דרוש מידע איך מרגיעים ילד בן 6 ששמע על פטירת תינוק?

  • הוסף לסימניות
  • #1
סיפור עצוב. תינוק שנולד לא בריא נפטר ל"ע.
הילדים בכיתה של האח (בגיל 6) אמרו עליו תהלים לרפואתו.
הבן שלי באותה כיתה חזר אחרי החג ואמר שנראה לו שהילד הבריא כי כבר לא מזכירים את השם של התינוק בתפילה...
אתמול, נודע לו מהאח שאחיו התינוק נפטר.
בערב הבן שלי בא אלי ואומר לי: אני חושב על התינוק שנפטר. זה עושה לי כאב בטן. אני לא יכול להפסיק לחשוב על זה.
מה הייתם ממליצים?
*
כעת אסביר את הכותרת: בלי היסטריה.
כי לאחרונה ראיתי שיש שמגיבים בלי פרופורציה. כאילו ברעיון תקחו סוללת פסיכולוגים וטיפולים רגשיים למשך שנים וכד'
ברור שזה מפחיד ומזעזע. אבל שהתגובות יהיו לעניין. בבקשה.
ושרק יהיו בשורות טובות
 
  • הוסף לסימניות
  • #4
זה שזה עושה לבן כאב בטן ומפריע לו לישון, זה סימן שהוא ילד חכם.
מרגיעים, מחבקים, מסבירים שזה סוף כל האדם, וד' רוצה צדיקים לידו, ומעבירים נושא.
אני אישית כבר מקבל דמעות מהתגובה הזו.
 
  • הוסף לסימניות
  • #6
אני חושב על התינוק שנפטר. זה עושה לי כאב בטן. אני לא יכול להפסיק לחשוב על זה.
זה נשמע שהוא בחרדה, הילד פשוט מפחד.
זו ודאי פעם ראשונה שהוא ניפגש קרוב עם המושג מוות.
פשוט צריך להסביר לו במושגים שלו כדי שיבין ויצליח להכיל את הרגשות וכך לפחד פחות.
(אבל אל תגידו לו שאין לו מה לפחד, הוא לא יקנה אתזה..)
 
  • הוסף לסימניות
  • #9
תדגיש לו שהתינוק נולד חולה.
אהממ
לא יודעת כמה זה נכון לטווח הרחוק
נפטרה אצלנו בשכונה תינוקת בריאה לחלוטין
במוות בעריסה
 
  • הוסף לסימניות
  • #10
תדגיש לו שהתינוק נולד חולה.
אהממ
לא יודעת כמה זה נכון לטווח הרחוק
נפטרה אצלנו בשכונה תינוקת בריאה לחלוטין
במוות בעריסה
הילד לא אמור לחיות בחרדה מה יקרה אם וכו--
כמו כל אדם מבוגר.
ולכן זה כ''כ נכון.
כביכול שיהיה לרגש שלו במה לתלות את זה.
 
  • הוסף לסימניות
  • #11
הילד לא אמור לחיות בחרדה מה יקרה אם וכו--
כמו כל אדם מבוגר.
ולכן זה כ''כ נכון.
כביכול שיהיה לרגש שלו במה לתלות את זה.
אני לא פסיכולוגית
ורחוקה מזה מאד
אבל מרגיש לי שזה סוג של הונאה, לתת לו להבין שרק מי שנולד חולה, מת
והוא יבין את זה יום אחד כי הוא ילד חושב וחכם
מה יעשו איתו אז?
 
  • הוסף לסימניות
  • #12
סיפור עצוב. תינוק שנולד לא בריא נפטר ל"ע.
הילדים בכיתה של האח (בגיל 6) אמרו עליו תהלים לרפואתו.
הבן שלי באותה כיתה חזר אחרי החג ואמר שנראה לו שהילד הבריא כי כבר לא מזכירים את השם של התינוק בתפילה...
אתמול, נודע לו מהאח שאחיו התינוק נפטר.
בערב הבן שלי בא אלי ואומר לי: אני חושב על התינוק שנפטר. זה עושה לי כאב בטן. אני לא יכול להפסיק לחשוב על זה.
מה הייתם ממליצים?
*
כעת אסביר את הכותרת: בלי היסטריה.
כי לאחרונה ראיתי שיש שמגיבים בלי פרופורציה. כאילו ברעיון תקחו סוללת פסיכולוגים וטיפולים רגשיים למשך שנים וכד'
ברור שזה מפחיד ומזעזע. אבל שהתגובות יהיו לעניין. בבקשה.
ושרק יהיו בשורות טובות
לשבת ולהסביר לו על גן עדן, כמה טוב לו עכשיו לתינוק שגמר את תיקונו בעולם ונפטר ללא חטאים , יושב ליד כיסא הכבוד ולומד תורה עם הצדיקים וקודשא בריך הוא .(מקווה שהוא לא יקנא בו בסוף...)
 
  • הוסף לסימניות
  • #13
קודם כל,
זה ילד מאד מאד מודע, ומאד וורבאלי- שיודע לבטא את עצמו
ועל שני הדברים האלה - כל הכבוד לכם, כי זה לא קורה לבד.
דבר שני,
הפחד הזה מאד טבעי, אח של חבר זה מדי קרוב.
דבר שלישי,
תחשבו איך אתם מגיבים לעצמכם כשמישהו קרוב נפטר.
ותגידו לו מה שהייתם רוצים לשמוע.
 
  • הוסף לסימניות
  • #14
אני לא פסיכולוגית
ורחוקה מזה מאד
אבל מרגיש לי שזה סוג של הונאה, לתת לו להבין שרק מי שנולד חולה, מת
והוא יבין את זה יום אחד כי הוא ילד חושב וחכם
מה יעשו איתו אז?
את ידעת את כל החיים על רגל אחת בגיל 6?
אני לא!
 
  • הוסף לסימניות
  • #15
לשבת ולהסביר לו על גן עדן, כמה טוב לו עכשיו לתינוק שגמר את תיקונו בעולם ונפטר ללא חטאים , יושב ליד כיסא הכבוד ולומד תורה עם הצדיקים וקודשא בריך הוא .(מקווה שהוא לא יקנא בו בסוף...)
כמה חכם!!
 
  • הוסף לסימניות
  • #16
להכיל את הפחד ולהבין את הילד.
לא להילחץ מהפחד שלו- לילדים יש חיישנים דקים ביותר
ועלול להרגיש שאין לו למי לפנות- כי גם את ההורים זה מלחיץ......
אפשר לאמר לו- בא נחשוב איזה משהו טוב נעשה לעילוי נשמתו- תהילים וכו.....(להוביל אותו לצד המעשי יותר...)
ולהתפלל
הרבה נחת!
 
  • הוסף לסימניות
  • #17
לשבת ולהסביר לו על גן עדן, כמה טוב לו עכשיו לתינוק שגמר את תיקונו בעולם ונפטר ללא חטאים , יושב ליד כיסא הכבוד ולומד תורה עם הצדיקים וקודשא בריך הוא .(מקווה שהוא לא יקנא בו בסוף...)
אני גם חושבת ככה, הוא מבין הרבה יותר ממה שנראה לנו, ולערבב אותו לא יעזור, ואם תעבירו לו את ההשקפה הנכונה והאמיתית של היהדות על זה הוא יגדל, והכי ירגיע אותו
 
  • הוסף לסימניות
  • #18
בלת"ק,
תגובה מדהימה ותשמחי! לא כל ילד יודע להביע את הרגש שלו, יש שיודעים להביע אבל לא משתפים
אני היתי מגיבה בהזדהות, בהבעת כאב
מותר וכדאי לדבר על זה שכואב כי זו אכן צרה
חייב גם להדגיש לו שלפעמים יש דברים שנראים לנו עצובים אבל אנחנו לא יכולים להבין
ומה שה' עושה זה הכי טוב לכולם
וזה המקום לומר פרק תהילים לרפואת וישועת כלל עמ"י
(לא הייתי אומרת משפט כמו הוא היה חולה ועכשיו הוא לא סובל וכדו' כי לילד חכם זה עלול לעורר שאלות כמו אם כך למה יש כן אנשים חולים בחיים? וכו)
 
  • הוסף לסימניות
  • #19
בס"ד
הזדהות - לשקף את מה שהוא אומר, לשתף אותו במקרים שגם אנחנו מרגישים ככה,
אפשר להסביר את המושג נשמה שהיא נצחית, ולעשות דברים לעילוי נשמתו.
 

פרוגבוט

תוכן שיווקי
פרסומת

הצטרפות לניוזלטר

איזה כיף שהצטרפתם לניוזלטר שלנו!

מעכשיו, תהיו הראשונים לקבל את כל העדכונים, החדשות, ההפתעות בלעדיות, והתכנים הכי חמים שלנו בפרוג!

לוח מודעות

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק כה

אלְדָוִד אֵלֶיךָ יי נַפְשִׁי אֶשָּׂא:באֱלֹהַי בְּךָ בָטַחְתִּי אַל אֵבוֹשָׁה אַל יַעַלְצוּ אֹיְבַי לִי:גגַּם כָּל קוֶֹיךָ לֹא יֵבֹשׁוּ יֵבֹשׁוּ הַבּוֹגְדִים רֵיקָם:דדְּרָכֶיךָ יי הוֹדִיעֵנִי אֹרְחוֹתֶיךָ לַמְּדֵנִי:ההַדְרִיכֵנִי בַאֲמִתֶּךָ וְלַמְּדֵנִי כִּי אַתָּה אֱלֹהֵי יִשְׁעִי אוֹתְךָ קִוִּיתִי כָּל הַיּוֹם:וזְכֹר רַחֲמֶיךָ יי וַחֲסָדֶיךָ כִּי מֵעוֹלָם הֵמָּה:זחַטֹּאות נְעוּרַי וּפְשָׁעַי אַל תִּזְכֹּר כְּחַסְדְּךָ זְכָר לִי אַתָּה לְמַעַן טוּבְךָ יי:חטוֹב וְיָשָׁר יי עַל כֵּן יוֹרֶה חַטָּאִים בַּדָּרֶךְ:טיַדְרֵךְ עֲנָוִים בַּמִּשְׁפָּט וִילַמֵּד עֲנָוִים דַּרְכּוֹ:יכָּל אָרְחוֹת יי חֶסֶד וֶאֱמֶת לְנֹצְרֵי בְרִיתוֹ וְעֵדֹתָיו:יאלְמַעַן שִׁמְךָ יי וְסָלַחְתָּ לַעֲוֹנִי כִּי רַב הוּא:יבמִי זֶה הָאִישׁ יְרֵא יי יוֹרֶנּוּ בְּדֶרֶךְ יִבְחָר:יגנַפְשׁוֹ בְּטוֹב תָּלִין וְזַרְעוֹ יִירַשׁ אָרֶץ:ידסוֹד יי לִירֵאָיו וּבְרִיתוֹ לְהוֹדִיעָם:טועֵינַי תָּמִיד אֶל יי כִּי הוּא יוֹצִיא מֵרֶשֶׁת רַגְלָי:טזפְּנֵה אֵלַי וְחָנֵּנִי כִּי יָחִיד וְעָנִי אָנִי:יזצָרוֹת לְבָבִי הִרְחִיבוּ מִמְּצוּקוֹתַי הוֹצִיאֵנִי:יחרְאֵה עָנְיִי וַעֲמָלִי וְשָׂא לְכָל חַטֹּאותָי:יטרְאֵה אוֹיְבַי כִּי רָבּוּ וְשִׂנְאַת חָמָס שְׂנֵאוּנִי:כשָׁמְרָה נַפְשִׁי וְהַצִּילֵנִי אַל אֵבוֹשׁ כִּי חָסִיתִי בָךְ:כאתֹּם וָיֹשֶׁר יִצְּרוּנִי כִּי קִוִּיתִיךָ:כבפְּדֵה אֱלֹהִים אֶת יִשְׂרָאֵל מִכֹּל צָרוֹתָיו:
נקרא  2  פעמים
למעלה