קורונה חיסון הקורונה של חברת "פייזר"

מצב
הנושא נעול.
לא.
את זה אמרו המומחים שאינם מאשרים לחסן נשים הרות בחיסון לקורונה.

ואינם מאשרים אפילו בשלב זה לנסות עליהם את החיסון
כמו שניסו את חיסוני השעלת והשפעת.
על מה את מדברת? יש חיסון זמין לקורונה ורק את יודעת מזה?
ולנסות לא מנסים על נשים בהריון..
מ.ש.ל.
 
אבל חיסון לא ינתן לנשים הרות גם לאחר שאושר . לפני שיעבור ניסויים על נשים שהסכימו -
ובדרך כלל לאחר שבטיחותו בקהל הרחב מאושרת ואינה מוטלת בספק.
אם נשים בהריון לא תקבלנה חיסון, הן גם לא תהיינה זכאיות ל"גרין קארד"?
 
לאחר שחיסון/תרופה מאושרים, זה אומר שכבר סיימו את שלב הניסויים.
ובהמשך הוא ניתן לנשים שצריכות אותו באופן דחוף, לאחר שק"ד רפואי כאשר התועלת עולה על הנזק האפשרי.
זה לא נחשב לניסוי.
לניסוי יש כללים, פאזות, קבוצות ביקורת, פלציבו, וכולי.
זה נקרא איסוף נתונים.
וכבר כתבתי במעלה האשכול שאני באופן אישי קיבלתי תרופה חדשה שלא נוסתה על נשים בהריון
(אבל כמובן עברה את כל שלבי הניסוי ואושרה לשימוש)
וביקשו ממני לעקוב אחרי ההשלכות על מנת שיוכלו להכניס את המידע למאגרי מידע עולמיים.
כדי שיוכלו לקבל החלטות לגבי המלצה לשימוש בתרופה בעתיד לנשים בהריון.

ואת החיסון קורונה לא מציעים לאף אישה הרה לקחת ולעקוב אחר ההשלכות...
לא בשלב זה.
וזה לא בגלל ש"צריך לשאול רשות את העובר"
אלא בגלל שלא מסכנים אותם אלא אם כן הסיבה הכרחית.

בגדול את היית נסיינית של תרופה בהריון. רוב נסייניות ההריון אלו הן בערך הנסיבות.
שיש משהו ברקע שגובר על החשש מהתרופה לעובר ואז הרופאים והאשה מסכימים לקחת סיכון ולבצע ניסוי.

לאחר שתהיינה מספיק נשים נסייניות כמוך - יוכלו להתקדם הלאה.
 
על מה את מדברת? יש חיסון זמין לקורונה ורק את יודעת מזה?
ולנסות לא מנסים על נשים בהריון..
מ.ש.ל.

כן.
עוד חודש מגיע לארץ חיסון של פייזר.
החיסון לא יינתן לנשים הרות.
הודעה רשמית.

לא. לא כי יש עובר שצריך לבקש ממנו רשות. הם מסוגלים גם להרוג אותו בלי לבקש ממנו רשות ורק כי לאמא שלו לא מתחשק וזה אתי.
אלא כי הוא לא נוסה במהירות הזו על נשים הרות. והוא ינוסה רק במשך שנים רק אחרי שיהיה נפוץ ואמין.
 
כן.
עוד חודש מגיע לארץ חיסון של פייזר.
החיסון לא יינתן לנשים הרות.
הודעה רשמית.

לא. לא כי יש עובר שצריך לבקש ממנו רשות. הם מסוגלים גם להרוג אותו בלי לבקש ממנו רשות ורק כי לאמא שלו לא מתחשק וזה אתי.
אלא כי הוא לא נוסה במהירות הזו על נשים הרות. והוא ינוסה רק במשך שנים רק אחרי שיהיה נפוץ ואמין.
נפגש עוד חודש.. :) ;)
 
אם נשים בהריון לא תקבלנה חיסון, הן גם לא תהיינה זכאיות ל"גרין קארד"?

הריון הוא "מום עובר".
לא יודעת מה הכללים ל"גרין קארד". לא שמעתי שהאמריקאים מתנים זאת בחיסון.
בכל מקרה מקסימום 9 חודשים - תתחסן ותקבל "גרין קארד" (אם היא זכאית כמובן...)
 
נפגש עוד חודש..

לא ישנו את הדעה לגבי נשים הרות עוד חודש...
זו ההוראה של פייזר.
וגם לא עוד חודשיים אם הוא בסוף יתעכב קצת....

בבריטניה בכל מקרה מתחילים לחסן מחר. החיסונים כבר בידיהם.
ככה שאם השאלה היא על חיסונים זמינים קיימים - אז יש.
 
לא ישנו את הדעה לגבי נשים הרות עוד חודש...
זו ההוראה של פייזר.
וגם לא עוד חודשיים אם הוא בסוף יתעכב קצת....

בבריטניה בכל מקרה מתחילים לחסן מחר. החיסונים כבר בידיהם.
ככה שאם השאלה היא על חיסונים זמינים קיימים - אז יש.
יש עוד חברות מלבד פייזר.
ואינה דומה בריטניה, על האחוז המזערי של הנשים ההרות שיש בה
לישראל שהיא בדיוק בקצה השני של הסקאלה.
מאמינה שיעשו שק"ד.
והלואי שבעוד חודש נראה חיסונים כאן.
מהפה שלך ישר לשמים.
 
לא. לא כי יש עובר שצריך לבקש ממנו רשות. הם מסוגלים גם להרוג אותו בלי לבקש ממנו רשות ורק כי לאמא שלו לא מתחשק וזה אתי.
ממש לא נכון.
יש שלב מסוים שבו לא מחשיבים חיים של עובר ל'חיים' ואחר כך כבר לגמרי כן.
נכון שזה לא באותה רמה של קדושת החיים בהלכה, אבל זה גם ממש לא כמו שאת מתארת את זה כאילו זה כזה נונשלנטי.
 
החיסון של מודרנה נוסה על אוכלוסיות הסובלות מהשמנת יתר וסכרת ועל זקנים בני 80 + וילדים מגיל צעיר.
של פייזר לא.
את בטוחה ששל פייזר לא?
כי איך שהבנתי בשלב השני או השלישי בניסויים - בכוונה מכניסים גם מהאוכלוסיות האלה. אחרת איך יחסנו מבוגרים מעל 80, או הסובלים מסכרת או השמנה?
אם מתכוונים לחסן רק את האוכלוסיה היותר צעירה ובריאה - זה לא מוצלח במיוחד...
 
האחות לא שעתה לתחנוניה של הילדה להתקשר אלי,
ואמרה לה שאם היא לא מוצאת את הפתק היא תתן לה את החיסון.
הסוף הטוב- חיפשה עיפרון בקלמר ומצאה את הפתק.
אין לי איך לאמת את הסיפור אבל כך סיפרה הילדה כמשיחה לפי תומה.
מזכיר לי את הילד שחוסן אצלנו בת"ת פעם שנייה באותו חיסון
ללא אישור מההורים
מזל שלא היתה לו אלרגיה
 
ממש לא נכון.
יש שלב מסוים שבו לא מחשיבים חיים של עובר ל'חיים' ואחר כך כבר לגמרי כן.
נכון שזה לא באותה רמה של קדושת החיים בהלכה, אבל זה גם ממש לא כמו שאת מתארת את זה כאילו זה כזה נונשלנטי.
נכון ויותר מזה.
הלכתית, חיי האם תמיד קודמים, עד שהתינוק נולד.
ובמצב שעובר מסכן את חיי האם, הוא נכנס לגדר של "הבא להורגך".
רפואית ואתית, ממש לא.
במקרה של סיכון חיי האם ע"י העובר, נותנים לאם את הבחירה את החיים של מי להציל.
 
יש שלב מסוים שבו לא מחשיבים חיים של עובר ל'חיים' ואחר כך כבר לגמרי כן.
בשלב שהוא כבר יכול לחיות לבד גם אם בקושי, (שבוע 24).
אבל זה לא קשור לעניין, אלא לזה שיש לו כבר סוג חיים משלו ולצורך הדיון כאן אפשר להגדיר אותו כאדם,
אבל כל עוד הוא לא בשלב זה האמא יכולה להפיל, ללא שום צורך רפואי וכדו'.
 
נכון ויותר מזה.
הלכתית, חיי האם תמיד קודמים, עד שהתינוק נולד.
ובמצב שעובר מסכן את חיי האם, הוא נכנס לגדר של "הבא להורגך".
רפואית ואתית, ממש לא.
במקרה של סיכון חיי האם ע"י העובר, נותנים לאם את הבחירה את החיים של מי להציל.
הגדר של נולד זה כשיצא רוב הראש ואם זה במצג עכוז אז רוב הגוף. לאחר מכן - אין דוחים נפש מפני נפש אפילו אם אפשר להציל את האם ע"י הריגת התינוק
 
איך, ריבונו של עולם, איך הגענו לנושא הפלות מנושא חיסון תמים (או שלא) לקורונה????

הבה נשאיר את האשכול נקי עם הנושא שנפתח
את הנושא השני ניתן להעביר ל"חכמת נשים"
 
ממש לא נכון.
יש שלב מסוים שבו לא מחשיבים חיים של עובר ל'חיים' ואחר כך כבר לגמרי כן.
נכון שזה לא באותה רמה של קדושת החיים בהלכה, אבל זה גם ממש לא כמו שאת מתארת את זה כאילו זה כזה נונשלנטי.
נכון ויותר מזה.
הלכתית, חיי האם תמיד קודמים, עד שהתינוק נולד.
ובמצב שעובר מסכן את חיי האם, הוא נכנס לגדר של "הבא להורגך".
רפואית ואתית, ממש לא.
במקרה של סיכון חיי האם ע"י העובר, נותנים לאם את הבחירה את החיים של מי להציל.
אתן מדברות מבחינה הלכתית וזה כמובן נכון.
מה לעשות שלא ההלכה עומדת מול עיניהם של מפתחי החיסונים.
@קצרה סה"כ ענתה לטענה שהובאה כאן, שהסיבה שלא מחסנים נשים בהריון, היא שיש כאן עוד נפש שכביכול צריך לבקש ממנה רשות להשתתף בחיסון.
 
אתן מדברות מבחינה הלכתית וזה כמובן נכון.
מה לעשות שלא ההלכה עומדת מול עיניהם של מפתחי החיסונים.
@קצרה סה"כ ענתה לטענה שהובאה כאן, שהסיבה שלא מחסנים נשים בהריון, היא שיש כאן עוד נפש שכביכול צריך לבקש ממנה רשות להשתתף בחיסון.
ו @גלבוע ואני השבנו לזה, שלא נכון לומר שלמפתחי החיסונים ולרפואה בכלל, אין ערך לחיי עובר.
אלא שזה תלוי גיל העובר.
עד גיל מסוים, לטענתם, רח"ל הוא לא נחשב חי, ולכן החלטה על הפלה נתונה בידי האם.
ומגיל מסוים, הוא נחשב חי, לא יבצעו עליו ניסויים, לא יאשרו הפלה, ואפילו "יחמירו" יותר מההלכה במקרים מסוימים.
 
ו @גלבוע ואני השבנו לזה, שלא נכון לומר שלמפתחי החיסונים ולרפואה בכלל, אין ערך לחיי עובר.
אלא שזה תלוי גיל העובר.
עד גיל מסוים, לטענתם, רח"ל הוא לא נחשב חי, ולכן החלטה על הפלה נתונה בידי האם.
ומגיל מסוים, הוא נחשב חי, לא יבצעו עליו ניסויים, לא יאשרו הפלה, ואפילו "יחמירו" יותר מההלכה במקרים מסוימים.
אם זו הסיבה, הם היו מאשרים ניסויים על נשים בשלבים מוקדמים ולא נמנעים מכך באופן גורף.
הסיבה היותר מתקבלת על הדעת היא, שאכן יש סיכוי גבוה לבעיות, במיוחד בשלבים המוקדמים שבהם לטענתם הוא עדיין לא חי.
 
אם זו הסיבה, הם היו מאשרים ניסויים על נשים בשלבים מוקדמים ולא נמנעים מכך באופן גורף.
הסיבה היותר מתקבלת על הדעת היא, שאכן יש סיכוי גבוה לבעיות, במיוחד בשלבים המוקדמים שבהם לטענתם הוא עדיין לא חי.
ויש עוד מסקנה:
אולי יש דברים שהם מעדיפים לא לבדוק כדי לא לדעת
כל דבר שהם יודעים עליו- הם גם צריכים לקחת עליו אחריות.

אגב, הבוקר עשינו סדר בילקוט של רחפנונה (לאחר שלא מצאה מחברת, לאחר שלא הכינה מערכת בלילה)
וגילינו בתחתית הצהרת בריאות ריקה ולא חתומה.
כך שאני שואלת את עצמי על מה האחות היתה מסתמכת לו היתה מחסנת אותה.
 

פרוגבוט

תוכן שיווקי
פרסומת
מצב
הנושא נעול.

אשכולות דומים

הצטרפות לניוזלטר

איזה כיף שהצטרפתם לניוזלטר שלנו!

מעכשיו, תהיו הראשונים לקבל את כל העדכונים, החדשות, ההפתעות בלעדיות, והתכנים הכי חמים שלנו בפרוג!

לוח מודעות

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק כה

אלְדָוִד אֵלֶיךָ יי נַפְשִׁי אֶשָּׂא:באֱלֹהַי בְּךָ בָטַחְתִּי אַל אֵבוֹשָׁה אַל יַעַלְצוּ אֹיְבַי לִי:גגַּם כָּל קוֶֹיךָ לֹא יֵבֹשׁוּ יֵבֹשׁוּ הַבּוֹגְדִים רֵיקָם:דדְּרָכֶיךָ יי הוֹדִיעֵנִי אֹרְחוֹתֶיךָ לַמְּדֵנִי:ההַדְרִיכֵנִי בַאֲמִתֶּךָ וְלַמְּדֵנִי כִּי אַתָּה אֱלֹהֵי יִשְׁעִי אוֹתְךָ קִוִּיתִי כָּל הַיּוֹם:וזְכֹר רַחֲמֶיךָ יי וַחֲסָדֶיךָ כִּי מֵעוֹלָם הֵמָּה:זחַטֹּאות נְעוּרַי וּפְשָׁעַי אַל תִּזְכֹּר כְּחַסְדְּךָ זְכָר לִי אַתָּה לְמַעַן טוּבְךָ יי:חטוֹב וְיָשָׁר יי עַל כֵּן יוֹרֶה חַטָּאִים בַּדָּרֶךְ:טיַדְרֵךְ עֲנָוִים בַּמִּשְׁפָּט וִילַמֵּד עֲנָוִים דַּרְכּוֹ:יכָּל אָרְחוֹת יי חֶסֶד וֶאֱמֶת לְנֹצְרֵי בְרִיתוֹ וְעֵדֹתָיו:יאלְמַעַן שִׁמְךָ יי וְסָלַחְתָּ לַעֲוֹנִי כִּי רַב הוּא:יבמִי זֶה הָאִישׁ יְרֵא יי יוֹרֶנּוּ בְּדֶרֶךְ יִבְחָר:יגנַפְשׁוֹ בְּטוֹב תָּלִין וְזַרְעוֹ יִירַשׁ אָרֶץ:ידסוֹד יי לִירֵאָיו וּבְרִיתוֹ לְהוֹדִיעָם:טועֵינַי תָּמִיד אֶל יי כִּי הוּא יוֹצִיא מֵרֶשֶׁת רַגְלָי:טזפְּנֵה אֵלַי וְחָנֵּנִי כִּי יָחִיד וְעָנִי אָנִי:יזצָרוֹת לְבָבִי הִרְחִיבוּ מִמְּצוּקוֹתַי הוֹצִיאֵנִי:יחרְאֵה עָנְיִי וַעֲמָלִי וְשָׂא לְכָל חַטֹּאותָי:יטרְאֵה אוֹיְבַי כִּי רָבּוּ וְשִׂנְאַת חָמָס שְׂנֵאוּנִי:כשָׁמְרָה נַפְשִׁי וְהַצִּילֵנִי אַל אֵבוֹשׁ כִּי חָסִיתִי בָךְ:כאתֹּם וָיֹשֶׁר יִצְּרוּנִי כִּי קִוִּיתִיךָ:כבפְּדֵה אֱלֹהִים אֶת יִשְׂרָאֵל מִכֹּל צָרוֹתָיו:
נקרא  2  פעמים
למעלה