דרוש מידע אוכל לתינוקת בת עשרה חודשים

  • הוסף לסימניות
  • #1
אשמח לדעת עד כמה חשוב לתת אוכל "רגיל" לתינוקת בת עשרה חודשים שעדין יונקת
זה בת בכורה ככה שאין את הזמן של ארוחת ערב נגיד שמילא כולם אוכלים....
צריך להכין במיוחד בשבילה וזה קצת מורכב לי, בפרט שהכמויות מאד קטנות...
כמה זה חשוב שהיא תאכל ירקות פירות חלבונים וכו???
אפשר להסתפק בטעימות שהיא אוכלת כשאנחנו אוכלים? שלא תמיד האוכל מותאם עבורה (לפעמים נגיד זה רק פירה, או בטטה וכו', ולא ממש אוכל שמשביע....)
אשמח למידע!
תודה
 
  • הוסף לסימניות
  • #2
אשמח לדעת עד כמה חשוב לתת אוכל "רגיל" לתינוקת בת עשרה חודשים שעדין יונקת
זה בת בכורה ככה שאין את הזמן של ארוחת ערב נגיד שמילא כולם אוכלים....
צריך להכין במיוחד בשבילה וזה קצת מורכב לי, בפרט שהכמויות מאד קטנות...
כמה זה חשוב שהיא תאכל ירקות פירות חלבונים וכו???
אפשר להסתפק בטעימות שהיא אוכלת כשאנחנו אוכלים? שלא תמיד האוכל מותאם עבורה (לפעמים נגיד זה רק פירה, או בטטה וכו', ולא ממש אוכל שמשביע....)
אשמח למידע!
תודה
לדעתי, את הרי רואה שהיא שבעה ורגועה, לא צריך להוסיף כלום על ההנקה.
זה סתם מטריח ומתיש בעיניי.
כשמכניסים מוצקים, יורדת ההנקה.
כל עוד מתאים לך להמשיך, תמשיכי כך.
יש לה עוד 118 שנה לאכול מוצקים ולהנות מהכל.
יש בחלב אם הכל.
זו דעה לא פופולרית ואנשים מתעצבנים לשמוע ושיערב להם ;)
 
  • הוסף לסימניות
  • #3
אם היא במעון או משפחתון- היא מקבלת שם הכל
וגם אם היא בבית איתך,
זה בהחלט מתאים לה לאכול מה שאתם אוכלים-
ופשוט לחתוך לקטן\ למעוך במזלג\ או משהו רך
היא יכולה להסתדר עם זה
ההנקה מספקת לה הכל!!
והאוכל הרגיל זה להתנסות, לחוויה, להתרגל ולהיות כמוכם
הכל בסדר!! תהיי רגועה...!!
 
  • הוסף לסימניות
  • #4
אם היא רגועה ושבעה היא לא חייבת עוד משהו,
אבל כשאת בבית ומכינה לעצמך לחם עם גבינה תני לה איזה כפית,
הכנת מרק? - תחתכי לה קצת קישוא.
אפשר להביא לה בננה מעוכה, גרבר, לבן, דייסת קווקר
 
  • הוסף לסימניות
  • #7
אשמח לדעת עד כמה חשוב לתת אוכל "רגיל" לתינוקת בת עשרה חודשים שעדין יונקת
זה בת בכורה ככה שאין את הזמן של ארוחת ערב נגיד שמילא כולם אוכלים....
צריך להכין במיוחד בשבילה וזה קצת מורכב לי, בפרט שהכמויות מאד קטנות...
כמה זה חשוב שהיא תאכל ירקות פירות חלבונים וכו???
אפשר להסתפק בטעימות שהיא אוכלת כשאנחנו אוכלים? שלא תמיד האוכל מותאם עבורה (לפעמים נגיד זה רק פירה, או בטטה וכו', ולא ממש אוכל שמשביע....)
אשמח למידע!
תודה
אם היא מסתדרת עם טעימות אז שתאכל אתכם וכל טוב.
לא חייבים בכלל להכין במיוחד.
כן כדאי לחשוב על לשמור לה יותר מאוכל מתאים שכבר ממילא הכנת.
למשל, להקפיא לה במנות ממרק העוף שהכנת לשבת/ לארוחת צהריים.
 
  • הוסף לסימניות
  • #8
  • הוסף לסימניות
  • #10
הדעה הרווחת היום היא שככל שחושפים את התינוק יותר מוקדם למגוון מאכלים כך יורד הסיכון לאלרגיה
כן, אבל ה"מוקדם" המדובר במחקרים הוא גיל חודשיים עד ארבעה חודשים (אאל"ט, מהזיכרון), עוד לפני השלב שמשרד הבריאות בישראל מאשר טעימות :)
בגיל 10 חודשים זה לכל הדעות כבר לא "מוקדם".
 
  • הוסף לסימניות
  • #11
כן, אבל ה"מוקדם" המדובר במחקרים הוא גיל חודשיים עד ארבעה חודשים (אאל"ט, מהזיכרון), עוד לפני השלב שמשרד הבריאות בישראל מאשר טעימות :)
בגיל 10 חודשים זה לכל הדעות כבר לא "מוקדם".
המוקדם זה 4 חודשים
 
  • הוסף לסימניות
  • #13
גם הבת שלי בת 10 חודשים, אבל לא יונקת (מטרנה 4 פעמים)
אני נותנת לה ממש הכל- פירות, מרק טחון, קציצות, פירה, בשר טחון, חביתה, לחם, גמדים
כשאני צריכה להכין את האוכל נותנת לה קצת במבה / פופסים / ביסקויטים שתהיה עסוקה איתם
אבל תמיד שאנחנו אוכלים איכשהו היא מצטרפת. גם לשניצל(מוציאה לה את הציפוי...)
--מה שאני לא יודעת זה כמה מים היא צריכה לשתות מה שבמטרנה אמור להספיק לה?
מישהי יודעת?
 
  • הוסף לסימניות
  • #16
אני בהתחלה הייתי מכינה מרקים וכו', אבל זה היה לי עול קשה, בהמשך לקחתי את האוכל שאנחנו אוכלים ואם הוא לא התאים לה טחנתי בבלנדר קטן - אפילו שניצל עם פתיתים טחנתי, לפעמים הוספתי קצת מים בשביל המרקם.
לא נשמע מגרה בכלל אבל היא אכלה בשמחה.
 
  • הוסף לסימניות
  • #17
גם הבת שלי בת 10 חודשים, אבל לא יונקת (מטרנה 4 פעמים)
אני נותנת לה ממש הכל- פירות, מרק טחון, קציצות, פירה, בשר טחון, חביתה, לחם, גמדים
כשאני צריכה להכין את האוכל נותנת לה קצת במבה / פופסים / ביסקויטים שתהיה עסוקה איתם
אבל תמיד שאנחנו אוכלים איכשהו היא מצטרפת. גם לשניצל(מוציאה לה את הציפוי...)
--מה שאני לא יודעת זה כמה מים היא צריכה לשתות מה שבמטרנה אמור להספיק לה?
מישהי יודעת?
לתת לה לשתות מים בכל ארוחה
במטרנה זה ממש לא מספיק וזה גם לא שתיכ זה במקום אוכל
 
  • הוסף לסימניות
  • #18
היי , קודם כל היא בגיל שהיא כבר אמורה לאכול מנות מספקות בלי קשר להנקה שאמורה רק ״להשלים״ את המנות. ממליצה כמה שיותר לתת לה להתנסות באוכל ובמרקמים כדי שלא תעשה לך בעיות עם אכילה בעתיד. חינוך לאוכל מתחיל מהגילאים האלה.. אז את יכולה להתחיל את הבוקר לדוגמה: דייסת שיבולת שועל קוואקר עם בננה מעוכה( מזין ומשביע ממש ), להכין גביניות כמו פנקייק של גבינה לבנה קצת קמח ביצה וקצת מייפל סוכר מה שתבחרי (את יכולה להכין כמות שתספיק לך ליומיים ) , קציצות, מעדנים, חביתות, את יכולה גם לתת לה לאכול ממה שאת אוכלת ופשוט ללעוס לה את זה או למעוך את זה ממש ממש טוב (תלוי ביכולת לעיסה שלה ), אפשר גם לתת לחם את הקשה של הלחם לתת לה. ואת יכולה גם אם אין לך כוח לפעמים להכין לקנות לה סמוצי טבעי של פירות. ממליצה לך להיכנס לאתר של המתכוניה יש לה ממש מדריך איך להאכיל את הילדים מה מתאים ומתכונים לכל גיל מרמת החודשים... בהצלחה :)
 
  • הוסף לסימניות
  • #19
דבש- מסוכן מאוד למח עד גיל 3!!!
האשמה הגדולה מופנית כלפי הבוטלניום. אותו חיידק מפריש נבגים העשוי לעורר את מחלת הבוטלוזים בגופו של אדם ובסכנה יתרה אצל תינוקות.

המשפט הזה כ”כ מורכב, שכדאי שנבהיר בו מילה מילה,

נבג זו צורת חיים העמידה במצבים קשים – כמו העדר חמצן. הנבג ישמר עצמו בצורת חיים זו, עד אשר ימצא את התנאים המתאימים להתפתח ובהמשך יפריש החיידק גם את רעלן.

חיידק הקלוסטרידיום בוטלניום

זהו החיידק האחראי למחלת הבוטליזם בתינוקות. מה כ”כ “מיוחד” בו ?

חיידק הקלוסטרידיום יודע לייצר קפסולות המכונות “נבגים”, מדובר בצורה מיוחדת של רבייה המאפשרת לחיידק לשמור על קיומו בתנאי סביבה קיצוניים. נבגים המיוצרים ע”י החיידק יכולים לשרוד לאורך תקופה ארוכה במעין מצב קיומי “מושהה” עד שיגיעו למקום בו יש תנאי מחיה נוחים ומהם שוב יתפתחו חיידקים רגילים.במעי שיפרישו את הרעלן. כך ניתן להיחשף לחיידק ע”י אכילת מזון שבו קיימים הנבגים ולא חיידקים חיים.

מה עלול לקרות לתינוק עם החשיפה לחיידק?

הפרשת הרעלן ע”י החיידק בגופו של תינוק, עשויה לגרום להפרעה של מערכת העצבים. הרעלן נתפס לחלבונים המשויכים לפעילות המערכת העיצבית ועשוי לגרום לחולשת שריר שתשפיע על האפשרות של התינוק למציצה ומערכות עצביות נוספות.

בינקות תספיק חשיפה לנבגים כדי לפתח מחלה, בעוד שבמקרה של מבוגרים מדובר על מהלך בו האדם כבר אכל את הרעלן עצמו (הנבגים עצמם לא יתפתחו בגופו של מבוגר בשל הרמה החומצית של מערכת העיכול והרכב הסביבה החיידקית).

נבגי הבוטולינום אינם מתפתחים בדרכי העיכול של ילדים בגיל גדול משנה אך בתינוקות צעירים מ12 חודשים, יכולים החיידקים לקנות אחיזה בדרכי העיכול ככל הנראה עקב חומציות לא מספקת בקיבה, חוסר בשלות קל של מערכת החיסון והבדלים באוכלוסיה חיידקי המעיים.

אוכלוסיה זו של חיידקים מקשה על הנבגים להתפתח בבני-אדם בוגרים.

בתינוקות אוכלוסיית החיידקים במעיים שונה ולא מהווה מחסום יעיל לעצירת התפתחותם והתיישבותם של הנבגים במעיים.

בניגוד לבלבול שנשמע כי לעיתים ישנו סביב חשיפה למזונות [באיזה גיל נותנים חלב? באיזה גיל נותנים ביצים?] נראה כי חינוך קהילת ההורים סביב גיל החשיפה לדבש מועבר בצורה טובה! בודדים המקרים המדווחים על הדבקות בחיידק בקרב תינוקות.

אף על פי כן, חשוב שנזכיר גם כאן שהתגובה לחיידק יכולה להיות עוצמתית בקרב תינוקות. אין להקל ראש (אם חשבתם) בנושא.

 
  • הוסף לסימניות
  • #20
ככל שתחשפי אותה למזון ולמרקמים שונים של מזון- את מונעת סרבנות אכילה ובררנות באוכל בגיל גדול יותר.
מחקרית עד גיל שנתיים ככל שילד נחשף ליותר מרקמים וטעמים, הוא מקבל אותם בברכה. (את רובם לפחות)
אח"כ כבר יותר קשה להרגיל ילד...
 

פרוגבוט

תוכן שיווקי
פרסומת

הצטרפות לניוזלטר

איזה כיף שהצטרפתם לניוזלטר שלנו!

מעכשיו, תהיו הראשונים לקבל את כל העדכונים, החדשות, ההפתעות בלעדיות, והתכנים הכי חמים שלנו בפרוג!

לוח מודעות

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק כה

אלְדָוִד אֵלֶיךָ יי נַפְשִׁי אֶשָּׂא:באֱלֹהַי בְּךָ בָטַחְתִּי אַל אֵבוֹשָׁה אַל יַעַלְצוּ אֹיְבַי לִי:גגַּם כָּל קוֶֹיךָ לֹא יֵבֹשׁוּ יֵבֹשׁוּ הַבּוֹגְדִים רֵיקָם:דדְּרָכֶיךָ יי הוֹדִיעֵנִי אֹרְחוֹתֶיךָ לַמְּדֵנִי:ההַדְרִיכֵנִי בַאֲמִתֶּךָ וְלַמְּדֵנִי כִּי אַתָּה אֱלֹהֵי יִשְׁעִי אוֹתְךָ קִוִּיתִי כָּל הַיּוֹם:וזְכֹר רַחֲמֶיךָ יי וַחֲסָדֶיךָ כִּי מֵעוֹלָם הֵמָּה:זחַטֹּאות נְעוּרַי וּפְשָׁעַי אַל תִּזְכֹּר כְּחַסְדְּךָ זְכָר לִי אַתָּה לְמַעַן טוּבְךָ יי:חטוֹב וְיָשָׁר יי עַל כֵּן יוֹרֶה חַטָּאִים בַּדָּרֶךְ:טיַדְרֵךְ עֲנָוִים בַּמִּשְׁפָּט וִילַמֵּד עֲנָוִים דַּרְכּוֹ:יכָּל אָרְחוֹת יי חֶסֶד וֶאֱמֶת לְנֹצְרֵי בְרִיתוֹ וְעֵדֹתָיו:יאלְמַעַן שִׁמְךָ יי וְסָלַחְתָּ לַעֲוֹנִי כִּי רַב הוּא:יבמִי זֶה הָאִישׁ יְרֵא יי יוֹרֶנּוּ בְּדֶרֶךְ יִבְחָר:יגנַפְשׁוֹ בְּטוֹב תָּלִין וְזַרְעוֹ יִירַשׁ אָרֶץ:ידסוֹד יי לִירֵאָיו וּבְרִיתוֹ לְהוֹדִיעָם:טועֵינַי תָּמִיד אֶל יי כִּי הוּא יוֹצִיא מֵרֶשֶׁת רַגְלָי:טזפְּנֵה אֵלַי וְחָנֵּנִי כִּי יָחִיד וְעָנִי אָנִי:יזצָרוֹת לְבָבִי הִרְחִיבוּ מִמְּצוּקוֹתַי הוֹצִיאֵנִי:יחרְאֵה עָנְיִי וַעֲמָלִי וְשָׂא לְכָל חַטֹּאותָי:יטרְאֵה אוֹיְבַי כִּי רָבּוּ וְשִׂנְאַת חָמָס שְׂנֵאוּנִי:כשָׁמְרָה נַפְשִׁי וְהַצִּילֵנִי אַל אֵבוֹשׁ כִּי חָסִיתִי בָךְ:כאתֹּם וָיֹשֶׁר יִצְּרוּנִי כִּי קִוִּיתִיךָ:כבפְּדֵה אֱלֹהִים אֶת יִשְׂרָאֵל מִכֹּל צָרוֹתָיו:
נקרא  2  פעמים
למעלה