הנה מתוך האנציקלופדיה לרפואה טבעית:
עודף של ויטמין C) רעילות): עודף של ויטמין C הינו נדיר שכן הגוף אינו מאחסן את הויטמין, כמותו בגוף מווסתת על ידי הכליות ועודפיו מופרשים בקלות בשתן. עם זאת, צריכה מוגברת הגבוהה מ- 2000 מ"ג ביום עלולה לגרום לרעילות ולתופעות כגון שלשולים, בחילות, הקאות, כאבי בטן, צרבות, כיב קיבה, גירויים בפה, גזים, עייפות, סחרחורות ועוד. שתן בעל גוון צהוב וחומציות מוגברת בשתן גם כן מהווים תסמין לעודף של הויטמין. צריכה ממושכת של הויטמין עלולה לגרום לספיגה מוגברת של ברזל ולעלייה ברמתו בגוף, דילול מאגרי הנחושת והפרשה מוגברת שלו בשתן, פגיעה בפעילות של ויטמין B12 והרס תאי דם אדומים אצל אנשים הסובלים מחסר באנזים G6PD. עוד נמצא כי צריכה ממושכת העולה מ- 500 מ"ג ביום יכולה לגרום לסרטן ודלקות פרקים
ועוד:
מחקר פרוספקטיבי שעקב משך 14 שנה אחר 45,619 גברים, מצא שצריכה יומית של 1,000 מיליגרם ויטמין C, הגבירה ב-41% את הסיכון לאבני כליות בהשוואה לגברים שצרכו פחות מ-90 מיליגרם ויטמין מדי יום, שהיא רמת ה-RDA המקובל כיום. למרות התוצאות הסותרות נראה שאלה עם סיכון מוגבר ליצירת אבני אוקסלאט אמורים לנהוג זהירות משנה ולהימנע כל האפשר מנטילת תוספי ויטמין C.
מספר חוקרים וארגוני בריאות המליצו על נטילת ויטמין C בכמויות הגדולות פי-10 עד פי-100 מה-RDA בנטילה פומית או בעירוי תוך ורידי. כמויות מגה אלה עלולות לגרום להפרעות עיכול, בעיקר אם נטילת הוויטמין נעשית על קיבה ריקה. יחד עם זאת, בנטילת הוויטמין בצורת מלחי הנתרן או הסידן, ההשפעה המזיקה במערכת העיכול מופחתת. במבוגרים כמות מגה של הוויטמין עלולה לגרום בחילה, הקאות, שלשולים, הסמקה בפנים, כאבי ראש, עייפות ושינה טרופה. שלשוליןם יתרחשו גם באנשים בריאים הצריכה מוגזמת של ויטמין C, כתוצאה מהשפעה אוסמוטית של אצירת מים בחלקים לא סופגים של מערכת העיכול (בדומה להשפעת תכשירים משלשלים).
עודף של ויטמין C עלול להפריע במטבוליזם של ויטמין B12, וכן עלול להפריע לפעילות תרופות כמו חומצה אמינוסליצילית, נוגדי דיכאון תלת-ציקליים, ואף לפעילות נוגדי קרישה. עודף ויטמין C עלול להגביר הידרוקסילציה ויצירת שיירי HO-, שהם בעצמם יכולים לתרום ליצירת רדיקאלים חופשיים. נטילה תוספי ויטמין C בכמות מגה יכולה להגביר ריכוז הפרשת חומצת שתן בשתן, שכן כמויות עודפות אלה של הוויטמין יכולות להתפרק ליצירת חומצת שתן. אלה עם חסר האנזים G6PD עלולים לסבול מתופעות של אנמיה המוליטית לאחר צריכת מינונים גבוהים במיוחד של ויטמין C.
אז בקיצור- כל דבר יש לקחת במינון הנכון....עודף הוא אף פעם לא בריא.
מכונת כביסה לא יכולה לכבס טוב כשיש עודף כביסה במכונה.
מקיסר לא ילוש טוב כשיש עודף בצק בקערה
הגוף לא יפרק טוב כשיש עודף...
לתשומת לב.