תרופה לדלקות בדרכי השתן, מכירה?

מצב
הנושא נעול.
  • הוסף לסימניות
  • #21
להימנעות טוב גם לקחת פרוביוטיקה ולהשתדל בנקיון הגוף.

זה קצת מעליב....

אבל כשאמרתי לרופא שאני הכי משתדלת הוא צחק ואמר שזה ממממש לא קשור.



אגב, חמוציות לא עוזר לי וגם הסידורל כבר לא משפיע.
מה שמקל זה רק הרבה מים וסודה לשתיה מומסת. אבל זה הקלה זמנית בלבד, לא פיתרון...
 
  • הוסף לסימניות
  • #22
מה אומר המדע על ויטמין C
הבסיס המחקרי לגבי ויטמין- C, תפקידו בגוף ויכולתו בריפוי של מצבי בריאות שונים, הוא גדול יותר מכל נושא מחקרי אחר. מאז זיהויו של ויטמין- C ועד היום ונכתבו עשרות אלפי מאמרים המתארים מחקרי מעבדה, מחקרי חיות והתנסויות קליניות (בקצב של כמחקר, מאמר או ניר מדעי חדש כל יום בערך, זה 80 שנה!). המידע במאמר זה מתומצת מספרים שונים, ממחקרים, פרסומים וסקירות קליניות של רופאים (הנ"ל ואחרים) ושל מדענים שונים שאספתי וקראתי עם הזמן וחלקם מוזכרים בסוף המאמר.

לא בכל המקרים הפיקו החוקרים תוצאות חיוביות. במהלך הזמן בוצעו גם מחקרים שתוצאותיהם שוללות את התועלת הקלינית של הויטמין. לצערי, מרבית המידע אצל אותם הרופאים (המעטים) שבכלל שמעו על שימוש אפשרי בוויטמין- C לריפוי, נובע דוקא ממחקרים אלו. אולם, סקירה שיטתית של המחקר על ויטמין- C (כפי שבוצעה בחלק מהספרים שלהלן) מראה כי ללא יוצא מן הכלל, מחקרים שכשלו מלהשיג תוצאות חיוביות הם אלו בהם החוקרים השתמשו במינון נמוך מדי של ויטמין- C (פחות מגרם ביום) ולרוב גם נתנו מינון חד יומי של הוויטמין. דומה כי במקרים רבים, אותם חוקרים פשוט לא הבינו את ההיבטים הביוכימיים של ויטמין- C בגוף וכשלו הן מלהבין את המחקר המוקדם יותר והן מלהפנים את הניסיון הקליני שצברו עמיתיהם הנזכרים לעיל.

רעילותו האפסית של ויטמין C במינון גבוה
המחקר הרב של ויטמין C במינון גבוה לא מצא סימנים לרעילות שלו. מאחר וויטמין- C הוא מסיס במים, עודפים מהדם ומהתאים נשטפים החוצה בשתן, וכפי שנראה להלן, הסיכון היחיד בלקיחת כמויות גדולות מיד הוא צואה רכה או שלשול הנפסקים עם הורדת המינון (הרחבה להלן), ויש מרפאים הממליצים על שטיפת C (שלשול יזום על ידי לקיחת עודף ויטמין) כאמצעי להייטיב עם מערכת העיכול. מבחני רעילות גילו כי ויטמין- C הוא פי 4 פחות רעיל ממלח שולחן (LD50 שלו עומד על 11.9 גרם לק"ג גוף כפי שנבחן בעכברי מעבדה).

המקרים היחידים בהם נדרשת זהירות רבה יותר והשגחה, הם עם באנשים הסובלים מאי ספיקת כליות ברמת דיאליזה ואלו שיש להם מחסור באנזים G6PD. הראשונים נמצאים ממילא בבית החולים (שם לצערי לא סביר שיקבלו ויטמין- C, למרות שהיה מייטיב עימם תחת השגחה נאותה), האחרונים צריכים להעלות מינון בזהירות תוך שתיה מרובה ולהורידו מעט אם מופיע שתן כהה (הנובע מהתפרקות של כדוריות דם). באופן ספציפי לתסמונת זו,הספרות שמצאתי מציעה כי מינון פומי של עד 6 גרם ליום אינו מסוכן וכי עיקר הסיכון נובע מוויטמין C הניתן דרך הווריד. מחוץ לאלה, כפי שאמר מרפא אחד, דומה כי:

הטעות היחידה שאפשר לעשות עם ויטמין- C בריפוי של כל חולי, היא לקחת מינון קטן מידי לעיתים רחוקות מידי!

השימוש בויטמין- C לריפוי
ויטמין- C במינון גבוה אינו פנסיאה (התרופה לכל), אך השימוש בו באופן קבוע יתרום לבריאותו של כל אדם ואדם ושימוש במינונים גדולים יכול להציל אדם מאישפוז ממושך וממוות. עם זאת, יש להבין כיצד הויטמין פועל בגוף וחשוב יותר, כיצד הגוף מגיב לוויטמין זה. המינונים המרפאים של ויטמין- C הם בסדרי גודל של גרמים רבים ליום ויכולים להגיע למאות גרם ביום (ראו טבלה להלן)
 
  • הוסף לסימניות
  • #24
דלקות בדרכי השתן הן רעה שלא חולפת.
מי שנדבק פעם אחת נהיה "חשוף" להם יותר.
זה לא אומר שיחזור בוודאות, אבל הסיכוי גבוה.

צריך לבדוק מה הסיבה לדלקות החוזרות.
יש מצבים של דיכוי חיסוני
יש צניחת רחם [בנשים אחרי לידות]. זה אחד הגורמים לדלקות חוזרות. השלפוחית לא מתרוקנת כמו שצריך והעסק מזדהם.
לפעמים זה סימן לפרוטיאונורה בשתן.
יש גם פעמים שמקבלים אנטיביוטיקה שלא מתאימה ב 100% לחיידק הספציפי שהתפתח בשתן [יש כל מיני חיידקים שמתפתחים במערכת הזו- כמו למשל אי-קולי, קלבסיאלה ועוד] ולא תמיד האנטיביוטיקה מספיק מתאימה ואז הוא ממגדר כמעט עד הסוף את החיידק אבל לא ממש. החולה מרגיש כבר טוב, הכאב/צריבה חולפים, וכך גם החום, אם היה, אבל אחרי חודש-חודשיים מתפרץ שוב. לכן כדאי לחפש מה החיידק המדויק שהתפתח.

בקיצור- צריך לפנות לרופא שמתמחה בדרכי השתן- כלומר אורולג לבירור.


ובכל מקרה- למניעה וניקוי המערכת טוב מאוד לשתות מיץ חמוציות.
ויטמין C אזור לקחת במינון שהומלץ לעיל [כן, מידיעה] זה עלול לגרום לבעיות בכליות.
מינון מרבי ליום הוא 2500 מ"ג. מעבר לזה הגוף מתקשה לפרק וממילא לא יפרק את היתר ואז העודף מופרש דרך הכליות ועל הגרך מתיישב שם על נימי דם קטנים וחוסם אותם.
זה מידיעה ומהיכרות עם מישהו שהכליות שלו נגעו כתוצאה מנטילת מינון יתר של ויטמין C.
ויטמינים הם בריאים לגוף, כל עוד הם ניטלים במינון נכון והגיוני.

אי טיפול בדלקות בדרכי השתן כמו שצריך עלולים לעלות לכליות ובנוסף לפגוע בכליות עד להרס בלתי הפיך וכן לפתח ספסיס- הרעלת דם- כלומר שהחיידק יעבור לדם ואז זה כבר מסוכן.
 
  • הוסף לסימניות
  • #25
D manose . יש בשם פמינוז בקפסולות של נוטרי קייר בארץ. יש גם בזול יותר בקפסולות ואבקה בiherb אבל זה בהכשר לא ברור מארה"ב אז לא רציתי אבקה כזו. (משולש עם k)

בכל מקרה ממה שחקרתי, נטילה שוטפת של הרכיב הזה חיסלה לחלוטין דלקות.
 
  • הוסף לסימניות
  • #26
דלקות בדרכי השתן הן רעה שלא חולפת.
מי שנדבק פעם אחת נהיה "חשוף" להם יותר.
זה לא אומר שיחזור בוודאות, אבל הסיכוי גבוה.

צריך לבדוק מה הסיבה לדלקות החוזרות.
יש מצבים של דיכוי חיסוני
יש צניחת רחם [בנשים אחרי לידות]. זה אחד הגורמים לדלקות חוזרות. השלפוחית לא מתרוקנת כמו שצריך והעסק מזדהם.
לפעמים זה סימן לפרוטיאונורה בשתן.
יש גם פעמים שמקבלים אנטיביוטיקה שלא מתאימה ב 100% לחיידק הספציפי שהתפתח בשתן [יש כל מיני חיידקים שמתפתחים במערכת הזו- כמו למשל אי-קולי, קלבסיאלה ועוד] ולא תמיד האנטיביוטיקה מספיק מתאימה ואז הוא ממגדר כמעט עד הסוף את החיידק אבל לא ממש. החולה מרגיש כבר טוב, הכאב/צריבה חולפים, וכך גם החום, אם היה, אבל אחרי חודש-חודשיים מתפרץ שוב. לכן כדאי לחפש מה החיידק המדויק שהתפתח.

בקיצור- צריך לפנות לרופא שמתמחה בדרכי השתן- כלומר אורולג לבירור.


ובכל מקרה- למניעה וניקוי המערכת טוב מאוד לשתות מיץ חמוציות.
ויטמין C אזור לקחת במינון שהומלץ לעיל [כן, מידיעה] זה עלול לגרום לבעיות בכליות.
מינון מרבי ליום הוא 2500 מ"ג. מעבר לזה הגוף מתקשה לפרק וממילא לא יפרק את היתר ואז העודף מופרש דרך הכליות ועל הגרך מתיישב שם על נימי דם קטנים וחוסם אותם.
זה מידיעה ומהיכרות עם מישהו שהכליות שלו נגעו כתוצאה מנטילת מינון יתר של ויטמין C.
ויטמינים הם בריאים לגוף, כל עוד הם ניטלים במינון נכון והגיוני.

אי טיפול בדלקות בדרכי השתן כמו שצריך עלולים לעלות לכליות ובנוסף לפגוע בכליות עד להרסע בלתי הפיך וכן לפתח ספסיס- הרעלת דם- כלומר שהחיידק יעבור לדם ואז זה כבר מסוכן.
זה מה שידעתי עד היום.
שהמינון למבוגר הוא עד 2500 מ"ג.
מכירה מישהו שניזוק ממינון יתר.
ולכן שאלתי מיד על מה התבסס מר @בנמי, גי זה נשמע הפוך לגמרי מהמומלץ.
וכל הרוצה לשמור עצמו, בבקשה-שימנע מכזאת כמות מטורפת.
 
  • הוסף לסימניות
  • #27
הנה מתוך האנציקלופדיה לרפואה טבעית:

עודף של ויטמין C) רעילות): עודף של ויטמין C הינו נדיר שכן הגוף אינו מאחסן את הויטמין, כמותו בגוף מווסתת על ידי הכליות ועודפיו מופרשים בקלות בשתן. עם זאת, צריכה מוגברת הגבוהה מ- 2000 מ"ג ביום עלולה לגרום לרעילות ולתופעות כגון שלשולים, בחילות, הקאות, כאבי בטן, צרבות, כיב קיבה, גירויים בפה, גזים, עייפות, סחרחורות ועוד. שתן בעל גוון צהוב וחומציות מוגברת בשתן גם כן מהווים תסמין לעודף של הויטמין. צריכה ממושכת של הויטמין עלולה לגרום לספיגה מוגברת של ברזל ולעלייה ברמתו בגוף, דילול מאגרי הנחושת והפרשה מוגברת שלו בשתן, פגיעה בפעילות של ויטמין B12 והרס תאי דם אדומים אצל אנשים הסובלים מחסר באנזים G6PD. עוד נמצא כי צריכה ממושכת העולה מ- 500 מ"ג ביום יכולה לגרום לסרטן ודלקות פרקים


ועוד:
מחקר פרוספקטיבי שעקב משך 14 שנה אחר 45,619 גברים, מצא שצריכה יומית של 1,000 מיליגרם ויטמין C, הגבירה ב-41% את הסיכון לאבני כליות בהשוואה לגברים שצרכו פחות מ-90 מיליגרם ויטמין מדי יום, שהיא רמת ה-RDA המקובל כיום. למרות התוצאות הסותרות נראה שאלה עם סיכון מוגבר ליצירת אבני אוקסלאט אמורים לנהוג זהירות משנה ולהימנע כל האפשר מנטילת תוספי ויטמין C.

מספר חוקרים וארגוני בריאות המליצו על נטילת ויטמין C בכמויות הגדולות פי-10 עד פי-100 מה-RDA בנטילה פומית או בעירוי תוך ורידי. כמויות מגה אלה עלולות לגרום להפרעות עיכול, בעיקר אם נטילת הוויטמין נעשית על קיבה ריקה. יחד עם זאת, בנטילת הוויטמין בצורת מלחי הנתרן או הסידן, ההשפעה המזיקה במערכת העיכול מופחתת. במבוגרים כמות מגה של הוויטמין עלולה לגרום בחילה, הקאות, שלשולים, הסמקה בפנים, כאבי ראש, עייפות ושינה טרופה. שלשוליןם יתרחשו גם באנשים בריאים הצריכה מוגזמת של ויטמין C, כתוצאה מהשפעה אוסמוטית של אצירת מים בחלקים לא סופגים של מערכת העיכול (בדומה להשפעת תכשירים משלשלים).

עודף של ויטמין C עלול להפריע במטבוליזם של ויטמין B12, וכן עלול להפריע לפעילות תרופות כמו חומצה אמינוסליצילית, נוגדי דיכאון תלת-ציקליים, ואף לפעילות נוגדי קרישה. עודף ויטמין C עלול להגביר הידרוקסילציה ויצירת שיירי HO-, שהם בעצמם יכולים לתרום ליצירת רדיקאלים חופשיים. נטילה תוספי ויטמין C בכמות מגה יכולה להגביר ריכוז הפרשת חומצת שתן בשתן, שכן כמויות עודפות אלה של הוויטמין יכולות להתפרק ליצירת חומצת שתן. אלה עם חסר האנזים G6PD עלולים לסבול מתופעות של אנמיה המוליטית לאחר צריכת מינונים גבוהים במיוחד של ויטמין C.



אז בקיצור- כל דבר יש לקחת במינון הנכון....עודף הוא אף פעם לא בריא.
מכונת כביסה לא יכולה לכבס טוב כשיש עודף כביסה במכונה.
מקיסר לא ילוש טוב כשיש עודף בצק בקערה
הגוף לא יפרק טוב כשיש עודף...

לתשומת לב.
 
  • הוסף לסימניות
  • #28
ויטמין- C ליפוזומלי
זהו מוצר חדש יחסית ויקר יותר מהאחרים, אם כי יעיל משמעותית עקב הספיגה המשופרת. מדובר בוויטמין שבתהליך מיוחד עורבב עם שומן (פוספוליפיד) ליצירת מולקולות שומניות בצורת כדוריות חלולות (ראו בתמונה) המכילות בתוכן את הוויטמין. הכדורית השומנית נספגת ביעילות רבה בנתיב הספיגה התזונתי של שומן, השונה משמעותית מזה של ויטמין C חופשי. מסיבה זו, ויטמין C ליפוזומלי אינו גורם כמעט לשלשול (מאחר ובצורת ספיגה זו, לא נותר ויטמין חומצי חופשי במעי), ובנוסף, בגלל הספיגה המשופרת, צורה זו נחשבת חזקה כדי פי 3- 5 יותר מההכנות הרגילות המסתמכות על אסקורבט, והשפעתה מהירה יותר. הוויטמין בצורה זו מגיע בשקיקים, קפסולות או בתצורת סירופ עדין המתאימה המיוחד לילדים.

שימוש לשעת חירום - בגלל אופן ספיגתו ועוצמתו, ויטמין- C ליפוזומלי הוא המוצר לשעת חירום ואני ממליץ להחזיק קופסא או שתיים ממנו בבית. מוצר זה מתאים למצב בו רוצים השפעה מהירה מאוד בעת פציעה, הרעלה, ניתוח, התקף או כל עקה אחרת. ככל שאפשר, יש להשתמש בו בנוסף למתן ויטמין C רגיל דרך הפה או בעירוי. מוצר זה מתאים מאוד למאושפזים בבתי החולים, שם עלול להיות מסובך להתגבר על התנגדויות של רופאים למתן ויטמין C בעירוי. הוויטמין בשקיקים להלן נחשב יעיל אף יותר ויכול לעזור להם להתאושש במהרה ולעזוב מוסד מסוכן זה.
 
  • הוסף לסימניות
  • #29
וכמובן, בירור נפרולוגי לבדוק מה קורה בכל המערכת כולל ט.ס. ובדיקות נוספות ולא סותר טיפול מניעה אנטיביוטי אם צריך.
 
  • הוסף לסימניות
  • #30
מה אומר המדע על ויטמין C
הבסיס המחקרי לגבי ויטמין- C, תפקידו בגוף ויכולתו בריפוי של מצבי בריאות שונים, הוא גדול יותר מכל נושא מחקרי אחר. מאז זיהויו של ויטמין- C ועד היום ונכתבו עשרות אלפי מאמרים המתארים מחקרי מעבדה, מחקרי חיות והתנסויות קליניות (בקצב של כמחקר, מאמר או ניר מדעי חדש כל יום בערך, זה 80 שנה!). המידע במאמר זה מתומצת מספרים שונים, ממחקרים, פרסומים וסקירות קליניות של רופאים (הנ"ל ואחרים) ושל מדענים שונים שאספתי וקראתי עם הזמן וחלקם מוזכרים בסוף המאמר.

לא בכל המקרים הפיקו החוקרים תוצאות חיוביות. במהלך הזמן בוצעו גם מחקרים שתוצאותיהם שוללות את התועלת הקלינית של הויטמין. לצערי, מרבית המידע אצל אותם הרופאים (המעטים) שבכלל שמעו על שימוש אפשרי בוויטמין- C לריפוי, נובע דוקא ממחקרים אלו. אולם, סקירה שיטתית של המחקר על ויטמין- C (כפי שבוצעה בחלק מהספרים שלהלן) מראה כי ללא יוצא מן הכלל, מחקרים שכשלו מלהשיג תוצאות חיוביות הם אלו בהם החוקרים השתמשו במינון נמוך מדי של ויטמין- C (פחות מגרם ביום) ולרוב גם נתנו מינון חד יומי של הוויטמין. דומה כי במקרים רבים, אותם חוקרים פשוט לא הבינו את ההיבטים הביוכימיים של ויטמין- C בגוף וכשלו הן מלהבין את המחקר המוקדם יותר והן מלהפנים את הניסיון הקליני שצברו עמיתיהם הנזכרים לעיל.

רעילותו האפסית של ויטמין C במינון גבוה
המחקר הרב של ויטמין C במינון גבוה לא מצא סימנים לרעילות שלו. מאחר וויטמין- C הוא מסיס במים, עודפים מהדם ומהתאים נשטפים החוצה בשתן, וכפי שנראה להלן, הסיכון היחיד בלקיחת כמויות גדולות מיד הוא צואה רכה או שלשול הנפסקים עם הורדת המינון (הרחבה להלן), ויש מרפאים הממליצים על שטיפת C (שלשול יזום על ידי לקיחת עודף ויטמין) כאמצעי להייטיב עם מערכת העיכול. מבחני רעילות גילו כי ויטמין- C הוא פי 4 פחות רעיל ממלח שולחן (LD50 שלו עומד על 11.9 גרם לק"ג גוף כפי שנבחן בעכברי מעבדה).

המקרים היחידים בהם נדרשת זהירות רבה יותר והשגחה, הם עם באנשים הסובלים מאי ספיקת כליות ברמת דיאליזה ואלו שיש להם מחסור באנזים G6PD. הראשונים נמצאים ממילא בבית החולים (שם לצערי לא סביר שיקבלו ויטמין- C, למרות שהיה מייטיב עימם תחת השגחה נאותה), האחרונים צריכים להעלות מינון בזהירות תוך שתיה מרובה ולהורידו מעט אם מופיע שתן כהה (הנובע מהתפרקות של כדוריות דם). באופן ספציפי לתסמונת זו,הספרות שמצאתי מציעה כי מינון פומי של עד 6 גרם ליום אינו מסוכן וכי עיקר הסיכון נובע מוויטמין C הניתן דרך הווריד. מחוץ לאלה, כפי שאמר מרפא אחד, דומה כי:

הטעות היחידה שאפשר לעשות עם ויטמין- C בריפוי של כל חולי, היא לקחת מינון קטן מידי לעיתים רחוקות מידי!

השימוש בויטמין- C לריפוי
ויטמין- C במינון גבוה אינו פנסיאה (התרופה לכל), אך השימוש בו באופן קבוע יתרום לבריאותו של כל אדם ואדם ושימוש במינונים גדולים יכול להציל אדם מאישפוז ממושך וממוות. עם זאת, יש להבין כיצד הויטמין פועל בגוף וחשוב יותר, כיצד הגוף מגיב לוויטמין זה. המינונים המרפאים של ויטמין- C הם בסדרי גודל של גרמים רבים ליום ויכולים להגיע למאות גרם ביום (ראו טבלה להלן)
אני רואה,
ועדיין תמהה---
 
  • הוסף לסימניות
  • #31
אין לי מה להוסיף מעבר למה שכבר נכתב, רק שאני מופתעת מרמת ההתעניינות. חשבתי שרק אני סובלת. ליבי ליבי איתך

הפסקתי לקחת אנטיביוטיקה בשלב כלשהו, זה הלך וחזר באותו קצב, עם ובלי האנטיביוטיקה.

יכולה לספר לך שהיום אני חוטפת את זה לעיתים נדירות ואין לי מושג למה, לא שיניתי כלום. אז מאחלת לך שתוכלי לאמר אותו דבר במהרה
 
  • הוסף לסימניות
  • #32
וכמובן, בירור נפרולוגי לבדוק מה קורה בכל המערכת כולל ט.ס. ובדיקות נוספות ולא סותר טיפול מניעה אנטיביוטי אם צריך.
בירור נפרולוגי יהיה הבירור שאחרי האורולוגי.
דרכי השתן קשורים לתחום האורולגי. לא הנפרולוגי.
כליות זה נפרולוגיה.
קודם יש לבדוק את המערכת עד לכליות [אורולגיה]
אם לא מוצאים שם את הסיבה ממשיכים לכליות [נפרולוגיה]
 
  • הוסף לסימניות
  • #33
על שתיית מים והגיינה באנשים ונשים עם סיכון - שמעתי מרופאים בכירים בארץ ובחו"ל (אין טעם להרחיב בפורום איך, נראה לי שכבר רמזו לך)

2 וחצי ליטר מים ליום במצב כזה- לא מוגזם בכלל.
חמוציות עוזרות בדלקות פטריותיות, לא בדלקות מחיידקים
והגברת בקר הרחיבה בנושא הרפואי.

בקשי מרופא המשפחה הפניה לאולטראסאונד ובדיקה אצל זיהומולוג ואורולוג מומחה לשתן
בהצלחה!
 
  • הוסף לסימניות
  • #35
בירור נפרולוגי יהיה הבירור שאחרי האורולוגי.
דרכי השתן קשורים לתחום האורולגי. לא הנפרולוגי.
כליות זה נפרולוגיה.
קודם יש לבדוק את המערכת עד לכליות [אורולגיה]
אם לא מוצאים שם את הסיבה ממשיכים לכליות [נפרולוגיה]
אולי כי אצלנו זה היה עם ילדה קטנה? כי רופא ילדים שלח ישר לנפרולוג ילדים (ד"ר סימקיס ) שנתן גם בדיקות מהתחום האורולוגי.
 
  • הוסף לסימניות
  • #36
תרופת סבתא, אבל עוזרת בצורה מדהימה ומהירה.
שתיית שתי כפיות קינמון וכפית דבש בתוך כוס מים פושרים עוזרת להשמיד את החיידיקים. כדאי לשתות כל כמה שעות.
אני מאלו שלא ממהרים להתלהב מתרופות סבתא אבל זה עובד.
 
  • הוסף לסימניות
  • #37
תרופת סבתא, אבל עוזרת בצורה מדהימה ומהירה.
שתיית שתי כפיות קינמון וכפית דבש בתוך כוס מים פושרים עוזרת להשמיד את החיידיקים. כדאי לשתות כל כמה שעות.
אני מאלו שלא ממהרים להתלהב מתרופות סבתא אבל זה עובד.
שימו לב כמות כזאת של קינמון אסורה בהריון
 
  • הוסף לסימניות
  • #40
אין לי מה להוסיף מעבר למה שכבר נכתב, רק שאני מופתעת מרמת ההתעניינות. חשבתי שרק אני סובלת. ליבי ליבי איתך

הפסקתי לקחת אנטיביוטיקה בשלב כלשהו, זה הלך וחזר באותו קצב, עם ובלי האנטיביוטיקה.

יכולה לספר לך שהיום אני חוטפת את זה לעיתים נדירות ואין לי מושג למה, לא שיניתי כלום. אז מאחלת לך שתוכלי לאמר אותו דבר במהרה

אמן ואמן!
האמת שאני לא מופתעת כלל כי אני שומעת על זה המון! זו תופעה שהרבה הרבה נשים נשואות סובלות ממנה.
גם אני כבר לא לוקחת תמיד אנטיביוטיקה אלא מחכה וזה עובר לבד. רק אם זה ממשיך - פונה לרופא. למשל, היה לי לפני חודשיים דלקת ורופא המשפחה היה בחופש. עד שהשגתי מישהו אחר שיסתכל על הבדיקות ויתן מרשם - כבר לא היה צורך. מה שכן, בגלל חוסר הטיפול זה חזר אחרי שלושה שבועות ועכשיו עוד פעם. כך שאולי כן צריך לטפל...
 

פרוגבוט

תוכן שיווקי
פרסומת
מצב
הנושא נעול.

הצטרפות לניוזלטר

איזה כיף שהצטרפתם לניוזלטר שלנו!

מעכשיו, תהיו הראשונים לקבל את כל העדכונים, החדשות, ההפתעות בלעדיות, והתכנים הכי חמים שלנו בפרוג!

לוח מודעות

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק כה

אלְדָוִד אֵלֶיךָ יי נַפְשִׁי אֶשָּׂא:באֱלֹהַי בְּךָ בָטַחְתִּי אַל אֵבוֹשָׁה אַל יַעַלְצוּ אֹיְבַי לִי:גגַּם כָּל קוֶֹיךָ לֹא יֵבֹשׁוּ יֵבֹשׁוּ הַבּוֹגְדִים רֵיקָם:דדְּרָכֶיךָ יי הוֹדִיעֵנִי אֹרְחוֹתֶיךָ לַמְּדֵנִי:ההַדְרִיכֵנִי בַאֲמִתֶּךָ וְלַמְּדֵנִי כִּי אַתָּה אֱלֹהֵי יִשְׁעִי אוֹתְךָ קִוִּיתִי כָּל הַיּוֹם:וזְכֹר רַחֲמֶיךָ יי וַחֲסָדֶיךָ כִּי מֵעוֹלָם הֵמָּה:זחַטֹּאות נְעוּרַי וּפְשָׁעַי אַל תִּזְכֹּר כְּחַסְדְּךָ זְכָר לִי אַתָּה לְמַעַן טוּבְךָ יי:חטוֹב וְיָשָׁר יי עַל כֵּן יוֹרֶה חַטָּאִים בַּדָּרֶךְ:טיַדְרֵךְ עֲנָוִים בַּמִּשְׁפָּט וִילַמֵּד עֲנָוִים דַּרְכּוֹ:יכָּל אָרְחוֹת יי חֶסֶד וֶאֱמֶת לְנֹצְרֵי בְרִיתוֹ וְעֵדֹתָיו:יאלְמַעַן שִׁמְךָ יי וְסָלַחְתָּ לַעֲוֹנִי כִּי רַב הוּא:יבמִי זֶה הָאִישׁ יְרֵא יי יוֹרֶנּוּ בְּדֶרֶךְ יִבְחָר:יגנַפְשׁוֹ בְּטוֹב תָּלִין וְזַרְעוֹ יִירַשׁ אָרֶץ:ידסוֹד יי לִירֵאָיו וּבְרִיתוֹ לְהוֹדִיעָם:טועֵינַי תָּמִיד אֶל יי כִּי הוּא יוֹצִיא מֵרֶשֶׁת רַגְלָי:טזפְּנֵה אֵלַי וְחָנֵּנִי כִּי יָחִיד וְעָנִי אָנִי:יזצָרוֹת לְבָבִי הִרְחִיבוּ מִמְּצוּקוֹתַי הוֹצִיאֵנִי:יחרְאֵה עָנְיִי וַעֲמָלִי וְשָׂא לְכָל חַטֹּאותָי:יטרְאֵה אוֹיְבַי כִּי רָבּוּ וְשִׂנְאַת חָמָס שְׂנֵאוּנִי:כשָׁמְרָה נַפְשִׁי וְהַצִּילֵנִי אַל אֵבוֹשׁ כִּי חָסִיתִי בָךְ:כאתֹּם וָיֹשֶׁר יִצְּרוּנִי כִּי קִוִּיתִיךָ:כבפְּדֵה אֱלֹהִים אֶת יִשְׂרָאֵל מִכֹּל צָרוֹתָיו:
נקרא  2  פעמים
למעלה