השקעות השקעות בשוק ההון! סיכום.

אישית, אני גם לא עושה את זה, אבל כן קוראת השוואות של אחרים אודות ביצועים של קרנות מחקות ופערי עקיבה.
לא שזה עוזר לי הרבה כשיש רק אופציה אחת בערך כשרה.
תמיד יהיו סטיות תקן אין לדבר סוף.
בלאקרוק ואנגרד וספיידר ממה שאני מחזיק לפחות בד"כ בסדר.
להאמין בתאורית השוק היעיל (פאסיבית)
מכיר את היתופזת השוק היעיל של יוג'ין ופארמה,
עם זאת כפי שציינת יש מאסה גדולה של משקיעים לכיוון המניות הגדולות אני מתכווין העיקר ל SP 500 והנאסדק
שמפספסים את הקטנות בינוניות.
הנתון שאנחנו מתווכחים עליו כרגע הוא פאסיביות / אקטיביות.
לא מסכים בכלל,אני בהחלט רואה עצמי כמשקיע פאסיבית,
אפשר להתווכח עלזה כמה שרוצים אבל בסוף
יש מדדים מאד רחבים ומפוזרים היטב שעוקבים אחר SMAL CUP + MEDUM CUP.
א י לא רואה בזה השקעה אקטיבית ככל ועיקר.
אני קונה את כל החברות הקטנות בינוניות הטובות והגרועות
מכל הסקטורים והתתי סקטורים מכל העולם המפותח והמתפתח דרך מדד אחד.
השקעה פאסיבית לכל דבר ועניין.
זה ממש מזכיר לי את הויכוח לגבי שווקים מתעוררים שיש שרואים גם בזה סוג השקעה אקטיבית.
הן לא סתם מפלצות, הן באמת מפלצות שהשתלטו על העולם.. כמו אמאזון פייסבוק וגוגל..
זה בדיוק העניין. לא רואה סיבה להשקיע כמעט הכל אצל בזוס וצוקרברג.
גם ככה אני משקיע גם ב LARG CUP ושם 80-90 אחוז אצלם:):)
אז עדיין רוב הכסף שלי נמצא ב LARG CUP עם זאת אני נותן מקום גם לMEDUM CUP+SMAL CUP
וזה משהו שחלק מהקרנות שעוקבות אחר מדדים גלובלים לא נותנות בכלל,וזה מפריע לי מאד.
 
כל אחד ואחת יכולים לפתוח קרן השתלמות במעמד עצמאי, ולהפקיד לשם כספים.
ללא תלות בכמה כסף הוא מרוויח? או לזה שהוא גם שכיר וכו'.
כדי לפתוח קרן השתלמות במעמד עצמאי צריך שיהיה לכם תעודת עוסק, שאת זה מקבלים בפתיחת עסק ברשויות.
עוד שאלה, ותודה מראש על כל העזרה,
מי שעכשיו באבטלה גם יכולה לפתוח עוסק או שזה לא הולך ביחד?
 
האם אפשר לפתוח קרן השתלמות חד צדדית בלי הפקדות ממעסיק ( שכיר)?
 

פרוגבוט

תוכן שיווקי
פרסומת
החלפת המידע בפרום הינה בין משקיעים חובבנים, ואינה מהווה תחליף ליעוץ מקצועי.

אשכולות דומים

יש ברשותי 800 אלף ש"ח שמיועדים להשקעה ארוכת טווח.

400 אלף מתוכם להשקעה בנדל"ן.

עומדות בפניי שתי אפשרויות:

א) 400 אלף להשקיע בנדל"ן ו400 אלף נוספים להשקיע בשוק ההון דרך חשבון מסחר עצמאי. באופן זה אני יהנה מדמי הניהול נמוכים, ואני יוכל לבחור איזה קרן סל שאני רוצה בפיזור הרחב ביותר.

ב) להשקיע את כל ה800 אלף בשוק ההון דרך קרן השתלמות\ קופגל"ה \ פוליסת חיסכון, וכנגד זה לקחת הלואה של 400 אלף (בריבית פריים מינוס חצי) לצורך ההשקעה בנדל"ן.

לכאורה האפשרות השנייה רווחית פי כמה (גם לאחר קיזוז דמי הניהול שגבוהים יחסית), הסיכון הקלאסי של מינוף כנגד השקעה בשוק ההון כמעט ואינו קיים משתי סיבות: 1) אני משתמש בכסף הממונף להשקעה אחרת (בשונה משאר הדיונים באשכולות הסמוכים ובפורמים אחרים שם מדובר לחזור ולהשקיע בשוק ההון). ב) אני ממנף רק 50 אחוז, מה שאומר שהחשש יהיה קיים רק אם השוק ירד ביותר מחמישים אחוז, וגם זה רק אם הנפילה תהיה באופן מיידי, אם לפני כן יהיה רווח - הסיכון קטן בהתאמה.

האם עדיין ישנה סיבה למה לא לבחור באופציה ב'?

אשמח לחוות דעת של כל המומחים


@מקצועי בלבד @השקעות R הון @ה. שלמה @דניאל נבון @חיסכון והשקעות

הצטרפות לניוזלטר

איזה כיף שהצטרפתם לניוזלטר שלנו!

מעכשיו, תהיו הראשונים לקבל את כל העדכונים, החדשות, ההפתעות בלעדיות, והתכנים הכי חמים שלנו בפרוג!

לוח מודעות

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק כה

אלְדָוִד אֵלֶיךָ יי נַפְשִׁי אֶשָּׂא:באֱלֹהַי בְּךָ בָטַחְתִּי אַל אֵבוֹשָׁה אַל יַעַלְצוּ אֹיְבַי לִי:גגַּם כָּל קוֶֹיךָ לֹא יֵבֹשׁוּ יֵבֹשׁוּ הַבּוֹגְדִים רֵיקָם:דדְּרָכֶיךָ יי הוֹדִיעֵנִי אֹרְחוֹתֶיךָ לַמְּדֵנִי:ההַדְרִיכֵנִי בַאֲמִתֶּךָ וְלַמְּדֵנִי כִּי אַתָּה אֱלֹהֵי יִשְׁעִי אוֹתְךָ קִוִּיתִי כָּל הַיּוֹם:וזְכֹר רַחֲמֶיךָ יי וַחֲסָדֶיךָ כִּי מֵעוֹלָם הֵמָּה:זחַטֹּאות נְעוּרַי וּפְשָׁעַי אַל תִּזְכֹּר כְּחַסְדְּךָ זְכָר לִי אַתָּה לְמַעַן טוּבְךָ יי:חטוֹב וְיָשָׁר יי עַל כֵּן יוֹרֶה חַטָּאִים בַּדָּרֶךְ:טיַדְרֵךְ עֲנָוִים בַּמִּשְׁפָּט וִילַמֵּד עֲנָוִים דַּרְכּוֹ:יכָּל אָרְחוֹת יי חֶסֶד וֶאֱמֶת לְנֹצְרֵי בְרִיתוֹ וְעֵדֹתָיו:יאלְמַעַן שִׁמְךָ יי וְסָלַחְתָּ לַעֲוֹנִי כִּי רַב הוּא:יבמִי זֶה הָאִישׁ יְרֵא יי יוֹרֶנּוּ בְּדֶרֶךְ יִבְחָר:יגנַפְשׁוֹ בְּטוֹב תָּלִין וְזַרְעוֹ יִירַשׁ אָרֶץ:ידסוֹד יי לִירֵאָיו וּבְרִיתוֹ לְהוֹדִיעָם:טועֵינַי תָּמִיד אֶל יי כִּי הוּא יוֹצִיא מֵרֶשֶׁת רַגְלָי:טזפְּנֵה אֵלַי וְחָנֵּנִי כִּי יָחִיד וְעָנִי אָנִי:יזצָרוֹת לְבָבִי הִרְחִיבוּ מִמְּצוּקוֹתַי הוֹצִיאֵנִי:יחרְאֵה עָנְיִי וַעֲמָלִי וְשָׂא לְכָל חַטֹּאותָי:יטרְאֵה אוֹיְבַי כִּי רָבּוּ וְשִׂנְאַת חָמָס שְׂנֵאוּנִי:כשָׁמְרָה נַפְשִׁי וְהַצִּילֵנִי אַל אֵבוֹשׁ כִּי חָסִיתִי בָךְ:כאתֹּם וָיֹשֶׁר יִצְּרוּנִי כִּי קִוִּיתִיךָ:כבפְּדֵה אֱלֹהִים אֶת יִשְׂרָאֵל מִכֹּל צָרוֹתָיו:
נקרא  2  פעמים
למעלה