חגים מיונז ביתי בקלי קלות, מדהים!!!

  • הוסף לסימניות
  • #61
תחילה מקציפים ביצים שלימות. אח"כ מוסיפים את יתר החומרים. ובסוף את השמן בקילוחי דקים
 
  • הוסף לסימניות
  • #62
גם אני עשיתי את המיונז של פותחת האשכול - וכמו שהיא כותבת - קלי קלות ומדהים, טעים ומוצלח ברמות!!!
 
  • הוסף לסימניות
  • #63
יצא מושלם!
 
  • הוסף לסימניות
  • #64
2 ביצים
1 כפית מלח
3 כפות סוכר
קורט פלפל שחור
2 כפות מיץ לימון
2 כפות חומץ
2 כוסות שמן אגוזים

שמים בבלנדר ביצים ומפעילים במהירות גבוהה לבערך 2 דקות. מוסיפים מלח, סוכר, פלפל שחור, מיץ לימון וחומץ תוך כדי פעולה של הבלנדר.
מתחילים להוסיף שמן בהדרגה ובאטיות. כל פעם קצת. וממשיכים את פעולת הבלנדר למשך עוד כ-10-12 דקות.
עשיתי את המיונז הזה עם בלנדר רגיל יצא מעולההה!!! טעים!!!! פעם ראשונה שאני עושה מיונז. הכל נגמר כמובן צריכה לעשות שוב!! ישר כוח!
 
  • הוסף לסימניות
  • #65
איך החברות שמייצרות מיונז משתמשות בביצים לא מבושלות?
 
  • הוסף לסימניות
  • #67
זו גם הזדמנות בשבילי לומר
תודה!!
יצא טעים ויצא טוב ללא פשלות
הכנתי כמה פעמים!!!
 
  • הוסף לסימניות
  • #68
הכנתי השנה מיונז עם שילוב של שמן אגוזים ושמן זית(בערך 1/4 כוס שמן זית על 1+3/4 שמן אגוזים בגלל המרירות של השמן זית) יצא מאוד טעים. בשביל הצבע הצהוב מי שאוהב אפשר להוסיף טיפה כורכום.
לגבי סלמונלה: תמיד כאשר אני פותחת תבנית ביצים ומסדרת במקרר, אני בודקת את אלו שסדוקות אפילו מעט - אני זורקת. הבנתי שניתן לקנות בחלק מהסופרים ביצים מפוסטרות.
 
  • הוסף לסימניות
  • #70
כמה זמן המיונז מחזיק במקרר?
אף פעם לא התקלקל לי (יכול להיות גם למעלה משבועיים)

אגב- אצלנו המיונז עומד בשולחן שבת כחלק מהסלטים, ולכל סנדוויץ הוא ממרח בסיס
אני מוסיפה לו טעמים ומגוונת
רוטב צ'ילי/ בזיליקום מיובש/ שמיר/ חרדל/ שום/

ואם הוא נשבר, אני שמה בתוך השבור ביצה, מחכה שתצנח למטה ומבלנדרת שוב
 
  • הוסף לסימניות
  • #72
רשמתי את המתכון, כדי להכין בפסח, ואוי ואבוי אם לא יצליח ;)
שנה אחת היה לי מתכון למיונז עם תפוח אדמה מבושל, זה היה טעים מאד אבל הכמות שלו מדי גדולה, אז העפתי את המתכון...
יש לך אותו?
כי ביצה חיה זה סופר לא בריא
 
  • הוסף לסימניות
  • #75
להיזהר שלא יכנס מים. טיפת מים יכולה לגרום למיונז לא לתפוס.
לא לגמרי יודע, אבל זה נשמע לי לא נכון
הביצה עצמה מורכבת ממים, והפעולה שבעצם עושה את המיונז נקראת 'אמולסיה'
מה זה אמולסיה?
הלכתי לויקפדיה בשביל לעשות את החיים קלים, וזה מה שהוא נתן לי:
תַּחְלִיב, מלועזית: אֵמוּלְסִיָּה, הוא קולואיד (תערובת) של נוזל בנוזל שאינם מתערבבים או ממסים זה בזה, למשל מים ושמן. תחליבים מתאפשרים הודות להמצאות חומר מתחלב, המאפשר להם ערבוב ללא היפרדות. מיונז הוא דוגמה לתחליב, שבו מים מעורבבים בכמות רבה של שמן - עד פי 20 ויותר מכמות המים - ונראים יחד כחומר הומוגני הודות לחומר מתחלב שמצמיד את פרודות המים והשמן זו לזו, ושמגיע מחלמון ביצה שאתו עורבבו. גם חלב וחמאה הם תחליבים. שומן החלב (שמהווה כ-3.5% בחלב וכ-80% בחמאה) מעורבב במים הודות לחומרים מתחלבים שמצויים בחלב באופן טבעי.

אז מיונז זה בעצם תחליב שנוצר ממים ושמן
ולכן לא נראה לי הגיוני שטיפת מים אמורה לפגוע עד כדי כך בתהליך.
אולי למים ולביצה יש מקדם התחלבות שונה?
בטוח שכן
אבל עדיין זה שמן ומים, שהם חומרי הגלם העיקריים של האמולסיה, ולכן הייתי מצפה שטיפת מים לא תהרוס מיונז שלם..
אם למישהו יש ידע יותר מבוסס על הנושא, אשמח שהוא יגיב כאן.
 
  • הוסף לסימניות
  • #76
לא לגמרי יודע, אבל זה נשמע לי לא נכון
הביצה עצמה מורכבת ממים, והפעולה שבעצם עושה את המיונז נקראת 'אמולסיה'
מה זה אמולסיה?
הלכתי לויקפדיה בשביל לעשות את החיים קלים, וזה מה שהוא נתן לי:
תַּחְלִיב, מלועזית: אֵמוּלְסִיָּה, הוא קולואיד (תערובת) של נוזל בנוזל שאינם מתערבבים או ממסים זה בזה, למשל מים ושמן. תחליבים מתאפשרים הודות להמצאות חומר מתחלב, המאפשר להם ערבוב ללא היפרדות. מיונז הוא דוגמה לתחליב, שבו מים מעורבבים בכמות רבה של שמן - עד פי 20 ויותר מכמות המים - ונראים יחד כחומר הומוגני הודות לחומר מתחלב שמצמיד את פרודות המים והשמן זו לזו, ושמגיע מחלמון ביצה שאתו עורבבו. גם חלב וחמאה הם תחליבים. שומן החלב (שמהווה כ-3.5% בחלב וכ-80% בחמאה) מעורבב במים הודות לחומרים מתחלבים שמצויים בחלב באופן טבעי.

אז מיונז זה בעצם תחליב שנוצר ממים ושמן
ולכן לא נראה לי הגיוני שטיפת מים אמורה לפגוע עד כדי כך בתהליך.
אולי למים ולביצה יש מקדם התחלבות שונה?
בטוח שכן
אבל עדיין זה שמן ומים, שהם חומרי הגלם העיקריים של האמולסיה, ולכן הייתי מצפה שטיפת מים לא תהרוס מיונז שלם..
אם למישהו יש ידע יותר מבוסס על הנושא, אשמח שהוא יגיב כאן.
נכון
והוכחה שאפשר להכין מיונז עם מיץ לימון, שהוא נוזל מיימי.
אולי אכין לשבת עם קצת מים ואעדכן בתוצאות.
כי ביצה חיה זה סופר לא בריא
זה לא סופר לא בריא, אלא בריא עם סיכון לסלמונלה.
אם את רוצה אז תפסטרי את הביצים קודם. אני הכנתי כך מיונז.
קני (אפשר באליאקספרס) מדחום לבישול, ואז לא תצטרכי לדאוג על ביצים טריות בקצפות ומיונז.
 
  • הוסף לסימניות
  • #77
אלא בריא עם סיכון לסלמונלה.
ולעוד שלל חיידקים שמתרבים במהירות אדירה מהרגע שהמיונז יוצא מהמקרר.
גם אחרי פסטור ב70 מעלות חייבים להגיש את המיונז (וגם קרם אינגלייז או קרמו) ישר מהמקרר.
זו גם הסיבה שהאנשור (תרכובת הזנה לחולים שניתנת דרך הפה או בזונדה) מוגשת קרה בלבד ומקפידים על כך מאד.
ולכן לנשים הרות, ילדים, קשישים ועוד קבוצות של מוחלשי סיכון לא מומלץ לטעום גם מהתוצרים האלו בטמפרטורת החדר.
 
  • הוסף לסימניות
  • #78
שקדים קלופים?
כמה שמן יוצא לכוס שקדים?
שקדים קלופים?
כמה שמן יוצא לכוס שקדים?
לא חובה שקדים קלופים, אם מקלפים המראה נראה ממש כמו מיונז
כמה שמן? לא זוכרת להגיד, כתוב לי במתכונים של ערב פסח אבל זה לא זמין, פשוט לשפוך בזרם דק עד שנוצר המרקם הרצוי.
וסתם ככה - שנה שעברה ישראל דודק בבתוך המשפחה פרסם מתכון של מיונז מפירה, אין דברים כאלה!
אמנם אין לי את המתכון מדוייק (כנ"ל - במתכונים של פסח), אבל הבסיס היה פירה מעוך היטב ואז עם בלנדר מוט מעבדים ומוסיפים בזרזוף דק שמן מתבלים במלח ופלפל. משמין זוועות (לכן טמנתי את המתכון במתכונים של פסח בלבד...) אבל טעים ברמות!
 

פרוגבוט

תוכן שיווקי
פרסומת

הצטרפות לניוזלטר

איזה כיף שהצטרפתם לניוזלטר שלנו!

מעכשיו, תהיו הראשונים לקבל את כל העדכונים, החדשות, ההפתעות בלעדיות, והתכנים הכי חמים שלנו בפרוג!

לוח מודעות

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק כה

אלְדָוִד אֵלֶיךָ יי נַפְשִׁי אֶשָּׂא:באֱלֹהַי בְּךָ בָטַחְתִּי אַל אֵבוֹשָׁה אַל יַעַלְצוּ אֹיְבַי לִי:גגַּם כָּל קוֶֹיךָ לֹא יֵבֹשׁוּ יֵבֹשׁוּ הַבּוֹגְדִים רֵיקָם:דדְּרָכֶיךָ יי הוֹדִיעֵנִי אֹרְחוֹתֶיךָ לַמְּדֵנִי:ההַדְרִיכֵנִי בַאֲמִתֶּךָ וְלַמְּדֵנִי כִּי אַתָּה אֱלֹהֵי יִשְׁעִי אוֹתְךָ קִוִּיתִי כָּל הַיּוֹם:וזְכֹר רַחֲמֶיךָ יי וַחֲסָדֶיךָ כִּי מֵעוֹלָם הֵמָּה:זחַטֹּאות נְעוּרַי וּפְשָׁעַי אַל תִּזְכֹּר כְּחַסְדְּךָ זְכָר לִי אַתָּה לְמַעַן טוּבְךָ יי:חטוֹב וְיָשָׁר יי עַל כֵּן יוֹרֶה חַטָּאִים בַּדָּרֶךְ:טיַדְרֵךְ עֲנָוִים בַּמִּשְׁפָּט וִילַמֵּד עֲנָוִים דַּרְכּוֹ:יכָּל אָרְחוֹת יי חֶסֶד וֶאֱמֶת לְנֹצְרֵי בְרִיתוֹ וְעֵדֹתָיו:יאלְמַעַן שִׁמְךָ יי וְסָלַחְתָּ לַעֲוֹנִי כִּי רַב הוּא:יבמִי זֶה הָאִישׁ יְרֵא יי יוֹרֶנּוּ בְּדֶרֶךְ יִבְחָר:יגנַפְשׁוֹ בְּטוֹב תָּלִין וְזַרְעוֹ יִירַשׁ אָרֶץ:ידסוֹד יי לִירֵאָיו וּבְרִיתוֹ לְהוֹדִיעָם:טועֵינַי תָּמִיד אֶל יי כִּי הוּא יוֹצִיא מֵרֶשֶׁת רַגְלָי:טזפְּנֵה אֵלַי וְחָנֵּנִי כִּי יָחִיד וְעָנִי אָנִי:יזצָרוֹת לְבָבִי הִרְחִיבוּ מִמְּצוּקוֹתַי הוֹצִיאֵנִי:יחרְאֵה עָנְיִי וַעֲמָלִי וְשָׂא לְכָל חַטֹּאותָי:יטרְאֵה אוֹיְבַי כִּי רָבּוּ וְשִׂנְאַת חָמָס שְׂנֵאוּנִי:כשָׁמְרָה נַפְשִׁי וְהַצִּילֵנִי אַל אֵבוֹשׁ כִּי חָסִיתִי בָךְ:כאתֹּם וָיֹשֶׁר יִצְּרוּנִי כִּי קִוִּיתִיךָ:כבפְּדֵה אֱלֹהִים אֶת יִשְׂרָאֵל מִכֹּל צָרוֹתָיו:
נקרא  2  פעמים
למעלה