התייעצות סקר מה לדעתכם תהיה העיר החרדית הבאה ?

בקיצור הסיפור עם בית אריה נשמע כמו "עז" שמכניסים כדי להוריד את הציבור מעמנואל.
גם אם זה יצא לפועל זה יהיה עוד המון שנים וגם אז כנראה יהיה יקר.

נחליאל זה טוב אבל עמנואל זה לא טוב?
בקיצור תגיד שהם רוצים להיות ביישוב בלי חסידויות אחרות.
ממש לא,
מחפשים משהו זול,
עמנואל כבר לא זולה, עכ"פ לפרויקטים הבאים,
ולכן מחפשים משהו אחר, זה הכל.
 
מה הפשט בזה?
אולי בגלל שכל השכונה חדשה?
ככה זה "לאחרונה"
על הנייר יותר יקר משלל סיבות לא בהכרח מוצדקות.
הנה לדוגמא דירות 4 חדרים בנתיבות מעל 1.6
צילום מסך 2025-07-14 105016.png
 
ממש לא,
מחפשים משהו זול,
עמנואל כבר לא זולה, עכ"פ לפרויקטים הבאים,
ולכן מחפשים משהו אחר, זה הכל
מה המחירים בעמנואל לפרויקטים הבאים?
מה שידוע לי עמנואל עדיין מאוד זולה בוודאי ביחס למיקום בגוש דן.
אפילו עפולה שהרבה יותר רחוקה יותר יקרה מעמנואל, ועמנואל גם עיר חרדית.
אם לא רוצים יו"ש אין בעיה, אבל נחליאל זה עוד יותר בעומק השטחים...
 
מה המחירים בעמנואל לפרויקטים הבאים?
מה שידוע לי עמנואל עדיין מאוד זולה בוודאי ביחס למיקום בגוש דן.
אפילו עפולה שהרבה יותר רחוקה יותר יקרה מעמנואל, ועמנואל גם עיר חרדית.
אם לא רוצים יו"ש אין בעיה, אבל נחליאל זה עוד יותר בעומק השטחים...
יותר ממליון,
לויזניץ יש יעד מדומיין, עד מליון לדירה שלוש חדרים,
 
ראינו במשך השנים כי מי שנשאר סמוך למרכזי התורה היה ס''ד מיוחדת לרכוש דירה
ומאידך הפריפריאלי נשאר שם ללא יכולת-ואכמ''ל!
ראיתי שכבר הרבה ענו אבל בכל אופן אני יביא את הזווית שלי
לנו היתה התלבטות מאוד גדולה אם לעבור לפירפריה והלכנו לשאול את אחד מגדולי הדור שליט"א
והוא ממש עודד אותנו לעבור. אפילו שהייתי פעם בשבוע צריכה להגיע למרכז בשביל העבודה
ויותר מזה הוא אמר לנו שהחזו"א רצה כבר בזמנו שהחרדים יגורו בכל הארץ כדי שיתחזקו מהם
והוא הוסיף שלדעתו חלק מהסיבה שהמחירים במרכז נהיו כ"כ מטורפים כדי שהחרדים יתפזרו בכל הארץ
ובאמת עברנו וב"ה אנחנו רואים הרבה ס"ד גם בלימוד ובכוללים וגם בכסף וגם רואים באמת את השפעה
על כל האזור שאנשים מתחזקים [שכנים שלי התחילו לבקש שאני אשיג להם מזוזות ומדברים על שבת יותר ואחרים לומדים עם אברכים בלב לאחים]
וב"ה מאז שעברנו הערך של הדירה שלנו עלה בכמה מאות אלפים [קנינו אחרי העליה בכל הארץ]
שתאורטית יש לנו יכולת לעבור למרכז אבל אנחנו באמת לא רוצים ולא חושבים שיהיה לנו יותר טוב שם
 
בקיצור הסיפור עם בית אריה נשמע כמו "עז" שמכניסים כדי להוריד את הציבור מעמנואל.
גם אם זה יצא לפועל זה יהיה עוד המון שנים וגם אז כנראה יהיה יקר.

נחליאל זה טוב אבל עמנואל זה לא טוב?
בקיצור תגיד שהם רוצים להיות ביישוב בלי חסידויות אחרות.
הדיבור על נחליאל היה כנראה ממש בעבר, מה שבסוף קולדצקי לקח, שעכשיו התאכלס שם השלב השני. ויש שם קהילה יפה של בערך 100 משפחות ליטיאיות מהמיינסטרים החרדי. למיטב ידיעתי לא צפוי עוד בניה בקרוב בנחליאל
 
מכיר מישהו שקנה בקומה 4 בבית הלוי, דירה 102 מ"ר עם מרפסת סוכה פחות מ3 מ"ר (ס"ה מרפסת כ15 מ"ר)
מחיר לפני מענק 1.45
ואני מאמין שדירות בקומה נמוכה יותר או מרפסת סוכה גדולה יותר המחיר יותר גבוה.
הפרויקט השני שאני מדבר צמוד לבית הלוי לא זוכר איך קוראים לו.
כמו שאתה אומר, על הנייר יותר יקר מדירה מוכנה.
לפרויקט החרדי השני בנתיבות קוראים נחלת בראשית, והם פירסמו ביתד כמה חודשים דירת 4 חדרים ב 1.59.
בגדול בדקתי לפני תקופה קצרה במידע נדלן על דירות חדשות בבית הלוי ונחלת בראשית, ויצא לי ממוצע של כ 14.5 א' למר לדירות 4 ו 5 חדרים וכ 16א למר לדירות 3 חדרים
 
אז ככה, מי שמטפל בפועל בויזניץ עם הדיור זה הרב חיים מאיר בו הגדול של האדמור הוא כבר מזמן רצה לפתוח עוד פריקטים חוץ מעפולה אחרי שעפולה כבר מיצתה את עצמה
יש לו אחד בשם צוויבל (לא זוכר כרגע את שמו האישי) והוא הנושא ונותן בפועל בנושא הזה כך שמי שמגיע להרב לשאול הוא מפנה אותו לצוויבל.
אני שוחחתי עם צוויבל וזה מה שהא אמר, שמעמנואל ירדו כנראה לגמרי, והם בוחנים אפשרויות חילופיות כגון בית אריה - עופרים שזה ממש סמוך לברכפלד וזה במרכז אלא מאי המקום אינו זול והם באמצע דיונים אם כשיבנו במקום בנינים גבוהים י ותר מדו קומתי אם זה יצא זול וכדו'.
הוא אמר שיש להם שהפיתרון שהם מחפשים כרגע זה משהו קרוב למרכז וזול ובית אריה עונה על הצרכים האלו
ולגבי ישוב דתל"י המצב בעפולה כשהגיעו לשם לא היה יותר מזהיר לגור עם כל מיני ארחי פרחי כאלו שאינם הודים כלל ומחללי שבת וכו'
ולתוספת נופח קרוב משפחה שלי ישב כבר פעם מטעם ויזניץ לבדוק אופציה של נחליאל (אני לא זוכר במדויק עם מי אבל זה אני זוכר שישב במשרדים ברחוב פארן ברמת אשכול בירושלים)
יש בעיה כרגע שהאדמור לצערינו עדיין לא בקו הבריאות כך שאין עדיין את הדחיפה הגדולה מלמעלה לנחלטות גורליות כרגע,
אבל בכל אופן האדמור לא נחשב כמי שמפחד ממהלכים כאלו או אחרים
אם הסיפור על בית אריה הוא נכון, הוא מאד מוזר, כי שינוי תבע שם יקח כמה שנים כנראה וגם אז לא ברור כמה תעלה יחידת קרקע
למה לא ללכת על תבעות מאושרות בירוחם באזור ה 150א ליחידה, נכון זה קצת יותר נסיעה אבל זה בקו הירוק וזמין לבניה מיידית מאות יחידות! וגם באופקים ונתיבות מחיר הקרקע לא הרבה יותר באזור ה 300 ליחידה, ובשביל 100א ליחידה שווה להיכנס לשינוי תבע בבית אריה, אתמהה!
 
הכותבים אלו הורים שרוצים את ילדיהם לידם  ומתרצים בסיבות רוחניות במקום באמת הפשוטה (ואגב, צודקת לדעתי, אך קשורה לכיבוד הורים לא לרוחניות הפריפריה).

אנחנו שאלנו את הרב קנייבסקי על טיפולי פוריות והוא ענה לנו תשובה שיועדה לנו. לזוג הבא שציטט לי רב חיים כמי שנגד כל טיפול שהוא - שלחתי לשאול  אישית ולא להסתמך על הידוע--- אבל עדיין לא אמרתי מה ענו לנו בדיוק, כי זה לחטוא לאמת, הרב ענה לי ולא פרסם פסיקה לרבים. כשירצה בזאת יפרסם.

אותו דבר לגבי פריפריה, הרב שטיינמן ענה לזוג תשובה, ולעוד זוג, ולעוד זוג, והרבה קבלו תשובה אישית לעבור, זה שהם לא מצטטים אותה אומר שהם אחראים, זה הכל. הם פשוט פותחים לאנשים עיניים ללכת לשאול רב גדול האם לעבור או לגור ביחידה קטנטונת שכורה.
 
לדעתי אף על פי שכרגע לא רואים זאת נתיבות עם הפוטנציאל הכי גבוה.
 
הודעת מנהל:

האשכול יצא להפוגה קצרה לצורך ניפוי הודעות שאינן עומדות בכללי האתר
מומלץ לקחת פרק זמן קצר ולקרוא את הכללים
 
למה לא בונים ערים חרדיות ביו"ש (ולא פרויקט קטן) זה קרוב מאד למרכז ומחירים יותר זולים
קודם כל בעבר היה מו"ע ביתר ועמנואל רק למי שרוצה לדוק את התחום צריך להבין מדוע הראשונות הם הצלחה פנטסטית והאחרונה פישלה בטירוף.
ובאותו עניין ציפור קטנה לחשה לי על האוזן שר' שלום בער סורוצקין מתעניין בתחום ושיוסי דגן נצפה ממש לאחרונה בפגישב עם הנ"ל בקריית השיבה ראשל"ץ (כנראה שלא בא לראות את הארון קודש) רק לכו תדעו אולי זה יהיה רק לבוגרי מוסדות עטרת שלמה בארה"ק כך שאין מה לבנות על זה.
 
קודם כל בעבר היה מו"ע ביתר ועמנואל רק למי שרוצה לדוק את התחום צריך להבין מדוע הראשונות הם הצלחה פנטסטית והאחרונה פישלה בטירוף.
ובאותו עניין ציפור קטנה לחשה לי על האוזן שר' שלום בער סורוצקין מתעניין בתחום ושיוסי דגן נצפה ממש לאחרונה בפגישב עם הנ"ל בקריית השיבה ראשל"ץ (כנראה שלא בא לראות את הארון קודש) רק לכו תדעו אולי זה יהיה רק לבוגרי מוסדות עטרת שלמה בארה"ק כך שאין מה לבנות על זה.
אני חושב שיש עתיד לעמנואל יש שם בניה מטורפת עכשיו (לחסידים לא לליטאי)
 
קודם כל בעבר היה מו"ע ביתר ועמנואל רק למי שרוצה לדוק את התחום צריך להבין מדוע הראשונות הם הצלחה פנטסטית והאחרונה פישלה בטירוף.
ובאותו עניין ציפור קטנה לחשה לי על האוזן ששלום בער סורוצקין מתעניין בתחום ושיוסי דגן נצפה ממש לאחרונה בפגישב עם הנ"ל בקריית השיבה ראשל"ץ (כנראה שלא בא לראות את הארון קודש) רק לכו תדעו אולי זה יהיה רק לבוגרי מוסדות עטרת שלמה בארה"ק כך שאין מה לבנות על זה.
אני גם שמעתי דיבורים על כך שעושים דברים בענין
 
יש התפתחות במיצד, מעלה עמוס, נחליאל ועוד, הדברים קורים לאט.
טוב נוו
דיברו על עיר חרדית אז ככה עיר זה וודאי לא,
וגם חרדית מתוך היכרות חלקית לפחות (כולל הבניה החדשה בנחליאל) גם לא כ"כ ודאי לא מיינסטרים (למי שצריך את זה).
 

פרוגבוט

תוכן שיווקי
פרסומת

הצטרפות לניוזלטר

איזה כיף שהצטרפתם לניוזלטר שלנו!

מעכשיו, תהיו הראשונים לקבל את כל העדכונים, החדשות, ההפתעות בלעדיות, והתכנים הכי חמים שלנו בפרוג!

לוח מודעות

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק כה

אלְדָוִד אֵלֶיךָ יי נַפְשִׁי אֶשָּׂא:באֱלֹהַי בְּךָ בָטַחְתִּי אַל אֵבוֹשָׁה אַל יַעַלְצוּ אֹיְבַי לִי:גגַּם כָּל קוֶֹיךָ לֹא יֵבֹשׁוּ יֵבֹשׁוּ הַבּוֹגְדִים רֵיקָם:דדְּרָכֶיךָ יי הוֹדִיעֵנִי אֹרְחוֹתֶיךָ לַמְּדֵנִי:ההַדְרִיכֵנִי בַאֲמִתֶּךָ וְלַמְּדֵנִי כִּי אַתָּה אֱלֹהֵי יִשְׁעִי אוֹתְךָ קִוִּיתִי כָּל הַיּוֹם:וזְכֹר רַחֲמֶיךָ יי וַחֲסָדֶיךָ כִּי מֵעוֹלָם הֵמָּה:זחַטֹּאות נְעוּרַי וּפְשָׁעַי אַל תִּזְכֹּר כְּחַסְדְּךָ זְכָר לִי אַתָּה לְמַעַן טוּבְךָ יי:חטוֹב וְיָשָׁר יי עַל כֵּן יוֹרֶה חַטָּאִים בַּדָּרֶךְ:טיַדְרֵךְ עֲנָוִים בַּמִּשְׁפָּט וִילַמֵּד עֲנָוִים דַּרְכּוֹ:יכָּל אָרְחוֹת יי חֶסֶד וֶאֱמֶת לְנֹצְרֵי בְרִיתוֹ וְעֵדֹתָיו:יאלְמַעַן שִׁמְךָ יי וְסָלַחְתָּ לַעֲוֹנִי כִּי רַב הוּא:יבמִי זֶה הָאִישׁ יְרֵא יי יוֹרֶנּוּ בְּדֶרֶךְ יִבְחָר:יגנַפְשׁוֹ בְּטוֹב תָּלִין וְזַרְעוֹ יִירַשׁ אָרֶץ:ידסוֹד יי לִירֵאָיו וּבְרִיתוֹ לְהוֹדִיעָם:טועֵינַי תָּמִיד אֶל יי כִּי הוּא יוֹצִיא מֵרֶשֶׁת רַגְלָי:טזפְּנֵה אֵלַי וְחָנֵּנִי כִּי יָחִיד וְעָנִי אָנִי:יזצָרוֹת לְבָבִי הִרְחִיבוּ מִמְּצוּקוֹתַי הוֹצִיאֵנִי:יחרְאֵה עָנְיִי וַעֲמָלִי וְשָׂא לְכָל חַטֹּאותָי:יטרְאֵה אוֹיְבַי כִּי רָבּוּ וְשִׂנְאַת חָמָס שְׂנֵאוּנִי:כשָׁמְרָה נַפְשִׁי וְהַצִּילֵנִי אַל אֵבוֹשׁ כִּי חָסִיתִי בָךְ:כאתֹּם וָיֹשֶׁר יִצְּרוּנִי כִּי קִוִּיתִיךָ:כבפְּדֵה אֱלֹהִים אֶת יִשְׂרָאֵל מִכֹּל צָרוֹתָיו:
נקרא  2  פעמים
למעלה