דרוש מידע בייביסיטר לתינוק בן כמה שבועות

  • הוסף לסימניות
  • #41
הכותבת וודאי התכוונה שתינוק הוא חולה שיש בו סכנה
למרות שאני לא מבינה את ההקשר :unsure:
תינוק הוא בגדר חולה שאין בו סכנה.
ומותר לעבור בשבילו על דרבנן בלבד!
ולא דאורייתא.
 
  • הוסף לסימניות
  • #43
@חישוקים ממש מעניין אותי מה היה בסוף,
הכל באמת דפק כמו התכניות שלכם? מה היה עם התינוק?
סתם סקרנות לשמה, תתעלמי בכיף
משתפת בשמחה :)

ב"ה היה מקסים!
יצאנו ב-4 לפנות בוקר והגענו ב-7 למירון, ועל אף שהתעכבנו הרבה מעבר לתכנון עם התספורת עצמה- לפני 2 בצהריים כבר היינו כאן חזרה. רק כשהגענו הביתה שמעתי מה אנשים עברו בשאטלים... בניסים חיכינו לאוטובוס בחזור כמה דקות בודדות, והנסיעה עצמה לקחה שעתיים בלבד!
התינוק ישן לילה שלם, אכל יפה וחיכה לי בצהריים רגוע ונינוח. המטפלת אפילו לא רצתה שאשלם לה על השעתיים הנוספות מעבר ל-12 שסיכמנו עליהן, טענה שגם כך שילמתי יותר מדי ושהוא התנהג נהדר :) תודה לה'.
 
  • הוסף לסימניות
  • #45
על תינוק בן כמה שבועות מחללים שבת גם על ספק פיקוח נפש, חלאקה במירון זה אפילו לא מנהג ישראל.
מדובר בנסיעה למקום מועד לפורענות, בזמן מועד לפורענות, בערב שבת עם סיכון מסוים וסביר להתיקע שם לכל השבת ולהשאיר את התינוק עם אישה זרה, שלא מכירה את התינוק והוא לא אותה והיא גם לא עושה את זה בדרך כלל (אחרת היא לעולם לא הייתה מסכימה לתשלום הנמוך הזה).
אני באמת לא מבינה את ההשוואה לחתונה של כמה שעות. וכן, אם דווקא מעניין אותך, אני ויתרתי על חתונה של גיס כי לא היה לי איפה להשאיר את התינוק.
התגובה שלך מכילה עיוותים הרבה יותר מהמותר בחוק
חלאקה במירון זה מנהג קדוש מדורי דורות!!
תינוק שנשאר אצל המטפלת כמה שעות זה רחוק מאוד מאוד מספק ספק ספיקא של פיקוח נפש גם לדעת בריסק.
זה שויתרת על חתונה של גיס לא אומר שעשית נכון לכולי עלמא. אפשר לשים לו אטמי אוזניים ולדאוג שנעים לו מבחינת טמפרטורה ומיקום בלי תנועה להחנות את העגלה.
ועד כמה שזכור לי פותחת האשכול לא ביקשה דעת תורה או דעת בעלי בתים אם מותר לאימא לנטוש תינוק בן יומו בידי בת בלי שם ולנסוע למסע תענוגות למקום פורענות אלא בסך הכל רצתה לדעת כמה זה עולה.
 
  • הוסף לסימניות
  • #46
אני אישית חושבת שמה שלא ראוי לעשות לתינוק בגיל שמונה חודשים לא ראוי לעשות גם בגיל שמונה ימים או שמונה שבועות,
סורי על הקפצה, הייתי חייבת, ולא הגעתי לזה.

כותבת כעו"ס מומחית בגיל הרך, ובטראומות בגיל הרך.
זה לא מה ראוי או מה לא ראוי, אלא ענין של צרכים מעט שונים.
אין ספק שילד צריך תמיד את אימו, והיא הדמות המטפלת החשובה לו.
אין גם ספק שההתקשרות לאימו מתחילה מגיל לידה, ואף קודם לכן.
יחד עם זאת, ילד בן כמה שבועות זקוק למילוי צרכיו הפיזיים- אוכל, שינה, חם לי, קר לי וכו. כשלא מקבל זאת הוא במצוקה גדולה, בחרדה גדולה. כשמקבל זאת בצורה מותאמת לו, יחד עם החזקה וחום, לצד קיומו הפיזי, נבנים בתוכו הרבה מאוד תהליכים רגשיים.
כלומר, הוא זקוק למילוי צרכיו הפיזיים (גם שלא ע"י אימו) כדי להתקיים כמובן, וכדי להתפתח היטב מבחינה רגשית- נפשית.
בגיל כמה חודשים תינוק מתחיל לפתח חרדת נטישה. הוא כבר הבין שאם הוא רעב, הוא מקבל מענה, ועכשיו הוא מפחד שנותן המענה הזה יעלם. שהוא ישאר לבד.
נראה תינוקות שבוכים שאמם נעלמת להם משדה הראייה, ולעומת זאת, תוך כדי דיבור/החזקה, מצליחים לחכות טיפה עם הארוחה...(רגע, חמודי, אמא מחממת את האוכל/כבר נגיע הביתה ותקבל לאכול). פחות נראה את הבכי ההיסטרי שניראה אצל תינוקות קטנטנים כשהם רעבים...
לכן, יש גילאים שעדיף שתינוק ישאר בבית ויקבל את כל צרכיו המדויקים לו, גם שלא על ידי אימו. ויש גילאים שחשובה יותר נוכחות אימו, גם במחיר של אי נוחות עבורו.

וזה מבלי להתייחס לעצם העובדה שפותחת האשכול לא שאלה את עצת מי כיצד לנהוג, אלא ביקשה יעוץ טכני לגבי התשלום...
 
  • הוסף לסימניות
  • #47
הרבה דברים לא הבנתי דעתי היא שילדים עד חצי שנה ממש לא מעניין אותם מי עומד מולם רק שייחכו להם יאכילו אותם וזהו מעון שעובד לילה יהיה אחד הדברים הרווחים
אהממ. לא ממש..
מחקרים מצאו שתינוקות זקוקים לחום ולאהבה הניתנים יחד עם סיפוק הצרכים הפיזיים.
לכן, למשל, לא מומלץ לתת לתינוק את הבקבוק במיטתו/עגלה לבד.
כשהחום, ההחזקה והאהבה אינם מגיעים, ישנם נזקים רגשיים קשים מנשוא.
למרות שאני לגמרי מבינה את הפטנזיה על מעונות לילה..:)
 

פרוגבוט

תוכן שיווקי
פרסומת

הצטרפות לניוזלטר

איזה כיף שהצטרפתם לניוזלטר שלנו!

מעכשיו, תהיו הראשונים לקבל את כל העדכונים, החדשות, ההפתעות בלעדיות, והתכנים הכי חמים שלנו בפרוג!

לוח מודעות

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק כה

אלְדָוִד אֵלֶיךָ יי נַפְשִׁי אֶשָּׂא:באֱלֹהַי בְּךָ בָטַחְתִּי אַל אֵבוֹשָׁה אַל יַעַלְצוּ אֹיְבַי לִי:גגַּם כָּל קוֶֹיךָ לֹא יֵבֹשׁוּ יֵבֹשׁוּ הַבּוֹגְדִים רֵיקָם:דדְּרָכֶיךָ יי הוֹדִיעֵנִי אֹרְחוֹתֶיךָ לַמְּדֵנִי:ההַדְרִיכֵנִי בַאֲמִתֶּךָ וְלַמְּדֵנִי כִּי אַתָּה אֱלֹהֵי יִשְׁעִי אוֹתְךָ קִוִּיתִי כָּל הַיּוֹם:וזְכֹר רַחֲמֶיךָ יי וַחֲסָדֶיךָ כִּי מֵעוֹלָם הֵמָּה:זחַטֹּאות נְעוּרַי וּפְשָׁעַי אַל תִּזְכֹּר כְּחַסְדְּךָ זְכָר לִי אַתָּה לְמַעַן טוּבְךָ יי:חטוֹב וְיָשָׁר יי עַל כֵּן יוֹרֶה חַטָּאִים בַּדָּרֶךְ:טיַדְרֵךְ עֲנָוִים בַּמִּשְׁפָּט וִילַמֵּד עֲנָוִים דַּרְכּוֹ:יכָּל אָרְחוֹת יי חֶסֶד וֶאֱמֶת לְנֹצְרֵי בְרִיתוֹ וְעֵדֹתָיו:יאלְמַעַן שִׁמְךָ יי וְסָלַחְתָּ לַעֲוֹנִי כִּי רַב הוּא:יבמִי זֶה הָאִישׁ יְרֵא יי יוֹרֶנּוּ בְּדֶרֶךְ יִבְחָר:יגנַפְשׁוֹ בְּטוֹב תָּלִין וְזַרְעוֹ יִירַשׁ אָרֶץ:ידסוֹד יי לִירֵאָיו וּבְרִיתוֹ לְהוֹדִיעָם:טועֵינַי תָּמִיד אֶל יי כִּי הוּא יוֹצִיא מֵרֶשֶׁת רַגְלָי:טזפְּנֵה אֵלַי וְחָנֵּנִי כִּי יָחִיד וְעָנִי אָנִי:יזצָרוֹת לְבָבִי הִרְחִיבוּ מִמְּצוּקוֹתַי הוֹצִיאֵנִי:יחרְאֵה עָנְיִי וַעֲמָלִי וְשָׂא לְכָל חַטֹּאותָי:יטרְאֵה אוֹיְבַי כִּי רָבּוּ וְשִׂנְאַת חָמָס שְׂנֵאוּנִי:כשָׁמְרָה נַפְשִׁי וְהַצִּילֵנִי אַל אֵבוֹשׁ כִּי חָסִיתִי בָךְ:כאתֹּם וָיֹשֶׁר יִצְּרוּנִי כִּי קִוִּיתִיךָ:כבפְּדֵה אֱלֹהִים אֶת יִשְׂרָאֵל מִכֹּל צָרוֹתָיו:
נקרא  2  פעמים
למעלה