דרוש מידע עשיתם פדיון הבן? יש לכם נסיון?

הנה
ההדרכה מוכנה
ממש בזכותכם, אז תודה גדולה!
וואו, ערוך יפה מאוד.
ממש נהניתי לקרוא את ההדרכה באתר.
 
1. יש היום להגיש בגמחים קערות כסף מהממות במקום המגש של הפדיון
הרבה הרבה יותר יפה וגם מרגיש יותר יציב
2. ממליצה מאוד לקחת צלם ולא להסתמך רק על אנשים מהמשפחה שיצלמו
 
הערה בענייני כשרות, ע"פ הוראת הרב ויא [ויתכן גם העדה החרדית] יש לעטוף את השום מחשש לתולעים, רצוי בנילון נצמד, אמנם עבודה קשה קצת אבל כדאי.
קראתי את האשכול ועלתה לי השאלה הזו.
לא ראיתי בעצמי כזו הוראה (לא חיפשתי) אבל כאחת שראתה בחייה לא פעם ולא פעמיים טריפסים בשום ישר קפץ לי מה עם הסוכר שנוגע בשום...
 
אני למדתי יחד עם הר"מ שלי שהיה הכהן שלי וגם של בני ב"ה, והחכמתי ממנו בכמה פרטים, חלק הלכתיים וחלק פרקטיים.
הוא כהן מיוחס, אבל קבע לי בעוז כמה פעמים שאם יש איזה צד של חשש פגיעה באי מי מהמשפחה שחושב שיכבדו אותו, לפדות אצלו בברכה ואין בזה מניעה הלכתית כלל, ומי שרוצה וחושש יכול אח"כ לפדות אצלו שוב (במתנה ע"מ להחזיר)
רעיון פרקטי, לשים (חוץ מהשקיות של הסוכר והשום) גם ...טופים!
יותר קל ופשוט להכנה וגם אין לחץ שיגמר הכל (ויהיו שיגידו שזה לא המנהג, אז קודם שיבדקו מה המקור למנהג לשים דווקא שום וסוכר... יש טעמים אבל לא משמעותי, עיקר הענין הוא לזכות הרבה אחרים בהשתתפות בסעודת פדיון הבן שמעלתה גדולה)
טיפ נוסף (לחוברת שתצא) לבקש הדרכה הלכתית קצרה ומפורטת על כל התהליך מת"ח, עדיף כהן שמתמצא.
 
יכול להיות שתלוי במגזר או בכהן...
ממש לא!
מה זאת אומרת קהילה? אשמח לשמוע באיזו קהילה לא שואלים.....
ממש אבל ממש לא נכון
חסידים לא שואלים את האמא, אצל הליטאים שואלים
ובוודאי לכולם שזה לא חלק מהטקס עצמו אלא קודם ובצנעה

זה לא כ"כ מסובך!!
וההסבר מאוד פשוט:

אצל קהילות ע"מ השאילה היא חלק מהנוסח של פדיון הבן!!

ואצל קהילות האשכנזים רק צריך מבחינה הלכתית שהכהן יידע שהוא בכור {ולא היה הפלה, ושהוא בן לאמא הזו!}

וממילא רוב קהילות האשכנזים שואלים בצניעות בצד או קודם הפדיון בכלל {או שרק מבררים!}
וחלק אחר {שלא יודעים/או שיש להם מנהג קדום,} שואלים בציבור,
אבל גם אצלם, זה לא חלק מהנוסח,



ולא כמו אצל קהילות עדות המזרח שם כולם עומדים בשקט והכהן שואל את האמא:
הכהן: בְּנֵךְ זֶה בְּכוֹר. שֶׁמָּא יָלַדְתְּ בֵּן אַחֵר לְפָנָיו אוֹ שֶׁמָּא הִפַּלְתְּ?
האם: זֶה בְּנִי בְכוֹרִי. לֹא יָלַדְתִּי וְלֹא הִפַּלְתִּי לְפָנָיו.


מזל טוב!!
 
(לחוברת שתצא)
שיצא כבר לאור בס"ד
הנה
ההדרכה מוכנה
ממש בזכותכם, אז תודה גדולה!
אבל בטח עוד יהיו שינויים
 
קודם כל שוב תודה.
הוספתי ושיפרתי
אבל בטח עוד יהיו שינויים
....
ההדרכה לא נותנת תחליף ולא מתיימרת לכתוב דברים תורניים (אני אשה)
רק הדרכה טכנית פרקטית, כי זה ממש חסר
(היו לי עד היום כ 15 פניות למה אין באתר הדרכה כזו- יש על ברית, שלום זכר וכד')

נראה לי שאנשים יוכלו לקבל המון מידע
והכל בזכותכם...
לא הכרתי את הנושא
ופתאום מכירה אותו כמעט לעומק...
חושבת שכל מי שיעבור על ההדרכה, יקבל הכוונה ממש נכונה ומדוייקת איך להתארגן ומה לעשות טכנית.

יישר כח לכל אחד שהוסיף ותרם את חלקו
(ויש כאן המון, כמעט לא היה תגובה שלא הוסיפה משהו למאמר)
רק בשמחות
ובלב שמח!!!
 
הנוהגים שום וקוביות סוכר (?) זה סגולה או משהו כזה, אפשר נראלי לקנות את זה או להכין חודש מראש לא בשנייה האחרונה.
הסיבה כדי שכמה שיותר אנשים יוכלו להשתתף בסעודה (פ"ד תעניות) ושום וסוכר זה דברים שנותנים טעם אם אתה שם בצולנט' 2 שיני שום כל מי שאוכל נחשב שהשתתף בסעודה
 
אשמח לשמוע על קהילה אשכנזית שנוהגים בה לשאול את האמא.
הייתי בפדיון שהכהן היה הרב נתן קופשיץ מבית שמש (ליטאי-ירושלמי), ובתחילת הטקס הוא ביקש לקרוא לאמא ושאל אותה אם זה התינוק שלה ואם זו לידה ראשונה.
 
לא מדוייק. גם האשכנזים מקפידים על זה אבל לפני האירוע ולא בפני כולם
כמו שכשמתאמים ברית לפעמים המוהל רוצה לוודא שבאמת הלידה היתה בשעה שאין בה ספק של בין השמשות, יותר בירור, פחות חלק מהטקס עם נוסח קבוע של שאלה ותשובה שזה ככה"נ נהוג רק אצל הספרדים ככתוב בסידור.
 
ואצל קהילות האשכנזים רק צריך מבחינה הלכתית שהכהן יידע שהוא בכור {ולא היה הפלה, ושהוא בן לאמא הזו!}

וממילא רוב קהילות האשכנזים שואלים בצניעות בצד או קודם הפדיון בכלל {או שרק מבררים!}
אצלינו אשכנזי - לטאים הרב אמר לי להכנס לעזרת גברים ולעמוד קרוב לכהן כדאי שאני אשמע את השאלות
(לא לענות אבל לשמוע)
 
איפה אפשר להשיג? איזו חברה? תודה רבה
אנחנו קנינו מחנות עם הכשר 'לנדא' שהמוכר אמר לנו שכל קוביות הסוכר בארץ הן אותה חברה (קופסא כחולה, לא זוכרת את החברה) וזה בהכשר OU נראה לי, וגם מי שמשווק את זה תחת הכשר הבד"ץ למעשה זה אותו הכשר הכל
והבד"ץ נותן הכשר כי אין בזה בעיה
אז תבררו אם מתאים לכם אבל בעיקרון זה מה שאמרו לנו (וביררנו והתברר כנכון)
בתוצרת הארץ לדוגמא מוכרים קוביות סוכר בהכשר הבד"ץ. זו אותה חברה כמו שאנחנו קנינו....
 

פרוגבוט

תוכן שיווקי
פרסומת

הצטרפות לניוזלטר

איזה כיף שהצטרפתם לניוזלטר שלנו!

מעכשיו, תהיו הראשונים לקבל את כל העדכונים, החדשות, ההפתעות בלעדיות, והתכנים הכי חמים שלנו בפרוג!

לוח מודעות

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק כה

אלְדָוִד אֵלֶיךָ יי נַפְשִׁי אֶשָּׂא:באֱלֹהַי בְּךָ בָטַחְתִּי אַל אֵבוֹשָׁה אַל יַעַלְצוּ אֹיְבַי לִי:גגַּם כָּל קוֶֹיךָ לֹא יֵבֹשׁוּ יֵבֹשׁוּ הַבּוֹגְדִים רֵיקָם:דדְּרָכֶיךָ יי הוֹדִיעֵנִי אֹרְחוֹתֶיךָ לַמְּדֵנִי:ההַדְרִיכֵנִי בַאֲמִתֶּךָ וְלַמְּדֵנִי כִּי אַתָּה אֱלֹהֵי יִשְׁעִי אוֹתְךָ קִוִּיתִי כָּל הַיּוֹם:וזְכֹר רַחֲמֶיךָ יי וַחֲסָדֶיךָ כִּי מֵעוֹלָם הֵמָּה:זחַטֹּאות נְעוּרַי וּפְשָׁעַי אַל תִּזְכֹּר כְּחַסְדְּךָ זְכָר לִי אַתָּה לְמַעַן טוּבְךָ יי:חטוֹב וְיָשָׁר יי עַל כֵּן יוֹרֶה חַטָּאִים בַּדָּרֶךְ:טיַדְרֵךְ עֲנָוִים בַּמִּשְׁפָּט וִילַמֵּד עֲנָוִים דַּרְכּוֹ:יכָּל אָרְחוֹת יי חֶסֶד וֶאֱמֶת לְנֹצְרֵי בְרִיתוֹ וְעֵדֹתָיו:יאלְמַעַן שִׁמְךָ יי וְסָלַחְתָּ לַעֲוֹנִי כִּי רַב הוּא:יבמִי זֶה הָאִישׁ יְרֵא יי יוֹרֶנּוּ בְּדֶרֶךְ יִבְחָר:יגנַפְשׁוֹ בְּטוֹב תָּלִין וְזַרְעוֹ יִירַשׁ אָרֶץ:ידסוֹד יי לִירֵאָיו וּבְרִיתוֹ לְהוֹדִיעָם:טועֵינַי תָּמִיד אֶל יי כִּי הוּא יוֹצִיא מֵרֶשֶׁת רַגְלָי:טזפְּנֵה אֵלַי וְחָנֵּנִי כִּי יָחִיד וְעָנִי אָנִי:יזצָרוֹת לְבָבִי הִרְחִיבוּ מִמְּצוּקוֹתַי הוֹצִיאֵנִי:יחרְאֵה עָנְיִי וַעֲמָלִי וְשָׂא לְכָל חַטֹּאותָי:יטרְאֵה אוֹיְבַי כִּי רָבּוּ וְשִׂנְאַת חָמָס שְׂנֵאוּנִי:כשָׁמְרָה נַפְשִׁי וְהַצִּילֵנִי אַל אֵבוֹשׁ כִּי חָסִיתִי בָךְ:כאתֹּם וָיֹשֶׁר יִצְּרוּנִי כִּי קִוִּיתִיךָ:כבפְּדֵה אֱלֹהִים אֶת יִשְׂרָאֵל מִכֹּל צָרוֹתָיו:
נקרא  2  פעמים
למעלה