דרוש מידע וואי אני חולמת על זה כבר כמה פסחים...

  • הוסף לסימניות
  • #1
מאז שגיליתי את הפער העצום בהרגשה שלי בין אכילה של קמח חיטה לבין קמח כוסמין,
כל שנה כשמגיע פסח אני מרגישה את כאבי הבטן מתקרבים אלי עוד לפני שהגיעו בפועל...
וכל שנה מחדש, כטוב ליבי באקונומיקה אני שוב שוכחת את התשובה - ושואלת את בעלי -
אבל למה אין מצות מקמח כוסמין?!
וכל שנה הוא עונה לי שוב... שאין על זה מספיק מידע, שזה לא היה במסורת,
שיש מצות כאלו אבל לא בכשרות מהודרת שאנחנו אוכלים...
ושוב אני אוכלת בליל הסדר, מקבלת את התוצאות בדכדוך,
ולאורך ימי החג ממש משתדלת לא לאכול מצות (וזה טעים!! וחסר!!)

אז זהו שהשנה הופתעתי ממש לשמוע שיש מצות כוסמין של מצות אירנשטיין.
למה זה כל כך מפתיע?
כי אני מכירה את המאפייה...
אבא שלי עשה עליהם כתבה לפני כמה שנים,
ואז טעמנו מהמצות שלהם פעם ראשונה - הכי טעים שטעמתי בחיי, באמת. טעם נדיר.
וזכרתי שמדובר במקום מאד מאד מקפיד על הידורים וכשרות וגם.. איך לומר, די שמרני בתפיסה שלו :)
אנשים של פעם..

אז הלכתי לחפור -
והתברר שעקב הדרישה הגדולה בציבור, וההבנה שמדובר במוצר צריכה חשוב וחיוני -
השנה סגרו את המאפייה שם לכמה ימים, הגיעו קבוצת רבנים של בד"ץ העדה החרדית,
ישבו על המדוכה ימים ולילות - עשו ממש מחקר מעמיק על הנושא,
כדי להבין בצורה יסודית איך עובד הקמח הזה, ולמצוא את הדרך (עם הרבה תנאים...) לתת למצות הכוסמין את ההכשר הכי מהודר שיש!!!

אין לתאר כמה זה משמח אותי אישית, ובטוחה שעוד הרבה אנשים שגילו שכוסמין הרבה יותר טוב להם משמעותית -
והשבוע הזה כרוך תמיד ב... נושא הזה, שזה פשוט לא עושה טוב.

קיצורו של דבר - קודם כל מעדכנת בבשורה... מי שמכיר ספציפית את המצות האלו ומי שלא - זה טעם גן עדן,
כצפוי יקררר יותר ממצות רגילות, לי זה שווה ממש!
ממה שביררתי אין כמות גדולה, מפאת קוצר הזמן ועד שאישרו את זה וגם זה כנראה הרבה יותר מורכב ומסובך להכנה -
וגם לא מספיק ברור להם מה הביקוש.

מה שלדעתי עשה את הטעם המאד מיוחד בין השאר היה שהמצות היו מאד טריות..
אז דברתי אתם, ואמרו לי שאפשרי שנארגן קבוצה של אנשים שמעונינים -
ותהיה לנו נגלה טריה ממש של מצות, חדשות פרשיות ביותר :) וגם פשוט נבטיח את העובדה שיהיה לנו, כי אין מזה כמות גדולה.

קיצור מי שמעונין שיכתוב לי למייל: shiripaint בג'ימייל, ואני אשלח להם בקשה מרוכזת -
רק בבקשה בהקדם הכי אפשרי כי זה כבר הדקה התשעים.
(אני לא מקבלת מזה מצות חינם או תשלום מהם או משהו, רק שלא תהיה טעות... משלמת כמוכם אותו דבר)

זה המחיר -
200 ₪ ל1/2 ק"ג
(בכוסמין זה יוצא בין 8 ל10 מצות)

בבקשה תכתבו בכותרת של המייל - מעונינים במצות כוסמין,
פשוט שלא ייבלע לי בכל המיילים הרגילים.
פסח כשר ושמח!!!
(אמיתי זה עוד שלושה שבועות!!!!!!!)

ומי שהנושא מענין אותו מוזמן להקפיץ את האשכול כדי שיגיע לכל מי שרלוונטי לו.
רק בריאות!!
 
  • הוסף לסימניות
  • #3
למצות כפר חבד יש מכל מיני סוגי קמחים, גם כוסמין.
 
  • הוסף לסימניות
  • #6
מאז שגיליתי את הפער העצום בהרגשה שלי בין אכילה של קמח חיטה לבין קמח כוסמין,
כל שנה כשמגיע פסח אני מרגישה את כאבי הבטן מתקרבים אלי עוד לפני שהגיעו בפועל...
וכל שנה מחדש, כטוב ליבי באקונומיקה אני שוב שוכחת את התשובה - ושואלת את בעלי -
אבל למה אין מצות מקמח כוסמין?!
וכל שנה הוא עונה לי שוב... שאין על זה מספיק מידע, שזה לא היה במסורת,
שיש מצות כאלו אבל לא בכשרות מהודרת שאנחנו אוכלים...
ושוב אני אוכלת בליל הסדר, מקבלת את התוצאות בדכדוך,
ולאורך ימי החג ממש משתדלת לא לאכול מצות (וזה טעים!! וחסר!!)

אז זהו שהשנה הופתעתי ממש לשמוע שיש מצות כוסמין של מצות אירנשטיין.
למה זה כל כך מפתיע?
כי אני מכירה את המאפייה...
אבא שלי עשה עליהם כתבה לפני כמה שנים,
ואז טעמנו מהמצות שלהם פעם ראשונה - הכי טעים שטעמתי בחיי, באמת. טעם נדיר.
וזכרתי שמדובר במקום מאד מאד מקפיד על הידורים וכשרות וגם.. איך לומר, די שמרני בתפיסה שלו :)
אנשים של פעם..

אז הלכתי לחפור -
והתברר שעקב הדרישה הגדולה בציבור, וההבנה שמדובר במוצר צריכה חשוב וחיוני -
השנה סגרו את המאפייה שם לכמה ימים, הגיעו קבוצת רבנים של בד"ץ העדה החרדית,
ישבו על המדוכה ימים ולילות - עשו ממש מחקר מעמיק על הנושא,
כדי להבין בצורה יסודית איך עובד הקמח הזה, ולמצוא את הדרך (עם הרבה תנאים...) לתת למצות הכוסמין את ההכשר הכי מהודר שיש!!!

אין לתאר כמה זה משמח אותי אישית, ובטוחה שעוד הרבה אנשים שגילו שכוסמין הרבה יותר טוב להם משמעותית -
והשבוע הזה כרוך תמיד ב... נושא הזה, שזה פשוט לא עושה טוב.

קיצורו של דבר - קודם כל מעדכנת בבשורה... מי שמכיר ספציפית את המצות האלו ומי שלא - זה טעם גן עדן,
כצפוי יקררר יותר ממצות רגילות, לי זה שווה ממש!
ממה שביררתי אין כמות גדולה, מפאת קוצר הזמן ועד שאישרו את זה וגם זה כנראה הרבה יותר מורכב ומסובך להכנה -
וגם לא מספיק ברור להם מה הביקוש.

מה שלדעתי עשה את הטעם המאד מיוחד בין השאר היה שהמצות היו מאד טריות..
אז דברתי אתם, ואמרו לי שאפשרי שנארגן קבוצה של אנשים שמעונינים -
ותהיה לנו נגלה טריה ממש של מצות, חדשות פרשיות ביותר :) וגם פשוט נבטיח את העובדה שיהיה לנו, כי אין מזה כמות גדולה.

קיצור מי שמעונין שיכתוב לי למייל: shiripaint בג'ימייל, ואני אשלח להם בקשה מרוכזת -
רק בבקשה בהקדם הכי אפשרי כי זה כבר הדקה התשעים.
(אני לא מקבלת מזה מצות חינם או תשלום מהם או משהו, רק שלא תהיה טעות... משלמת כמוכם אותו דבר)

זה המחיר -
200 ₪ ל1/2 ק"ג
(בכוסמין זה יוצא בין 8 ל10 מצות)

בבקשה תכתבו בכותרת של המייל - מעונינים במצות כוסמין,
פשוט שלא ייבלע לי בכל המיילים הרגילים.
פסח כשר ושמח!!!
(אמיתי זה עוד שלושה שבועות!!!!!!!)

ומי שהנושא מענין אותו מוזמן להקפיץ את האשכול כדי שיגיע לכל מי שרלוונטי לו.
רק בריאות!!
יש לי מישהו שמוכר ביותר זול השנה

אם תרצי אתן לך פרטים ותבדקי אם עדין מקבל הזמנות
 
  • הוסף לסימניות
  • #7
בתור דודה לציליאקית אני מכירה כבר כמה שנים את המוצר - מצות כוסמין.
אבל לאחר בירור עם אחת ממערכות הכשרות הנ"ל מסתבר שמבחינה הלכתית זה לא ממש מלכתחילה למי שמסוגל לאכול מצות רגילות, אז כדאי שכל אחד ישאל את רבו.
נימוק יתקבל באישי בלבד :)
 
  • הוסף לסימניות
  • #8
שירי!!!!!!!!!!!
אני המומה!
אני כמוך גם לא אוכלת רק כוסמין ובפסח זה ממש קשה
כל שנה קיבלתי "פטור" מכזית מלא
וגם אני לא אוהבת מצות בכלל אבל גם הקצת הזה שאני אוכלת לכזית זה המוןןןן בשבילי
וגם לי תמיד נאמר שאין על זה מסורת ועדיף לא לאכול את הכזית המלא
חידוש של ממש!
 
  • הוסף לסימניות
  • #9
בתור דודה לציליאקית אני מכירה כבר כמה שנים את המוצר - מצות כוסמין.
אבל לאחר בירור עם אחת ממערכות הכשרות הנ"ל מסתבר שמבחינה הלכתית זה לא ממש מלכתחילה למי שמסוגל לאכול מצות רגילות, אז כדאי שכל אחד ישאל את רבו.
נימוק יתקבל באישי בלבד :)

המצות של הצליאקים הן משיבולת שועל
 
  • הוסף לסימניות
  • #11
בתור דודה לציליאקית אני מכירה כבר כמה שנים את המוצר - מצות כוסמין.
אבל לאחר בירור עם אחת ממערכות הכשרות הנ"ל מסתבר שמבחינה הלכתית זה לא ממש מלכתחילה למי שמסוגל לאכול מצות רגילות, אז כדאי שכל אחד ישאל את רבו.
נימוק יתקבל באישי בלבד :)
זה אכן משהו ממש חדש מהשנה,
עד השנה זה לא היה מלכתחילה כמו שכתבתי למעלה..
למרות שהיה והיה בכשרות, אבל זה לא היה 'זה'.
 
  • הוסף לסימניות
  • #12
יש לי מישהו שמוכר ביותר זול השנה

אם תרצי אתן לך פרטים ותבדקי אם עדין מקבל הזמנות
האמת שניסינו כל מיני סוגים של מצות (הרגילות)
והמצות של אירנשטיין היו הדבר הכי טעים שטעמנו..
לפחות לטעמנו המשפחתי :)
הטעם והפריכות והטריות היו מאד מיוחדים.
אפשר לקרוא לזה פינוק, אפשר לקרוא לזה הידור חג :)
בכל אופן במיוחד כשמדובר במשהו חדש, אני מעדיפה להזמין ממישהו שאני כבר מכירה וסומכת על רמת ההשקעה.
 
  • הוסף לסימניות
  • #13
שירי!!!!!!!!!!!
אני המומה!
אני כמוך גם לא אוכלת רק כוסמין ובפסח זה ממש קשה
כל שנה קיבלתי "פטור" מכזית מלא
וגם אני לא אוהבת מצות בכלל אבל גם הקצת הזה שאני אוכלת לכזית זה המוןןןן בשבילי
וגם לי תמיד נאמר שאין על זה מסורת ועדיף לא לאכול את הכזית המלא
חידוש של ממש!
נכון? גם אני הייתי בשוק..
ובעלי לא נרגע עד שלא ברר את זה בוודאות כי זה היה נשמע כזה חדש.
ברוך השם שיש התפתחויות :)
 
  • הוסף לסימניות
  • #14
מאז שגיליתי את הפער העצום בהרגשה שלי בין אכילה של קמח חיטה לבין קמח כוסמין,
כל שנה כשמגיע פסח אני מרגישה את כאבי הבטן מתקרבים אלי עוד לפני שהגיעו בפועל...
וכל שנה מחדש, כטוב ליבי באקונומיקה אני שוב שוכחת את התשובה - ושואלת את בעלי -
אבל למה אין מצות מקמח כוסמין?!
וכל שנה הוא עונה לי שוב... שאין על זה מספיק מידע, שזה לא היה במסורת,
שיש מצות כאלו אבל לא בכשרות מהודרת שאנחנו אוכלים...
ושוב אני אוכלת בליל הסדר, מקבלת את התוצאות בדכדוך,
ולאורך ימי החג ממש משתדלת לא לאכול מצות (וזה טעים!! וחסר!!)

אז זהו שהשנה הופתעתי ממש לשמוע שיש מצות כוסמין של מצות אירנשטיין.
למה זה כל כך מפתיע?
כי אני מכירה את המאפייה...
אבא שלי עשה עליהם כתבה לפני כמה שנים,
ואז טעמנו מהמצות שלהם פעם ראשונה - הכי טעים שטעמתי בחיי, באמת. טעם נדיר.
וזכרתי שמדובר במקום מאד מאד מקפיד על הידורים וכשרות וגם.. איך לומר, די שמרני בתפיסה שלו :)
אנשים של פעם..

אז הלכתי לחפור -
והתברר שעקב הדרישה הגדולה בציבור, וההבנה שמדובר במוצר צריכה חשוב וחיוני -
השנה סגרו את המאפייה שם לכמה ימים, הגיעו קבוצת רבנים של בד"ץ העדה החרדית,
ישבו על המדוכה ימים ולילות - עשו ממש מחקר מעמיק על הנושא,
כדי להבין בצורה יסודית איך עובד הקמח הזה, ולמצוא את הדרך (עם הרבה תנאים...) לתת למצות הכוסמין את ההכשר הכי מהודר שיש!!!

אין לתאר כמה זה משמח אותי אישית, ובטוחה שעוד הרבה אנשים שגילו שכוסמין הרבה יותר טוב להם משמעותית -
והשבוע הזה כרוך תמיד ב... נושא הזה, שזה פשוט לא עושה טוב.

קיצורו של דבר - קודם כל מעדכנת בבשורה... מי שמכיר ספציפית את המצות האלו ומי שלא - זה טעם גן עדן,
כצפוי יקררר יותר ממצות רגילות, לי זה שווה ממש!
ממה שביררתי אין כמות גדולה, מפאת קוצר הזמן ועד שאישרו את זה וגם זה כנראה הרבה יותר מורכב ומסובך להכנה -
וגם לא מספיק ברור להם מה הביקוש.

מה שלדעתי עשה את הטעם המאד מיוחד בין השאר היה שהמצות היו מאד טריות..
אז דברתי אתם, ואמרו לי שאפשרי שנארגן קבוצה של אנשים שמעונינים -
ותהיה לנו נגלה טריה ממש של מצות, חדשות פרשיות ביותר :) וגם פשוט נבטיח את העובדה שיהיה לנו, כי אין מזה כמות גדולה.

קיצור מי שמעונין שיכתוב לי למייל: shiripaint בג'ימייל, ואני אשלח להם בקשה מרוכזת -
רק בבקשה בהקדם הכי אפשרי כי זה כבר הדקה התשעים.
(אני לא מקבלת מזה מצות חינם או תשלום מהם או משהו, רק שלא תהיה טעות... משלמת כמוכם אותו דבר)

זה המחיר -
200 ₪ ל1/2 ק"ג
(בכוסמין זה יוצא בין 8 ל10 מצות)

בבקשה תכתבו בכותרת של המייל - מעונינים במצות כוסמין,
פשוט שלא ייבלע לי בכל המיילים הרגילים.
פסח כשר ושמח!!!
(אמיתי זה עוד שלושה שבועות!!!!!!!)

ומי שהנושא מענין אותו מוזמן להקפיץ את האשכול כדי שיגיע לכל מי שרלוונטי לו.
רק בריאות!!
יש את המוצר הזה כבר לפחות שלוש שנים. (בהכשר הרב לנדא, חושבת שמסורת המצות. יכולה לברר אם רלוונטי למישהו)
טעים מאד אבל לא יודעת כמה שווה את ההפרש.
מצות זה תמיד משהו קצת קשה לעיכול.
מה שכן - יש מצות ציטרין - דקיקות ויקרות מאד. טוב במיוחד לאנשים מבוגרים.
 
  • הוסף לסימניות
  • #15
יש את המוצר הזה כבר לפחות שלוש שנים.
לא יודעת כמה שווה את ההפרש.
מצות זה תמיד משהו קצת קשה לעיכול.
מה שכן - יש מצות ציטרין - דקיקות ויקרות מאד.
יש את המוצר - לא את ההכשר!
וגם לא של מאפיות שאני מכירה את התוצרת בכללי ויודעת שהיא אקסטרה מעולה.
לא מכירה את מצות ציטרין, אבל זה מקמח חיטה?
 
  • הוסף לסימניות
  • #16
  • הוסף לסימניות
  • #17
יש בכשרות הרב לנדא.
קנינו בשנים האחרונות כאמור.

חושבת שכן. היתרון הוא בדקיקות ובפריכות.
האמת לא יודעת לומר לך על המצות המסוימות האלו,
מה שכן הבנתי זה שעד השנה זה כמו שמישהי כתבה כאן - היה בהכשר, אבל זה היה מאד בדיעבד.
ושעכשיו ישבו על זה בצורה יסודית שתאפשר את השימוש בזה באופן 'חלק'.
בכל אופן למי שלא טוב לו קמח חיטה לא עוזר דקיק ופריך, אבל תודה על ההמלצה! :)
 
  • הוסף לסימניות
  • #20

פרוגבוט

תוכן שיווקי
פרסומת

אשכולות דומים

הצטרפות לניוזלטר

איזה כיף שהצטרפתם לניוזלטר שלנו!

מעכשיו, תהיו הראשונים לקבל את כל העדכונים, החדשות, ההפתעות בלעדיות, והתכנים הכי חמים שלנו בפרוג!

לוח מודעות

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק כה

אלְדָוִד אֵלֶיךָ יי נַפְשִׁי אֶשָּׂא:באֱלֹהַי בְּךָ בָטַחְתִּי אַל אֵבוֹשָׁה אַל יַעַלְצוּ אֹיְבַי לִי:גגַּם כָּל קוֶֹיךָ לֹא יֵבֹשׁוּ יֵבֹשׁוּ הַבּוֹגְדִים רֵיקָם:דדְּרָכֶיךָ יי הוֹדִיעֵנִי אֹרְחוֹתֶיךָ לַמְּדֵנִי:ההַדְרִיכֵנִי בַאֲמִתֶּךָ וְלַמְּדֵנִי כִּי אַתָּה אֱלֹהֵי יִשְׁעִי אוֹתְךָ קִוִּיתִי כָּל הַיּוֹם:וזְכֹר רַחֲמֶיךָ יי וַחֲסָדֶיךָ כִּי מֵעוֹלָם הֵמָּה:זחַטֹּאות נְעוּרַי וּפְשָׁעַי אַל תִּזְכֹּר כְּחַסְדְּךָ זְכָר לִי אַתָּה לְמַעַן טוּבְךָ יי:חטוֹב וְיָשָׁר יי עַל כֵּן יוֹרֶה חַטָּאִים בַּדָּרֶךְ:טיַדְרֵךְ עֲנָוִים בַּמִּשְׁפָּט וִילַמֵּד עֲנָוִים דַּרְכּוֹ:יכָּל אָרְחוֹת יי חֶסֶד וֶאֱמֶת לְנֹצְרֵי בְרִיתוֹ וְעֵדֹתָיו:יאלְמַעַן שִׁמְךָ יי וְסָלַחְתָּ לַעֲוֹנִי כִּי רַב הוּא:יבמִי זֶה הָאִישׁ יְרֵא יי יוֹרֶנּוּ בְּדֶרֶךְ יִבְחָר:יגנַפְשׁוֹ בְּטוֹב תָּלִין וְזַרְעוֹ יִירַשׁ אָרֶץ:ידסוֹד יי לִירֵאָיו וּבְרִיתוֹ לְהוֹדִיעָם:טועֵינַי תָּמִיד אֶל יי כִּי הוּא יוֹצִיא מֵרֶשֶׁת רַגְלָי:טזפְּנֵה אֵלַי וְחָנֵּנִי כִּי יָחִיד וְעָנִי אָנִי:יזצָרוֹת לְבָבִי הִרְחִיבוּ מִמְּצוּקוֹתַי הוֹצִיאֵנִי:יחרְאֵה עָנְיִי וַעֲמָלִי וְשָׂא לְכָל חַטֹּאותָי:יטרְאֵה אוֹיְבַי כִּי רָבּוּ וְשִׂנְאַת חָמָס שְׂנֵאוּנִי:כשָׁמְרָה נַפְשִׁי וְהַצִּילֵנִי אַל אֵבוֹשׁ כִּי חָסִיתִי בָךְ:כאתֹּם וָיֹשֶׁר יִצְּרוּנִי כִּי קִוִּיתִיךָ:כבפְּדֵה אֱלֹהִים אֶת יִשְׂרָאֵל מִכֹּל צָרוֹתָיו:
נקרא  2  פעמים
למעלה