דרוש מידע מה לענות לחמותי

מצב
הנושא נעול.
  • הוסף לסימניות
  • #42
נראה לי שאת פשוט חייבת לאזור אומץ ולענות לה לא!
משום מה אצלה זה הפוך
מי שמשגיע הכי הרבה זוכה לאהדה הכי גדולה
ויש שם סוג של תחרות כזאת, את מי אמא הכי אוההבת...
רק כדי להשתחרר מהלחץ המשוגע הזה תסרבי להגיע!
 
  • הוסף לסימניות
  • #43
לכל השוויגעריות שכאן, המלצה חשובה, תודיעו לזוג הצעיר מיד אחרי החתונה שאתם לא מזמינים אותם אף פעם, הם מוזמנים לתמיד מתי שהם רוצים ומסתתדר, כמובן יכול לקרוא שבדיוק כשהם רוצים לא מסתתדר ואז דוחים לשבת באה
כך מרוויחים שהזוג מגיע מתי שהם רוצים, אם הם מגיעים רק לעיתים רחוקות אפשר לומר להם כמה טוב שאתם באים וכמה זה מוסיף נשמח שתבואו יותר, ואם הם מבקשים לעיתים קרובות מידי אפשר לתרץ כל מיני סיבות למה השבוע לא מסתתדר, וזה פתרון הרבה יותר נעים ונוח
 
  • הוסף לסימניות
  • #44
אני ממליצה לא לתת סיבות ותירוצים
כי יוכלו להתווכח איתכם על זה לספר שבגלל זה אתם לא באים
תגידו שהכי נח לכם בבית וזהו
כן להתגבר וכן לבוא פעם בחודשיים לפחות
יותר מזה
אם תמיד מסבירים למה לא באים
גם כשזו סיבה אמיתית ולא תירוץ
עלולים להיות בבעיה אם בפעם אחרת יש סיבה שלא רוצים לשתף בה את ההורים.
ואם תמיד הם רגילים משתפים אותם הסיבה זה יראה מוזר ואולי לא יתקבל.
 
  • הוסף לסימניות
  • #45
בדיוק זה הנקודה
סירוב בפעם הראושנה איך שהוא מסתדר לה
פעם שניה אסור לסרב אין כזה דבר ואם נסרב
אז כל המשפחה כולל כולם גיסים גיסות, אחים אחיות, ישמעו מפיה את הנורא והיום
שהיא דואגת ממש לבן שלה, שהכלה משאירה בבית את הבן שלה ו2 נכדים.
ודמיונות שבטח הכלה בדיכאון, ושהבן שלה סובל..
אוי ואבוי זה לא לפי הספר.
זה לא נכון כמובן בעלי לא סובל.

אגב לא היינו אצלה 3 שבועות, וזה ברור שהשבת הקרובה אנחנו אצלה, היא רק תתקשר לוודא לא לשאול כן?
אז אני חוזרת להמלצה שבעלך ישב איתה לשיחה רצינית.
צריך להבהיר לה שלא מתאים לכם לבוא בתדירות כזו, ולא נעים לכם עם הזמנות לוחצות.
תגיעו איתה לפשרה שמקובלת על שני הצדדים לגבי תדירות מוסכמת (אבל גמישה. חשוב.)
מעבר לזה אם היא תלך לספר למשפחה סיפורי סבתא - שתספר. תני לבעלך להתמודד עם המשפחה שלו ולהעביר להם את המסר שהוא לא סובל. יכול להיות שהם מבינים את זה לבד ולא מתרגשים מהסיפורים שלה, יכול להיות שהם כולם טיפוסים כמוה - לא משנה. תני לבעלך להיות איש הקשר מול המשפחה שלו ולנהל את האירוע לפי ההיכרות שלו איתם.
 
  • הוסף לסימניות
  • #46
לכל השוויגעריות שכאן, המלצה חשובה, תודיעו לזוג הצעיר מיד אחרי החתונה שאתם לא מזמינים אותם אף פעם, הם מוזמנים לתמיד מתי שהם רוצים ומסתתדר, כמובן יכול לקרוא שבדיוק כשהם רוצים לא מסתתדר ואז דוחים לשבת באה
כך מרוויחים שהזוג מגיע מתי שהם רוצים, אם הם מגיעים רק לעיתים רחוקות אפשר לומר להם כמה טוב שאתם באים וכמה זה מוסיף נשמח שתבואו יותר, ואם הם מבקשים לעיתים קרובות מידי אפשר לתרץ כל מיני סיבות למה השבוע לא מסתתדר, וזה פתרון הרבה יותר נעים ונוח
ממש לא פתרון נכון בעיני...
זה יוצר מצב מאד לא נעים כשמדובר בכלות ולא בבנות.
 
  • הוסף לסימניות
  • #47
מצד שויגער ברוכה ...
אומרת - שמי שמגיע לעיתים מאד רחוקות מתקבל בחשש וב"הליכה על ביצים"
חושדים שהוא מרגיש לא בנוח לבא מאיזו סיבה שמשהו לא בסדר אצלנו...
ואז משתדלים מדי להנעים להם באופן מלאכותי ... לא מצב בריא

ועם זאת אם מכבדים בד"כ את השויגער אפילו מפצים אותה בעזרה אחרת (שיחת טלפון, שלחויות וכדו')
(מתנות כתבתם שהמצב הכלכלי קשה... ה' יעזור!)
אדרבה אם היא אוהבת לעשות "פרסומיא ניסא" אז שתפרסם שעזרתם לה באיזה ענין)
 
  • הוסף לסימניות
  • #48
חיפשתי תגובה אחת שתטען שאולי בכלל החמות צודקת ולא מצאתי,

אבל סתם כך חסר הרבה מידע על הסיפור כאן,
אולי הם זו"צ חודש מהחתונה או שבכלל הם משפחה ברוכת ילדים שחמות מזמינה אותם,
אולי הם גרים באותה שכונה של החמות או שאולי הם צריכים להגיע מהנגב או מהגליל ב3 אוטובוסים.
כי במחילה, אבל חמות שמסבירה לזוג שלא טוב להגיע לשבת ושמספרת סיפורים לכל המשפחה על זוג עם 2 ילדים שלא הגיע חודש, לא צודקת.
 
  • הוסף לסימניות
  • #49
אומרת - שמי שמגיע לעיתים מאד רחוקות מתקבל בחשש וב"הליכה על ביצים"
חושדים שהוא מרגיש לא בנוח לבא מאיזו סיבה שמשהו לא בסדר אצלנו...
ואז משתדלים מדי להנעים להם באופן מלאכותי ... לא מצב בריא
לפעמים מרגישים לא בנוח מסיבות אחרות לגמרי, חבל לקחת את זה למקומות אישיים.
יש טיפוסים של בית שלא נוח להם אצל אחרים מעצם זה שהם אחרים, יש טיפוסים שיותר קשה להם עם האריזות והנסיעות, יש ילדים שהיציאה משגרה יותר משבשת אותם, לא חסרות סיבות.

להנעים מדי זה אכן מצב לא בריא, זה יכול להיות כשלעצמו סיבה להימנע, סוג של ביצה ותרנגולת. אני יכולה להגיד על עצמי שלא נוח לי אצל חמותי בגלל ההשתדלות המוגזמת שלה. (לא קשור לתדירות ההגעה שלנו, היא טיפוס כזה). אם אני רוצה כוס מים אני אחכה לזמן שהיא לא במטבח כדי לקחת, כי אם היא תראה שאני רוצה מים היא תפנה את השולחן כדי שיהיה לי איפה לשבת גם אם אני שותה בעמידה עשר שניות, תציע לי קפה, תציע לי תה, תלך לחפש תיונים מסוג נוסף, תציע לי עוגה כשכל הילדים שומעים... אז אני אשאר צמאה עד שהיא מסיימת לשטוף כלים העיקר שלא תראה שרציתי משהו. (ואל תגידו לשטוף כלים במקומה. סוף העולם יגיע לפני שזה יקרה)
 
  • הוסף לסימניות
  • #51
משום מה אצלה זה הפוך
מי שמשגיע הכי הרבה זוכה לאהדה הכי גדולה
ויש שם סוג של תחרות כזאת, את מי אמא הכי אוההבת...
וואי אני מכיר את זה. מעצבן מאוד.
מצד שויגער ברוכה ...
אומרת - שמי שמגיע לעיתים מאד רחוקות מתקבל בחשש וב"הליכה על ביצים"
חושדים שהוא מרגיש לא בנוח לבא מאיזו סיבה שמשהו לא בסדר אצלנו...
ואז משתדלים מדי להנעים להם באופן מלאכותי ... לא מצב בריא

ועם זאת אם מכבדים בד"כ את השויגער אפילו מפצים אותה בעזרה אחרת (שיחת טלפון, שלחויות וכדו')
אצלנו יש שיחות ודיבורים במשך השבוע. כך שאין את ההרגשות הללו..
אמא שלי ב"ה מאוד מבינה את הילדים והכלות שלה וממש זורמת איתן.
ומעל הכל היא המון שותקת גם כשיש לה מה לומר.
יכולה להגיד על עצמי שלא נוח לי אצל חמותי בגלל ההשתדלות המוגזמת שלה. (לא קשור לתדירות ההגעה שלנו, היא טיפוס כזה). אם אני רוצה כוס מים אני אחכה לזמן שהיא לא במטבח כדי לקחת, כי אם היא תראה שאני רוצה מים היא תפנה את השולחן כדי שיהיה לי איפה לשבת גם אם אני שותה בעמידה עשר שניות, תציע לי קפה, תציע לי תה, תלך לחפש תיונים מסוג נוסף, תציע לי עוגה כשכל הילדים שומעים... אז אני אשאר צמאה עד שהיא מסיימת לשטוף כלים העיקר שלא תראה שרציתי משהו. (ואל תגידו לשטוף כלים במקומה. סוף העולם יגיע לפני שזה יקרה
חיים מורכבים שכאלה..
בדיוק הסבתות של פעם, יש עדיין כאלה?
 
  • הוסף לסימניות
  • #52
אני חושבת שזוג עם שני ילדים זה עדיין מקובל להגיע בתדירות די גבוהה להורים (אם גרים לא במרחק נסיעה 3 שעות באוטובוס...) אז הגיוני לי לחשוב שהחמות מרגישה רע עם זה. אולי התגובה שלה לא צודקת אבל אני יכולה להבין למה היא רוצה שתגיעו יותר...
אם הבעיה העיקרית זה הילדה עם הפיגור, לא יודעת מה היחס לנושא הזה במשפחה של החמות, אבל אני מכירה אישית הרבה משפחות שזורמים עם זה שלא כל האורחים נהנים עם הילד\ה ודואגים לשלוח אותו\ה לשבת (בצורה שנראית אקראית כמובן) לפחות בחלק מהפעמים שאותם אורחים מגיעים. אם זה אפשרי בכל זאת להגיד את זה בעדינות והחמות היא לא סוג שתיקח את זה אישית ותיעלב בשם הילדה אז יכול להיות שזה יפתור חלק מהבעיה.
 
  • הוסף לסימניות
  • #53
אני חושבת שזוג עם שני ילדים זה עדיין מקובל להגיע בתדירות די גבוהה להורים (אם גרים לא במרחק נסיעה 3 שעות באוטובוס...) אז הגיוני לי לחשוב שהחמות מרגישה רע עם זה. אולי התגובה שלה לא צודקת אבל אני יכולה להבין למה היא רוצה שתגיעו יותר...
אם הבעיה העיקרית זה הילדה עם הפיגור, לא יודעת מה היחס לנושא הזה במשפחה של החמות, אבל אני מכירה אישית הרבה משפחות שזורמים עם זה שלא כל האורחים נהנים עם הילד\ה ודואגים לשלוח אותו\ה לשבת (בצורה שנראית אקראית כמובן) לפחות בחלק מהפעמים שאותם אורחים מגיעים. אם זה אפשרי בכל זאת להגיד את זה בעדינות והחמות היא לא סוג שתיקח את זה אישית ותיעלב בשם הילדה אז יכול להיות שזה יפתור חלק מהבעיה.
זה לא נשמע כזה תמים שהאמא רוצה שנגיע וזהו.
יש חפירות בנושא. וכמו שהיא כתבה
בדיוק זה הנקודה
סירוב בפעם הראושנה איך שהוא מסתדר לה
פעם שניה אסור לסרב אין כזה דבר ואם נסרב
אז כל המשפחה כולל כולם גיסים גיסות, אחים אחיות, ישמעו מפיה את הנורא והיום

שהיא דואגת ממש לבן שלה, שהכלה משאירה בבית את הבן שלה ו2 נכדים.
ודמיונות שבטח הכלה בדיכאון, ושהבן שלה סובל..
אוי ואבוי זה לא לפי הספר.
זה לא נכון כמובן בעלי לא סובל.

אגב לא היינו אצלה 3 שבועות, וזה ברור שהשבת הקרובה אנחנו אצלה, היא רק תתקשר לוודא לא לשאול כן?
זה המעצבן והמכעיס שכופים את הילדים לעשות את רצון ההורים בעיניים עצומות גם כשאין להם בזה טובה כלשהיא.
ואין פתיחות להבין שיש עוד צדדים למטבע ולחיים המורכבים הללו.

מכיר הרבה זוגות שממש סובלים. כואב הלב.
ומה שזכור לי ע"פ ההלכה אם אין להורה כאן איזה רווח או טובה אישית אין חובה לילד לשמוע בקולו.
 
  • הוסף לסימניות
  • #55
לא חסר סיבות למה כלה רוצה להיות בבית או אצל ההורים שלה
יש כ"כ הרבה סגנונות משפחות ,ויחס גיסה לאחיות וכו'

ובתור הורים צריך להפנים את זה גם אם נראה לכם שהכל ורוד,
ונניח שהם נהנים אצלכם עד הגג,תנו להם לבנות חיים עצמאים

שמעתי על כאלה ש10 שנים אחרי החתונה מתארחים שבת שבת

אפשר להזמין פעם בחודש,מה צריך יותר מזה? (למעט זו"צ בשנה ראשונה )
 
  • הוסף לסימניות
  • #57
בדיוק זה הנקודה
סירוב בפעם הראושנה איך שהוא מסתדר לה
פעם שניה אסור לסרב אין כזה דבר ואם נסרב
אז כל המשפחה כולל כולם גיסים גיסות, אחים אחיות, ישמעו מפיה את הנורא והיום
שהיא דואגת ממש לבן שלה, שהכלה משאירה בבית את הבן שלה ו2 נכדים.
ודמיונות שבטח הכלה בדיכאון, ושהבן שלה סובל..
אוי ואבוי זה לא לפי הספר.
זה לא נכון כמובן בעלי לא סובל.

אגב לא היינו אצלה 3 שבועות, וזה ברור שהשבת הקרובה אנחנו אצלה, היא רק תתקשר לוודא לא לשאול כן?
כלה שרוצה להישאר בבית זה סימן טוב מאוד!!!!
זוגות שכל הזמן מתארחים ויוצאים זה לפעמים סוג של בריחה ודגל אדום
תעשו יחד את החשבון מה מתאים לכם כזוג, כל כך מתאים לכם ששווה לכם אולי אפילו לשלם על זה מחיר של רכילות משפחתית
תהיו בטוחים בזה ברמה שתדעו להגיד לה את זה בביטחון מוחלט
ומשם והלא זו בחירה שלה מה לעשות עם זה

*וקחי מהספריה/מחברה את הספר "עליה השלום" נשמע שחמותך וחמותה של גיבורת הסיפור הדמיונית זו אותה אחת
יש מצב שהספר יתן לך תובנות והסתכלות אחרת
 
  • הוסף לסימניות
  • #59
חיים מורכבים שכאלה..
בדיוק הסבתות של פעם, יש עדיין כאלה?
היא לא סבתא של פעם. זה קטע פולני אצלה. היא תדאג לכולם ותשב בחושך לבד כדי שיצטרכו להודות לה. לצערי זה הולך עם זה שהיא לא תמיד מנסה לשים לב מה התוצאה של הדאגה שלה.
 
  • הוסף לסימניות
  • #60
זה המעצבן והמכעיס שכופים את הילדים לעשות את רצון ההורים בעיניים עצומות גם כשאין להם בזה טובה כלשהיא.
ואין פתיחות להבין שיש עוד צדדים למטבע ולחיים המורכבים הללו.
הרבה פעמים זה בגלל שמשהו לא תקין בהיפרדות בין הילד הנשוי להורים, מאחד הצדדים או שניהם.
למשל הורים שמתקשים להבין שלילד יש משפחה גרעינית משלו ("לבד" בשבת...?) או שהמשפחה הגרעינית של הילד לא בהכרח מתנהלת באותו אופן כמו זו שלהם.
 

פרוגבוט

תוכן שיווקי
פרסומת
מצב
הנושא נעול.

הצטרפות לניוזלטר

איזה כיף שהצטרפתם לניוזלטר שלנו!

מעכשיו, תהיו הראשונים לקבל את כל העדכונים, החדשות, ההפתעות בלעדיות, והתכנים הכי חמים שלנו בפרוג!

לוח מודעות

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק כה

אלְדָוִד אֵלֶיךָ יי נַפְשִׁי אֶשָּׂא:באֱלֹהַי בְּךָ בָטַחְתִּי אַל אֵבוֹשָׁה אַל יַעַלְצוּ אֹיְבַי לִי:גגַּם כָּל קוֶֹיךָ לֹא יֵבֹשׁוּ יֵבֹשׁוּ הַבּוֹגְדִים רֵיקָם:דדְּרָכֶיךָ יי הוֹדִיעֵנִי אֹרְחוֹתֶיךָ לַמְּדֵנִי:ההַדְרִיכֵנִי בַאֲמִתֶּךָ וְלַמְּדֵנִי כִּי אַתָּה אֱלֹהֵי יִשְׁעִי אוֹתְךָ קִוִּיתִי כָּל הַיּוֹם:וזְכֹר רַחֲמֶיךָ יי וַחֲסָדֶיךָ כִּי מֵעוֹלָם הֵמָּה:זחַטֹּאות נְעוּרַי וּפְשָׁעַי אַל תִּזְכֹּר כְּחַסְדְּךָ זְכָר לִי אַתָּה לְמַעַן טוּבְךָ יי:חטוֹב וְיָשָׁר יי עַל כֵּן יוֹרֶה חַטָּאִים בַּדָּרֶךְ:טיַדְרֵךְ עֲנָוִים בַּמִּשְׁפָּט וִילַמֵּד עֲנָוִים דַּרְכּוֹ:יכָּל אָרְחוֹת יי חֶסֶד וֶאֱמֶת לְנֹצְרֵי בְרִיתוֹ וְעֵדֹתָיו:יאלְמַעַן שִׁמְךָ יי וְסָלַחְתָּ לַעֲוֹנִי כִּי רַב הוּא:יבמִי זֶה הָאִישׁ יְרֵא יי יוֹרֶנּוּ בְּדֶרֶךְ יִבְחָר:יגנַפְשׁוֹ בְּטוֹב תָּלִין וְזַרְעוֹ יִירַשׁ אָרֶץ:ידסוֹד יי לִירֵאָיו וּבְרִיתוֹ לְהוֹדִיעָם:טועֵינַי תָּמִיד אֶל יי כִּי הוּא יוֹצִיא מֵרֶשֶׁת רַגְלָי:טזפְּנֵה אֵלַי וְחָנֵּנִי כִּי יָחִיד וְעָנִי אָנִי:יזצָרוֹת לְבָבִי הִרְחִיבוּ מִמְּצוּקוֹתַי הוֹצִיאֵנִי:יחרְאֵה עָנְיִי וַעֲמָלִי וְשָׂא לְכָל חַטֹּאותָי:יטרְאֵה אוֹיְבַי כִּי רָבּוּ וְשִׂנְאַת חָמָס שְׂנֵאוּנִי:כשָׁמְרָה נַפְשִׁי וְהַצִּילֵנִי אַל אֵבוֹשׁ כִּי חָסִיתִי בָךְ:כאתֹּם וָיֹשֶׁר יִצְּרוּנִי כִּי קִוִּיתִיךָ:כבפְּדֵה אֱלֹהִים אֶת יִשְׂרָאֵל מִכֹּל צָרוֹתָיו:
נקרא  2  פעמים
למעלה