מידע שימושי נהג יקר, אני סולח לך.

  • הוסף לסימניות
  • #41
לכאורה רק בדבר שמצריך התבוננות {היינו לא מצוי}..
ובנ״א על מדרכות מצויים גם ביום גשום..
וכן מצויים שלוליות רבות בכביש...
בלי להיכנס לפלפולים ,אתה צריך לשאול את עצמך שאלה פשוטה
האם כל נהג סביר אמור לחשוב שהוא אמור להתיז מים כאשר הוא נוסע?

אני אישית נהג מאוד זהיר,וכשאני נוסע כל פעם בחורף
אני שם לב באזורים מאוד משפריצים שזה משפריץ
ורק לאחר שאני שם לב שזה משפריץ מאותה רגע אני נזהר

אבל העניין הוא שכל פעם אני נזכר מחדש
ולא שיש איזה שלט או תמרור ,או משהו שיעורר אותי לשים לב לזה
מלבד העובדא

ברוך השם לא זכור לי שהשפרצתי על מאן דהו אי פעם
אבל אני משוכנע שאם ברגעים הללו שאני תופס שעכשיו חורף
וזה משפריץ יעמוד מישהו בדיוק איפה שאני נוסע
הוא יחטוף בדיוק כמו התיאור בתחילת האשכול....
 
  • הוסף לסימניות
  • #42
אבל אני משוכנע שאם ברגעים הללו שאני תופס שעכשיו חורף
וזה משפריץ יעמוד מישהו בדיוק איפה שאני נוסע
הוא יחטוף בדיוק כמו התיאור בתחילת האשכול....
שורה תחתונה -
אם תעשה את זה,
אתה חייב בתור מזיק או לא? {הלכתית כמובן..}
 
  • הוסף לסימניות
  • #43
מי אמר?

בעצם זה השאלה למי שייך הרחוב? הכביש והמדרכה
בוודאי לא רכוש פרטי של הנהג,

כל נהג שלא מבין את הנושא..
צריך ללכת ברחוב בשיא הגשם ולראות איך הוא מסתכל בפחד על הרכבים
ומתחנן בלב שלו שיסעו קצת יותר בעדינות,
והם הרי יושבים בנוחות באוטו עם מזגן על חום, ואולי גם מוזיקה..
ואז לקבל איזה שפריץ במקרה הטוב..
ואז הדו שיח יהיה שונה..

אני אישית נהג, ובגשם אני נוהג לפי הכביש והאנשים,
ואם צריך ליסוע על 15 קמ"ש זה חיוב מדאו',
"ואהבת לרעך כמוך"
 
  • הוסף לסימניות
  • #44
בלי להיכנס לפלפולים ,אתה צריך לשאול את עצמך שאלה פשוטה
האם כל נהג סביר אמור לחשוב שהוא אמור להתיז מים כאשר הוא נוסע?

אני אישית נהג מאוד זהיר,וכשאני נוסע כל פעם בחורף
אני שם לב באזורים מאוד משפריצים שזה משפריץ
ורק לאחר שאני שם לב שזה משפריץ מאותה רגע אני נזהר

אבל העניין הוא שכל פעם אני נזכר מחדש
ולא שיש איזה שלט או תמרור ,או משהו שיעורר אותי לשים לב לזה
מלבד העובדא

ברוך השם לא זכור לי שהשפרצתי על מאן דהו אי פעם
אבל אני משוכנע שאם ברגעים הללו שאני תופס שעכשיו חורף
וזה משפריץ יעמוד מישהו בדיוק איפה שאני נוסע
הוא יחטוף בדיוק כמו התיאור בתחילת האשכול....
אפשר לראות, ונהג חייב להסתכל, להבחין בשלוליות בצידי הכביש זה לא דבר קשה.
מי שלא מסוגל שיחזיר את המפתחות (או את השלט) וייסע באוטובוס.
 
  • הוסף לסימניות
  • #45
בלי להיכנס לפלפולים ,אתה צריך לשאול את עצמך שאלה פשוטה
האם כל נהג סביר אמור לחשוב שהוא אמור להתיז מים כאשר הוא נוסע?
ברור!
אתה בן אדם?
אני אישית נהג מאוד זהיר,וכשאני נוסע כל פעם בחורף
אני שם לב באזורים מאוד משפריצים שזה משפריץ
ורק לאחר שאני שם לב שזה משפריץ מאותה רגע אני נזהר
חבל שלא אשתך בדיוק עברה לפני ששמת לב..
הוא יחטוף בדיוק כמו התיאור בתחילת האשכול....
עצוב מאוד!!
אפשר ללמוד כבר מעכשיו "שערי תשובה",
חבל לחכות לאלול..
 
  • הוסף לסימניות
  • #46
שורה תחתונה -
אם תעשה את זה,
אתה חייב בתור מזיק או לא? {הלכתית כמובן..}
יכול להיות שאהיה חייב.
אבל גם באונס אדם חייב

ואנחנו לא מנסים לקחת את הפן ההלכתי למקום המוקצן שלו
ברור שגם אם הנהג חייב ,האשמה עליו היא מעטה מאוד
כי זה באמת בתום לב

אני באמת חושב שהדיון חייב לעבור מנהג לעייריה
כי זה באמת יהיה עצוב שנהגים ישלמו על הטעויות של העייריה
 
  • הוסף לסימניות
  • #47
ברור!
אתה בן אדם?

חבל שלא אשתך בדיוק עברה לפני ששמת לב..

עצוב מאוד!!
אפשר ללמוד כבר מעכשיו "שערי תשובה",
חבל לחכות לאלול..
את כנראה לא נוהגת ברכב.
ובכל אופן ,אני מכיר את עצמי
אני לא חושב שאני נהג לא זהיר באופן מוקצן
אני ממוצע בדיוק כמו עוד הרבה נהגים

וזה שאולי את סגנון מאוד קפדן ומתוקתק
לא הופך אותי לאדם חסר אחריות
כמו שאת מנסה לתאר

ובכל אופן ,מעולם לא קרה לי מקרה כזה.
ואני מאוד מהר אוחז
אבל יכול בהחלט להבין נהגים שלא שמים לב..

אין שום שלט או משהו שמזהיר מזה
ואחרי שרגילים לנהוג באופן שוטף במשך כל השנה
לנסות להתרגל לנהוג באופן מחודש
בעיר ספיצפית בחורף....
ולהאשים רק את הנהג
נראה לי מופרך

בכל אופן מיציתי
 
  • הוסף לסימניות
  • #48
א"א להשוות את כמויות הגשם בבני ברק לירושלים.

בלי עוד צדדים בעייתיים בבני ברקים או בבני ברק, הגשם הירושלמי יורד לאט ורגוע, הגשם הבני ברקי/ערי חוף יורד במהירות ובכמות גדולה יותר.

ירושלים זה עליות וברוב הרחובות לא מצטבר מים...
זה הכל תירוצים יפים,
התשובה היא אחת: תשתיות.

כשהתשתיות טובות, אין מים בכבישים ולא משנה כמה גשם יורד
וכשהתשתיות גרועות, גם אם הגשם יורד רגוע ובכמות קטנה יותר - יצטברו הרבה שלוליות.
 
  • הוסף לסימניות
  • #49
את כנראה לא נוהגת ברכב.
ובכל אופן ,אני מכיר את עצמי
אני לא חושב שאני נהג לא זהיר באופן מוקצן
אני ממוצע בדיוק כמו עוד הרבה נהגים

וזה שאולי את סגנון מאוד קפדן ומתוקתק
לא הופך אותי לאדם חסר אחריות
כמו שאת מנסה לתאר

ובכל אופן ,מעולם לא קרה לי מקרה כזה.
ואני מאוד מהר אוחז
אבל יכול בהחלט להבין נהגים שלא שמים לב..

אין שום שלט או משהו שמזהיר מזה
ואחרי שרגילים לנהוג באופן שוטף במשך כל השנה
לנסות להתרגל לנהוג באופן מחודש
בעיר ספיצפית בחורף....
ולהאשים רק את הנהג
נראה לי מופרך

בכל אופן מיציתי
נכון יש חוק בחורף שחייבים להדליק אור? משעה ממש מוקדמת יחסית..
אתה יכול לומר אויש שכחתי שהגיע הראשון לחודש המדובר,
ויכול לטעון לגנתך הרבה דברים - תכלס אם שוטר יעצור אותך, ויחייב בקנס - הוא יצדק...
כנל לנוסע ברחובות עיר צפופה באזור מישור החוף, ק"ו בעיר ללא מידרכות כמו בני ברק (או שאין מדרכה בגלל שבנו , או שאין מדרכה בגל מכוניות חונות :( )
אתה יכול תמיד לטעון אבל אני נהג זהיר, ומשתדל וכו - וככל הנראה גם תהיה צודק,
האם תחויב על כך - אין לי מושג כלפי שמיא..
אב ברור לי בוודאות שאם היה חוק שאומר בעת ירידת גשם, צריך להוריד 15 קמ"ש בנסיעה בתוך העיר (ובבני ברק זה אומר ליסוע בערך על 10 קמ"ש)
היתה יותר זהירות, ומאנשים שחסים על ממון חבריהם, ובריאותם, אני מצפה שגם אם אין חוק שלא יתממו ויגידו אני משתדל לזכור מתי יש שלולית... אלא ליסוע כל הזמן במצב איטי וזהיר - כל הזמן (גם אם יתכן והזהירות תהיה מיותרת במקרים מסוימים)

מאשר להרטיב משפחה ותינוק במי גשמים מעורבים במי ביוב...(נאום ההיא שהלכה לה עגלה ראשונה של תינוק ראשון , בעקבות שפריץ של מכונית נהוגה בידי מי שנראה כאברך - שהשפריצה על העגלה מי ביוב שלא ירדו בשום צורה...., והנהג אפילו לא טרח להתסכל אחורה על מי הוא השפריץ ומה הנזק....)
 
  • הוסף לסימניות
  • #50
נכון יש חוק בחורף שחייבים להדליק אור? משעה ממש מוקדמת יחסית..
אתה יכול לומר אויש שכחתי שהגיע הראשון לחודש המדובר,
ויכול לטעון לגנתך הרבה דברים - תכלס אם שוטר יעצור אותך, ויחייב בקנס - הוא יצדק...
כנל לנוסע ברחובות עיר צפופה באזור מישור החוף, ק"ו בעיר ללא מידרכות כמו בני ברק (או שאין מדרכה בגלל שבנו , או שאין מדרכה בגל מכוניות חונות :( )
אתה יכול תמיד לטעון אבל אני נהג זהיר, ומשתדל וכו - וככל הנראה גם תהיה צודק,
האם תחויב על כך - אין לי מושג כלפי שמיא..
אב ברור לי בוודאות שאם היה חוק שאומר בעת ירידת גשם, צריך להוריד 15 קמ"ש בנסיעה בתוך העיר (ובבני ברק זה אומר ליסוע בערך על 10 קמ"ש)
היתה יותר זהירות, ומאנשים שחסים על ממון חבריהם, ובריאותם, אני מצפה שגם אם אין חוק שלא יתממו ויגידו אני משתדל לזכור מתי יש שלולית... אלא ליסוע כל הזמן במצב איטי וזהיר - כל הזמן (גם אם יתכן והזהירות תהיה מיותרת במקרים מסוימים)

מאשר להרטיב משפחה ותינוק במי גשמים מעורבים במי ביוב...(נאום ההיא שהלכה לה עגלה ראשונה של תינוק ראשון , בעקבות שפריץ של מכונית נהוגה בידי מי שנראה כאברך - שהשפריצה על העגלה מי ביוב שלא ירדו בשום צורה...., והנהג אפילו לא טרח להתסכל אחורה על מי הוא השפריץ ומה הנזק....)
אין וויכוח שאהיה חייב ככל הנראה.
הנושא הוא שאנשים פה מתקשים לחלק והכל אצלם שחור לבן
ורידוד השיח והשטחתו של או שהנהג אשם ברמה שצריך כמעט להרוג אותו
או שהוא בכלל לא אשם ...

ואני טוען שהאמת היא באמצע

מצד אחד הוא אשם
אבל אשם במידה מועטה ביותר קרוב מאוד לאונס
ואפשר לסלוח לו בקלות רבה

זה שמישהו חייב לא הופך אותו לאשם ברמה כזאת כמו שמתארים פה
מדובר בתום לב מוחלט
ובניגוד לחוק של חייבים להדליק אור שהוא דבר ידוע
פה אין שום שלט שמורה על כך

ולעשות את החשבון של עיר צפופה ותשתיות וכו'....
זה לא משהו שהמח עושה אוטומטי על כל פנים לחלק ניכר מהנהגים
ולכן אם לא רוצים לפתור את זה במישור של העייריה

לכל הפחות צריך להציב שלטים בחורף מיוחדים שמזהירים מיזה
וכך הנהגים ישר יזכרו בכך
 
  • הוסף לסימניות
  • #51
בדיוק כמו שכהולך רגל, קרה לי לא פעם שדרכתי בטעות בתוך שלולית.
כך גם קרה לי בתור נהג שבטעות נכנסתי במהירות גבוהה מדי לשלולית.
יחד עם זאת, אני בהחלט חושב, שגם אם קרה בטעות, הנהג חייב לדאוג לפצות ולפייס את הנפגעים.
אבל נא לשפוט את כל הנהגים כי לפעמים, למרות שנזהרים! יש פשלות.
 
  • הוסף לסימניות
  • #52
אין וויכוח שאהיה חייב ככל הנראה.
הנושא הוא שאנשים פה מתקשים לחלק והכל אצלם שחור לבן
ורידוד השיח והשטחתו של או שהנהג אשם ברמה שצריך כמעט להרוג אותו
או שהוא בכלל לא אשם ...

ואני טוען שהאמת היא באמצע

מצד אחד הוא אשם
אבל אשם במידה מועטה ביותר קרוב מאוד לאונס
ואפשר לסלוח לו בקלות רבה

זה שמישהו חייב לא הופך אותו לאשם ברמה כזאת כמו שמתארים פה
מדובר בתום לב מוחלט
ובניגוד לחוק של חייבים להדליק אור שהוא דבר ידוע
פה אין שום שלט שמורה על כך

ולעשות את החשבון של עיר צפופה ותשתיות וכו'....
זה לא משהו שהמח עושה אוטומטי על כל פנים לחלק ניכר מהנהגים
ולכן אם לא רוצים לפתור את זה במישור של העייריה

לכל הפחות צריך להציב שלטים בחורף מיוחדים שמזהירים מיזה
וכך הנהגים ישר יזכרו בכך
אתה צודק
אבל זה מה שטוענים פה הולכי הרגל,
לו היית הולך רגל (אפילו רק בחלק מהיום ולא כולו)
כנראה היה לך במוח אוטומטית חילוק בין בני ברק (שצפופה ובמצב תשתיות בלתי נסבל!) לבין שאר הערים הנורמליות ...
האם זה באשמת הנהג? וודאי שלא!
האם זה מחייב את הנהג בעת נהיגה - וודאי שכן!!

זה בעצם החילוק כאן,
ברור שהעיריה אשמה, אין חולק, ולמרות שבני ברק מבחינת גשמים גם בעיר נורמלית יותר היה ככל הנראה בעיה,
אבל זה שהעיריה לא מספקת סידור - או מספקת סידור חלקי ולא מספק
זה אשמת העיריה!(ויעידו שוב ושוב ההצפות במים גשומים ברחובות נמוכים יחסית בעיר... )
אבל אחרי שזה המצב, הולכי הרגל מבקשים בדחילו ורחימו, למרות המצב אנא תסו להשאיר אותנו יבשים ובקו הביראות!
אל תנסו לזכור איפה יש שלולית גדולה יותר וקטנה יותר - כי זה בוודאות בתוך האוטו לא זוכרים - וגם ברוב הפעמים לא רואים,
וכמו שבבני ברק לא נסועים באותה צור הכפי שנוסעים בעיר אחרת,
בגשם יש שינוי נוסף... אנא סעו בכל רחבי העיר במהירות של צב זוחל (וזה חתיכת בקשה, אני יודעת, ובכל זאת אתם בתך אוטו מוסק, ונוח לכם יותרמהולכי הרגל)
 
  • הוסף לסימניות
  • #53
אבל אחרי שזה המצב, הולכי הרגל מבקשים בדחילו ורחימו, למרות המצב אנא תסו להשאיר אותנו יבשים ובקו הביראות!
אכן ,בקשתם מובנת מוצדקת ולגיטימית
רק חשוב שתהיה מתוך מקום של הבנת הנהג
והבנה שזה לא מגיע מרוע
ואפילו לא מרשלנות

אלא באמת בתום לב

בקשה מסוג כזה ובסגנון השיח הזה (בדחילו ורחימו...) היא תכובד ויגרום לנהגים להשתדל הרבה יותר
מאשר צורת הדיבור של הניקית שאיחלה שאישתי תהיה זו שתרטב....
 
  • הוסף לסימניות
  • #55
אני משתדל לתת לו מכה עם המטריה (לא קורה לו כלום)
לפעמים זה עוזר כדי שהוא יעצור לצעוק עלי...
ואז ...
בדר"כ, לפני שראית מי זה הוא כבר רחוק כדי שתוכלו לדפוק לו עם המטריה....
וכן, לא ניתן לסלוח על זה.
אני חטפתי מקלחת שנה שעברה באחד הימים הגשומים ביותר. נרטבתי עד שד עצמותי, שבוע בבית של קדחם וחום והתקררות

אז שימו לב איך אתם נוהגים.

וכן, אנחנו נוהגים, ותמיד ביום של גשם אסע לאט מאד בקרבת בני אדם!
 
  • הוסף לסימניות
  • #56
דווקא התמונות של הצפות בשנים האחרונות היו בערי חוף אחרות ולא בבני ברק
תעשו גוגל ותראו
ובאמת שאין מה להשוות לירושלים (בתור ירושלמית לשעבר בהחלט זכיתי למקלחות הנ"ל שמחה לשמוע שכבר לא קיים
לא חושבתשהעריה פה מושלמת אבל בנושא הזה הםיחסית משתדלים ...
 
  • הוסף לסימניות
  • #57
בירושלים אם יש בעיית ניקוז או כל בעיה אחרת
תתקשרו ל106 או פניה באתר, תוך יממה תקבלו התייחסות רצינית.
 
  • הוסף לסימניות
  • #58
נהג יקר, אני לא סולח לך!!!!!!!!!
על שבוע שלם במיטה על שעות עבודה שהלכו על תינוק חולה ועל הפסדים של סכום כסף גדול!!!!!!!!!!!
לא בטוח שזה קשור באופן ישיר... אני גם הייתי שבוע במיטה ולא השפריצו עלי גשם...

אבל יישר כח על העלאת הנושא למודעות. כנהגת שלא רוצה לפגוע, טוב מאד שהנושא עלה שוב למודעות.
 
  • הוסף לסימניות
  • #60
למה בירושלים אין את הבעיות האלו?
בוודאי שיש - כנראה תלוי באזורים.
אני פעם ירדתי ירידה תלולה שבסופה יש 2 מעברי חציה (בכביש דו כיווני) כשבינהם אי, כשעברתי את אחד המעברים
עברו 2 אוטובוסים מאחורי ומלפני!
וכדאי לכם לתאר לבד איך הגעתי הבייתה, כשהנחל הזורם בו ירדתי כמה דקות קודם התנקז באי עליו עמדתי.
והם נסעו במהירות! לא כיאה לרכב שאמור להאט או לעצור במעבר חציה.

כיום אני עדיין הולכת רגל ברב הפעמים, אבל בעלי נהג ותמיד תמיד כשאני נוסעת איתו בימים גשומים הוא שומע ממני אלף פעמים להאט במקומות שיש הולכי רגל, וזה בגלל שאני עצמי הולכת רגל.

אז כנראה שין מנוס שבכל שנה להעלות את המודעות לתופעה הזו אצל נהגים.
כן, הם צריכים לשים לב - האחריות מוטלת עליהם.
כבישים לא מטופלים בחסות העירייה לא מסירה אחריות מנהג!!!
 

פרוגבוט

תוכן שיווקי
פרסומת

הצטרפות לניוזלטר

איזה כיף שהצטרפתם לניוזלטר שלנו!

מעכשיו, תהיו הראשונים לקבל את כל העדכונים, החדשות, ההפתעות בלעדיות, והתכנים הכי חמים שלנו בפרוג!

לוח מודעות

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק כה

אלְדָוִד אֵלֶיךָ יי נַפְשִׁי אֶשָּׂא:באֱלֹהַי בְּךָ בָטַחְתִּי אַל אֵבוֹשָׁה אַל יַעַלְצוּ אֹיְבַי לִי:גגַּם כָּל קוֶֹיךָ לֹא יֵבֹשׁוּ יֵבֹשׁוּ הַבּוֹגְדִים רֵיקָם:דדְּרָכֶיךָ יי הוֹדִיעֵנִי אֹרְחוֹתֶיךָ לַמְּדֵנִי:ההַדְרִיכֵנִי בַאֲמִתֶּךָ וְלַמְּדֵנִי כִּי אַתָּה אֱלֹהֵי יִשְׁעִי אוֹתְךָ קִוִּיתִי כָּל הַיּוֹם:וזְכֹר רַחֲמֶיךָ יי וַחֲסָדֶיךָ כִּי מֵעוֹלָם הֵמָּה:זחַטֹּאות נְעוּרַי וּפְשָׁעַי אַל תִּזְכֹּר כְּחַסְדְּךָ זְכָר לִי אַתָּה לְמַעַן טוּבְךָ יי:חטוֹב וְיָשָׁר יי עַל כֵּן יוֹרֶה חַטָּאִים בַּדָּרֶךְ:טיַדְרֵךְ עֲנָוִים בַּמִּשְׁפָּט וִילַמֵּד עֲנָוִים דַּרְכּוֹ:יכָּל אָרְחוֹת יי חֶסֶד וֶאֱמֶת לְנֹצְרֵי בְרִיתוֹ וְעֵדֹתָיו:יאלְמַעַן שִׁמְךָ יי וְסָלַחְתָּ לַעֲוֹנִי כִּי רַב הוּא:יבמִי זֶה הָאִישׁ יְרֵא יי יוֹרֶנּוּ בְּדֶרֶךְ יִבְחָר:יגנַפְשׁוֹ בְּטוֹב תָּלִין וְזַרְעוֹ יִירַשׁ אָרֶץ:ידסוֹד יי לִירֵאָיו וּבְרִיתוֹ לְהוֹדִיעָם:טועֵינַי תָּמִיד אֶל יי כִּי הוּא יוֹצִיא מֵרֶשֶׁת רַגְלָי:טזפְּנֵה אֵלַי וְחָנֵּנִי כִּי יָחִיד וְעָנִי אָנִי:יזצָרוֹת לְבָבִי הִרְחִיבוּ מִמְּצוּקוֹתַי הוֹצִיאֵנִי:יחרְאֵה עָנְיִי וַעֲמָלִי וְשָׂא לְכָל חַטֹּאותָי:יטרְאֵה אוֹיְבַי כִּי רָבּוּ וְשִׂנְאַת חָמָס שְׂנֵאוּנִי:כשָׁמְרָה נַפְשִׁי וְהַצִּילֵנִי אַל אֵבוֹשׁ כִּי חָסִיתִי בָךְ:כאתֹּם וָיֹשֶׁר יִצְּרוּנִי כִּי קִוִּיתִיךָ:כבפְּדֵה אֱלֹהִים אֶת יִשְׂרָאֵל מִכֹּל צָרוֹתָיו:
נקרא  2  פעמים
למעלה