האסטרטגיה היומית שהצעת, שבה קונים מניות בימים של ירידות ומוכרים בימים של עליות, לא הוכיחה את עצמה במקרה זה מכמה סיבות עיקריות:
1. הפסד במומנטום שלילי (ירידות מתמשכות)
כאשר מניה נמצאת במגמת ירידה, קנייה חוזרת ונשנית בימים של ירידות עלולה לגרום להצטברות מניות שהערך שלהן ממשיך לרדת.
לדוגמה:
- מניה יורדת במשך מספר ימים רצופים.
- בכל יום של ירידה, אתה קונה עוד מניות, אבל הערך שלהן ממשיך לרדת.
האסטרטגיה הזו מתעלמת מהמגמה הכוללת (trend) של השוק או של המניה, ולכן ההפסד מצטבר.
2. מכירה מוקדמת מדי ברווחים קטנים
בימים שבהם יש עליות, האסטרטגיה מוכרת מיד לאחר עלייה קלה.
- למרות שמכירה ברווח נראית חיובית, היא מגבילה את הפוטנציאל להרוויח מעליות נוספות שמגיעות לאחר מכן.
- כתוצאה מכך, האסטרטגיה לא מנצלת מומנטום חיובי במניה ולא משאירה מספיק השקעה כדי להרוויח משיפור משמעותי.
3. עלויות הזדמנות
באסטרטגיה זו יש תקופות שבהן הכסף יושב כ"מזומן" (לא מושקע) בין מכירה לרכישה מחדש.
- בזמן זה, המניה עשויה לעלות, אבל אתה לא מרוויח מזה.
- אסטרטגיית "Buy and Hold" (קנייה והחזקה) מצליחה יותר במקרה הזה, כי הכסף מושקע כל הזמן, גם בתקופות תנודתיות.
4. שוק תנודתי עם רעש יומיומי
השוק לעיתים קרובות מתנהג בצורה לא צפויה בטווח הקצר, ו"עליות" ו"ירידות" יומיות עשויות להיות פשוט רעש (noise) ולא שינוי אמיתי בערך המניה.
- האסטרטגיה מתמקדת בשינויים הקטנים היומיים במקום במגמות ארוכות טווח.
- כתוצאה מכך, היא מגיבה לשינויים לא משמעותיים ומפסידה עלויות מסחר ומחיר מניה לא משתלם.
5. עלויות נוספות
בעולם האמיתי, יש
עמלות מסחר ו
מיסוי על כל פעולה של קנייה או מכירה.
- באסטרטגיה שלך יש הרבה עסקאות, מה שמוביל לעלויות משמעותיות שחותכות מהרווחים.
- עלויות אלו לא נלקחו בחשבון בסימולציה, אבל במציאות הן היו מקטינות עוד יותר את הרווח.
מסקנה
האסטרטגיה לא מצליחה כי היא לא מנצלת את המגמות הגדולות בשוק ופועלת יותר מדי בתנודות יומיות.
במקום זאת, אסטרטגיות לטווח בינוני או ארוך, כמו "Buy and Hold", נותנות תוצאות טובות יותר:
- הן מפחיתות את השפעת הרעש היומי.
- הן מנצלות את המומנטום החיובי לאורך זמן.
- הן מצמצמות את עלויות המסחר.
אם תרצה, נוכל לנתח אסטרטגיה מתקדמת יותר או להתאים את הקריטריונים כך שיתמודדו עם האתגרים האלו.

Reactions: הבזק של שפיות1 //