מידע שימושי עבודה במקומות עבודה חילוניים - שאלה

  • הוסף לסימניות
  • #81
התפלאתי שלא ראיתי שום הצעה של

יש את ארגון "שמורה", בדיוק בשביל הדברים האלו!!!
ארגון שמורה יתן כוחות בגלל סיפורים ושיתופים
אבל הוא לא פותר את הצורך לגשת לבוס ולהסביר לו את הבעיתיות
 
  • הוסף לסימניות
  • #83
הוא יתן הדרכה ודחיפה!
מנסיון מבפנים
הוא יכול לתת כוחות
ויכול לכוון
אבל הוא לא ידבר במקום
וממילא אני לא חושבת שהוא יהיה הרבה יותר תועלתי מהאשכול כאן

וזה לא סותר את המלצתי החמה להצטרף לשמורה!!!
עבור כל אישה שעובדת בסביבה לא בטוחה לגמרי (מעורבת, חילונית, אינטרנט פתוח וכו׳)
אני מאמינה @נערה יהודיה שאם היית בשמורה, היה לך יותר קל וברור ללכת למנהלת ולהגיד לה את בעייתך
 
  • הוסף לסימניות
  • #84
נכון, ואני עובדת במקום כזה.
אבל---
כשהחרדים התנגדו להקמת הממשלה ומשהו הכריז את זה בצוות...
התשובה הראשונה שהיתה: "גם אנחנו סובלים אותם כבר שנים בקואליציה..."
אז אדיבות ככל שתהיה, גם תגובות כאלו צריך לקחת בחשבון :)
מקווה שזה לא תגובה פרובוקטיבית יותר מדי, אבל יש לי קרובת משפחה שחזרה בשאלה, ומשיחות איתה אפשר להבין שיש לחילונים הרבה טינה על החרדים בדיוק כמו שאני קוראת פה באשכול "ישיר למהדרין" למניהם.
גם להם סגירת החנויות והתח"צ בשבתות ועוד סממנים יהודיים במדינה מציקים להם מאוד.
ואני חושבת שזה לא סותר את הדדיות והאינטראקציה הנעימה (לא אמרתי החברית, זה כל אחד יעשה לעצמו את שיקול דעתו) זאת הבעת דעות בעלמא. וכן, צריך לדעת שיש 2 מגזרם שונים במהותם ובדרישותיהם במדינה, וזה לא מביע גזענות או שנאה.
ושוב, לא ממבט ש"הם צודקים וצריך להבין אותם" אלא ממקום פרקטי.
 
  • הוסף לסימניות
  • #85
אני עבדתי במקום עבודה חרדי עם מיעוט חילוני.
והן גם חשו את התחושות הנ"ל
 
  • הוסף לסימניות
  • #86
גם להם סגירת החנויות והתח"צ בשבתות ועוד סממנים יהודיים במדינה מציקים להם מאוד.
לא תמיד זה בא מטינה על אורח החיים שכביכול נכפה עליהם,
הרבה פעמים זה מחוסר ידיעה, ומטמטום, סליחה. חרדי לא יבצע מעשה כמו שהיא עשתה, נכון?
הם אוהבים גם להתגרות...יצא לי פעם ללכת ליום גיבוש, בו אני וחברתי החרדית נהנו מטיול באוויר הצח (כל אחד ושיקוליו הוא!) אחת המזכירות, טיפוס גס במיוחד, נהנתה לזרוק לי: "את לא תיכנסי לכאן, נכון?" (חנות למאכלים משוקצים במיוחד) הסתכלתי עליה במבט של: וואהו, נורא בוגרת, והמשכנו. שאר הבנות היו מאוד בוגרות ונותנות מקום של זהו מקומך וזהו מקומנו עם הרבה כבוד!
אני מכירה את זה גם מהמשפחה המורחבת שיש בה גם חילונים מכל גווני הקשת, יש להם משהו שמנסה להתגרות וחוסר ידע ברמת הבורות.
אהה, ואם אתם שואלים, אז היום אין לי את ימי הגיבוש האלה :D
 
  • הוסף לסימניות
  • #88
לעבוד,
לא חשבת על זה?;)
ידיעות זה גוף גדול, הם לא רק עיתון. זה קבוצה שמאגדת בתוכה הרבה תתי מחלקות.
אני מניחה שברור לך שלא עבדתי על העיתון או התוכן.. כן?
את האמת חידשת לי,
איזה עוד מחלקות יש שם?
וקשר לעיתון ולתוכן- זה מה שבאמת לא הבנתי.. :rolleyes:
 
  • הוסף לסימניות
  • #89
מקווה שזה לא תגובה פרובוקטיבית יותר מדי, אבל יש לי קרובת משפחה שחזרה בשאלה, ומשיחות איתה אפשר להבין שיש לחילונים הרבה טינה על החרדים בדיוק כמו שאני קוראת פה באשכול "ישיר למהדרין" למניהם.
גם להם סגירת החנויות והתח"צ בשבתות ועוד סממנים יהודיים במדינה מציקים להם מאוד.
ואני חושבת שזה לא סותר את הדדיות והאינטראקציה הנעימה (לא אמרתי החברית, זה כל אחד יעשה לעצמו את שיקול דעתו) זאת הבעת דעות בעלמא. וכן, צריך לדעת שיש 2 מגזרם שונים במהותם ובדרישותיהם במדינה, וזה לא מביע גזענות או שנאה.
ושוב, לא ממבט ש"הם צודקים וצריך להבין אותם" אלא ממקום פרקטי.
צודקת לגמרי
אני חושבת שאין כמעט אנשים היום במגזר החרדי והחילוני שיכולים לבוא ולשוחח ולהבין באמת את הראש אחד של השני.
הראש החרדי עובד בצורה אחת (וזה לא עניין של דת, יותר של מנטליות ותרבות מסוימת) והציבור החילוני גם חושב בצורה אחרת ומסוימת. מאוד חסר את ההנגשה של הציבורים אחד לשני.
 
  • הוסף לסימניות
  • #90
לא תמיד זה בא מטינה על אורח החיים שכביכול נכפה עליהם,
הרבה פעמים זה מחוסר ידיעה, ומטמטום, סליחה. חרדי לא יבצע מעשה כמו שהיא עשתה, נכון?
הם אוהבים גם להתגרות...יצא לי פעם ללכת ליום גיבוש, בו אני וחברתי החרדית נהנו מטיול באוויר הצח (כל אחד ושיקוליו הוא!) אחת המזכירות, טיפוס גס במיוחד, נהנתה לזרוק לי: "את לא תיכנסי לכאן, נכון?" (חנות למאכלים משוקצים במיוחד) הסתכלתי עליה במבט של: וואהו, נורא בוגרת, והמשכנו. שאר הבנות היו מאוד בוגרות ונותנות מקום של זהו מקומך וזהו מקומנו עם הרבה כבוד!
אני מכירה את זה גם מהמשפחה המורחבת שיש בה גם חילונים מכל גווני הקשת, יש להם משהו שמנסה להתגרות וחוסר ידע ברמת הבורות.
אהה, ואם אתם שואלים, אז היום אין לי את ימי הגיבוש האלה :D
להתגרות-תמיד יש אנשים קטנונים שאוהבים לשאול שאלות מקניטות ולהציק.
כמו שיגידו שבציבור החרדי יש את האלה שיצעקו על נשים ברחוב ויזרקו אבנים...ממש לא משקף
 
  • הוסף לסימניות
  • #91
מאוד חסר את ההנגשה של הציבורים אחד לשני
חושבת שהציבור החרדי פתוח בראשו לציבור החילוני הרבה יותר מאשר ההפך.
יש פחד אצל החילונים לנסות להבין ולהתקרב, ודי בצדק.
 
  • הוסף לסימניות
  • #92
חושבת שהציבור החרדי פתוח בראשו לציבור החילוני הרבה יותר מאשר ההפך.
יש פחד אצל החילונים לנסות להבין ולהתקרב, ודי בצדק.
חושבת שהפוך
הציבור החרדי יותר סגור מטבעו ולפיכך באופן טבעי ישמור יותר על מרחק
החילונים יותר ישאלו שאלות בקטע של "למה אתם עושים כך וכך" על פי כל מיני דברים ששמעו על החרדים.
לא שהם עכשיו ינסו דרכם להגיע אל האמת.
 
  • הוסף לסימניות
  • #93
חושבת שהפוך
מניסיון, זה הפוך, לנו אין מה לשאול, מה יש להם? זוהמה, מחילה על הבוטות.
להם יש הרבה מה לשאול, רובם מפחדים, אלה שמעיזים שואלים.
יצא לי לשמוע אימהות חילוניות לחוזרים בתשובה, את צריכה לראות את הפחד לשאול ולהתקרב.
 
  • הוסף לסימניות
  • #94
חושבת שהפוך
הציבור החרדי יותר סגור מטבעו ולפיכך באופן טבעי ישמור יותר על מרחק
החילונים יותר ישאלו שאלות בקטע של "למה אתם עושים כך וכך" על פי כל מיני דברים ששמעו על החרדים.
לא שהם עכשיו ינסו דרכם להגיע אל האמת.
בהחלט!!
 
  • הוסף לסימניות
  • #95
מניסיון, זה הפוך, לנו אין מה לשאול, מה יש להם? זוהמה, מחילה על הבוטות.
להם יש הרבה מה לשאול, רובם מפחדים, אלה שמעיזים שואלים.
יצא לי לשמוע אימהות חילוניות לחוזרים בתשובה, את צריכה לראות את הפחד לשאול ולהתקרב.
אני מכירה מקרוב הרבה מהציבור החילוני
יש להם הרבה מה לשאול, בטח זה מאוד מסקרן
במיוחד אחרי הצורה בה מציגים אותנו בתקשורת.
אבל לא הבנתי ממה הפחד צריך לנבוע??
 
  • הוסף לסימניות
  • #97
אני מכירה מקרוב הרבה מהציבור החילוני
יש להם הרבה מה לשאול, בטח זה מאוד מסקרן
במיוחד אחרי הצורה בה מציגים אותנו בתקשורת.
אבל לא הבנתי ממה הפחד צריך לנבוע??
מכירה גם, ויש לי משפחה מורחבת חילונית בכל מיני גוונים (דתיים, חילונים, בורים וכדו')
הפחד נובע מלשמוע אמת ולחזור בתשובה. לפעמים הם יהיו ממש אנטי, בקיצור, אני ממש בדעה נחרצת, שהם פחות יודעים ומבינים, ואנחנו הרבה יותר יודעים.
 
  • הוסף לסימניות
  • #99
מה עם קיום מצוות??
מה הם יענו לעצמם?
זה הפחד...
הלוואי שהם היו נמצאים בנקודה הזאת
האדם החילוני ששואב את כל האינפורציה שלו מהתקשורת יש לו רשימה ארוכה של שאלות לאדם חרדי לפני ששאל את השאלה של קיום מצוות!!
 
מכירה גם, ויש לי משפחה מורחבת חילונית בכל מיני גוונים (דתיים, חילונים, בורים וכדו')
הפחד נובע מלשמוע אמת ולחזור בתשובה. לפעמים הם יהיו ממש אנטי, בקיצור, אני ממש בדעה נחרצת, שהם פחות יודעים ומבינים, ואנחנו הרבה יותר יודעים.
זה אף אחד לא חולק עליך
שוב, אני מכירה גם קשת רחבה מאוד של חילונים- החל מאתיאסטים ומתנכלים וכלה בתינוקות שנשבו שלא יודעים כלום.
לכולם- דבר ראשון הציבור החרדי מייצג ציבור מסוים ולא בהכרח הקשר שלו לדת.
יש אנשים שמאוד מחוברים לדת והולכים לבית כנסת כל שבת וצמים ביום כיפור- ועדיין הציבור החרדי יתפס בעיניהם בתור משהו אחר, עם מנהגים וקודים שונים שאולי זה קצת מפחיד להכיר אותם, אבל מפה ועד לבדוק את האמת-יש עוד דרך ארוכה.
אגב, הרבה מהחוזרים בתשובה לא חזרו דרך חרדים, כך שחקר האמת לאו דווקא יעשה דרכם.
 

פרוגבוט

תוכן שיווקי
פרסומת

הצטרפות לניוזלטר

איזה כיף שהצטרפתם לניוזלטר שלנו!

מעכשיו, תהיו הראשונים לקבל את כל העדכונים, החדשות, ההפתעות בלעדיות, והתכנים הכי חמים שלנו בפרוג!

לוח מודעות

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק כה

אלְדָוִד אֵלֶיךָ יי נַפְשִׁי אֶשָּׂא:באֱלֹהַי בְּךָ בָטַחְתִּי אַל אֵבוֹשָׁה אַל יַעַלְצוּ אֹיְבַי לִי:גגַּם כָּל קוֶֹיךָ לֹא יֵבֹשׁוּ יֵבֹשׁוּ הַבּוֹגְדִים רֵיקָם:דדְּרָכֶיךָ יי הוֹדִיעֵנִי אֹרְחוֹתֶיךָ לַמְּדֵנִי:ההַדְרִיכֵנִי בַאֲמִתֶּךָ וְלַמְּדֵנִי כִּי אַתָּה אֱלֹהֵי יִשְׁעִי אוֹתְךָ קִוִּיתִי כָּל הַיּוֹם:וזְכֹר רַחֲמֶיךָ יי וַחֲסָדֶיךָ כִּי מֵעוֹלָם הֵמָּה:זחַטֹּאות נְעוּרַי וּפְשָׁעַי אַל תִּזְכֹּר כְּחַסְדְּךָ זְכָר לִי אַתָּה לְמַעַן טוּבְךָ יי:חטוֹב וְיָשָׁר יי עַל כֵּן יוֹרֶה חַטָּאִים בַּדָּרֶךְ:טיַדְרֵךְ עֲנָוִים בַּמִּשְׁפָּט וִילַמֵּד עֲנָוִים דַּרְכּוֹ:יכָּל אָרְחוֹת יי חֶסֶד וֶאֱמֶת לְנֹצְרֵי בְרִיתוֹ וְעֵדֹתָיו:יאלְמַעַן שִׁמְךָ יי וְסָלַחְתָּ לַעֲוֹנִי כִּי רַב הוּא:יבמִי זֶה הָאִישׁ יְרֵא יי יוֹרֶנּוּ בְּדֶרֶךְ יִבְחָר:יגנַפְשׁוֹ בְּטוֹב תָּלִין וְזַרְעוֹ יִירַשׁ אָרֶץ:ידסוֹד יי לִירֵאָיו וּבְרִיתוֹ לְהוֹדִיעָם:טועֵינַי תָּמִיד אֶל יי כִּי הוּא יוֹצִיא מֵרֶשֶׁת רַגְלָי:טזפְּנֵה אֵלַי וְחָנֵּנִי כִּי יָחִיד וְעָנִי אָנִי:יזצָרוֹת לְבָבִי הִרְחִיבוּ מִמְּצוּקוֹתַי הוֹצִיאֵנִי:יחרְאֵה עָנְיִי וַעֲמָלִי וְשָׂא לְכָל חַטֹּאותָי:יטרְאֵה אוֹיְבַי כִּי רָבּוּ וְשִׂנְאַת חָמָס שְׂנֵאוּנִי:כשָׁמְרָה נַפְשִׁי וְהַצִּילֵנִי אַל אֵבוֹשׁ כִּי חָסִיתִי בָךְ:כאתֹּם וָיֹשֶׁר יִצְּרוּנִי כִּי קִוִּיתִיךָ:כבפְּדֵה אֱלֹהִים אֶת יִשְׂרָאֵל מִכֹּל צָרוֹתָיו:
נקרא  2  פעמים
למעלה