דרוש מידע מה אתם עושים עם הבצק שמפרישים חלה?

  • הוסף לסימניות
  • #1
שמעתי על החשיבות של שריפת ה"חלה"
ניסיתי לשרוף אבל זה לא באמת נשרף
מה אתן עושות?
 
  • הוסף לסימניות
  • #4
אני מקפיאה את כל החתיכות בשקית מיוחדת
ובשריפת חמץ בעלי שורף את כולן...
זה יכול להתאים לך רק אם יש לך מקום מסודר בפריזר ואת בטוחה שלא תתבלבלי ח"ו)
 
  • הוסף לסימניות
  • #6
מכניסה לקופסת שימורים ריקה ושמה על הגז.
מדי פעם הופכת עם שיפוד או כלי חד פעמי אחר ונזהרת שלא ישארו עליו חתיכות מהבצק וזורקת אח"כ הכל.
 
  • הוסף לסימניות
  • #8
אני מקפיאה את כל החתיכות בשקית מיוחדת
ובשריפת חמץ בעלי שורף את כולן...
זה יכול להתאים לך רק אם יש לך מקום מסודר בפריזר ואת בטוחה שלא תתבלבלי ח"ו)
אני גם עשיתי פעם ככה
עד שבעלי שם לב, שבשריפת חמץ כל השכנים זורקים את החמץ אחד על השני
ולא נשרף טוב
מאז אני שולחת למוקדים לאיסוף חלה
 
  • הוסף לסימניות
  • #9
לשרוף בבית מבחינתי לא בא בחשבון - כל הבית מתמלא עשן
במוקדים לאיסוף - תכלס הם לא מרוקנים בכל יום וזה נראה לי מתעפש שם לפני שזה נשרף
חוץ מזה שאם את אופה הרבה - זה יוצא יקר בסופו של יום (הם רוצים 5 ש"ח על כל חתיכה)

בשריפת חמץ בעלי משתדל לשרוף היטב (בהחלט לוקח זמן, והשנה היה בירושלים גשם כך שזה היה לא פשוט...)
 
  • הוסף לסימניות
  • #10
סליחה על הבורות,
למה אי אפשר לזרוק לפח, כשזה עטוף בשקית ניילון?
יש הידור מיוחד דוקא בשריפה.
כמובן שאפשר לזרוק כשהחלה עטופה בצורה מכובדת
(יש סוברים 2 נילונים....)
 
  • הוסף לסימניות
  • #12
אני מקפיאה את כל החתיכות בשקית מיוחדת
ובשריפת חמץ בעלי שורף את כולן...
זה יכול להתאים לך רק אם יש לך מקום מסודר בפריזר ואת בטוחה שלא תתבלבלי ח"ו)

בעלי שמע שיעור מרב חשוב בחול המועד פסח שסיפר שפנה אליו אברך ביו"ט ראשון של פסח ששכח את השקית עם ההפרשות חלה במקפיא
 
  • הוסף לסימניות
  • #13
הרב אמר לנו שממש א-ס-ו-ר- לשרוף בתנור
אני אוספת במקפיא ( שמה הפרשה בשקית ניילון וקושרת ושמה במקפיא - עדיף בקופסה) ושורפת בביעור חמץ
 
  • הוסף לסימניות
  • #15
ממש לא לכתחילה

מי אמר לך?
כיום להמון אין גז אלא כירה שלא ניתן לשרוף עליה ישירות.
בתנור יש בעיה על תבנית. על תחתית התנור הרבה אומרים שזה פוסל את כל התנור.
לכן הם אומרים שעדיף לזרוק מה שיגיע בסוף לקבורה או לשריפה.

לעטוף טוב לא לזרוק שהתערבב וידבק לדברים אחרים.
 
  • הוסף לסימניות
  • #16
יש הידור מיוחד דוקא בשריפה.
כמובן שאפשר לזרוק כשהחלה עטופה בצורה מכובדת
(יש סוברים 2 נילונים....)
יש מקור?
האם גם מה שמפרישים בתרומות ומעשרות צריך לשרוף?
מה ההבדל בניהם?
 
  • הוסף לסימניות
  • #17
תודה לכל העונים

א - יש לי כיריים חשמליות ולכן אני לא יכולה לשרוף על הגז (נראה לי)
ב - לא נתקלתי במקום מגורי במוקדים לאיסוף חלה
ג - אני לא רוצה לשמור לשריפת חמץ כי אני אופה כמעט כל שבוע (ונצטרך לקנות פריזר מיוחד לחלות)
ד - ניסינו בתוך קופסת שימורים ולהדליק בתוכו אש אבל תכלס זה לא נשרף רק נחרך בצדדים

יש אולי עוד רעיונות?
 
  • הוסף לסימניות
  • #18
משמנת את האצבעות לפני ההפרשה, לאחר ההפרשה מורחת את החתיכה על האלומניום- שיהיה דק, ושורפת על הגז, נשרף די מהר. בנוגע לעשן בבית-סוגרת את דלתות כל החדרים, מוודאת שיש מעבר אויר בבית ע"י שיש שני חלונות/דלתות פתוחים כשאחד מהם סמוך לכיריים-העשן מתפוגג די מהר, תלוי בעוצמת הרוח.
בימים חמים/קרים במיוחד אני שומרת את ההפרשה במקפיא עד ליום/זמן שמתאים לפתוח את החלונות.
 
  • הוסף לסימניות
  • #19
משמנת את האצבעות לפני ההפרשה, לאחר ההפרשה מורחת את החתיכה על האלומניום- שיהיה דק, ושורפת על הגז, נשרף די מהר. בנוגע לעשן בבית-סוגרת את דלתות כל החדרים, מוודאת שיש מעבר אויר בבית ע"י שיש שני חלונות/דלתות פתוחים כשאחד מהם סמוך לכיריים-העשן מתפוגג די מהר, תלוי בעוצמת הרוח.
בימים חמים/קרים במיוחד אני שומרת את ההפרשה במקפיא עד ליום/זמן שמתאים לפתוח את החלונות.
תודה על התשובה המפורטת
נראה לך אפשר לעשות את זה על כיריים חשמליות?
 
  • הוסף לסימניות
  • #20
תודה לכל העונים

א - יש לי כיריים חשמליות ולכן אני לא יכולה לשרוף על הגז (נראה לי)
ב - לא נתקלתי במקום מגורי במוקדים לאיסוף חלה
ג - אני לא רוצה לשמור לשריפת חמץ כי אני אופה כמעט כל שבוע (ונצטרך לקנות פריזר מיוחד לחלות)
ד - ניסינו בתוך קופסת שימורים ולהדליק בתוכו אש אבל תכלס זה לא נשרף רק נחרך בצדדים

יש אולי עוד רעיונות?

לעטוף בניר כסף
ואז לשרוף על הגאז
נשרף גם מבתוכו
אולי אפשר לחקות את הרעיון עם קופסת שימורים
 

פרוגבוט

תוכן שיווקי
פרסומת

אשכולות דומים

הצטרפות לניוזלטר

איזה כיף שהצטרפתם לניוזלטר שלנו!

מעכשיו, תהיו הראשונים לקבל את כל העדכונים, החדשות, ההפתעות בלעדיות, והתכנים הכי חמים שלנו בפרוג!

לוח מודעות

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק כה

אלְדָוִד אֵלֶיךָ יי נַפְשִׁי אֶשָּׂא:באֱלֹהַי בְּךָ בָטַחְתִּי אַל אֵבוֹשָׁה אַל יַעַלְצוּ אֹיְבַי לִי:גגַּם כָּל קוֶֹיךָ לֹא יֵבֹשׁוּ יֵבֹשׁוּ הַבּוֹגְדִים רֵיקָם:דדְּרָכֶיךָ יי הוֹדִיעֵנִי אֹרְחוֹתֶיךָ לַמְּדֵנִי:ההַדְרִיכֵנִי בַאֲמִתֶּךָ וְלַמְּדֵנִי כִּי אַתָּה אֱלֹהֵי יִשְׁעִי אוֹתְךָ קִוִּיתִי כָּל הַיּוֹם:וזְכֹר רַחֲמֶיךָ יי וַחֲסָדֶיךָ כִּי מֵעוֹלָם הֵמָּה:זחַטֹּאות נְעוּרַי וּפְשָׁעַי אַל תִּזְכֹּר כְּחַסְדְּךָ זְכָר לִי אַתָּה לְמַעַן טוּבְךָ יי:חטוֹב וְיָשָׁר יי עַל כֵּן יוֹרֶה חַטָּאִים בַּדָּרֶךְ:טיַדְרֵךְ עֲנָוִים בַּמִּשְׁפָּט וִילַמֵּד עֲנָוִים דַּרְכּוֹ:יכָּל אָרְחוֹת יי חֶסֶד וֶאֱמֶת לְנֹצְרֵי בְרִיתוֹ וְעֵדֹתָיו:יאלְמַעַן שִׁמְךָ יי וְסָלַחְתָּ לַעֲוֹנִי כִּי רַב הוּא:יבמִי זֶה הָאִישׁ יְרֵא יי יוֹרֶנּוּ בְּדֶרֶךְ יִבְחָר:יגנַפְשׁוֹ בְּטוֹב תָּלִין וְזַרְעוֹ יִירַשׁ אָרֶץ:ידסוֹד יי לִירֵאָיו וּבְרִיתוֹ לְהוֹדִיעָם:טועֵינַי תָּמִיד אֶל יי כִּי הוּא יוֹצִיא מֵרֶשֶׁת רַגְלָי:טזפְּנֵה אֵלַי וְחָנֵּנִי כִּי יָחִיד וְעָנִי אָנִי:יזצָרוֹת לְבָבִי הִרְחִיבוּ מִמְּצוּקוֹתַי הוֹצִיאֵנִי:יחרְאֵה עָנְיִי וַעֲמָלִי וְשָׂא לְכָל חַטֹּאותָי:יטרְאֵה אוֹיְבַי כִּי רָבּוּ וְשִׂנְאַת חָמָס שְׂנֵאוּנִי:כשָׁמְרָה נַפְשִׁי וְהַצִּילֵנִי אַל אֵבוֹשׁ כִּי חָסִיתִי בָךְ:כאתֹּם וָיֹשֶׁר יִצְּרוּנִי כִּי קִוִּיתִיךָ:כבפְּדֵה אֱלֹהִים אֶת יִשְׂרָאֵל מִכֹּל צָרוֹתָיו:
נקרא  2  פעמים
למעלה