התייעצות בנוגע להתחיבויות וחובות

  • הוסף לסימניות
  • #21
סיפור נורא ששמעתי היום ממישהו שניגש אליו אדם שמחתן וסיפר לו שיש לו חובות גדולים שמגלגל אותם כל חודש וסובל מזה נורא נורא אין לו יום ואין לו לילה והוא היה משווע לאיזה הלוואה גדולה ל10-20 שנה שתעשה לו סדר בהחזרים אותו אחד שסיפר לי אמר לו שהדבר היחיד שהוא יכול לעזור לו זה להתפלל עליו
אחרי יומיים ניגש לאותו אדם שהתייעצו איתו אברך צעיר שנכנס להם סכום גדול מאוד והוא רוצה לחסוך את זה בS&P500 ומתייעץ איתו מה דעתו אותו אחד ישב עליו הרבה זמן לשכנע אותו שיכול ממש להציל יבודי ולעשות צדקה כל דקה ודקה בזה שיתן לגמח את הכסף והגמח יביא הלוואה לאותו אחד שהגיע אליו להתייעץ בסוף הוא הצליח נתנו את הכסף לגמח ואותו אדם שהיה זקוק להלוואה קבל הודעה על ההלוואה
זה הסייעתא דשמיא שהייתה כאן
הדבר הנורא הוא שאותו אחד שהתייעץ היכן להשקיע הוא הבן זאת אומרת הבן בסוף הלווה לאבא את מה שהאבא שילם עליו ושתי הצדדים לא יודעים אחד מהשני
מה היא דעתכם על זה
מזעזע בעיני, שיש עדיין משפחות שמגיעות למצב הזה.
הורים לא אמורים ''למות'' כדי לחתן את הילדים.
מי יודע אם לא הצער והעוגמת נפש של כל אותם הורים לא גורר אחריו צרות ובעיות שאף אחד לא יודע מאיפה זה נחת עליו.
 
  • הוסף לסימניות
  • #22
זה לא משנה כמה מכניסים
משנה כמה נשאר אחרי שהורידו משכנתא/חיסכון לקניית דירה
ורוב הזוגות הצעירים מורידים נתח מכובד מאוד מהמשכורת לדיור
וההורים כפול מזה לחובות
 
  • הוסף לסימניות
  • #23
הצד השני של הסיפור
עשרים או שלושים שנה אח”כ אותו אברך צעיר כבר מחתן ילדים, ויש לו חובות גדולים מאד שהוא מגלגל אותם כל חודש וסובל מזה נורא נורא אין לו יום ואין לו לילה והוא היה משווע לאיזה הלוואה גדולה ל10-20 שנה שתעשה לו סדר בהחזרים...
ואולי לא... אולי תהיה לו ס”ד גדולה בזכות המצווה

אם האברך היה מודע למשמעויות של הנ”ל זה בסדר, אבל אם לא, אז לקחת אברך שתכנן להשקיע ולשכנע אותו לא לעשות את זה זה חשש של לפני עור לא תתן מכשול...
 
  • הוסף לסימניות
  • #24
הצד השני של הסיפור
עשרים או שלושים שנה אח”כ אותו אברך צעיר כבר מחתן ילדים, ויש לו חובות גדולים מאד שהוא מגלגל אותם כל חודש וסובל מזה נורא נורא אין לו יום ואין לו לילה והוא היה משווע לאיזה הלוואה גדולה ל10-20 שנה שתעשה לו סדר בהחזרים...
ואולי לא... אולי תהיה לו ס”ד גדולה בזכות המצווה

אם האברך היה מודע למשמעויות של הנ”ל זה בסדר, אבל אם לא, אז לקחת אברך שתכנן להשקיע ולשכנע אותו לא לעשות את זה זה חשש של לפני עור לא תתן מכשול...
כשאבא שלך צריך הלוואה אסור לסרב לתת לו.
 
  • הוסף לסימניות
  • #26
כשאבא שלך צריך הלוואה אסור לסרב לתת לו.
מסכים, אבל הוא לא ידע שזה אבא שלו, והוא צריך לקבל את ההחלטה להלוות מתוך הבנה ברורה שהוא בעצם נותן במתנה לכאורה מאות אלפי שקלים ויותר ולא רק הלוואה
 
  • הוסף לסימניות
  • #27
מסכים, אבל הוא לא ידע שזה אבא שלו, והוא צריך לקבל את ההחלטה להלוות מתוך הבנה ברורה שהוא בעצם נותן במתנה לכאורה מאות אלפי שקלים ויותר ולא רק הלוואה
אבל לומר לפני עיור על אדם שמשכנע בן להלוות ולהציל את אבא שלו שחובתיו בגלל הילדים
האם זה נשמע לכם הגיוני שהאבא יהיה בלחצים נפשיים ונמצא כל רגע בסכנת נפשות לחטוף התקף לב חס וחלילה
בגלל מה ששילם על הילדים ואותם ילדים ילכו וישקיעו כסף בהשקעות אותי זה מזעזע
 
  • הוסף לסימניות
  • #28
סיפור נורא ששמעתי היום ממישהו שניגש אליו אדם שמחתן וסיפר לו שיש לו חובות גדולים שמגלגל אותם כל חודש וסובל מזה נורא נורא אין לו יום ואין לו לילה והוא היה משווע לאיזה הלוואה גדולה ל10-20 שנה שתעשה לו סדר בהחזרים אותו אחד שסיפר לי אמר לו שהדבר היחיד שהוא יכול לעזור לו זה להתפלל עליו
אחרי יומיים ניגש לאותו אדם שהתייעצו איתו אברך צעיר שנכנס להם סכום גדול מאוד והוא רוצה לחסוך את זה בS&P500 ומתייעץ איתו מה דעתו אותו אחד ישב עליו הרבה זמן לשכנע אותו שיכול ממש להציל יבודי ולעשות צדקה כל דקה ודקה בזה שיתן לגמח את הכסף והגמח יביא הלוואה לאותו אחד שהגיע אליו להתייעץ בסוף הוא הצליח נתנו את הכסף לגמח ואותו אדם שהיה זקוק להלוואה קבל הודעה על ההלוואה
זה הסייעתא דשמיא שהייתה כאן
הדבר הנורא הוא שאותו אחד שהתייעץ היכן להשקיע הוא הבן זאת אומרת הבן בסוף הלווה לאבא את מה שהאבא שילם עליו ושתי הצדדים לא יודעים אחד מהשני
מה היא דעתכם על זה
הדבר היחיד שברור כאן בסיפור (לדעתי) הוא שזה מטלטל לשמוע כזה סיפור ואני חושב שמה שנכון הוא לא לשפוט ולהחליט מה נכון...
מצד אחד אתה מסתכל ואומר באמת מה העניין שהאבא ככה יקרע את עצמו בשביל שהבן שלו ילווה לו את אותו כסף.
מצד נוסף אפשר להסתכל על זה בהסתכלות לאור שזה המצב היום... (בלי להתייחס לדיון אם המצב הוא לגיטימי).
יש כאן סיפור ענק בעצם ח"ו יכל להיות מצב שהבן ישים את הכסף בהשקעות כביכול על חשבון אביו ובס"ד שלא במודע יצא שהוא עזר לאביו...
נכון שבעצם הוא עזר לאבא שלו בהלוואה על דברים שאבא שלו שילם לו על מלא... אבל עדיין בהתייחס למצב יש כאן סיפור יפה ומרגש(!) של סגירת מעגל ואולי איזושהי השגחה פרטית קטנה.
אז ככה שלא הייתי רץ לגזור מסקנות מהאירוע הנ"ל כי מרגיש לי גם שאנחנו נמצאים במצב שלא כ"כ אפשרי לשנות את העולם, וכל אחד ימשיך לעשות כפי שהוא רואה לנכון.
אבל כן אהבתי את הסיפור כי הוא בעצם עוצר אותנו מהמרוץ ומראה זווית מעניינת על החיים שכלא חד מאינו יוכל להשליך לחייו בהתאם.
 
  • הוסף לסימניות
  • #29
אולי היה עדיף שהבן ישקיע את הכסף, והאבא יקח הלוואה בשעבוד נכס שזולה יחסית בבנק (אם אפשרי במקרה הזה)
והבנים (כולל מי שהשקיע מזמן, לא רק הביש מזל שעוד לא הספיק להשקיע) עוזרים בהחזרים ומכסים את כל ההחזר או לפחות את הריביות.
 
  • הוסף לסימניות
  • #30
אם האברך היה מודע למשמעויות של הנ”ל זה בסדר, אבל אם לא, אז לקחת אברך שתכנן להשקיע ולשכנע אותו לא לעשות את זה זה חשש של לפני עור לא תתן מכשול...
לפני עור לא תתן מכשול???????
לאן הגענו????????
סליחה אבל זה מרתיח אותי.
לקחת את אחת המצוות החשובות, כן כן, החשובות, של אם כסף תלוה את עמי רבי ישמעאל אומר, כל אם ואם שבתורה רשות, חוץ מזה ועוד שנים.
זה מצווה חשובה מאין כמותה, לתת לאדם כסף בהלוואה לפני שהוא קורס.
ולהגיד עליה לפני עור?????????
מתנצלת התחלחלתי.
 
  • הוסף לסימניות
  • #31
נשמע כמו סיפור של בעלי אינטרסים,
לא הגיוני שמישהו רצה להשקיע ובסוף
העביר את הכסף לגמ"ח,
ולא הגיוני שבדיוק אבא שלו קיבל את הכסף.
ולא הגיוני שבן רואה את אבא שלו במצב קשה
ולא נרתם לעזרה.
אפשר פשוט לבקש שיתרמו כסף לגמ"חים,
לא צריך להמציא בשביל זה סיפורים.
 
  • הוסף לסימניות
  • #32
סליחה אבל זה מרתיח אותי.

מתנצלת התחלחלתי.

זה יכול להרתיח אותך, וזה בסדר.
לא נכנס בכלל לשאלה איפה בסולם הערכים זה נמצא, ואם הייתי בסיטואציה דומה מקווה שהייתי בוחר להלוות את הכסף,
אבל, בשם הערכים והחלחלה אי אפשר להטעות אדם לעשות צעד שמבחינה פיננסית ע”פ דרך הטבע וגדרי ההשתדלות הוא לא בהכרח נכון עבורו.
אפשר וראוי להציג בפניו כראוי את 2 הצדדים ולהמליץ לו מאד לבחור במצווה החשובה והעצומה הזו. אבל אם הצדדים לא הוצגו בפניו, אז אותו אדם שייעץ בהחלט יתכן שעבר על איסור לפני עור שכולל הכשלת אדם בעצה שאינה הוגנת לו

אם הייתי מספר לך על זוג צעיר שהיתה לו דירה להשקעה ובא אדם ובמרמה הוציא מהם את הדירה כדי לתת את הכסף לאבא שלהם שזקוק נואשות לכסף על דעת שמתישהוא הוא יחזיר להם את הקרן, זה ישר בעיניך בגלל המצוה הגדולה של הלוואה?
 
  • הוסף לסימניות
  • #33
נשמע כמו סיפור של בעלי אינטרסים,
לא הגיוני שמישהו רצה להשקיע ובסוף
העביר את הכסף לגמ"ח,
ולא הגיוני שבדיוק אבא שלו קיבל את הכסף.
ולא הגיוני שבן רואה את אבא שלו במצב קשה
ולא נרתם לעזרה.
אפשר פשוט לבקש שיתרמו כסף לגמ"חים,
לא צריך להמציא בשביל זה סיפורים.
אצלינו קוראים לזה השגחה פרטית, וכל עוד שזה לא מפורסם בשם גמ"ח מסוים, אני לא רואה סיבה מיוחדת לא להאמין לזה, בפרט שהמצב הזה שהבן משקיע והאבא שוקע בחובות, הוא לא רחוק בכלל מהמציאות לצערינו.
 
  • תודה
Reactions: S10
  • הוסף לסימניות
  • #34
מסכים, אבל הוא לא ידע שזה אבא שלו, והוא צריך לקבל את ההחלטה להלוות מתוך הבנה ברורה שהוא בעצם נותן במתנה לכאורה מאות אלפי שקלים ויותר ולא רק הלוואה
אם הוא לא מבין את זה, אז השקעה בשוק ההון היא סכנה עבורו. מסתבר שהוא לא יעמוד בלחץ וימשוך בהפסדים.
אולי החצי השני של הסיפור זה שהשוער של הבן נחנק מהלוואות, (לכיסוי ההתחייבות שנדרשה ע"י אבי הבן...) ומתנחם בכך שלפחות אולי יהיה מהיכן לחתן את נכדיו, וביתו לא תשקע בחובות. ועוד עשרים שנה הוא יתבדה וביתו תהיה שקועה בחובות כמותו, ואולי אף יותר ממנו בהתחשב באינפלציה.
איני יודע לומר מה נכון. אבל יש כאן מארג שיקולים רחב שצריך דעת תורה.
 
  • הוסף לסימניות
  • #35
אם הייתי מספר לך על זוג צעיר שהיתה לו דירה להשקעה ובא אדם ובמרמה הוציא מהם את הדירה כדי לתת את הכסף לאבא שלהם שזקוק נואשות לכסף על דעת שמתישהוא הוא יחזיר להם את הקרן, זה ישר בעיניך בגלל המצוה הגדולה של הלוואה?
אם הייתי מספרת לך על אברך שלכל בנותיו יש דירה גדולה להשקעה בבאר שבע ועוד דירה שהן גרות בה (הדירה להשקעה הייתה בסיס טוב, והיא עוזרת להם עם המשכנתא שהן לקחו עליה)
אבא שלהן שחיתן ו"נתן" על כל הבנות הרבה כסף, חנוק בחובות ומבקש צדקה או הלוואה כי אין לו כסף בכלל . [מאמינה שאין לו, נתן יותר מחצי מיליון על 4 בנות)

צדקה - זה כספי צדקה גזולים שמממנים השקעה של אנשים אחרים
הלוואה -גמ"ח אולי אני אשים את הכסף בשוק ההון, למה שהם ירוויחו ולא אני? מה גמ"ח כאן???
 
  • הוסף לסימניות
  • #36
צריך לקחת בחשבון שרוב הזוגות הצעירים היום.
הם במצב כלכלי הרבה יותר קשה
ממה שההורים היו בגילם.
שקבלו דירה בלי משכנתא.

יש הרבה זוגות צעירים בלי יכולת לקנות דירה
והנכס היחיד שיש להם
זה קצת כסף בשוק ההון
והתשואה בשוק ההון זה במקום שכירות
ועליית הערך שמקבלים בדירה

ואם זה היה הדירה של הזוג
האבא לא היה לוקח לעצמו את הדירה מהזוג.
או את השכירות של הדירה
שזה מה שקורה במקרה הנוכחי.

לכן חשוב מאוד להבדיל האם לזוג יש דירה או אין?
זה נכון, אבל גם ההורים שמחתנים הם במצב פחות טוב מהוריהם כשחיתנו אותם
לא באה לומר מה צריך לעשות, המציאות באמת לא פשוטה, מכל כיוון שמסתכלים
 
  • הוסף לסימניות
  • #37
נשמע כמו סיפור של בעלי אינטרסים,
לא הגיוני שמישהו רצה להשקיע ובסוף
העביר את הכסף לגמ"ח,
ולא הגיוני שבדיוק אבא שלו קיבל את הכסף.
ולא הגיוני שבן רואה את אבא שלו במצב קשה
ולא נרתם לעזרה.
אפשר פשוט לבקש שיתרמו כסף לגמ"חים,
לא צריך להמציא בשביל זה סיפורים.
לא כל דבר בחיים זה אינטרסים
יש המון סיפורים שקורה השגחה פרטית
 
  • הוסף לסימניות
  • #38
זה יכול להרתיח אותך, וזה בסדר.
לא נכנס בכלל לשאלה איפה בסולם הערכים זה נמצא, ואם הייתי בסיטואציה דומה מקווה שהייתי בוחר להלוות את הכסף,
אבל, בשם הערכים והחלחלה אי אפשר להטעות אדם לעשות צעד שמבחינה פיננסית ע”פ דרך הטבע וגדרי ההשתדלות הוא לא בהכרח נכון עבורו.
אפשר וראוי להציג בפניו כראוי את 2 הצדדים ולהמליץ לו מאד לבחור במצווה החשובה והעצומה הזו. אבל אם הצדדים לא הוצגו בפניו, אז אותו אדם שייעץ בהחלט יתכן שעבר על איסור לפני עור שכולל הכשלת אדם בעצה שאינה הוגנת לו

אם הייתי מספר לך על זוג צעיר שהיתה לו דירה להשקעה ובא אדם ובמרמה הוציא מהם את הדירה כדי לתת את הכסף לאבא שלהם שזקוק נואשות לכסף על דעת שמתישהוא הוא יחזיר להם את הקרן, זה ישר בעיניך בגלל המצוה הגדולה של הלוואה?
אני לא נרגע מזה
נראה לכם הגיוני שמשפחה שלווה ורגועה שבראשם אב שמחתן ואותו אבא
צריך להיות בלחצים נפשיים אדירים ובחשש להתקף לב
והבן ילך להשקיע את הכסף בהשקעות וכשמישהו רוצה לשמור על הכבוד של כולם
הוא נהפך כאן ללפני עיוור לבעל עבירה
 
  • הוסף לסימניות
  • #39
לא כל דבר בחיים זה אינטרסים
יש המון סיפורים שקורה השגחה פרטית
כמעט כל יום יש לי אישית השגחה פרטית שאני נתקל
אספר לכם מיום שישי האחרון סיפור הייתי עם חבר במקום בארצות הברית
הגענו לטיסה של 5 מניו יורק לארץ והחבר מגלה שנאבד לו סיפאפ עם לחץ 10 ובתיק נאבד גם הטלפון הישראלי
וזה מכשיר יקר ומכוון לשבת לא אוטמט והחבר חייב את זה לשינה
פתאום מישהו מתקשר הוא יהודי שמצא את זה בניו יורק וראה בטלפון הישראלי המצורף את השם שלי
שיתקשר אלי לפני שיצא מהארץ ובדיוק אותו אחד מכיר אותי
ובדיוק הכרתי בסייעתא דשמיא את האחראי על התחנה של אל על בניו יורק
ובדיוק הוא הסכים להעלות את זה על הטיסה של רבע ל9 מJFK טיסה 008 הבעיה הייתה שהיא נוחתת ב3 ביום שישי
וזה מידי מאוחר להספיק ובדיוק הטיסה הזאת הקדימה ונחתה ב1.53 שעה לפני הזמן
וכך כמה דקות לפני כניסת שבת זה הגיע אליו
 
  • הוסף לסימניות
  • #40
לקחת סיפורי השגחה פרטית,
ולהתאים אותם למה שאתה רוצה להשיג זה אינטרס.
השאלה מה האינטרס שלך לקחת "בשם הדת" את נושא
ההשגחה פרטית ואת נושא הגמ"ח, ולהפוך אותם לכלי כלכלי?
 

פרוגבוט

תוכן שיווקי
פרסומת

אשכולות דומים

לפני כמה ימים סגרנו צימר דרך פרסום באחת מהרשתות החברתיות על פי המלצה של דוד של אחד הגיסים מהמשפחה
- המדובר היה לפי הפרסום - בוילה בעלת 9 חדרים במחיר מצחיק של 2500 ש"ח ללילה , מה שקרה הוא שאותו דוד חיפש וילה ברשת החברתית
ומצא פרסום על וילות , כשהוא פנה לאותו אדם שפרסם הוא גילה שהם שירתו יחד בצבא - כך לפי טענת אותו מפרסם, הם החליפו רשמים מאותה תקופה והיה נדמה לו שבאמת הוא שירת איתו בצבא , מפה לשם אותו דוד סגר איתו נופש ושילם לו מקדמה בסך 1500 ש"ח על ידי קוד משיכה , לאחר מכן שמענו ממנו על אותה וילה , והחלטנו גם אנחנו לסגור שם , התקשרנו לאותו אדם וסגרנו איתו על 3 לילות באותו מחיר של הדוד - 7500 ש"ח , העברנו לו מקדמה בסך 3200 ש"ח גם על ידי קוד משיכה וביקשנו קבלה והוא הנפיק לנו , במוצ"ש האחרון החלטנו לבדוק על הוילה בגוגל וראינו שהוילה בכלל בעלת 5 חדרים ולא 9 כמו שהבטיח , הגיס התקשר אליו במהלך תשעה באב ושאל אותו לגבי זה , הוא בלי להתבלבל ענה לו " אני לא יכול לדבר כרגע עכשיו צום תדבר איתי בערב כשיצא הצום " וניתק את השיחה.
בערב עברנו על פרטי הקבלה וגילינו שכתבות העסק שרשומה לא קיימת בכלל ומספר העוסק גם כן לא קיים , בהמשך חיפשנו פרסום על הוילה בגוגל והגענו לבעלים האמיתיים שלהם וסיפרנו להם ששאדם בשם כפיר סולטני (כך היה השם שלו ברשת החברתית ) עוקץ אנשים על ידי הוילה שלהם ,כשניסנו להשיג אותו , הוא חסם אותנו בוואטסאפ ולאחר מכן מחק את הפרופיל שלו בוואטסאפ ואת הפרופיל שלו ברשת החברתית דרכה הגענו אליו,
אין מה לומר - היינו מדי נאיביים , במיוחד שהוא ביקש את הכסף בקוד משיכה ולא היה מוכן להעברה אלא אם כן זה מבנק לאומי (כנראה הוא מהבנק הזה)

אני מפרסם את זה כדי שאנשים ידעו :
א. לא לשלם מקדמה גבוהה.
ב. תמיד לבדוק באתרים אמינים עם הוילה קיימת .
ג. לא לעשות קוד משיכה גם למישהו שנשמע אמין ונחמד.
ד. הכי חשוב "אין ארוחות חינם" אם משהו נשמע ממש שווה כנראה שזה נוכלות!!!

בסופו של דבר אין על חכמת הבדיעבד;)
מצורף הקבלה וההתכתבות איתו.
נ.ב. אם קרה לכם מקרה דומה אשמח שתיצרו איתי קשר.
ר' חיים הוא יהודי יקר מעמודי התווך של הקהילה ברמה X בבית שמש.
לפרנסתו הוא עוסק באדריכלות מקצוע אותו למד במשך מספר שנים ביסודיות.
ר' חיים הוא איש נעים הליכות, כזה שתמיד נחמד לפגוש בו, נותן, מפרגן, ותמיד תמיד כשמישהו פונה אליו בבקשת עצה בנוגע להרחבת הדירה שלו או הגדלת המחסן הוא יענה במאור פנים ובשמחה...
אבל כאשר הוחלט בין מתפללי בית הכנסת כי הקראוון המשמש כבית מקדש מעט (אותו רכשו יד 3 מבית הכנסת הוותיק בשכונה הסמוכה) כבר צר מלהכיל את הבאים בתוכו, ובפרט לאחר אכלוס הרחוב הסמוך בעוד כמה עשרות משפחות, הסכימו הכל כי הגיע הרגע לעבור למבנה של קבע כיאה וכיאות למקום תפילה לה' ולתורתו.
הגבאים הנמרצים פנו אל האדריכל המפורסם ר' נחום קפולוביץ (שם בדוי, כמו כל השמות כאן) זה שתכננן את הבניין המפואר של "חניכי" מהשכונה הסמוכה, כשבידם רשימות מפורטות של כל הנדרש והמצופה ממנו להגשת התוכנית האדריכלית.
ומה עם ר' חיים האדריכל....
ר' חיים ממשיך לעמול לפרנסתו... הרי תכף ימלא הוראת קבע נכבדת לבניית בית הכנסת הנכסף, אז צריך לממן את זה מהיכן שהוא....
אה! למה לא פנו אליו שיתכנן את בית הכנסת???
הלא הוא חלק בלתי נפרד מהוואי הקהילה, וגם מבחינה מקצועית כל הלקוחות שלו ממליצים עליו בכל פה!! כמו גם קולגות למקצוע....
למה?!.......
....
כך גם אצל ר' משה העו"ד מביתר עילית .... בשביל ייעוץ 'בקטנה' כולם פונים אליו אבל כאשר חמישה חברים מבית הכנסת רכשו דירה חדשה בפרוייקט החדש למעלה, את החוזה הם עשו אצל עורך דין שהגיס 'המייבין' המליץ עליו .....
...
ר' אברהם הוא סופר סת"ם מומחה (עם תעודה בתוקף!) המתגורר במודיעין עילית בעל כתב מהודר ויר"ש מרבים. אבל כשר' יחזקאל השכן מלמעלה ביקש לרכוש לעצמו מגילת אסתר מהודרת הוא דווקא רכש מהסוחר ר' זבולון.... (כשהיה לו שאלה על כשרות המזוזות בביתו הוא כן זכר שיש לו שכן סופר...)
...
וכך גם אצל ר' יצחק מאלעד שמשמש כמוהל מומחה וכל מי שלקח אותו לברית ממליץ עליו בחום! אבל החברים מהכולל העדיפו לקחת את הידיד של השווער או את הבן דוד של השוויגער... (אך כשהיה ספק לקיום הברית בזמן בגלל צהבת.... אתם כבר יודעים למי פנו....)
...
נדמה כי המסר כבר חלחל...
אך בכל זאת עוד משפט אחד שיסביר את הכותרת - אל תתרמו שקל!

זה עתה הסתיימו להם מגביות החנוכה בקופות הקהילות השונות, הברכה (באמת!! לא בציניות) לכולם!! לכל העוסקים בנושא חשוב זה של מצוות צדקה!!!
אך שאלה לי: הן ללא ספק יש נצרכים ועניים שמשוועים למתת ידנו , ולא לקנטר חלילה באנו. אלא להאיר נקודה אחת כאשר מדברים על עניי עירך קודמין ועל אחוזי המעשר שמחוייב כל אחד ליתן לקופת הצדקה השכונתית וכו' וכו' כשאתה כבר קונה משהו או משלם למישהו משהו, לך לקרוב אליך (אח/ שכן/ חבר וכו') למה על זה אף קופה לא עורכת קמפיין ? אין אף הבטחה של מקובל כזה או אחר???
מדוע בן אדם חייב להפוך להיות נזקק בשביל שהסביבה הקרובה תידרש לסייע לו באמצעות קמפיינים (יקרים להחריד!!) ובהבטחות וישועות ...
מדוע לא בדרך כבוד ?!! באופן של לפרנס בן אדם במקום לתרום לו צדקה???
וכי לא עדיף לפרנס את השכן שלך מהרחוב?!
או את החבר מבית הכנסת?!
או החברותא מימי הישיבה ?!

להיעזר בי? בשמחה!! ובחפץ לב!!! אבל כשאתם נזקקים לשירות אותו אני מספק:
אל תתרמו לי אפילו שקל - פשוט תקנו ממני!!!
תושבי עירך קודמין -כדי שלא יהפך בסוף להיות מעניי עירך קודמין!!

הצטרפות לניוזלטר

איזה כיף שהצטרפתם לניוזלטר שלנו!

מעכשיו, תהיו הראשונים לקבל את כל העדכונים, החדשות, ההפתעות בלעדיות, והתכנים הכי חמים שלנו בפרוג!

לוח מודעות

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק כה

אלְדָוִד אֵלֶיךָ יי נַפְשִׁי אֶשָּׂא:באֱלֹהַי בְּךָ בָטַחְתִּי אַל אֵבוֹשָׁה אַל יַעַלְצוּ אֹיְבַי לִי:גגַּם כָּל קוֶֹיךָ לֹא יֵבֹשׁוּ יֵבֹשׁוּ הַבּוֹגְדִים רֵיקָם:דדְּרָכֶיךָ יי הוֹדִיעֵנִי אֹרְחוֹתֶיךָ לַמְּדֵנִי:ההַדְרִיכֵנִי בַאֲמִתֶּךָ וְלַמְּדֵנִי כִּי אַתָּה אֱלֹהֵי יִשְׁעִי אוֹתְךָ קִוִּיתִי כָּל הַיּוֹם:וזְכֹר רַחֲמֶיךָ יי וַחֲסָדֶיךָ כִּי מֵעוֹלָם הֵמָּה:זחַטֹּאות נְעוּרַי וּפְשָׁעַי אַל תִּזְכֹּר כְּחַסְדְּךָ זְכָר לִי אַתָּה לְמַעַן טוּבְךָ יי:חטוֹב וְיָשָׁר יי עַל כֵּן יוֹרֶה חַטָּאִים בַּדָּרֶךְ:טיַדְרֵךְ עֲנָוִים בַּמִּשְׁפָּט וִילַמֵּד עֲנָוִים דַּרְכּוֹ:יכָּל אָרְחוֹת יי חֶסֶד וֶאֱמֶת לְנֹצְרֵי בְרִיתוֹ וְעֵדֹתָיו:יאלְמַעַן שִׁמְךָ יי וְסָלַחְתָּ לַעֲוֹנִי כִּי רַב הוּא:יבמִי זֶה הָאִישׁ יְרֵא יי יוֹרֶנּוּ בְּדֶרֶךְ יִבְחָר:יגנַפְשׁוֹ בְּטוֹב תָּלִין וְזַרְעוֹ יִירַשׁ אָרֶץ:ידסוֹד יי לִירֵאָיו וּבְרִיתוֹ לְהוֹדִיעָם:טועֵינַי תָּמִיד אֶל יי כִּי הוּא יוֹצִיא מֵרֶשֶׁת רַגְלָי:טזפְּנֵה אֵלַי וְחָנֵּנִי כִּי יָחִיד וְעָנִי אָנִי:יזצָרוֹת לְבָבִי הִרְחִיבוּ מִמְּצוּקוֹתַי הוֹצִיאֵנִי:יחרְאֵה עָנְיִי וַעֲמָלִי וְשָׂא לְכָל חַטֹּאותָי:יטרְאֵה אוֹיְבַי כִּי רָבּוּ וְשִׂנְאַת חָמָס שְׂנֵאוּנִי:כשָׁמְרָה נַפְשִׁי וְהַצִּילֵנִי אַל אֵבוֹשׁ כִּי חָסִיתִי בָךְ:כאתֹּם וָיֹשֶׁר יִצְּרוּנִי כִּי קִוִּיתִיךָ:כבפְּדֵה אֱלֹהִים אֶת יִשְׂרָאֵל מִכֹּל צָרוֹתָיו:
נקרא  2  פעמים
למעלה