''ב תשצ''ג. וכך מקפידים כל קהילות האשכנזים (למיטב ידיעתי).
אצל הספרדים הרוב לא הקפידו על זה וכדעת השולחן ערוך שמספיק שהגיע יום הל''א. (ובפרט בזמן דחוק כזה.)
בילקוט יוסף כתב ''ומכל מקום הרוצה להחמיר להמתין ביום ל''א עד לאחר כלות כ''ט י''ב תשצ''ג אין מזניחין אותו, ותבוא עליו ברכה.''
וזה אומר שגם מי שמקפיד תמיד ללכת דווקא לפי פסקי השו''ע, יש אצלו מקום להדר כדעת הש''ך בזה.

זה גם תיקון להודעתי הקודמת שפירטתי את הדעה שצריך ולא הזכרתי את הדעה החולקת.
 
  • הוסף לסימניות
  • #98
בקשר לזה אם שואלים את האמא, אנחנו חסידים, והכהן שלנו הוא רב וכהן ידוע שלוקחים אותו להרבה פדיונות והוא כן שואל את האמא.
 
ה. הנוהגים שום וקוביות סוכר (?) זה סגולה או משהו כזה, אפשר נראלי לקנות את זה או להכין חודש מראש לא בשנייה האחרונה.
שימו לב שהשום מרקיב מאוד מהר בתוך השקיות האלו אז לא ממש כדאי להכין את זה הרבה זמן מראש...
 

פרוגבוט

תוכן שיווקי
פרסומת

הצטרפות לניוזלטר

איזה כיף שהצטרפתם לניוזלטר שלנו!

מעכשיו, תהיו הראשונים לקבל את כל העדכונים, החדשות, ההפתעות בלעדיות, והתכנים הכי חמים שלנו בפרוג!

לוח מודעות

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק כה

אלְדָוִד אֵלֶיךָ יי נַפְשִׁי אֶשָּׂא:באֱלֹהַי בְּךָ בָטַחְתִּי אַל אֵבוֹשָׁה אַל יַעַלְצוּ אֹיְבַי לִי:גגַּם כָּל קוֶֹיךָ לֹא יֵבֹשׁוּ יֵבֹשׁוּ הַבּוֹגְדִים רֵיקָם:דדְּרָכֶיךָ יי הוֹדִיעֵנִי אֹרְחוֹתֶיךָ לַמְּדֵנִי:ההַדְרִיכֵנִי בַאֲמִתֶּךָ וְלַמְּדֵנִי כִּי אַתָּה אֱלֹהֵי יִשְׁעִי אוֹתְךָ קִוִּיתִי כָּל הַיּוֹם:וזְכֹר רַחֲמֶיךָ יי וַחֲסָדֶיךָ כִּי מֵעוֹלָם הֵמָּה:זחַטֹּאות נְעוּרַי וּפְשָׁעַי אַל תִּזְכֹּר כְּחַסְדְּךָ זְכָר לִי אַתָּה לְמַעַן טוּבְךָ יי:חטוֹב וְיָשָׁר יי עַל כֵּן יוֹרֶה חַטָּאִים בַּדָּרֶךְ:טיַדְרֵךְ עֲנָוִים בַּמִּשְׁפָּט וִילַמֵּד עֲנָוִים דַּרְכּוֹ:יכָּל אָרְחוֹת יי חֶסֶד וֶאֱמֶת לְנֹצְרֵי בְרִיתוֹ וְעֵדֹתָיו:יאלְמַעַן שִׁמְךָ יי וְסָלַחְתָּ לַעֲוֹנִי כִּי רַב הוּא:יבמִי זֶה הָאִישׁ יְרֵא יי יוֹרֶנּוּ בְּדֶרֶךְ יִבְחָר:יגנַפְשׁוֹ בְּטוֹב תָּלִין וְזַרְעוֹ יִירַשׁ אָרֶץ:ידסוֹד יי לִירֵאָיו וּבְרִיתוֹ לְהוֹדִיעָם:טועֵינַי תָּמִיד אֶל יי כִּי הוּא יוֹצִיא מֵרֶשֶׁת רַגְלָי:טזפְּנֵה אֵלַי וְחָנֵּנִי כִּי יָחִיד וְעָנִי אָנִי:יזצָרוֹת לְבָבִי הִרְחִיבוּ מִמְּצוּקוֹתַי הוֹצִיאֵנִי:יחרְאֵה עָנְיִי וַעֲמָלִי וְשָׂא לְכָל חַטֹּאותָי:יטרְאֵה אוֹיְבַי כִּי רָבּוּ וְשִׂנְאַת חָמָס שְׂנֵאוּנִי:כשָׁמְרָה נַפְשִׁי וְהַצִּילֵנִי אַל אֵבוֹשׁ כִּי חָסִיתִי בָךְ:כאתֹּם וָיֹשֶׁר יִצְּרוּנִי כִּי קִוִּיתִיךָ:כבפְּדֵה אֱלֹהִים אֶת יִשְׂרָאֵל מִכֹּל צָרוֹתָיו:
נקרא  2  פעמים
למעלה