- הוסף לסימניות
- #81
ארגון שמורה יתן כוחות בגלל סיפורים ושיתופיםהתפלאתי שלא ראיתי שום הצעה של
יש את ארגון "שמורה", בדיוק בשביל הדברים האלו!!!
אבל הוא לא פותר את הצורך לגשת לבוס ולהסביר לו את הבעיתיות
ארגון שמורה יתן כוחות בגלל סיפורים ושיתופיםהתפלאתי שלא ראיתי שום הצעה של
יש את ארגון "שמורה", בדיוק בשביל הדברים האלו!!!
הוא יתן הדרכה ודחיפה!ארגון שמורה יתן כוחות בגלל סיפורים ושיתופים
אבל הוא לא פותר את הצורך לגשת לבוס ולהסביר לו את הבעיתיות
מנסיון מבפניםהוא יתן הדרכה ודחיפה!
מקווה שזה לא תגובה פרובוקטיבית יותר מדי, אבל יש לי קרובת משפחה שחזרה בשאלה, ומשיחות איתה אפשר להבין שיש לחילונים הרבה טינה על החרדים בדיוק כמו שאני קוראת פה באשכול "ישיר למהדרין" למניהם.נכון, ואני עובדת במקום כזה.
אבל---
כשהחרדים התנגדו להקמת הממשלה ומשהו הכריז את זה בצוות...
התשובה הראשונה שהיתה: "גם אנחנו סובלים אותם כבר שנים בקואליציה..."
אז אדיבות ככל שתהיה, גם תגובות כאלו צריך לקחת בחשבון![]()
לא תמיד זה בא מטינה על אורח החיים שכביכול נכפה עליהם,גם להם סגירת החנויות והתח"צ בשבתות ועוד סממנים יהודיים במדינה מציקים להם מאוד.
את האמת חידשת לי,לעבוד,
לא חשבת על זה?
ידיעות זה גוף גדול, הם לא רק עיתון. זה קבוצה שמאגדת בתוכה הרבה תתי מחלקות.
אני מניחה שברור לך שלא עבדתי על העיתון או התוכן.. כן?
צודקת לגמרימקווה שזה לא תגובה פרובוקטיבית יותר מדי, אבל יש לי קרובת משפחה שחזרה בשאלה, ומשיחות איתה אפשר להבין שיש לחילונים הרבה טינה על החרדים בדיוק כמו שאני קוראת פה באשכול "ישיר למהדרין" למניהם.
גם להם סגירת החנויות והתח"צ בשבתות ועוד סממנים יהודיים במדינה מציקים להם מאוד.
ואני חושבת שזה לא סותר את הדדיות והאינטראקציה הנעימה (לא אמרתי החברית, זה כל אחד יעשה לעצמו את שיקול דעתו) זאת הבעת דעות בעלמא. וכן, צריך לדעת שיש 2 מגזרם שונים במהותם ובדרישותיהם במדינה, וזה לא מביע גזענות או שנאה.
ושוב, לא ממבט ש"הם צודקים וצריך להבין אותם" אלא ממקום פרקטי.
להתגרות-תמיד יש אנשים קטנונים שאוהבים לשאול שאלות מקניטות ולהציק.לא תמיד זה בא מטינה על אורח החיים שכביכול נכפה עליהם,
הרבה פעמים זה מחוסר ידיעה, ומטמטום, סליחה. חרדי לא יבצע מעשה כמו שהיא עשתה, נכון?
הם אוהבים גם להתגרות...יצא לי פעם ללכת ליום גיבוש, בו אני וחברתי החרדית נהנו מטיול באוויר הצח (כל אחד ושיקוליו הוא!) אחת המזכירות, טיפוס גס במיוחד, נהנתה לזרוק לי: "את לא תיכנסי לכאן, נכון?" (חנות למאכלים משוקצים במיוחד) הסתכלתי עליה במבט של: וואהו, נורא בוגרת, והמשכנו. שאר הבנות היו מאוד בוגרות ונותנות מקום של זהו מקומך וזהו מקומנו עם הרבה כבוד!
אני מכירה את זה גם מהמשפחה המורחבת שיש בה גם חילונים מכל גווני הקשת, יש להם משהו שמנסה להתגרות וחוסר ידע ברמת הבורות.
אהה, ואם אתם שואלים, אז היום אין לי את ימי הגיבוש האלה![]()
חושבת שהציבור החרדי פתוח בראשו לציבור החילוני הרבה יותר מאשר ההפך.מאוד חסר את ההנגשה של הציבורים אחד לשני
חושבת שהפוךחושבת שהציבור החרדי פתוח בראשו לציבור החילוני הרבה יותר מאשר ההפך.
יש פחד אצל החילונים לנסות להבין ולהתקרב, ודי בצדק.
מניסיון, זה הפוך, לנו אין מה לשאול, מה יש להם? זוהמה, מחילה על הבוטות.חושבת שהפוך
בהחלט!!חושבת שהפוך
הציבור החרדי יותר סגור מטבעו ולפיכך באופן טבעי ישמור יותר על מרחק
החילונים יותר ישאלו שאלות בקטע של "למה אתם עושים כך וכך" על פי כל מיני דברים ששמעו על החרדים.
לא שהם עכשיו ינסו דרכם להגיע אל האמת.
אני מכירה מקרוב הרבה מהציבור החילונימניסיון, זה הפוך, לנו אין מה לשאול, מה יש להם? זוהמה, מחילה על הבוטות.
להם יש הרבה מה לשאול, רובם מפחדים, אלה שמעיזים שואלים.
יצא לי לשמוע אימהות חילוניות לחוזרים בתשובה, את צריכה לראות את הפחד לשאול ולהתקרב.
מה עם קיום מצוות??אבל לא הבנתי ממה הפחד צריך לנבוע??
מכירה גם, ויש לי משפחה מורחבת חילונית בכל מיני גוונים (דתיים, חילונים, בורים וכדו')אני מכירה מקרוב הרבה מהציבור החילוני
יש להם הרבה מה לשאול, בטח זה מאוד מסקרן
במיוחד אחרי הצורה בה מציגים אותנו בתקשורת.
אבל לא הבנתי ממה הפחד צריך לנבוע??
אגב, זה החבר'ה האינטלקטואלים, לא מרגישים מאוימים לשאול ולחקור ורובם אף חוזרים בתשובה בסוף.יש להם הרבה מה לשאול, בטח זה מאוד מסקרן
הלוואי שהם היו נמצאים בנקודה הזאתמה עם קיום מצוות??
מה הם יענו לעצמם?
זה הפחד...
זה אף אחד לא חולק עליךמכירה גם, ויש לי משפחה מורחבת חילונית בכל מיני גוונים (דתיים, חילונים, בורים וכדו')
הפחד נובע מלשמוע אמת ולחזור בתשובה. לפעמים הם יהיו ממש אנטי, בקיצור, אני ממש בדעה נחרצת, שהם פחות יודעים ומבינים, ואנחנו הרבה יותר יודעים.
מעכשיו, תהיו הראשונים לקבל את כל העדכונים, החדשות, ההפתעות בלעדיות, והתכנים הכי חמים שלנו בפרוג!
חלה שגיאה בשליחה. נסו שוב!
לוח לימודים
מסלולי לימוד שאפשר להצטרף
אליהם ממש עכשיו:
תהילים פרק כה
אלְדָוִד אֵלֶיךָ יי נַפְשִׁי אֶשָּׂא:באֱלֹהַי בְּךָ בָטַחְתִּי אַל אֵבוֹשָׁה אַל יַעַלְצוּ אֹיְבַי לִי:גגַּם כָּל קוֶֹיךָ לֹא יֵבֹשׁוּ יֵבֹשׁוּ הַבּוֹגְדִים רֵיקָם:דדְּרָכֶיךָ יי הוֹדִיעֵנִי אֹרְחוֹתֶיךָ לַמְּדֵנִי:ההַדְרִיכֵנִי בַאֲמִתֶּךָ וְלַמְּדֵנִי כִּי אַתָּה אֱלֹהֵי יִשְׁעִי אוֹתְךָ קִוִּיתִי כָּל הַיּוֹם:וזְכֹר רַחֲמֶיךָ יי וַחֲסָדֶיךָ כִּי מֵעוֹלָם הֵמָּה:זחַטֹּאות נְעוּרַי וּפְשָׁעַי אַל תִּזְכֹּר כְּחַסְדְּךָ זְכָר לִי אַתָּה לְמַעַן טוּבְךָ יי:חטוֹב וְיָשָׁר יי עַל כֵּן יוֹרֶה חַטָּאִים בַּדָּרֶךְ:טיַדְרֵךְ עֲנָוִים בַּמִּשְׁפָּט וִילַמֵּד עֲנָוִים דַּרְכּוֹ:יכָּל אָרְחוֹת יי חֶסֶד וֶאֱמֶת לְנֹצְרֵי בְרִיתוֹ וְעֵדֹתָיו:יאלְמַעַן שִׁמְךָ יי וְסָלַחְתָּ לַעֲוֹנִי כִּי רַב הוּא:יבמִי זֶה הָאִישׁ יְרֵא יי יוֹרֶנּוּ בְּדֶרֶךְ יִבְחָר:יגנַפְשׁוֹ בְּטוֹב תָּלִין וְזַרְעוֹ יִירַשׁ אָרֶץ:ידסוֹד יי לִירֵאָיו וּבְרִיתוֹ לְהוֹדִיעָם:טועֵינַי תָּמִיד אֶל יי כִּי הוּא יוֹצִיא מֵרֶשֶׁת רַגְלָי:טזפְּנֵה אֵלַי וְחָנֵּנִי כִּי יָחִיד וְעָנִי אָנִי:יזצָרוֹת לְבָבִי הִרְחִיבוּ מִמְּצוּקוֹתַי הוֹצִיאֵנִי:יחרְאֵה עָנְיִי וַעֲמָלִי וְשָׂא לְכָל חַטֹּאותָי:יטרְאֵה אוֹיְבַי כִּי רָבּוּ וְשִׂנְאַת חָמָס שְׂנֵאוּנִי:כשָׁמְרָה נַפְשִׁי וְהַצִּילֵנִי אַל אֵבוֹשׁ כִּי חָסִיתִי בָךְ:כאתֹּם וָיֹשֶׁר יִצְּרוּנִי כִּי קִוִּיתִיךָ:כבפְּדֵה אֱלֹהִים אֶת יִשְׂרָאֵל מִכֹּל צָרוֹתָיו:
הנושאים החמים