התייעצות סקר מה לדעתכם תהיה העיר החרדית הבאה ?

עכו מזרח - אחיסמך צפון
Screenshot_20250713_090040_Facebook.jpg
 
לא כתבו להביא את ויזניץ לבית אריה
אלא למקום "ליד" בית אריה
אני לא יודע מהו, אבל לא מדובר על בית אריה
אממממ...

היינו שומעים על הקמת יישוב חדש ביו''ש...

כנראה כן מדובר על הרחבת יישוב דת''לי שם, אבל אולי בקריה נפרדת.
נו נו.
 
בנוגע לנושא שויזניץ הולכת לעמנואל
אז זו, ירדו מזה סופי, יש להם כמה הצעות חלופיות כגון לבנות משהו צמוד מאוד לבית אריה
הם כבר ישבו עם יוסי דגן על מספר אופציות חלופיות
יש להם כן אחד שעדין כן רוצה לנסות אבל בגדול זה ירד
מה זה ההצעות על משהו צמוד לבית אריה? @בעזר השם ספק לנו מידע
 
תכל'ס כל הדיון הוא די משעשע, אם יש לך כסף לקנות דירה במרכז, בכיף, ואם לא אז בשביל מה כל ההתפתלויות?
ראינו במשך השנים כי מי שנשאר סמוך למרכזי התורה היה ס''ד מיוחדת לרכוש דירה
ומאידך הפריפריאלי נשאר שם ללא יכולת-ואכמ''ל!
 
ראינו במשך השנים כי מי שנשאר סמוך למרכזי התורה היה ס''ד מיוחדת לרכוש דירה
ומאידך הפריפריאלי נשאר שם ללא יכולת-ואכמ''ל!
כל האברכים שגרים ביחידות בערים החרדיות במרכז, שלדבריך הם סמוכים למרכזי התורה?
 
ראינו במשך השנים כי מי שנשאר סמוך למרכזי התורה היה ס''ד מיוחדת לרכוש דירה
ומאידך הפריפריאלי נשאר שם ללא יכולת-ואכמ''ל!
מאיפה אתה מביא את זה?
אתה יודע כמה נקרעים בשביל המשכנתא?
 
ראינו במשך השנים כי מי שנשאר סמוך למרכזי התורה היה ס''ד מיוחדת לרכוש דירה
ומאידך הפריפריאלי נשאר שם ללא יכולת-ואכמ''ל!
למרות שאני לא מטיל דופי ביכולתך לראות למרחוק את המתרחש בכל רחבי הארץ
אני כן יכול לציין שאנחנו ראינו גם להיפך.

אני מסכים איתך שיש הרבה שיש להם סייעתא דשמיא מיוחדת לרכוש דירה.
לפעמים, הסייעתא דשמיא הזאת גורמת להורים שלהם או של בת זוגתם לקבל התקף לב או אירוע מוחי
ולפעמים הם עצמם זוכים לדירה בירושלים על חשבון האוכל שהם מספקים במשורה לילדים שלהם.

ראינו גם שבשנים עברו, אנשים נטשו את תל אביב וירושלים שנחשבו למרכז ועברו לבני ברק שנחשבה לפריפריה
ולאחר מכן, נטשו את הערים הגדולות ועברו לפריפריה דאז, מודיעין עילית, ביתר עילית ואלעד, ואח"כ גם בית שמש
היו גם שנטשו לפריפריית אשדוד

ראינו גם אחרת, ללמדך שמה שראינו זה לא אומר כלום.

מקובלני מרבותי שראיה איננה מסורת אלא קבלה מרבותיך, זוהי מסורת שיש להתייחס אליך בכובד ראש, וזה כבר משהו אחר.
 
ראינו במשך השנים כי מי שנשאר סמוך למרכזי התורה היה ס''ד מיוחדת לרכוש דירה
ומאידך הפריפריאלי נשאר שם ללא יכולת-ואכמ''ל!
נתיבות גם מקום תורה ירוחם גם מקום תורה ועוד הרבה מקומות זה מקום תורה ערד גם מקום תורה דימונה עפולה ואפילו תל אביב יש מקום תורה בקיצור כמעט בכל הארץ יש מקומות תורה עם ישיבות
 
נתיבות גם מקום תורה ירוחם גם מקום תורה ועוד הרבא מקומות זה מקום תורה
הוא לא אמר "מקום תורה" הוא אמר "מרכזי התורה"
אני לא מסכים איתו, אבל מה שאתה מקשה עליו, לא קשה.. כי הוא דיבר על מרכזי תורה
 
ראינו במשך השנים כי מי שנשאר סמוך למרכזי התורה היה ס''ד מיוחדת לרכוש דירה
ומאידך הפריפריאלי נשאר שם ללא יכולת-ואכמ''ל!
מסכים איתכם במידה מסוימת
לדוגמא מכיר מישהו שקנה לפני 5 שנים דירת 4 חדרים חדשה בבני ברק (פרדס כץ) ב1.35 מיליון (יותר זול מהפריפריה היום)
כנראה זה שווה היום עוד מיליון ש"ח.
לעומת מי שהלך לפריפריה, שווי הדירה לא עלה כ"כ הרבה, והסיכוי להשתדרג למרכז התרחק משמעותית.
 
למרות שאני לא מטיל דופי ביכולתך לראות למרחוק את המתרחש בכל רחבי הארץ
אני כן יכול לציין שאנחנו ראינו גם להיפך.

אני מסכים איתך שיש הרבה שיש להם סייעתא דשמיא מיוחדת לרכוש דירה.
לפעמים, הסייעתא דשמיא הזאת גורמת להורים שלהם או של בת זוגתם לקבל התקף לב או אירוע מוחי
ולפעמים הם עצמם זוכים לדירה בירושלים על חשבון האוכל שהם מספקים במשורה לילדים שלהם.

ראינו גם שבשנים עברו, אנשים נטשו את תל אביב וירושלים שנחשבו למרכז ועברו לבני ברק שנחשבה לפריפריה
ולאחר מכן, נטשו את הערים הגדולות ועברו לפריפריה דאז, מודיעין עילית, ביתר עילית ואלעד, ואח"כ גם בית שמש
היו גם שנטשו לפריפריית אשדוד

ראינו גם אחרת, ללמדך שמה שראינו זה לא אומר כלום.

מקובלני מרבותי שראיה איננה מסורת אלא קבלה מרבותיך, זוהי מסורת שיש להתייחס אליך בכובד ראש, וזה כבר משהו אחר.
למרות שאני לא מטיל דופי ביכולתך לראות למרחוק את המתרחש בכל רחבי הארץ
אני כן יכול לציין שאנחנו ראינו גם להיפך.

אני מסכים איתך שיש הרבה שיש להם סייעתא דשמיא מיוחדת לרכוש דירה.
לפעמים, הסייעתא דשמיא הזאת גורמת להורים שלהם או של בת זוגתם לקבל התקף לב או אירוע מוחי
ולפעמים הם עצמם זוכים לדירה בירושלים על חשבון האוכל שהם מספקים במשורה לילדים שלהם.

ראינו גם שבשנים עברו, אנשים נטשו את תל אביב וירושלים שנחשבו למרכז ועברו לבני ברק שנחשבה לפריפריה
ולאחר מכן, נטשו את הערים הגדולות ועברו לפריפריה דאז, מודיעין עילית, ביתר עילית ואלעד, ואח"כ גם בית שמש
היו גם שנטשו לפריפריית אשדוד

ראינו גם אחרת, ללמדך שמה שראינו זה לא אומר כלום.

מקובלני מרבותי שראיה איננה מסורת אלא קבלה מרבותיך, זוהי מסורת שיש להתייחס אליך בכובד ראש, וזה כבר משהו אחר.
שמך כשמך-ולא כשמנו
 
הוא אמור להשתדרג או להתגדל ברכסים או כרמיאל למשל?
אם הוא הולך על דעת להתגדל בפריפריה אז באמת זה לא אמור להפריע לו.
אם כי זה יכול להיות מבאס לדעת שאם היה מוסיף עוד קצת, היה יכול לקנות במרכז ועכשיו אין לו אפשרות כזו
(עכשיו מפרסמים על דירות 4 חדרים זולות בפריפריה ב1.6 מיליון, אז 1.6 זה זול או יקר? המשכורות לא עלו משמעותית ב5 שנים האחרונות).
מישהו אמר שלקנות בפריפריה זה כמו מסמר בלי ראש..
בקיצור מי שמתלבט בין דירה בנתיבות ב1.6 לדירה באחיסמך ב1.7, שיחשוב טוב לפני שהוא מחליט, גם אם בנתיבות הדירה קצת יותר גדולה.
 
בקיצור מי שמתלבט בין דירה בנתיבות ב1.6 לדירה באחיסמך ב1.7, שיחשוב טוב לפני שהוא מחליט, גם אם בנתיבות הדירה קצת יותר גדולה.
"קצת"?
1.6 בנתיבות נותן לך 5 חד' גדולה ומרווחת שמתאימה למשפחה גדולה
בעוד ש1.7 באחיסמך נותן לך 3 חד' קטנטנה שמתאימה בקושי לזוג + 3
 
ראינו במשך השנים כי מי שנשאר סמוך למרכזי התורה היה ס''ד מיוחדת לרכוש דירה
ומאידך הפריפריאלי נשאר שם ללא יכולת-ואכמ''ל!
אה!

חשבתי שאתם רק נגד ירוחם ואופקים, כעת אני רואה שזה נגד הפריפריה באופן כללי. הבנתי.
 
"קצת"?
1.6 בנתיבות נותן לך 5 חד' גדולה ומרווחת שמתאימה למשפחה גדולה
בעוד ש1.7 באחיסמך נותן לך 3 חד' קטנטנה שמתאימה בקושי לזוג + 3
בנתיבות אתה מקבל במחיר הזה 4 חדרים לא גדולה ולא מרווחת, עם מרפסת קטנה.
באחיסמך 3 חדרים ואפשר להרחיב.
 

פרוגבוט

תוכן שיווקי
פרסומת

הצטרפות לניוזלטר

איזה כיף שהצטרפתם לניוזלטר שלנו!

מעכשיו, תהיו הראשונים לקבל את כל העדכונים, החדשות, ההפתעות בלעדיות, והתכנים הכי חמים שלנו בפרוג!

לוח מודעות

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק כה

אלְדָוִד אֵלֶיךָ יי נַפְשִׁי אֶשָּׂא:באֱלֹהַי בְּךָ בָטַחְתִּי אַל אֵבוֹשָׁה אַל יַעַלְצוּ אֹיְבַי לִי:גגַּם כָּל קוֶֹיךָ לֹא יֵבֹשׁוּ יֵבֹשׁוּ הַבּוֹגְדִים רֵיקָם:דדְּרָכֶיךָ יי הוֹדִיעֵנִי אֹרְחוֹתֶיךָ לַמְּדֵנִי:ההַדְרִיכֵנִי בַאֲמִתֶּךָ וְלַמְּדֵנִי כִּי אַתָּה אֱלֹהֵי יִשְׁעִי אוֹתְךָ קִוִּיתִי כָּל הַיּוֹם:וזְכֹר רַחֲמֶיךָ יי וַחֲסָדֶיךָ כִּי מֵעוֹלָם הֵמָּה:זחַטֹּאות נְעוּרַי וּפְשָׁעַי אַל תִּזְכֹּר כְּחַסְדְּךָ זְכָר לִי אַתָּה לְמַעַן טוּבְךָ יי:חטוֹב וְיָשָׁר יי עַל כֵּן יוֹרֶה חַטָּאִים בַּדָּרֶךְ:טיַדְרֵךְ עֲנָוִים בַּמִּשְׁפָּט וִילַמֵּד עֲנָוִים דַּרְכּוֹ:יכָּל אָרְחוֹת יי חֶסֶד וֶאֱמֶת לְנֹצְרֵי בְרִיתוֹ וְעֵדֹתָיו:יאלְמַעַן שִׁמְךָ יי וְסָלַחְתָּ לַעֲוֹנִי כִּי רַב הוּא:יבמִי זֶה הָאִישׁ יְרֵא יי יוֹרֶנּוּ בְּדֶרֶךְ יִבְחָר:יגנַפְשׁוֹ בְּטוֹב תָּלִין וְזַרְעוֹ יִירַשׁ אָרֶץ:ידסוֹד יי לִירֵאָיו וּבְרִיתוֹ לְהוֹדִיעָם:טועֵינַי תָּמִיד אֶל יי כִּי הוּא יוֹצִיא מֵרֶשֶׁת רַגְלָי:טזפְּנֵה אֵלַי וְחָנֵּנִי כִּי יָחִיד וְעָנִי אָנִי:יזצָרוֹת לְבָבִי הִרְחִיבוּ מִמְּצוּקוֹתַי הוֹצִיאֵנִי:יחרְאֵה עָנְיִי וַעֲמָלִי וְשָׂא לְכָל חַטֹּאותָי:יטרְאֵה אוֹיְבַי כִּי רָבּוּ וְשִׂנְאַת חָמָס שְׂנֵאוּנִי:כשָׁמְרָה נַפְשִׁי וְהַצִּילֵנִי אַל אֵבוֹשׁ כִּי חָסִיתִי בָךְ:כאתֹּם וָיֹשֶׁר יִצְּרוּנִי כִּי קִוִּיתִיךָ:כבפְּדֵה אֱלֹהִים אֶת יִשְׂרָאֵל מִכֹּל צָרוֹתָיו:
נקרא  2  פעמים
למעלה