דרוש מידע אוכל לתינוקת בת עשרה חודשים

  • הוסף לסימניות
  • #21
המוקדם במחקרים שאני ראיתי בוודאות היה קודם.
אני רק לא בטוחה אם שישה שבועות או חודשיים.

שתאכל לבריאות.
בכל גיל.
יש על זה כמה מחקרים במדינות שונות
בארה"ב הכי מוקדם זה 4 חודשים
בארץ הכי מוקדם 3 חודשים
 
  • הוסף לסימניות
  • #22
אני לא רואה בכלל צורך להכין לה אוכל שונה ומיוחד עבורה,
להיפך, שתאכל איתכם, כמה שרוצה, מה שיכולה וטעים לה.
האכילה המשותפת עם המבוגרים סביב שולחן, בצורה רגועה ונחמדה, יקנו לה הרגלי אכילה נכונים.
 
  • הוסף לסימניות
  • #23
וואו. מזדהה איתך. אותו דבר אצלי.
זה באמת קשה להכין אוכל מותאם רק לה. (אצלי זה לו)
עד שפעם אחת הכנתי מרק עוף, וטחנתי, ונשאר לי מלא. אז נתתי לו עוד יום, ועוד יום.
ואז מישהו אמר לי שאפשר להקפיא ולשמור אפילו חצי שנה. אז מזה התחלחלתי.
אבל מאז כל יום רביעי אנחנו אוכלים מרק עוף, אני טוחנת, מקפיאה, וכל יום מוציאה קופסא למטפלת.
ואז אני רגועה שלפחות פעם ביום הוא אוכל מנת עוף וירק טובה.
כל היום הוא יכול לינוק, או לאכול לחם, ויוגורט, ומלפפון או בננה. או מה שבא לו ולי בטוב.

מצטרפת לכל הנ"ל שאמרו שאם טוב לה (ולך) ושמח, שתינק עד גיל שנתיים.
רק שימי לב שאם פתאום היא לא ישנה נורמלי, יכול להיות שזה כי החלב כבר לא מספק.

לגבי חשיפה לטעמים ובררנות- זה מתחיל כבר בהריון. ככל שהעובר טעם אוכל מגוון, הוא יותר רגיל לזה.
 
  • הוסף לסימניות
  • #24
הבן שלי בגיל של הבת שלך, ולמרות שהוא לא בן ראשון ויש ילדים שאוכלים ארוחות - אני מזדהה מאד עם מה שכתבת על הטורח להכין מנות במיוחד. הגעתי לנוסחה הבאה שהכי קלה בשבילי:
מכינה פעם בשבוע מרק ירקות בשרי לכל המשפחה, מוסיפה בו ירקות שמיועדים לטחינה עבור הבייבי ומחלקת ל6 מנות להקפאה.
בנוסף, קונה גרברים (קונה כמה שישיות בטעמים שונים) כל יום אוכל צנצנת אחת.
בארוחת ערב מעדן תאומים ומעט לחם.
במשך היום מידי פעם מוצץ ביסקויט / תן צ'אפ / צ'יפס קידס / במבה

ממליצה לך כן להרגיל אותה לטעימות, לחשוף אותה לטעמים (יכולה גם למצוץ חתיכת מלפפון -בהשגחה! או פלח של תפוח).
קשה מאד בהמשך להרגיל תינוקת לאוכל אחר ממה שרגילה, ויגיע הרגע שתצטרכי את זה.
 
  • הוסף לסימניות
  • #25
בגיל הזה אוכלים אצלי: (בנוסף להנקה ומנה שאובה למסגרת)
אצל המטפלת-
1.מנת ירקות טחונים- מרק משפחתי שאני מכינה בכמות גדולה וטוחנת מנות / מקפיאה. לרוב מוסיפה חלבון למרק כמו קווקר/ עוף ואפילו לוקחת קציצה או שניצל וטוחנת בפנים
2.מנת פירות טחונים/ גרבר כשמתעצלת
בבית-
ארוחת ביניים וארוחת ערב-לפי מה שנוח לי
או שוב פעם מבושל,
או ארוחת ערב ישראלית: לבן/לחם/ עגבניה/ה"בתוך" של מלפפון (בהשגחה!)/חביתה/ ביצה קשה- הכל חתיכות קטנות
לפעמים דייסת קווקר

מאוד חשוב לחשוף למגוון מזונות ומאכלים. גם אם הילד לא אוכל בכמות גדולה ורק מלקק וזורק

ועוד נקודה, יש הרבה הורים שמשתמשים בשקיות "סקוויזי" (לא יודעת אם יש לזה שם אחר) - לפירות וירקות טחונים.
פרקטית- זה נוח.
אבל יש בזה בעייתיות רבה מבחינת החשיפה של הילד בצורה מותאמת למזון, ושימוש על בסיס קבוע עלול להוביל להפרעות באכילה:
אין התנסות באכילה מכף- לא מתפתח תפקודי פה תקינים של גריפת המזון מהכפית
האוכל מגיע ישר לפה, והילד לא מתנסה בלראות ולחוש את המזון - חווית המגע בגיל הזה היא חלק מהאכילה
המרקם והטעם קבועים ללא שינוי- הילד מתרגל למגוון מצומצם מאוד של טעמים (כשאני טוחנת תפוח- לא תמיד יצא אותו מרקם וגם רמת החמיצות לעתים שונה).
 
  • הוסף לסימניות
  • #26
בגיל הזה אוכלים אצלי: (בנוסף להנקה ומנה שאובה למסגרת)
אצל המטפלת-
1.מנת ירקות טחונים- מרק משפחתי שאני מכינה בכמות גדולה וטוחנת מנות / מקפיאה. לרוב מוסיפה חלבון למרק כמו קווקר/ עוף ואפילו לוקחת קציצה או שניצל וטוחנת בפנים
2.מנת פירות טחונים/ גרבר כשמתעצלת
בבית-
ארוחת ביניים וארוחת ערב-לפי מה שנוח לי
או שוב פעם מבושל,
או ארוחת ערב ישראלית: לבן/לחם/ עגבניה/ה"בתוך" של מלפפון (בהשגחה!)/חביתה/ ביצה קשה- הכל חתיכות קטנות
לפעמים דייסת קווקר

מאוד חשוב לחשוף למגוון מזונות ומאכלים. גם אם הילד לא אוכל בכמות גדולה ורק מלקק וזורק

ועוד נקודה, יש הרבה הורים שמשתמשים בשקיות "סקוויזי" (לא יודעת אם יש לזה שם אחר) - לפירות וירקות טחונים.
פרקטית- זה נוח.
אבל יש בזה בעייתיות רבה מבחינת החשיפה של הילד בצורה מותאמת למזון, ושימוש על בסיס קבוע עלול להוביל להפרעות באכילה:
אין התנסות באכילה מכף- לא מתפתח תפקודי פה תקינים של גריפת המזון מהכפית
האוכל מגיע ישר לפה, והילד לא מתנסה בלראות ולחוש את המזון - חווית המגע בגיל הזה היא חלק מהאכילה
המרקם והטעם קבועים ללא שינוי- הילד מתרגל למגוון מצומצם מאוד של טעמים (כשאני טוחנת תפוח- לא תמיד יצא אותו מרקם וגם רמת החמיצות לעתים שונה).
הבן שלי בן שמונה חודשים
התחלתי לחשוף אותו למרקמים ומאכלים שונים מגיל חצי שנה
לפעמים יותר רצה ולפעמים פחות אבל אכל יפה לפחות פעמיים ביום.

לפני שבועיים הוא היה עם דלקת ריאות ולא אכל טוב בכלל)לא הנקה ולא רגיל(
ומאז הוא לא מוכן להכניס לפה אוכל בשום אופן, לא בכפית, לא באצבע ולא מטרופית.

רק אצל המטפלת הוא אוכל ירקות/פירות טחונים, בבית כלום!

אני ממש אובדת עצות, הוא כבר אכל כל כך יפה כל כך הרבה דברים ועכשיו לא
מפחדת שמפתח סרבנות אכילה
אשמח לעזרה
 
  • הוסף לסימניות
  • #27
הבן שלי בן שמונה חודשים
התחלתי לחשוף אותו למרקמים ומאכלים שונים מגיל חצי שנה
לפעמים יותר רצה ולפעמים פחות אבל אכל יפה לפחות פעמיים ביום.

לפני שבועיים הוא היה עם דלקת ריאות ולא אכל טוב בכלל)לא הנקה ולא רגיל(
ומאז הוא לא מוכן להכניס לפה אוכל בשום אופן, לא בכפית, לא באצבע ולא מטרופית.

רק אצל המטפלת הוא אוכל ירקות/פירות טחונים, בבית כלום!

אני ממש אובדת עצות, הוא כבר אכל כל כך יפה כל כך הרבה דברים ועכשיו לא
מפחדת שמפתח סרבנות אכילה
אשמח לעזרה
הוא עדיין ממש קטן, זה בסדר גמור מבחינה תזונתית מה שאת מתארת.
קודם כל להבין שהלחץ שלנו משפיע לא מעט... שימי לך בראש את ההבנה שילד תקין יאכל בסוף וממש לא אמור להיות בעיות או הפרעות.
חשיפה יכולה לקחת הרבה זמן, גם אם זו חשיפה חוזרת. תני לו לפחות שבועיים לשלב הזה-
שימי לו במגש של כסא אוכל שיתנסה לבד.
כשהוא "רק" משחק ומכווצ'ץ את האוכל זה מצוין!
מדי פעם את יכולה להציע בכפית ולראות אם נענה

וגם סתם ככה בלי קשר יש ילדים שבכל גיל זקוקים לכמות תזונה אחרת
יכול להיות שגם עכשיו חל שינוי והוא לא ממש רעב...
 
  • הוסף לסימניות
  • #29
וואו. מזדהה איתך. אותו דבר אצלי.
זה באמת קשה להכין אוכל מותאם רק לה. (אצלי זה לו)
עד שפעם אחת הכנתי מרק עוף, וטחנתי, ונשאר לי מלא. אז נתתי לו עוד יום, ועוד יום.
ואז מישהו אמר לי שאפשר להקפיא ולשמור אפילו חצי שנה. אז מזה התחלחלתי.
אבל מאז כל יום רביעי אנחנו אוכלים מרק עוף, אני טוחנת, מקפיאה, וכל יום מוציאה קופסא למטפלת.
ואז אני רגועה שלפחות פעם ביום הוא אוכל מנת עוף וירק טובה.
כל היום הוא יכול לינוק, או לאכול לחם, ויוגורט, ומלפפון או בננה. או מה שבא לו ולי בטוב.

מצטרפת לכל הנ"ל שאמרו שאם טוב לה (ולך) ושמח, שתינק עד גיל שנתיים.
רק שימי לב שאם פתאום היא לא ישנה נורמלי, יכול להיות שזה כי החלב כבר לא מספק.

לגבי חשיפה לטעמים ובררנות- זה מתחיל כבר בהריון. ככל שהעובר טעם אוכל מגוון, הוא יותר רגיל לזה.
אז איך יכול להיות שיש לי תאומים- אחד אוכל הכלללל ואחד בררן נורא?? (אם זה מתחיל מההריון ;) )
 
  • הוסף לסימניות
  • #30
בעניין הדבש- מדובר רק על דבש גולמי או גם על מזונות המכילים דבש?
 
  • הוסף לסימניות
  • #31
בעניין הדבש- מדובר רק על דבש גולמי או גם על מזונות המכילים דבש?
גם על מזונות המכילים דבש
וגם אם הוא מבושל
אסור בכלל עד גיל שנה
 
  • הוסף לסימניות
  • #32
אשמח לדעת עד כמה חשוב לתת אוכל "רגיל" לתינוקת בת עשרה חודשים שעדין יונקת
זה בת בכורה ככה שאין את הזמן של ארוחת ערב נגיד שמילא כולם אוכלים....
צריך להכין במיוחד בשבילה וזה קצת מורכב לי, בפרט שהכמויות מאד קטנות...
כמה זה חשוב שהיא תאכל ירקות פירות חלבונים וכו???
אפשר להסתפק בטעימות שהיא אוכלת כשאנחנו אוכלים? שלא תמיד האוכל מותאם עבורה (לפעמים נגיד זה רק פירה, או בטטה וכו', ולא ממש אוכל שמשביע....)
אשמח למידע!
תודה
אם היא שבעה, רגועה, מתפתחת טוב, עולה במשקל אז אין צורך להביא לה אוכל אחר
טעימות זה מצוין ואני חושבת שבגיל הזה הרבה מאכלים כבר מותאמים כי אפשר לחתוך לחתיכות קטנות.

הדעה הרווחת היום היא שככל שחושפים את התינוק יותר מוקדם למגוון מאכלים כך יורד הסיכון לאלרגיה
זה לא רק שאם הביאו אוכל מוקדם אז להמשיך בחשיפה של זה, כדי לא לגרום לאלרגיה?
 
  • הוסף לסימניות
  • #34
נשמע שהיא ממש רגועה וטוב לה עם איך שהיא עכשיו.
בעיניי להמשיך ככה. אבל שתהיה חשופה להרבה סוגי מזון גם אם זה רק בטעימןת ובעיקר למרקמים שונים.


בהצלחה והרבה נחת


הילדים שלי מגיל 3 חודשים דוחפים ידיים לצלחת (אם אני מחזיקה אותם כשאני אוכלת).
בגיל 4 חודשים אני מועכת להם עם האצבע לטעימות+ חצי כוס ביום של טחון- לוקחת שאריות מהארוחה (כמובן נקי מהסיר)וטוחנת.
בגיל חצי שנה כבר חתיכות קטנטנות על המגש של הכיסא.
הבת שלי בת שנה- אוכלת הכל בכל מכל. היא מסוגלת לאכול במשפחתון 2 שוקי עוף מפורקים לחתיכות קטנות+ 3 כפות אורז+ ירקות למינהם בארוחה.
בא. בוקר- פרוסת לחם, חביתה מביצה אחת וסלט של עגבניה ומלפפון.
א. ערב- אנחנו אוכלים מבושל אז שוב היא מצטרפת אלינו למנה של ממש
בנוסף לאוכל היא מקבלת מטרנה בבוקר במיטה, לפני השינה בבוקר אצל המטפלת, בסביבות 3 עוד חצי בקבוק וב-6 וחצי לפני השינה. וישנה בד"כ 19-7.

באמת הכי הרבה שינקו אצלי היה חצי שנה אבל זה מגיע מדרישה שלהם.
בנוסף, גם עם ההנקה וגם עם מטרנה/ סימילאק ואפילו היה אחד עם נוטרמיגן הם לא עלו במשקל כמעט. נולדו סביבות 4 ק"ג ובגיל 4 חודשים היו אחוזון 10-15. ברגע שהתזונה התחילה להתבסס על אוכל הם התחילו להיות רגועים יותר ולעלות במשקל.
 
  • הוסף לסימניות
  • #35
גם הבת שלי בת 10 חודשים, אבל לא יונקת (מטרנה 4 פעמים)
אשמח לדעת עד כמה חשוב לתת אוכל "רגיל" לתינוקת בת עשרה חודשים שעדין יונקת
לתינוק יונק יור קשה להביא דברים אחרים כי הנקה זה יותר נוח ויותר כיף,
התינוק הראון שלי לא ינק והבאתי לו מאד מהר מוצקים, בגיל 8 חודשים כבר אכל פיתה עם גבינה,
אבל השני שלי ינק עד גיל שנה ובאמת לא הבאתי לו כל כך הרבה מוצקים רק אחרי שהפסיק לינוק התחיל יותר לאכול ארוחות מסודרות של מוצקים.
בכל אופן למרות שזה כך כדאי כן לתת לה, את יכולה לנסות להביא לה בארוחה אחת חתיכות קטנות של לחם עם איזה ממרח, זה משהו שלא צריך להכין,
ואת גם יכולה לבשל לה תפו"א אחד ולרסק לפירה, גם לא מסובך להכין, אפשר לקנות גרבר זה ממש יכול לבוא בקלות.
 
  • הוסף לסימניות
  • #36
גם הבת שלי בת 10 חודשים, אבל לא יונקת (מטרנה 4 פעמים)
אני נותנת לה ממש הכל- פירות, מרק טחון, קציצות, פירה, בשר טחון, חביתה, לחם, גמדים
כשאני צריכה להכין את האוכל נותנת לה קצת במבה / פופסים / ביסקויטים שתהיה עסוקה איתם
אבל תמיד שאנחנו אוכלים איכשהו היא מצטרפת. גם לשניצל(מוציאה לה את הציפוי...)
--מה שאני לא יודעת זה כמה מים היא צריכה לשתות מה שבמטרנה אמור להספיק לה?
מישהי יודעת?
אם היא אוכלת אוכל כמו שצריך המים של המטרנה לא מספיקים, אחרי או באמצע כל ארוחה תתני לה בקבוק עם מים,
אם היא לא תרצה אז לא, אבל אפילו אם תשתה קצת זה חשוב מאד.
 
  • הוסף לסימניות
  • #38
אם היא אוכלת אוכל כמו שצריך המים של המטרנה לא מספיקים, אחרי או באמצע כל ארוחה תתני לה בקבוק עם מים,
אם היא לא תרצה אז לא, אבל אפילו אם תשתה קצת זה חשוב מאד.
ברור שאני נותנת לה בקבוק אבל היא יותר משחקת איתו מאשר שותה.... רק בכוס חד״פ שותה באמת
אבל צריך להחזיק לה שלא תשפוך וכו׳.
ולכן מעניין אותי במ״ל, כמה היא צריכה לשתות?
 
  • הוסף לסימניות
  • #39
ממש לפני שבת הייתי מוציאה ממרק העוף ירקות מגווונים (בעיקר כתומים) עם מעט נוזלים, טוחנת בבלנדר יד למרקם רסק, ושמה 5 קוספאות אטומות במקרר לכל יום בשבוע
מזין וטעים
 
  • הוסף לסימניות
  • #40
ברור שאני נותנת לה בקבוק אבל היא יותר משחקת איתו מאשר שותה.... רק בכוס חד״פ שותה באמת
אבל צריך להחזיק לה שלא תשפוך וכו׳.
ולכן מעניין אותי במ״ל, כמה היא צריכה לשתות?
כמה מ"ל מטרנה היא מקבלת?
 

פרוגבוט

תוכן שיווקי
פרסומת

הצטרפות לניוזלטר

איזה כיף שהצטרפתם לניוזלטר שלנו!

מעכשיו, תהיו הראשונים לקבל את כל העדכונים, החדשות, ההפתעות בלעדיות, והתכנים הכי חמים שלנו בפרוג!

לוח מודעות

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק כה

אלְדָוִד אֵלֶיךָ יי נַפְשִׁי אֶשָּׂא:באֱלֹהַי בְּךָ בָטַחְתִּי אַל אֵבוֹשָׁה אַל יַעַלְצוּ אֹיְבַי לִי:גגַּם כָּל קוֶֹיךָ לֹא יֵבֹשׁוּ יֵבֹשׁוּ הַבּוֹגְדִים רֵיקָם:דדְּרָכֶיךָ יי הוֹדִיעֵנִי אֹרְחוֹתֶיךָ לַמְּדֵנִי:ההַדְרִיכֵנִי בַאֲמִתֶּךָ וְלַמְּדֵנִי כִּי אַתָּה אֱלֹהֵי יִשְׁעִי אוֹתְךָ קִוִּיתִי כָּל הַיּוֹם:וזְכֹר רַחֲמֶיךָ יי וַחֲסָדֶיךָ כִּי מֵעוֹלָם הֵמָּה:זחַטֹּאות נְעוּרַי וּפְשָׁעַי אַל תִּזְכֹּר כְּחַסְדְּךָ זְכָר לִי אַתָּה לְמַעַן טוּבְךָ יי:חטוֹב וְיָשָׁר יי עַל כֵּן יוֹרֶה חַטָּאִים בַּדָּרֶךְ:טיַדְרֵךְ עֲנָוִים בַּמִּשְׁפָּט וִילַמֵּד עֲנָוִים דַּרְכּוֹ:יכָּל אָרְחוֹת יי חֶסֶד וֶאֱמֶת לְנֹצְרֵי בְרִיתוֹ וְעֵדֹתָיו:יאלְמַעַן שִׁמְךָ יי וְסָלַחְתָּ לַעֲוֹנִי כִּי רַב הוּא:יבמִי זֶה הָאִישׁ יְרֵא יי יוֹרֶנּוּ בְּדֶרֶךְ יִבְחָר:יגנַפְשׁוֹ בְּטוֹב תָּלִין וְזַרְעוֹ יִירַשׁ אָרֶץ:ידסוֹד יי לִירֵאָיו וּבְרִיתוֹ לְהוֹדִיעָם:טועֵינַי תָּמִיד אֶל יי כִּי הוּא יוֹצִיא מֵרֶשֶׁת רַגְלָי:טזפְּנֵה אֵלַי וְחָנֵּנִי כִּי יָחִיד וְעָנִי אָנִי:יזצָרוֹת לְבָבִי הִרְחִיבוּ מִמְּצוּקוֹתַי הוֹצִיאֵנִי:יחרְאֵה עָנְיִי וַעֲמָלִי וְשָׂא לְכָל חַטֹּאותָי:יטרְאֵה אוֹיְבַי כִּי רָבּוּ וְשִׂנְאַת חָמָס שְׂנֵאוּנִי:כשָׁמְרָה נַפְשִׁי וְהַצִּילֵנִי אַל אֵבוֹשׁ כִּי חָסִיתִי בָךְ:כאתֹּם וָיֹשֶׁר יִצְּרוּנִי כִּי קִוִּיתִיךָ:כבפְּדֵה אֱלֹהִים אֶת יִשְׂרָאֵל מִכֹּל צָרוֹתָיו:
נקרא  2  פעמים
למעלה