מרקים מרקים חלביים מזינים

  • הוסף לסימניות
  • #1
יש מרקים כאלה?
שלא מכילים שמנת מתוקה וגבינה צהובה,
ובכל זאת הם חלביים, משובחים, ומזינים?
אשמח לרעיונות.
 
  • הוסף לסימניות
  • #3
יש מרקים כאלה?
שלא מכילים שמנת מתוקה וגבינה צהובה,
ובכל זאת הם חלביים, משובחים, ומזינים?
אשמח לרעיונות.

יש עם חלב,
יש עם חמאה.
יש עם שמנת חמוצה.

השאלה מה המטרה בכך שהמרק יהיה חלבי דווקא?
 
  • הוסף לסימניות
  • #4
יש עם חלב,
יש עם חמאה.
יש עם שמנת חמוצה.

השאלה מה המטרה בכך שהמרק יהיה חלבי דווקא?
גיוון.
חלבון במרק.(אבל לא דווקא, העיקר שיהיה מזין)
מתאים לבישול ביום שבו לא אוכלים בשרי.
את המרקים הפרווה אנחנו מנצלים עד תום בימים ה"בשריים"
 
  • הוסף לסימניות
  • #5
אידוי בחמאה במקום בשמן, נותן טעם וארומה נהדרים בלי להכביד.
יש מרקי פטריות, תפו"א וגריסים (מזרח אירופאים?) עם חמאה, חלב והסמכה באמצעות רביכה. גם חלבי בלי שמנות וגבינה צהובה. (אפשר להוסיף יותר קישואים, ודלעת ופחות תפו"א, זה מקליל)

מרק עגבניות קלאסי, להוסיף שמנת לבישול של 10% שומן (לא נורא)

חלבון במרק פחות מופיע בחלבי, ויותר בבשרי או פרווה באמצעות קיטניות.
 
  • הוסף לסימניות
  • #6
אידוי בחמאה במקום בשמן, נותן טעם וארומה נהדרים בלי להכביד.
יש מרקי פטריות, תפו"א וגריסים (מזרח אירופאים?) עם חמאה, חלב והסמכה באמצעות רביכה. גם חלבי בלי שמנות וגבינה צהובה. (אפשר להוסיף יותר קישואים, ודלעת ופחות תפו"א, זה מקליל)

מרק עגבניות קלאסי, להוסיף שמנת לבישול של 10% שומן (לא נורא)

חלבון במרק פחות מופיע בחלבי, ויותר בבשרי או פרווה באמצעות קיטניות.
חמאה, חלב, שמנת= חלבון.
זו היתה כוונתי לחלבון במרק.
נתת לי כיוונים. תודה.
 
  • הוסף לסימניות
  • #7
חמאה, חלב, שמנת= חלבון.

הרבה יותר שומן מחלבון. אחוז החלבון שיקבל כל סועד מהמרק נמוך משמעותית ממקביליו הפרווה והבשרי.
אם במרקים אלו אני יכולה להתבסס על שלושה אבות מזון בקדירה אחת.
בחלבי אני לא מרגישה שאפשר להתבסס על כך.
 
נערך לאחרונה ב:
  • הוסף לסימניות
  • #8
אין טעם להשתמש בשמנת מתוקה שמכילה 32 או 38 אחוזי שומן....
אני משתמשת בה רק להקצפה בעוגות שאז חייב משהו יציב.
לבישול, יש שמנת לבישול שאחוזי השומן בה היא בין 10% ל15%
הרבה יותר שפוי לדעתי.
 
  • הוסף לסימניות
  • #9
לא יודעת אם כ"כ מזין. אבל חלבי וטעים טעים...
לרסק בבלנדר קופ' שימורי אפונה עם (המים)
לסנן את המחית להוסיף חלב בכמות של קופ' השימורים
להוסיף מעט מלח לחמם (לא להרתיח) ולהגיש
בתאבון!!!
 
  • הוסף לסימניות
  • #10
אפשר גם מרק דלעת מוקרם עם חמאה
מממממ:p
 
  • הוסף לסימניות
  • #13
יש מרק ברוקולי.
עוד לא ניסיתי
מרק ברוקולי וכרובית
מטגנים או מאדים בצל בחמאה
מוסיפים ברוקולי וכרובית
אפשר להעשיר את המרק ולהוסיף לו גם פטריות חיות ותפוחי אדמה
מוסיפים חלב במקום מים
ניתן להוסיף שמנת לבישול להעשרת הטעם והמרקם
אחרי רתיחה ובישול מרסקים למרק חלק
מגישים לצד משולשי לחם כפרי קלויים בחמאה או בשמן זית
אוכלים בהנאה :)
 
  • הוסף לסימניות
  • #14
מרק תפוא חלבי-
מבשלים תפוא חתוך לקוביות
בגמר הבישול מוסיפים שמנת חמוצה מערבבים ומגישים
בתיאבון!
 
  • הוסף לסימניות
  • #18
אין לי מתכון מדויק
אבל בגדול
חותכים 6 בצל לקוביות די גדולות
מטגנים עם מעט חמאה
מוספים 5-6 כפות קמח
מחכים שהבצל ישחים מעט
מוספים כליטר חלב (אפשר לדדל עם מים )
מתבלים במלח וא, מרק בצל לפי הטעם

מבשלים כחצי שעה ומרסקים
(אפשר להגיש עם גבינ"צ)

בתאבון
 
  • הוסף לסימניות
  • #19
מרק ירקות וחלב (נוסטלגי...):
1 בצל גדול קצוץ דק
1 פלפל אדום חתוך לקוביות קטנות
1 גזר חתוך לקוביות קטנות
400 גרם תירס קפוא
כף קמח.
4 כוסות חלב,
1 כוס מים,
מלח ופלפל.

מטגנים בצל עד שמשקיף, מוסיפים קמח ומערבבים היטב עד שכל הבצל מכוסה.
מוסיפים את הירקות ומטגנים קלות.
מוסיפים מים וחלב, מתבלים ומביאים לרתיחה עדינה. יש לערבב מידי פעם שלא ישרף בתחתית.
המרק מוכן כשהוא רותח.
בתאבון!
 
  • הוסף לסימניות
  • #20
מרק חלבי לבן-
לטגן בצל ושום בשמן/ חמאה להוסיף ירקות חתוכים לקוביות בצבע לבן כמו קישוא כרובית תפו"א וכו'(כדי שהמרק יצא בצבע בהיר) לטגן כמה דקות תוך כדי ערבוב להוסיף מים לבשל את הירקות במשך 0.5-0.75 עד שמתרכך,
להוסיף תבלינים- לפי הטעם- מלח רוטב פטריות יין לבן...
לרסק את הירקות להוסיף לירקות חלב או שמנת מתוקה להוסיף את המים שהירקות יתבשלו בהם.
אפשר לחמם שוב עד לנקודת רתיחה לא יותר.
בתאבון!!!!
 

פרוגבוט

תוכן שיווקי
פרסומת

אשכולות דומים

הצטרפות לניוזלטר

איזה כיף שהצטרפתם לניוזלטר שלנו!

מעכשיו, תהיו הראשונים לקבל את כל העדכונים, החדשות, ההפתעות בלעדיות, והתכנים הכי חמים שלנו בפרוג!

לוח מודעות

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק כה

אלְדָוִד אֵלֶיךָ יי נַפְשִׁי אֶשָּׂא:באֱלֹהַי בְּךָ בָטַחְתִּי אַל אֵבוֹשָׁה אַל יַעַלְצוּ אֹיְבַי לִי:גגַּם כָּל קוֶֹיךָ לֹא יֵבֹשׁוּ יֵבֹשׁוּ הַבּוֹגְדִים רֵיקָם:דדְּרָכֶיךָ יי הוֹדִיעֵנִי אֹרְחוֹתֶיךָ לַמְּדֵנִי:ההַדְרִיכֵנִי בַאֲמִתֶּךָ וְלַמְּדֵנִי כִּי אַתָּה אֱלֹהֵי יִשְׁעִי אוֹתְךָ קִוִּיתִי כָּל הַיּוֹם:וזְכֹר רַחֲמֶיךָ יי וַחֲסָדֶיךָ כִּי מֵעוֹלָם הֵמָּה:זחַטֹּאות נְעוּרַי וּפְשָׁעַי אַל תִּזְכֹּר כְּחַסְדְּךָ זְכָר לִי אַתָּה לְמַעַן טוּבְךָ יי:חטוֹב וְיָשָׁר יי עַל כֵּן יוֹרֶה חַטָּאִים בַּדָּרֶךְ:טיַדְרֵךְ עֲנָוִים בַּמִּשְׁפָּט וִילַמֵּד עֲנָוִים דַּרְכּוֹ:יכָּל אָרְחוֹת יי חֶסֶד וֶאֱמֶת לְנֹצְרֵי בְרִיתוֹ וְעֵדֹתָיו:יאלְמַעַן שִׁמְךָ יי וְסָלַחְתָּ לַעֲוֹנִי כִּי רַב הוּא:יבמִי זֶה הָאִישׁ יְרֵא יי יוֹרֶנּוּ בְּדֶרֶךְ יִבְחָר:יגנַפְשׁוֹ בְּטוֹב תָּלִין וְזַרְעוֹ יִירַשׁ אָרֶץ:ידסוֹד יי לִירֵאָיו וּבְרִיתוֹ לְהוֹדִיעָם:טועֵינַי תָּמִיד אֶל יי כִּי הוּא יוֹצִיא מֵרֶשֶׁת רַגְלָי:טזפְּנֵה אֵלַי וְחָנֵּנִי כִּי יָחִיד וְעָנִי אָנִי:יזצָרוֹת לְבָבִי הִרְחִיבוּ מִמְּצוּקוֹתַי הוֹצִיאֵנִי:יחרְאֵה עָנְיִי וַעֲמָלִי וְשָׂא לְכָל חַטֹּאותָי:יטרְאֵה אוֹיְבַי כִּי רָבּוּ וְשִׂנְאַת חָמָס שְׂנֵאוּנִי:כשָׁמְרָה נַפְשִׁי וְהַצִּילֵנִי אַל אֵבוֹשׁ כִּי חָסִיתִי בָךְ:כאתֹּם וָיֹשֶׁר יִצְּרוּנִי כִּי קִוִּיתִיךָ:כבפְּדֵה אֱלֹהִים אֶת יִשְׂרָאֵל מִכֹּל צָרוֹתָיו:
נקרא  2  פעמים
למעלה