עזרה גם אתם רגישים בהגזמה לריח של קלמנטינות?

  • הוסף לסימניות
  • #21
לדעתי יש מקום ללא לאהוב את הריח
אך 99% מאלו שמדברים על הריח כל הזמן זה מכך שכולם מדברים נגד הריח ולא בגלל שהם עד כדי כך לא אוהבים אותו עד כדי כך שהם יצעקו על אותו אדם (שאפילו פרצוף חמוץ לא מגיע לו)
 
  • הוסף לסימניות
  • #23
לדעתי יש מקום ללא לאהוב את הריח
אך 99% מאלו שמדברים על הריח כל הזמן זה מכך שכולם מדברים נגד הריח ולא בגלל שהם עד כדי כך לא אוהבים אותו עד כדי כך שהם יצעקו על אותו אדם (שאפילו פרצוף חמוץ לא מגיע לו)
גם אלו שנגעלים מריח של סיגריות זה יותר פסיכולוגי.
 
  • הוסף לסימניות
  • #24
בהחלט נשמע כמו תופעה פסיכולוגית.
כמו הסלידה הגדולה מכוסברה שר"י...
 
  • הוסף לסימניות
  • #26
אישית לא מפריע לי.
אבל אני מכיר לא מעט אנשים שזה ממש מפריע להם, וזה לא חברתי או משהו, זה באמת מריח להם נורא.
 
  • הוסף לסימניות
  • #27
סלידה מכוסברה היא גנטית.
(באופן כללי זה נורא נוח לקטלג סלידות של אחרים כפסיכולוגיות)
א. מה?
ב. בהחלט, קבלו את התנצלותי בנידון, זה היה נשמע לא פוליטיקלי קורקט, פשוט כך זה הובן לפי התפלגות הדעות הנחרצת. (חוץ מזה כל סלידה היא פסיכולוגית, לא?)
 
  • הוסף לסימניות
  • #29
א. מה?
ב. בהחלט, קבלו את התנצלותי בנידון, זה היה נשמע לא פוליטיקלי קורקט, פשוט כך זה הובן לפי התפלגות הדעות הנחרצת. (חוץ מזה כל סלידה היא פסיכולוגית, לא?)
יש גנים שגורמים לרתיעה מכוסברה, אמיתי.
זה לא פסיכולוגי במובן זה שאכן יש תחושה פיסית לא נעימה, וזה לא משהו שבנאדם ממציא לעצמו כי זה אופנתי.
המשותף לקלמנטינות וכוסברה (ועוד כמה דברים כאלו) הוא שהתחושה שהם גורמים היא חזקה. זה יותר משמעותי מטעם או ריח אחרים שלא אוהבים (בדרך כלל. יש יוצאי דופן כמובן).
וסיגריות זה בכלל סיפור אחר.
 
  • הוסף לסימניות
  • #31
יש גנים שגורמים לרתיעה מכוסברה, אמיתי.
זה לא פסיכולוגי במובן זה שאכן יש תחושה פיסית לא נעימה, וזה לא משהו שבנאדם ממציא לעצמו כי זה אופנתי.
המשותף לקלמנטינות וכוסברה (ועוד כמה דברים כאלו) הוא שהתחושה שהם גורמים היא חזקה. זה יותר משמעותי מטעם או ריח אחרים שלא אוהבים (בדרך כלל. יש יוצאי דופן כמובן).
וסיגריות זה בכלל סיפור אחר.
הדברים מגובים במקור מדעי?
 
  • הוסף לסימניות
  • #33
לא מבינה,
לא יכולים לסתום את האף?
הייתי במלון שהיה לידו ריח של פרות, לא ננעלתי בחדר, יצאתי לטייל עם אף סתום...
לא יפה להציק לאחרים, פשוט סתמו ת'אף

כנל טונה ודומיו
 
  • הוסף לסימניות
  • #34
אולי אני היחידה בתבל, אבל אני דווקא אוהבת ריח של קלמנטינות :geek:
מזכיר לי כל פעם את האווירה של החורף, ההתכרבלות, והחמימות הזו.. לא יודעת להסביר
 
  • הוסף לסימניות
  • #37
מי שלא סובל ריח של קלמנטינה- לא צריך להתנצל על כך!!
גם אם זה נהפך ל"טרנד" ומושא לבדיחות, זה בהחלט סוג של אלרגיה קיימת אצל אחוזים נכבדים באוכלוסייה,
לא צריך טיפול רגשי ולא להתייעץ עם מומחים...
ו-כן, בגלל שכולם יודעים שיש כאלו שלא סובלים את הריח, מי שהתפרצת עליו שקילף לידך קלמנטינה- זה מגיע לו בצדק, לא יזיק להתחשב (אסייג, שאפשר לנסות להעביר על המידות ולא להתפרץ, הכוונה היא שההתפרצות מובנת)
אני גם מאלו שלא סובלים את הריח עד כדי בחילה, הקאה וכאב ראש,
ולא, בשונה ממה שחושבים זה ממש לא לחץ חברתי או בעיה רגשית, להיפך ניסיתי לעבוד על עצמי במשך שנים ואפילו לטעום בכוח, כי טענו שאם אטעם את הקלמנטינה הסלידה תתאזן עם הטעם.
לצערי לא עבד שום דבר.
וזה בהחלט דורש עבודת המידות לא פשוטה,
במיוחד כשעולים לאוטובוס בתחנה האחרונה בעיר, ביום חורפי גשום, ומישהו מקלף קלמנטינה להנאתו בדיוק כשהמזגן פועל על החום והחלונות כמובן מוגפים!
עכשיו תנו עיצה פרקטית חברתית/רגשית מה לעשות?
אגב-
כל אלו שסולדים מקלמנטינה סולדים גם מריח של הערינג ואמבה??
סתם משום מה נראה לי זה מגיע מאותו מקום חסר שליטה.
 
  • הוסף לסימניות
  • #38
כל שנה כשמגיע החורף החרדה המרכזית שלי הוא מהקלמנטינות הבאות איתו..
חרדה כפשוטה.
משנה לשנה אני מפתחת סלידה יתרה לריח החזק הזה ולא ממש מצליחה להבין למה..
זה מעמיד אותי במקום חסר אונים ומביא למצבים לא נעימים, לפעמים אפילו התפרצות לא הוגנת כלפי המנשנש...כי לא באמת יש אפשרות להעיר למישהו שבסך הכל אוכל פרי להנאתו..
בטח שזה לא הבוס שמגיע להתיישב רגע בחדר שלי, בטח שלא בהמתנה לקופ"ח ובטח ובטח שלא מישהו מבני הבית שחובב קלמנטינות מושבע..

אשמח לכל עצה/ פיתרון/ שיתוף של המזדהים עם התופעה .
חבל,
כדאי להתחיל להנות מהריח הנהדר הזה,
ריח של הדר, של פרדסים!!!
 
  • הוסף לסימניות
  • #40
האמת שהחכמתם אותי, אין מה לומר.
גם ממש לא ידעתי שכוסברה נכללת במשפחת הריחות החריגים.. דווקא לזה בעייני יש כן יש ריח מדהים של טבע ירוק מרענן..
לא מבינה,
לא יכולים לסתום את האף?
הייתי במלון שהיה לידו ריח של פרות, לא ננעלתי בחדר, יצאתי לטייל עם אף סתום...
לא יפה להציק לאחרים, פשוט סתמו ת'אף
חלילה, אין עניין להציק לאף אחד.
אבל בואי אל תשווי.. פרות את לא יכולה להגיד למישהו להעיף אותם מהזירה, אבל כשבא בנאדם ופותח קלמנטינה במקום ציבורי לדו' בקופ"ח/ אוטובוס וכדו' זה הרבה יותר מקומם. כי הוא מודע לזה שזה עלול יותר לעצבן אנשים
כמו שלא פותחים טונה/ ביצה במקומות כאלה..
(כשאני חושבת על זה עכשיו יכול להיות גם שהתופעה הזאת סלקטיבית יותר כלפי מי שעושה את זה בלי להתחשב)
אולי אני היחידה בתבל, אבל אני דווקא אוהבת ריח של קלמנטינות :geek:
מזכיר לי כל פעם את האווירה של החורף, ההתכרבלות, והחמימות הזו.. לא יודעת להסביר
חבל,
כדאי להתחיל להנות מהריח הנהדר הזה,
ריח של הדר, של פרדסים!!!
אני חושבת שאלה האסוציאציות שצריכות לעלות לכל אחד, בסופו של דבר אין תחליף למה שמגיע ישירות מהטבע.
בגלל זה פתחתי את הדיון כי חשבתי שאני ממש בעייה חריגה שלא נהנית מזה עד שהבנתי שברוך השם אני ממש לא היחידה..
 

פרוגבוט

תוכן שיווקי
פרסומת

הצטרפות לניוזלטר

איזה כיף שהצטרפתם לניוזלטר שלנו!

מעכשיו, תהיו הראשונים לקבל את כל העדכונים, החדשות, ההפתעות בלעדיות, והתכנים הכי חמים שלנו בפרוג!

לוח מודעות

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק כה

אלְדָוִד אֵלֶיךָ יי נַפְשִׁי אֶשָּׂא:באֱלֹהַי בְּךָ בָטַחְתִּי אַל אֵבוֹשָׁה אַל יַעַלְצוּ אֹיְבַי לִי:גגַּם כָּל קוֶֹיךָ לֹא יֵבֹשׁוּ יֵבֹשׁוּ הַבּוֹגְדִים רֵיקָם:דדְּרָכֶיךָ יי הוֹדִיעֵנִי אֹרְחוֹתֶיךָ לַמְּדֵנִי:ההַדְרִיכֵנִי בַאֲמִתֶּךָ וְלַמְּדֵנִי כִּי אַתָּה אֱלֹהֵי יִשְׁעִי אוֹתְךָ קִוִּיתִי כָּל הַיּוֹם:וזְכֹר רַחֲמֶיךָ יי וַחֲסָדֶיךָ כִּי מֵעוֹלָם הֵמָּה:זחַטֹּאות נְעוּרַי וּפְשָׁעַי אַל תִּזְכֹּר כְּחַסְדְּךָ זְכָר לִי אַתָּה לְמַעַן טוּבְךָ יי:חטוֹב וְיָשָׁר יי עַל כֵּן יוֹרֶה חַטָּאִים בַּדָּרֶךְ:טיַדְרֵךְ עֲנָוִים בַּמִּשְׁפָּט וִילַמֵּד עֲנָוִים דַּרְכּוֹ:יכָּל אָרְחוֹת יי חֶסֶד וֶאֱמֶת לְנֹצְרֵי בְרִיתוֹ וְעֵדֹתָיו:יאלְמַעַן שִׁמְךָ יי וְסָלַחְתָּ לַעֲוֹנִי כִּי רַב הוּא:יבמִי זֶה הָאִישׁ יְרֵא יי יוֹרֶנּוּ בְּדֶרֶךְ יִבְחָר:יגנַפְשׁוֹ בְּטוֹב תָּלִין וְזַרְעוֹ יִירַשׁ אָרֶץ:ידסוֹד יי לִירֵאָיו וּבְרִיתוֹ לְהוֹדִיעָם:טועֵינַי תָּמִיד אֶל יי כִּי הוּא יוֹצִיא מֵרֶשֶׁת רַגְלָי:טזפְּנֵה אֵלַי וְחָנֵּנִי כִּי יָחִיד וְעָנִי אָנִי:יזצָרוֹת לְבָבִי הִרְחִיבוּ מִמְּצוּקוֹתַי הוֹצִיאֵנִי:יחרְאֵה עָנְיִי וַעֲמָלִי וְשָׂא לְכָל חַטֹּאותָי:יטרְאֵה אוֹיְבַי כִּי רָבּוּ וְשִׂנְאַת חָמָס שְׂנֵאוּנִי:כשָׁמְרָה נַפְשִׁי וְהַצִּילֵנִי אַל אֵבוֹשׁ כִּי חָסִיתִי בָךְ:כאתֹּם וָיֹשֶׁר יִצְּרוּנִי כִּי קִוִּיתִיךָ:כבפְּדֵה אֱלֹהִים אֶת יִשְׂרָאֵל מִכֹּל צָרוֹתָיו:
נקרא  2  פעמים
למעלה