דרוש מידע אוכל לתינוקת בת עשרה חודשים

  • הוסף לסימניות
  • #44
אשמח לדעת עד כמה חשוב לתת אוכל "רגיל" לתינוקת בת עשרה חודשים שעדין יונקת
זה בת בכורה ככה שאין את הזמן של ארוחת ערב נגיד שמילא כולם אוכלים....
צריך להכין במיוחד בשבילה וזה קצת מורכב לי, בפרט שהכמויות מאד קטנות...
כמה זה חשוב שהיא תאכל ירקות פירות חלבונים וכו???
אפשר להסתפק בטעימות שהיא אוכלת כשאנחנו אוכלים? שלא תמיד האוכל מותאם עבורה (לפעמים נגיד זה רק פירה, או בטטה וכו', ולא ממש אוכל שמשביע....)
אשמח למידע!
תודה
מה שחשוב בשלב הזה הוא בעיקר חשיפה לטעמים ומרקמים והתקדמות הדרגתית לכיוון היכולת לאכול ארוחה.
כרגע ההנקה יכולה לספק את התזונה שלה, אבל עוד כמה חודשים זה כבר יהיה פחות מתאים גם מבחינה התפתחותית וגם מבחינה משפחתית.
זה הזמן להתחיל עם ארוחת ערב משפחתית, בשעה שמתאימה בתור ארוחת הערב של התינוקת. זה הרגל מאד חשוב להמשך, כי כמו שאמרו ילדים אוכלים לפי הדוגמה של ההורים. חוץ מזה, כמו שאת אומרת קשה לדאוג לה במיוחד. גם כשהיא תאכל כמויות יותר גדולות ולא רק אוכל מרוסק, זה ימשיך להיות קשה לדאוג לה לארוחה מסודרת בנפרד. זה עובד יותר טוב כשכולם אוכלים יחד.
בינתיים היא יכולה להסתפק בטעימות של מה שאתם אוכלים גם אם זו לא ארוחה מזינה בשבילה, אבל חשוב לשים לב שלא נתקעים על הבטטה המעוכה. במיוחד אם היא לא אוכלת מוצקים במסגרת אחרת. היא צריכה חשיפה. כשהכמויות שהיא אוכלת יגדלו, יהיה יותר חשוב לשים לב להרכב התזונתי.
 
  • הוסף לסימניות
  • #45
קופצת על האשכול...
תינוקת בת 7 חודשים, יונקת
לפני כחודש התחלתי טעימות, ביס פה ביס שם
היא לא מאוד התרשמה מהמרקם והטעם, ולא זרמה
הכי הרבה אכלה 3 כפיות
מה שמטריד אותי בעיקר זה שהיא הקיאה כמה פעמים בערך 3 שעות אחרי שאכלה
ההקאות בהכרח קשורות לטעימות כי עד שהתחלנו טעימות לא הקיאה אף פעם
בינתיים הפסקתי לתת לה, ואני מתכננת לנסות ירק ירק בהדרגה בעצת הרופא
אבל האם יש דבר כזה אלרגיה או רגישות לירקות? מישהו נתקל?
מציינת גם שלפני כחודש קיבלה מטרנה לראשונה וגם אותה הקיאה לאחר כמה שעות :(
 
  • הוסף לסימניות
  • #46
קופצת על האשכול...
תינוקת בת 7 חודשים, יונקת
לפני כחודש התחלתי טעימות, ביס פה ביס שם
היא לא מאוד התרשמה מהמרקם והטעם, ולא זרמה
הכי הרבה אכלה 3 כפיות
מה שמטריד אותי בעיקר זה שהיא הקיאה כמה פעמים בערך 3 שעות אחרי שאכלה
ההקאות בהכרח קשורות לטעימות כי עד שהתחלנו טעימות לא הקיאה אף פעם
בינתיים הפסקתי לתת לה, ואני מתכננת לנסות ירק ירק בהדרגה בעצת הרופא
אבל האם יש דבר כזה אלרגיה או רגישות לירקות? מישהו נתקל?
מציינת גם שלפני כחודש קיבלה מטרנה לראשונה וגם אותה הקיאה לאחר כמה שעות :(
הירק שהבאת לה לטעום, בושל לבד או עם עוד דברים בסיר/תנור?
 
  • הוסף לסימניות
  • #48
הוצאתי מתוך מרק עוף פשוט של שבת
לא יודעת מה את שמה במרק אבל יכול להיות רגישות למשהו אחר שבושל יחד עם זה
או רגישות של הקיבה ולוקח לה זמן להתרגל למזון אחר
יכול להיות גם סיבות בקנה וושת וכו' אבל בגלל שזה כמה שעות אח"כ אז לא כ"כ נשמע לי.

היא תינוקת בריאה בד"כ?
 
  • הוסף לסימניות
  • #49
לא יודעת מה את שמה במרק אבל יכול להיות רגישות למשהו אחר שבושל יחד עם זה
או רגישות של הקיבה ולוקח לה זמן להתרגל למזון אחר
יכול להיות גם סיבות בקנה וושת וכו' אבל בגלל שזה כמה שעות אח"כ אז לא כ"כ נשמע לי.

היא תינוקת בריאה בד"כ?
כן, ב"ה תינוקת בריאה שאוהבת לינוק בלבד :)
בעיה בקנה וושת - לא אמור להיות קשור לטעימות או למטרנה... היה אמור להיות הקאות גם אחרי הנקה, לא?
 
  • הוסף לסימניות
  • #50
כן, ב"ה תינוקת בריאה שאוהבת לינוק בלבד :)
בעיה בקנה וושת - לא אמור להיות קשור לטעימות או למטרנה... היה אמור להיות הקאות גם אחרי הנקה, לא?
לא מחייב, ההנקה מותאמת יותר לתינוק ותלוי בחומרת המצב.

היא רוצה לאכול? מנסה לטעום? יש לה בעיות תחושה?
הייתי מתחילה בלבשל ירק אחד לבד עם קצת מלח ולתת לה גם מרוסק וגם חתיכות קטנות ולראות איך היא מגיבה לזה.
 
  • הוסף לסימניות
  • #51
לגבי קנה- וושת
לבן שלי יש אלרגיה לביצים שמתבטאת בהקאות וחששו מ-EOE (שזו דלקת בוושת). התקפי ההקאות מגיעות דווקא כמה שעות אחרי ולא מיידי. כך שזה לא אומר כלום.
לא הייתי חוששת לכזה דבר כי בד"כ זה לדברים שידועים כאלרגניים וגם כי במקרים נדירות זה מגיע בגיל כזה.
הכי טוב זה להתייעץ עם רופא ילדים טוב (שיתכן מאד שיפנה לגסטרו) אבל לפני זה לתת לה רק גזר מבושל במים ומרוסק ולראות איך מגיבה. אולי השומניות של העוף עושה לה לא טוב
 
  • הוסף לסימניות
  • #52
לא מחייב, ההנקה מותאמת יותר לתינוק ותלוי בחומרת המצב.

היא רוצה לאכול? מנסה לטעום? יש לה בעיות תחושה?
הייתי מתחילה בלבשל ירק אחד לבד עם קצת מלח ולתת לה גם מרוסק וגם חתיכות קטנות ולראות איך היא מגיבה לזה.
תודה על המענה
היא רוצה לאכול כשהיא רואה את האוכל
ממש מתלהבת ומשתוקקת
אבל ברגע שנכנס לה לפה היא עושה פרצוף ולא רוצה לאכול...
אין לה בעיות תחושה ידועות...
אתחיל עם ירק אחד מבושל במים ונראה...
 
  • הוסף לסימניות
  • #53
אז איך יכול להיות שיש לי תאומים- אחד אוכל הכלללל ואחד בררן נורא?? (אם זה מתחיל מההריון ;) )
אני לא יודעת. אבל ככה הרפואה סוברת.
אני גם בררנית נוראית ואוכלת אוכלים מסוימים בלבד. (חלק מהם אולי לא אופיניים לבררנים, אבל אני כן אוהבת..)
והבן שלי אוכל הכל, והרבה.

אף אחד במשפחה שלי לא בררן, ואמא שלי לא, והיא מכינה ארוחות מגוונות ולא חוזרת על עצמה בקושי. אבל טענה שבהריון שלי ושל אחי מעלי היא הייתה אוכלת רק פסטה עם גבנ"צ ועוד כמה דברים בודדים.
ושתינו מפונקים להחריד. (לא שזה הוכחה, כן? סתם סיפור)
 
  • הוסף לסימניות
  • #54
קופצת גם כן על האשכול:)
ילד בן 10 חודשים אכל הכלללללללללל, מאז שנהיה לו וירוס כלשהו של חורף- הוא פשוט לא אוכל,
עושה טובה מלקק משהו ומעיף החוצה, ממש משתדלת לא להתעקש איתו על לאכול- אבל זה ממש קשה לי , אני משוכנעת שהוא רעב.
אולי אין לו כח לאכול? אולי בעיה אחרת, אם מישהי מזדהה אשמח לשמוע.
 
  • הוסף לסימניות
  • #55
קופצת גם כן על האשכול:)
ילד בן 10 חודשים אכל הכלללללללללל, מאז שנהיה לו וירוס כלשהו של חורף- הוא פשוט לא אוכל,
עושה טובה מלקק משהו ומעיף החוצה, ממש משתדלת לא להתעקש איתו על לאכול- אבל זה ממש קשה לי , אני משוכנעת שהוא רעב.
אולי אין לו כח לאכול? אולי בעיה אחרת, אם מישהי מזדהה אשמח לשמוע.
כמה זמן זה ככה?
בקבוק הוא כן לוקח? (או יונק)
 
  • הוסף לסימניות
  • #56
קופצת גם כן על האשכול:)
ילד בן 10 חודשים אכל הכלללללללללל, מאז שנהיה לו וירוס כלשהו של חורף- הוא פשוט לא אוכל,
עושה טובה מלקק משהו ומעיף החוצה, ממש משתדלת לא להתעקש איתו על לאכול- אבל זה ממש קשה לי , אני משוכנעת שהוא רעב.
אולי אין לו כח לאכול? אולי בעיה אחרת, אם מישהי מזדהה אשמח לשמוע.
אולי היה לו קורונה והוא איבד את חוש הטעם ולא יודע לספר את זה.
 
  • הוסף לסימניות
  • #57
קופצת גם כן על האשכול:)
ילד בן 10 חודשים אכל הכלללללללללל, מאז שנהיה לו וירוס כלשהו של חורף- הוא פשוט לא אוכל,
עושה טובה מלקק משהו ומעיף החוצה, ממש משתדלת לא להתעקש איתו על לאכול- אבל זה ממש קשה לי , אני משוכנעת שהוא רעב.
אולי אין לו כח לאכול? אולי בעיה אחרת, אם מישהי מזדהה אשמח לשמוע.
אולי פטריה בלשון
 
  • הוסף לסימניות
  • #58
קופצת על האשכול...
תינוקת בת 7 חודשים, יונקת
לפני כחודש התחלתי טעימות, ביס פה ביס שם
היא לא מאוד התרשמה מהמרקם והטעם, ולא זרמה
הכי הרבה אכלה 3 כפיות
מה שמטריד אותי בעיקר זה שהיא הקיאה כמה פעמים בערך 3 שעות אחרי שאכלה
ההקאות בהכרח קשורות לטעימות כי עד שהתחלנו טעימות לא הקיאה אף פעם
בינתיים הפסקתי לתת לה, ואני מתכננת לנסות ירק ירק בהדרגה בעצת הרופא
אבל האם יש דבר כזה אלרגיה או רגישות לירקות? מישהו נתקל?
מציינת גם שלפני כחודש קיבלה מטרנה לראשונה וגם אותה הקיאה לאחר כמה שעות :(
גם לי זה קרה
החלטתי שהיא קמה בתחילת הלילה כמה פעמים אז חשבתי שהיא רעבה..
אז החלטתי להוסיף לה פיתה והיא אכלה ואכלה ואכלה וזהו
אחרי 3 שעות היא התחילה להקיא ככה 5 פעמים בלילה
זה היה סיוט:cry:
ועד עכשיו אין לי הסבר למה זה היה היא לא מקיאה אף פעם
אולי היא לא יכלה לעכל את זה אין לי מושג
והיא טועמת הרבה זמן מכל הבא ליד
 
  • הוסף לסימניות
  • #59
היי , קודם כל היא בגיל שהיא כבר אמורה לאכול מנות מספקות בלי קשר להנקה שאמורה רק ״להשלים״ את המנות. ממליצה כמה שיותר לתת לה להתנסות באוכל ובמרקמים כדי שלא תעשה לך בעיות עם אכילה בעתיד. חינוך לאוכל מתחיל מהגילאים האלה.. אז את יכולה להתחיל את הבוקר לדוגמה: דייסת שיבולת שועל קוואקר עם בננה מעוכה( מזין ומשביע ממש ), להכין גביניות כמו פנקייק של גבינה לבנה קצת קמח ביצה וקצת מייפל סוכר מה שתבחרי (את יכולה להכין כמות שתספיק לך ליומיים ) , קציצות, מעדנים, חביתות, את יכולה גם לתת לה לאכול ממה שאת אוכלת ופשוט ללעוס לה את זה או למעוך את זה ממש ממש טוב (תלוי ביכולת לעיסה שלה ), אפשר גם לתת לחם את הקשה של הלחם לתת לה. ואת יכולה גם אם אין לך כוח לפעמים להכין לקנות לה סמוצי טבעי של פירות. ממליצה לך להיכנס לאתר של המתכוניה יש לה ממש מדריך איך להאכיל את הילדים מה מתאים ומתכונים לכל גיל מרמת החודשים... בהצלחה :)
תרשי לי לשנות את הכיוון של החשיבה
ההנקה לא אמור להשלים את המנות, אלא התוספות אמורות להשלים את ההנקה!
יש בהנקה את כל מה שתינוק צריך, (ברזל אומרים שפחות)
ולכן מומלץ לשלב גם מנות של ירקות ופרות ומרקים טחונים וכו' כדי להעלות את רמות הברזל בגוף
את לא צריכה לבשל במיוחד, אלא מה שאת מבשלת לעצמכם ממילא תוסיפי הודו או בקר תטחני ותביאי לה בכפיות, את יכולה לחלק לכוסות ולהקפיא, עדיף לחמם במים רותחים ולא במיקרוגל...

רק שימי לב שאם חשוב לך ההנקה והמסתעף, כל ארוחה תתחילי קודם הנקה ואח"כ אם צריכה תציעי תוספת!
 
  • הוסף לסימניות
  • #60
רק שימי לב שאם חשוב לך ההנקה והמסתעף, כל ארוחה תתחילי קודם הנקה ואח"כ אם צריכה תציעי תוספת!
אפשר לחלוק על המשפט הזה?
לטובת שמירה על הנקה עדיף להפריד ארוחות לגמרי.
בגיל עשרה חודשים אין עניין לגרום לתינוקת לצמצם את המוצקים כדי שתינק כמה שיותר. בגיל הזה כבר לא ממש נכון להגיד שהטעימות משלימות את ההנקה (למרות שלא נכון לומר גם ההיפך, שההנקה היא רק השלמה). זה בערך אמצע המעבר מהתבססות על הנקה להתבססות על מוצקים. כל תינוק והקצב שלו, אבל בגיל עשרה חודשים אין עניין להאט את הקצב הזה דווקא. אכילת מוצקים חשובה להתפתחות (התפתחות בשונה מתזונה).
אם מתחילים כל ארוחה בהנקה ורק אחריה מוסיפים מוצקים, יכולים לקרות שני דברים הפוכים. יש תינוקות שיעדיפו את המוצקים ויקצרו בהנקה כי ירצו להגיע למה שאחריה, וככה ההנקה תתפוס פחות ופחות מקום עד שהם פשוט יפסיקו לינוק. מצד שני, יש כאלו שיעדיפו לינוק ולא יגיעו לשלב של המוצקים עם מספיק מוטיבציה, וככה יתעכבו בפיתוח היכולות של האכילה.
לכן עדיף פשוט להפריד. יש ארוחות מוצקים, ויש ארוחות הנקה. בהדרגה מגדילים את מספר ארוחות המוצקים על חשבון ארוחות ההנקה, אבל אלו ארוחות שונות, וככה התינוק יודע מה מצפה לו ומתרכז במה שיש בלי לחפש אופציות אחרות.
 

פרוגבוט

תוכן שיווקי
פרסומת

הצטרפות לניוזלטר

איזה כיף שהצטרפתם לניוזלטר שלנו!

מעכשיו, תהיו הראשונים לקבל את כל העדכונים, החדשות, ההפתעות בלעדיות, והתכנים הכי חמים שלנו בפרוג!

לוח מודעות

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק כה

אלְדָוִד אֵלֶיךָ יי נַפְשִׁי אֶשָּׂא:באֱלֹהַי בְּךָ בָטַחְתִּי אַל אֵבוֹשָׁה אַל יַעַלְצוּ אֹיְבַי לִי:גגַּם כָּל קוֶֹיךָ לֹא יֵבֹשׁוּ יֵבֹשׁוּ הַבּוֹגְדִים רֵיקָם:דדְּרָכֶיךָ יי הוֹדִיעֵנִי אֹרְחוֹתֶיךָ לַמְּדֵנִי:ההַדְרִיכֵנִי בַאֲמִתֶּךָ וְלַמְּדֵנִי כִּי אַתָּה אֱלֹהֵי יִשְׁעִי אוֹתְךָ קִוִּיתִי כָּל הַיּוֹם:וזְכֹר רַחֲמֶיךָ יי וַחֲסָדֶיךָ כִּי מֵעוֹלָם הֵמָּה:זחַטֹּאות נְעוּרַי וּפְשָׁעַי אַל תִּזְכֹּר כְּחַסְדְּךָ זְכָר לִי אַתָּה לְמַעַן טוּבְךָ יי:חטוֹב וְיָשָׁר יי עַל כֵּן יוֹרֶה חַטָּאִים בַּדָּרֶךְ:טיַדְרֵךְ עֲנָוִים בַּמִּשְׁפָּט וִילַמֵּד עֲנָוִים דַּרְכּוֹ:יכָּל אָרְחוֹת יי חֶסֶד וֶאֱמֶת לְנֹצְרֵי בְרִיתוֹ וְעֵדֹתָיו:יאלְמַעַן שִׁמְךָ יי וְסָלַחְתָּ לַעֲוֹנִי כִּי רַב הוּא:יבמִי זֶה הָאִישׁ יְרֵא יי יוֹרֶנּוּ בְּדֶרֶךְ יִבְחָר:יגנַפְשׁוֹ בְּטוֹב תָּלִין וְזַרְעוֹ יִירַשׁ אָרֶץ:ידסוֹד יי לִירֵאָיו וּבְרִיתוֹ לְהוֹדִיעָם:טועֵינַי תָּמִיד אֶל יי כִּי הוּא יוֹצִיא מֵרֶשֶׁת רַגְלָי:טזפְּנֵה אֵלַי וְחָנֵּנִי כִּי יָחִיד וְעָנִי אָנִי:יזצָרוֹת לְבָבִי הִרְחִיבוּ מִמְּצוּקוֹתַי הוֹצִיאֵנִי:יחרְאֵה עָנְיִי וַעֲמָלִי וְשָׂא לְכָל חַטֹּאותָי:יטרְאֵה אוֹיְבַי כִּי רָבּוּ וְשִׂנְאַת חָמָס שְׂנֵאוּנִי:כשָׁמְרָה נַפְשִׁי וְהַצִּילֵנִי אַל אֵבוֹשׁ כִּי חָסִיתִי בָךְ:כאתֹּם וָיֹשֶׁר יִצְּרוּנִי כִּי קִוִּיתִיךָ:כבפְּדֵה אֱלֹהִים אֶת יִשְׂרָאֵל מִכֹּל צָרוֹתָיו:
נקרא  2  פעמים
למעלה