לידה אחרי ניתוח בלידה הראשונה

  • הוסף לסימניות
  • #42
אני עומדת לפני לידה שניה בעז"ה , בלידה הראשונה עברתי ניתוח
למי שיש נסיון , המלצות , מה חשוב לדעת?
בתודה מראש
את יכולה לקרוא גם את פורום תומכת לידה.
הוא נפתח גם בעקבות סיבה של לידה שנייה, לאחר שלידה ראשונה בניתוח.
יש שם גם כן חומר מעניין.

בהצלחה!
 
  • הוסף לסימניות
  • #43
  • הוסף לסימניות
  • #44
אצלי הניתוח לא היה בראשוןן אבל גם אני חושבת שאם משהי מפחדת מסבל אז מה בכלל האופציה של ניתוח מול לידה רגילה?
לידה רגילה גם אם היא ארוכה נגמרת אחרי מקסימום שלושה ימים והתאוששות מהניתוח בימים .

כל לידה זה נס, לידה רגילה יכולים להיות בה שיבושים רבים וגם אם אחר כך זה עדין מוגדר לידה רגילה יכול להיות שנה פלוס של התאוששת (פיזית!)
זה לא התרחישים הסטנדרטים אבל חשוב לדעת שגם הם קיימים .

מניסיון של לידה ראשונה (רגילה) לא פשוטה ולידה שניה רגילה וקלה...
גם אני התפעלתי שניתן לתפקד אחרי הלידה
תודה להקב"ה על הכל.
 
  • הוסף לסימניות
  • #46
גם אני עברתי לידה ראשונה בניתוח חירום טראומטי,
ולקראת לידה שניה יותר מארבע שנים אחר-כך, הייתי מאוד במתח.
ב"ה סיימנו בלידת וואקום (בלי אפידורל...) אחרי כמעט כמעט ניתוח...

ולשאלת פותחת האשכול - לידה תמיד תהיה כרוכה בכאב...
יש היגיון ברצון הזה, לבא לניתוח מוזמן כמו מלכה
אבל, בלי קשר לכל הפן הרפואי - השאלה של התערבות או לא, ניתוח או לא, מה כון לעשות
נראה לי שחבל לך מבחינת החוייה האישית שלך, להחמיץ הזדמנות של ללדת ללא ניתוח.
עם כל הכאב הפיזי שיכול להיות ממש בלתי נסבל - זה סוג של חוויה עמוקה מאוד שכדאי לך לעבור, לפחות פעם אחת... בניתוח זה בכל זאת לא זה...
 
  • הוסף לסימניות
  • #47
גם אני עברתי לידה ראשונה בניתוח חירום טראומטי,
ולקראת לידה שניה יותר מארבע שנים אחר-כך, הייתי מאוד במתח.
ב"ה סיימנו בלידת וואקום (בלי אפידורל...) אחרי כמעט כמעט ניתוח...

ולשאלת פותחת האשכול - לידה תמיד תהיה כרוכה בכאב...
יש היגיון ברצון הזה, לבא לניתוח מוזמן כמו מלכה
אבל, בלי קשר לכל הפן הרפואי - השאלה של התערבות או לא, ניתוח או לא, מה כון לעשות
נראה לי שחבל לך מבחינת החוייה האישית שלך, להחמיץ הזדמנות של ללדת ללא ניתוח.
עם כל הכאב הפיזי שיכול להיות ממש בלתי נסבל - זה סוג של חוויה עמוקה מאוד שכדאי לך לעבור, לפחות פעם אחת... בניתוח זה בכל זאת לא זה...


בעלי לא עובר את החוויה הזו וחי טוב...
 
  • הוסף לסימניות
  • #48
דיברתי עם מישהי שעברה גם לידות וגם ניתוחים,
והיא אמרה שאם הפרמטר זה ההרגשה שלה, היא היתה בוחרת בניתוח.
אמנם זו טראומה יותר קשה לגוף וההתאוששות הפיזית יותר קשה,
אבל יותר קל להחלים פיזית כשהנפש לא תשושה גם היא.

אבל סוף סוף, ניתוח הוא פחות בריא גם לאם וגם לעובר,
ולכן ברור שעדיף לידה רגילה אם אפשרי.
 
  • הוסף לסימניות
  • #49
זה ממש לא קשור.
אמנם ככל שעובר הזמן הזיכרון הטראומתי מיטשטש,
אבל כשמתקרבים לזה שוב, הכל עולה מחדש.

לא מטשטש
כל פעם כשמעלים את הנושא הזה אני טעונה כאילו זה קרה אתמול
 
  • הוסף לסימניות
  • #50
אבל סוף סוף, ניתוח הוא פחות בריא גם לאם וגם לעובר,
ולכן ברור שעדיף לידה רגילה אם אפשרי.

קצת לא מדויק.
אני שאלתי את מנהל מחלקת יולדות בביקור חולים לאחר היפוך שלא צלח מה עדיף?
ניתוח \ לידה?
לדבריו: ניתוח הוא הדבר הכי טוב לתינוק, אך הכי גרוע לאם!
ולידה: היא טראומה לתינוק ומצוינת לאם!
כמובן שהעדפתי לסבול אני, מאשר לעשות טראומה לתינוק בלידת עכוז.
בהצלחה!
 
  • הוסף לסימניות
  • #51
קצת לא מדויק.
אני שאלתי את מנהל מחלקת יולדות בביקור חולים לאחר היפוך שלא צלח מה עדיף?
ניתוח \ לידה?
לדבריו: ניתוח הוא הדבר הכי טוב לתינוק, אך הכי גרוע לאם!
ולידה: היא טראומה לתינוק ומצוינת לאם!
כמובן שהעדפתי לסבול אני, מאשר לעשות טראומה לתינוק בלידת עכוז.
בהצלחה!
איך הוא יודע , יש לו מד שבודק איך התינוק מרגיש?
אני בטוחה שאם השם עשה את זה ככה, זה בטח לא טראומה, וזו חוויה טובה , גם אם קשה.
מצד שני , יש הרבה השפעות של ניתוח שמתגלות כל הזמן ,
למשל :
http://www.rambam-medicine.org.il/category/ניתוח-קיסרי-ההשפעה

(מעתיקה את הסיכום לחסומות
אחד הגורמים רבי ההשפעה על פלורת המעיים של האדם היא צורת הלידה.
ישראל היא אחת המדינות עם שיעורי הניתוחים הקיסריים הגבוהים ביותר. חשוב לומר שניתוחים קיסריים הצילו לא פעם הן את האם והן את העובר ולפעמים הם הכרחיים, אבל נראה שכיום, לא פעם המערכת הרפואית מכוונת את היולדת לניתוח קיסרי גם כשניתן להימנע ממנו. כמו כן, לעיתים היולדת עצמה לוחצת על ביצוע הניתוח כשאין באמת אינדקציה רפואית חד משמעית.
יש הרבה סיבות נוספות מדוע כדאי להשתדל להימנע מניתוח קיסרי ככל האפשר. בכתבה זו הדגשנו רק את העניין של השפעת סוג הלידה על חיידקי המעיים הנשארים למשך כל חייו של הילוד, הן משום שטעם זה הינו משמעותי מאוד (השפעה מהותית על בריאותו של התינוק בהמשך חייו) והן משום שנושא זה לא מוכר למרבית הציבור.)
 
  • הוסף לסימניות
  • #52
ואם זו דעתו, אפשר לסבור גם הפוך, שהניתוח טראומתי יותר, העובר חי בתוך עולם מגונן, טוב לו שם ופתאום שולפים אותו בלי הכנה, לעומת לידה ואגינלית שהיא תהליכית, הוא מתכונן לשינוי.
 
  • הוסף לסימניות
  • #53
איך הוא יודע , יש לו מד שבודק איך התינוק מרגיש?
אני בטוחה שאם השם עשה את זה ככה, זה בטח לא טראומה, וזו חוויה טובה , גם אם קשה.
מצד שני , יש הרבה השפעות של ניתוח שמתגלות כל הזמן ,
למשל :
http://www.rambam-medicine.org.il/category/ניתוח-קיסרי-ההשפעה

(מעתיקה את הסיכום לחסומות
אחד הגורמים רבי ההשפעה על פלורת המעיים של האדם היא צורת הלידה.
ישראל היא אחת המדינות עם שיעורי הניתוחים הקיסריים הגבוהים ביותר. חשוב לומר שניתוחים קיסריים הצילו לא פעם הן את האם והן את העובר ולפעמים הם הכרחיים, אבל נראה שכיום, לא פעם המערכת הרפואית מכוונת את היולדת לניתוח קיסרי גם כשניתן להימנע ממנו. כמו כן, לעיתים היולדת עצמה לוחצת על ביצוע הניתוח כשאין באמת אינדקציה רפואית חד משמעית.
יש הרבה סיבות נוספות מדוע כדאי להשתדל להימנע מניתוח קיסרי ככל האפשר. בכתבה זו הדגשנו רק את העניין של השפעת סוג הלידה על חיידקי המעיים הנשארים למשך כל חייו של הילוד, הן משום שטעם זה הינו משמעותי מאוד (השפעה מהותית על בריאותו של התינוק בהמשך חייו) והן משום שנושא זה לא מוכר למרבית הציבור.)
קיסרי זה גם סוג של טראומה - לצאת מיד לאוויר העולם בלי ריכוך והכנה,
במקום בלידה רגילה שהתינוק גם כן דוחף לצאת.
מה יותר טראומתי זה באמת לא מדיד.
 
  • הוסף לסימניות
  • #54
אני בטוחה שאם השם עשה את זה ככה, זה בטח לא טראומה, וזו חוויה טובה , גם אם קשה.
סליחה שלא אמרתי, אבל שאלתי הייתה ספציפית ללידת עכוז ולא למצג ראש.
וזאת הייתה תשובתו, שהסיכונים הם מעל 50% סיכון ללידת עכוז (כמובן בהתיחס למשקל)
 
  • הוסף לסימניות
  • #55
סליחה שלא אמרתי, אבל שאלתי הייתה ספציפית ללידת עכוז ולא למצג ראש.
וזאת הייתה תשובתו, שהסיכונים הם מעל 50% סיכון ללידת עכוז (כמובן בהתיחס למשקל)
אני מבינה מה את אומרת על הסיכונים, אני התיחסתי לטראומה.
 
  • הוסף לסימניות
  • #56
ואם זו דעתו, אפשר לסבור גם הפוך, שהניתוח טראומתי יותר, העובר חי בתוך עולם מגונן, טוב לו שם ופתאום שולפים אותו בלי הכנה, לעומת לידה ואגינלית שהיא תהליכית, הוא מתכונן לשינוי.
בשביל זה כדאי לאם להכין את עצמה ואת התינוק ללידה קיסרית: המון "שיחות" עם התינוק, והמון תת מודע.
 
  • הוסף לסימניות
  • #57
אני ילדתי לידה ראשונה קייסרי
ללידה שניה לקחתי תומכת ואפידורל ודיקור סיני לפני
והייתה לידה קלה ממש ודי קצרה
לידה שלישית ילדתי בלי תומכת ובלי אפידורל
תוך כמה דקות מאז שהגעתי היה כואב מאוד
אבל בלי קשר לקיסרי
לידה בבלי אפידורל זה כואב
איזה תומכת היתה לך??טובה??? אני מחפשת
 
  • הוסף לסימניות
  • #58
כשילדתי אחרי קיסרי תכננתי לקחת רופא פרטי ותומכת מעולה, רק שבסוף שניהם לא יכלו להגיע ונשארתי עם מילדת רובוטית ואפדורל, אבל בבית חולים שנותן סיכוי טוב ללידה אחרי קיסרי וב"ה זכיתי ללידה רגילה.
איזה בית חולים?
 

פרוגבוט

תוכן שיווקי
פרסומת

הצטרפות לניוזלטר

איזה כיף שהצטרפתם לניוזלטר שלנו!

מעכשיו, תהיו הראשונים לקבל את כל העדכונים, החדשות, ההפתעות בלעדיות, והתכנים הכי חמים שלנו בפרוג!

לוח מודעות

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק כה

אלְדָוִד אֵלֶיךָ יי נַפְשִׁי אֶשָּׂא:באֱלֹהַי בְּךָ בָטַחְתִּי אַל אֵבוֹשָׁה אַל יַעַלְצוּ אֹיְבַי לִי:גגַּם כָּל קוֶֹיךָ לֹא יֵבֹשׁוּ יֵבֹשׁוּ הַבּוֹגְדִים רֵיקָם:דדְּרָכֶיךָ יי הוֹדִיעֵנִי אֹרְחוֹתֶיךָ לַמְּדֵנִי:ההַדְרִיכֵנִי בַאֲמִתֶּךָ וְלַמְּדֵנִי כִּי אַתָּה אֱלֹהֵי יִשְׁעִי אוֹתְךָ קִוִּיתִי כָּל הַיּוֹם:וזְכֹר רַחֲמֶיךָ יי וַחֲסָדֶיךָ כִּי מֵעוֹלָם הֵמָּה:זחַטֹּאות נְעוּרַי וּפְשָׁעַי אַל תִּזְכֹּר כְּחַסְדְּךָ זְכָר לִי אַתָּה לְמַעַן טוּבְךָ יי:חטוֹב וְיָשָׁר יי עַל כֵּן יוֹרֶה חַטָּאִים בַּדָּרֶךְ:טיַדְרֵךְ עֲנָוִים בַּמִּשְׁפָּט וִילַמֵּד עֲנָוִים דַּרְכּוֹ:יכָּל אָרְחוֹת יי חֶסֶד וֶאֱמֶת לְנֹצְרֵי בְרִיתוֹ וְעֵדֹתָיו:יאלְמַעַן שִׁמְךָ יי וְסָלַחְתָּ לַעֲוֹנִי כִּי רַב הוּא:יבמִי זֶה הָאִישׁ יְרֵא יי יוֹרֶנּוּ בְּדֶרֶךְ יִבְחָר:יגנַפְשׁוֹ בְּטוֹב תָּלִין וְזַרְעוֹ יִירַשׁ אָרֶץ:ידסוֹד יי לִירֵאָיו וּבְרִיתוֹ לְהוֹדִיעָם:טועֵינַי תָּמִיד אֶל יי כִּי הוּא יוֹצִיא מֵרֶשֶׁת רַגְלָי:טזפְּנֵה אֵלַי וְחָנֵּנִי כִּי יָחִיד וְעָנִי אָנִי:יזצָרוֹת לְבָבִי הִרְחִיבוּ מִמְּצוּקוֹתַי הוֹצִיאֵנִי:יחרְאֵה עָנְיִי וַעֲמָלִי וְשָׂא לְכָל חַטֹּאותָי:יטרְאֵה אוֹיְבַי כִּי רָבּוּ וְשִׂנְאַת חָמָס שְׂנֵאוּנִי:כשָׁמְרָה נַפְשִׁי וְהַצִּילֵנִי אַל אֵבוֹשׁ כִּי חָסִיתִי בָךְ:כאתֹּם וָיֹשֶׁר יִצְּרוּנִי כִּי קִוִּיתִיךָ:כבפְּדֵה אֱלֹהִים אֶת יִשְׂרָאֵל מִכֹּל צָרוֹתָיו:
נקרא  2  פעמים
למעלה