קורונה למה התקהלויות בחגא של המולד שונות מתפילות בראש השנה ויום כיפור ?

מצב
הנושא נעול.
  • הוסף לסימניות
  • #21
בקבוצות השבוע ששלחו מעניינים וכדומה, הופיעו המון סמלים נוצריים, והם לא טרחו לסנן את זה... כמה חבל.

לא יודעת אם זה חבל.
בעיני זה דבר מקסים שאנשים אפילו לא יודעים מה קשור איכשהו להבלי דתם.
למה לנו לדעת בכלל מהם סמלים נוצריים?!
 
  • הוסף לסימניות
  • #22
אתה מדבר בשם כולם לא קיים.
יש פה כל מיני שבעד סגרים והגבלות וגם האופן שבו הם נעשים.

היו תקופות פה בפורום שאפילו היה אסור לכתוב אחרת.
סתם שאלה
אתה חושב באמת שאותם אילו שאומרים שהם בעד סגר(כי אין ברירה אחרת)יהיו בעד שיסגרו רק החרדים לבד כולל את המקומות תפילה ויתנו לציבור הכללי והערבי לעשות מה בא להם????!!1
תחשוב עמוק לפני שאתה עונה....תענה בכנות
 
  • הוסף לסימניות
  • #23
בארץ לא רואים כל כך את חגיגות החגאות
הלוואי- אמנם לא כמו בחו"ל אבל לצערי הרבהזה הולך ופושה גם בקרב יהודים.
היות שכך חרדים ישראלים פחות רגישים לסמלים של חגאות . ומסוגלים לקנות פיג'מות וכו עם אייקונים ששייכים להם...
זה ממש עגום...
ועוד עם כיתוב מרי...
זוועה

וגם תחפושות סנטה.
 
  • הוסף לסימניות
  • #24
סתם שאלה
אתה חושב באמת שאותם אילו שאומרים שהם בעד סגר(כי אין ברירה אחרת)יהיו בעד שיסגרו רק החרדים לבד כולל את המקומות תפילה ויתנו לציבור הכללי והערבי לעשות מה בא להם????!!1
תחשוב עמוק לפני שאתה עונה....תענה בכנות

בכנות. כן.
כי אנחנו אדומים... ויש הרבה חולים...
ו-מה אכפת לנו מהחילונים העיקר שאצלינו לא יהיו חולים..

תשובות אמיתיות ולא ציניות שאנשים טענו פה בלהט בחודשים אייר-סיון-תמוז-אלול - כשהיו הגבלות על הערים החרדיות בלבד..
ברובם המצדדים אמנם גרו בערים לא אדומות או סגורות - אבל היתה כזו דעה.
 
  • הוסף לסימניות
  • #25
הלוואי- אמנם לא כמו בחו"ל אבל לצערי הרבהזה הולך ופושה גם בקרב יהודים.

זה ממש עגום...
ועוד עם כיתוב מרי...
זוועה

וגם תחפושות סנטה.

כתבתי את דעתי למעלה.
נכון שמי שמכיר את החגאות זה צורם לו.

בעיני זה גם נפלא שהסיבה שיש אנשים שזה לא צורם להם - כי הם פשוט לא יודעים מהם חגאות הנוצרים ומהם סמלים נוצריים.
 
  • הוסף לסימניות
  • #26
כתבתי את דעתי למעלה.
נכון שמי שמכיר את החגאות זה צורם לו.
זה גם תלוי במקום מגורים, כמובן.
כשרואים את המראות הללו בארץ (עברתי שבוע שעבר בירושלים ליד העיר העתיקה) זה מזכיר את הגלות בעצמה.
בעיני זה גם נפלא שהסיבה שיש אנשים שזה לא צורם להם - כי הם פשוט לא יודעים מהם חגאות הנוצרים ומהם סמלים נוצריים.
אני בעד!,
אבל יש בהם טומאה וגם אם לא מכירים היא קיימת.
וכן מספיק שיש אנשים שכן יודעים, זה כבר מצדיק סינון.
 
  • הוסף לסימניות
  • #27
הלוואי- אמנם לא כמו בחו"ל אבל לצערי הרבהזה הולך ופושה גם בקרב יהודים.

בארץ כרגע רוב החוגגים - חוגגים את ה"נובי גוד" - חג רוסי חילוני עם מוטיבים מחג המולד ומחנוכה שבא לציין את השנה החדשה.
החג הומצא על ידי הקומוניסטים על מנת לספק איזו חגיגה להמונים שאינה דתית - כחלק מהתנגדותם לדתות באשר הם.
 
  • הוסף לסימניות
  • #28
בארץ כרגע רוב החוגגים - חוגגים את ה"נובי גוד" - חג רוסי חילוני עם מוטיבים מחג המולד ומחנוכה שבא לציין את השנה החדשה.
החג הומצא על ידי הקומוניסטים על מנת לספק איזו חגיגה להמונים שאינה דתית - כחלק מהתנגדותם לדתות באשר הם.
לא ידעתי על ההבדל ובאמת לא הבנתי על שום מה הם חוגגים אותו- הרי הם לא דתיים.
אין ספק שזה הרבה יותר פשוט.
לעומת זאת בירושלים זה היה סופר טומאה, לבכות.
 
  • הוסף לסימניות
  • #29
התקהלות ותפילות
כללי התקהלות - בכל המקומות בישראל חלות הגבלות ההתקהלות, לפיהן מותרת התקהלות של עד 10 אנשים במבנה ושל עד 20 אנשים בשטח פתוח. מבנה ייחשב כל מקום עם 3 קירות ומעלה וגג.
הגבלות ההתקהלות יחולו בכל מקום שבו מותרת שהייה, לרבות מקומות העבודה.
ככלל, יש להימנע ככל הניתן מהתקהלויות. בכל התקהלות שמתקיימת יש להקפיד על מרחק של 2 מטרים מאנשים אחרים, עטיית מסכה ושטיפת ידיים בסבון ומים.
תפילות - ניתן להתפלל בבית תפילה במרחק של עד 1,000 מטרים מהבית, בהגבלת התקהלות של עד 10 אנשים. בשטח פתוח ניתן לקיים תפילות בהגבלת התקהלות של 20 אנשים. יש לעטות מסכה ולשמור על מרחק של 2 מטרים בין אדם לאדם.
תפילה בכותל המערבי תתקיים בהתאם להגבלת ההתקהלות בשטח פתוח ובחלוקה למתחמי תפילה נפרדים של 20 אנשים בהתאם להנחיות.
תפילות בחג המולד - ניתן לקיים תפילות בחגי המולד, בכללים הבאים:
• בשטח פתוח - עד 100 אנשים.
• במבנה - 10 אנשים בכל כניסה, עד 10 קבוצות.
הנחיות אלו יחולו אך ורק תאריכים הבאים:
• מיום חמישי, 24.12.2020, בשעה 17:00, עד ליום שישי, 25.12.2020, בשעה 20:00,.
• מיום רביעי, 6.1.2021, בשעה 17:00, עד ליום חמישי, 7.1.2021, בשעה 20:00.
• מיום שני, 18.1.2021, בשעה 17:00, עד ליום שלישי, 19.1.2021, בשעה 20:00.
מה אתה מתכוון שונה שנתנו להם פחות? ממה שנתנו בראש השנה ויום כיפור?
 
  • הוסף לסימניות
  • #30
זה לא שנאה - זה פשוט סולם ערכים שונה.
1. הפגנה מותר ללא הגבלת מרחק, תפילות אסור
2. חתונות אצלינו זה בעל ערך עליון שיהי' בזמן ולכן מתקיימים מידי יום וימשיכו להתקיים חתונות כשאין אפי' רצון למצוא פתרון כל שהוא כי אצלם לדחות חתונה או לא לעשות את הטקס זה לא בעיה.
3. חיסונים בשבת -למה לא זה הזמן הכי נח - ד' ירחם.

אפי' לא מבינים על מה אנחנו מדברים, לכן כשבאים ואומרים להתחסן אם לא ההוראה מגדולי ישראל והרבנים בכלל לא היו שומעים להם
 
  • הוסף לסימניות
  • #32
@יהודה מילר
באמת לא מבין את מטרת האשכול..
אנחנו בגלות כבר 2,000 שנה, ובעשרות שנים האחרונות אנו שבויים בידי אחינו התועים.
לא חושב שיש עניין להתבכיין על כך.
הדרך לשנות זאת היא ע"י תפילות ומעש"ט.
מותר להביע כאב.
 
  • הוסף לסימניות
  • #35
תיפלות.
רק לי צרמה הכותרת?!
סוג של.
לשם דיון ענייני על ההבדלים ביניהם, זה היה די מטריד לו היינו נאלצים לכתוב ' מה ההבדל בין התיפלות של וכו' לבין התפילות של וכו''
בפרט שהכותרת נלקחה מגוף התקנות ששם רשום תפילות.

לסיכום: לא נעברה כאן עבירה חמורה.
 
  • הוסף לסימניות
  • #36
סוג של.
לשם דיון ענייני על ההבדלים ביניהם, זה היה די מטריד לו היינו נאלצים לכתוב ' מה ההבדל בין התיפלות של וכו' לבין התפילות של וכו''
בפרט שהכותרת נלקחה מגוף התקנות ששם רשום תפילות.

לסיכום: לא נעברה כאן עבירה חמורה.
לא נעברה שום עברה.
אבל הרגש, מה יהא עליו.
 
  • הוסף לסימניות
  • #38
רק לי מפריעה הכותרת "חג" ???
והכינוי של האירוע בשם הקדוש לנו (תפילה)
והצבת יום אידם באותו משפט עם הימים הנוראים,
ועוד הנחת שאלה למה זה שונה.
 
  • הוסף לסימניות
  • #39
  • הוסף לסימניות
  • #40
הייתי כותב: למה התקהלויות ביום המולד שונות מתפילות ר"ה וכו
 

פרוגבוט

תוכן שיווקי
פרסומת
מצב
הנושא נעול.

הצטרפות לניוזלטר

איזה כיף שהצטרפתם לניוזלטר שלנו!

מעכשיו, תהיו הראשונים לקבל את כל העדכונים, החדשות, ההפתעות בלעדיות, והתכנים הכי חמים שלנו בפרוג!

לוח מודעות

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק כה

אלְדָוִד אֵלֶיךָ יי נַפְשִׁי אֶשָּׂא:באֱלֹהַי בְּךָ בָטַחְתִּי אַל אֵבוֹשָׁה אַל יַעַלְצוּ אֹיְבַי לִי:גגַּם כָּל קוֶֹיךָ לֹא יֵבֹשׁוּ יֵבֹשׁוּ הַבּוֹגְדִים רֵיקָם:דדְּרָכֶיךָ יי הוֹדִיעֵנִי אֹרְחוֹתֶיךָ לַמְּדֵנִי:ההַדְרִיכֵנִי בַאֲמִתֶּךָ וְלַמְּדֵנִי כִּי אַתָּה אֱלֹהֵי יִשְׁעִי אוֹתְךָ קִוִּיתִי כָּל הַיּוֹם:וזְכֹר רַחֲמֶיךָ יי וַחֲסָדֶיךָ כִּי מֵעוֹלָם הֵמָּה:זחַטֹּאות נְעוּרַי וּפְשָׁעַי אַל תִּזְכֹּר כְּחַסְדְּךָ זְכָר לִי אַתָּה לְמַעַן טוּבְךָ יי:חטוֹב וְיָשָׁר יי עַל כֵּן יוֹרֶה חַטָּאִים בַּדָּרֶךְ:טיַדְרֵךְ עֲנָוִים בַּמִּשְׁפָּט וִילַמֵּד עֲנָוִים דַּרְכּוֹ:יכָּל אָרְחוֹת יי חֶסֶד וֶאֱמֶת לְנֹצְרֵי בְרִיתוֹ וְעֵדֹתָיו:יאלְמַעַן שִׁמְךָ יי וְסָלַחְתָּ לַעֲוֹנִי כִּי רַב הוּא:יבמִי זֶה הָאִישׁ יְרֵא יי יוֹרֶנּוּ בְּדֶרֶךְ יִבְחָר:יגנַפְשׁוֹ בְּטוֹב תָּלִין וְזַרְעוֹ יִירַשׁ אָרֶץ:ידסוֹד יי לִירֵאָיו וּבְרִיתוֹ לְהוֹדִיעָם:טועֵינַי תָּמִיד אֶל יי כִּי הוּא יוֹצִיא מֵרֶשֶׁת רַגְלָי:טזפְּנֵה אֵלַי וְחָנֵּנִי כִּי יָחִיד וְעָנִי אָנִי:יזצָרוֹת לְבָבִי הִרְחִיבוּ מִמְּצוּקוֹתַי הוֹצִיאֵנִי:יחרְאֵה עָנְיִי וַעֲמָלִי וְשָׂא לְכָל חַטֹּאותָי:יטרְאֵה אוֹיְבַי כִּי רָבּוּ וְשִׂנְאַת חָמָס שְׂנֵאוּנִי:כשָׁמְרָה נַפְשִׁי וְהַצִּילֵנִי אַל אֵבוֹשׁ כִּי חָסִיתִי בָךְ:כאתֹּם וָיֹשֶׁר יִצְּרוּנִי כִּי קִוִּיתִיךָ:כבפְּדֵה אֱלֹהִים אֶת יִשְׂרָאֵל מִכֹּל צָרוֹתָיו:
נקרא  2  פעמים
למעלה